Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kojení versus umělé mléko, spekulace a skutečnost

V souboji mezi mateřským a umělým mlékem je vítěz jasný. Mateřské mléko je dokonalé a zatím nenahraditelné. Jak si ale v porovnání s ním stojí mléko umělé a jsou na tom děti krmené z láhve skutečně tak špatně? Například nekojené děti mají větší sklon k obezitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Abina

Kojit či nekojit #1

Z vlastní zkušenosti. Poté, co mě z jedné porodnice poslali s prasklou vodou domů mi nastartovali sérii dalších problémů zakončených císařským řezem. To, co jsem si vyslechla od sester ohledně mého následovného kojení se snad nedá ani publikovat! Po 2 dnech jsem měla naprosto zničené bradavky a ta, která ví, co jsou "rozkousané" bradavky pochopí, že kojení je pak utrpení. Nejsem žádný čajíček, ale každé jsem probrečela. A všude kolem sebe slyšíte kojit, kojit, kojit! A že se navazuje vztah matky a dítěte. (nejhorší jsou laktační poradkyně, které ještě "šestinedělku" se zblázněnými hormony podupou hovadskými radami, ale prakticky nic neudělají.) Postavila bych se i na uši, kdyby to pomohlo. Tenhle teror, včetně neustálých "rad" dětské sestry a laktační ligy, jsem vydržela /i s příkrmy, které jsem musela dávat, protože mi dítě ubývalo na váze a plakalo hlady/ 4 měsíce.

0/0
4.6.2010 21:33

Jezdím na neutrál

Re: Kojit či nekojit #1

A o tom to je. Přivedou vás do stresu, v podstatě vám řeknou, že jste neschopná matka. Chápu vaše pocity. Ty  "poradkyně" vás de facto připravily o možnost kojit své dítě. Bohužel tak to je. ;-( Je to škoda.

0/0
5.6.2010 8:24

mlčenlivý_fanda

kojení

No u kojení kromě všech zmínění výhod je určitě lepší regulace příjmu cukru...Když kojíte často tak ho tam asi tolik nebude neb byste vy musela být cukrovar a proto je takové mléko lehčí...pokud kojíte méně často (pokud vám to potomek dovolí), tak je zase sytější...Řekněte mi jak to uregulujete u prášku?8-o

0/0
4.6.2010 10:19

polibek

Re: kojení

jednoduše, dáte přesné dávkování dle tabulek, nedáváte nedopité mléko za každou cenu dopít, když je dítě syté a zbytek vylijete. Pak s obezitou není vůbec žádný problém, v čem vidíte problém s dávkováním? nechápu vás, jelikož jsme s tím nikdy problém neměli

0/0
7.6.2010 9:56

bennycz

Největší riziko umělé výživy,

které se v článku pomíjí, je skutečnost, že v současné době (oproti době předrevoluční) vyskytuje v kravském mléku v mnohem větší míře bakterie Mykobacterium paratuberculosis, původce paratuberkulózy skotu. Tyto mikroorganismy, a to i mrtvé (usmrcené tepelnou úpravou), vyvolávají díky složení své buněčné stěny silnou imunitní odezvu a s největší pravděpodobností jsou i důležitm faktorem vzniku Crohnovy choroby (viz google). Děti jsou k alergizaci mykobakteriemi výrazně vnímavější než dospělí. Tato nákaza se bohužel v současné době v podstatě nesleduje, u zvířat zpravidla probíhá bez rozpoznatelných příznaků a tak je prakticky nemožné vyselektovat "zdravé" a "nemocné" mléko. Takže z tohoto pohledu umělou výživu až jako krajní řešení.

VB

0/0
4.6.2010 8:28

_m-

Mimochodem, paní Barboro Vajsejtlová,

co je to  "umělé mléko"? 

0/0
3.6.2010 15:53

Jezdím na neutrál

Nedokážu si představit v noci

vstát, vařit mléko, ohřívat, chladit ...... Já jen vstala, mimčo vytáhla z postýlky a pochrupovali jsme u kojení oba... V Vždycky správná teplota, vždycky jídlo při ruce, nikdy žádná kolika.... prostě kojení je bomba. R^R^ A ten luxus na různých cestách a výletech. Zatímco ostatní maminky měly strach, aby se jejich mléko nezkazilo nebo nebylo chladné, já si našla vhodné zákoutí a svému mimču dala napapat dosytaR^V

0/0
3.6.2010 14:58

marvinka

Re: Nedokážu si představit v noci

no, některé ženy se nerozkojí, což je škoda a ani za to nemohou. Každému to prostě nejde. Některé bohužel nechtějí, aby neměly povadlá prsa.. 

Kojení zdarR^

0/0
3.6.2010 16:56

fitzie

Re: Nedokážu si představit v noci

povadlá prsa nemají s kojením zas tak moc společného - kdo k tomu má dispozice, stačí "nástřel" mlíka a pak ta doba, než se mlíko zastaví - a už je má jak placky.

0/0
3.6.2010 17:40

Pulchritudinous Wendolene

Re: Nedokážu si představit v noci

jenze jsou takove nanynky, ktere si mysli, ze kojeni znamena povadla prsa. Dokonce znam takove, ktere radeji rodi cisarem, aby nemely povadle tamto dole...Pritom nekdo ma prsa unyla uz davno pred porodem, zalezi na mnoha vecech..

0/0
3.6.2010 17:47

_m-

Re: Nedokážu si představit v noci

Dokonce jsou takoví tatínkové, kteří svoje ženy k císaři přesvědčují - "aby se mi i potom líbíla"8-o

:-P

0/0
4.6.2010 9:42

Jezdím na neutrál

Re: Nedokážu si představit v noci

Fakt? 8-o8-o To se ani nechce věřit, že jsou někteří mužíčci schopni dohnat svoji ženu k poměrně těžké operaci jen proto, aby "se jim líbila její pipinka". To není chlap, to je de...il.

0/0
5.6.2010 8:18

Vanessa78

Re: Nedokážu si představit v noci

No nadhera a je to ZASE tady....kdo nekoji - neni dobra matka a asi to dela z pleziru nana. Kdo rodi cisarem - je pipina co si to nechce "dole" pokazit a vlastne ani "nerodila" ale mela " jen operaci". Tohle vsechno se na me sesypalo hned po narozeni dcerky, krasne jsme pritom planovali porod, chodili do kurzu, tesila jsem se na kojeni! A pak to byl fofr - dcerce se po prijezdu do Podoli zacalo zastavovat srdicko a ani nevim jak - behem 5 min jsem byla na sale a sup sup, byla venku. Prisla jsem o to, videt ji ihned, ale DIKY BOHU ZA LEKARE! Mela 3x omotany pupecnik kolem krcku.. Nastesti to byl fofr a ani nebyla krisena. A kojeni? Smarjapano. Stravily jsme tam tyden, snazila se mala, ja, sestry mi masirovaly prsa, obklady, mala si cucla a den po dni ubyvala na vaze.Rvala hlady..Dostala Nutrilon..Vztekala jsem se..Ale mliko jsem proste nemela.Takze podle SUPERMATEK jsem nerodila+dcera bude citove chuda a labilni a ja nevimcojeste protoze nebyla kojena..

0/0
4.6.2010 11:04

jitulka78

Re: Nedokážu si představit v noci

ono se to těm bio-matkám krásně říká, kdo nikdy neměl problém, myslí si, že jiný ho mít nemůže, dnes už to také beru s nadhledem, ale byly doby, kdy jsem si díky kojící masáži a propagaci přirozenosti u porodu myslela, že jsem špatná máma, (císař, kojení jen 6 týdnů, pak nutrion - jsou mu skoro 3 a rozhodně není zaostalejší než děti kojících kamarádek)

0/0
4.6.2010 11:33

Jezdím na neutrál

Re: Nedokážu si představit v noci

Máte pravdu. Já zase slýchávala, že mám "hubené" děti. Ty je jen kojíš8-o? No to jim musíš dávat příkrm už od 6ti neděl, pak je budeš mít pěkně kulatý - vždyť ty tvoje děťátka musí mít hlad..... Podívej, jaký já mám miminko a už sedí... zkouší první slova. Tvoje to ještě nedělá? Jen aby nebylo zaostalé! Jsem vždycky dostávala osypky z takových srovnávání. Nu, ale časem jsem se naučila posílat takové rádkyně do patřičných míst.... ;-) Vykašlete se na všechny rádce. Když nejde kojit, tak to prostě nejde. V

0/0
5.6.2010 8:29

_m-

Re: Nedokážu si představit v noci

Milá Vanesso 78 - z tvé velmi rozjitřené reakce vidím,že s tím,žes rodila tak jak jsi rodila ses především nesmířila ty sama.Což je blbost - to jaká jsi matka se pozná podle mnoha jiných věcí, než podle toho, jak a kde jsi rodila.

Je ovšem opravdu početná skupina matek,které nechápou císařský řez jako operaci zachraňující život nebo zdraví miminka nebo matky,ale za běžný, téměř kosmetický zákrok,kterým se tak nějak vyndá dítě z těla matky,aniž by byla postižena její krása a funkčnost v intimní oblasti.Opravdu jsem četla i řadu příspěvků od  můžů (no,mužů....) kteří chválili rozhodnutí různých celebrit pro císařský řez - aby "tam" neměla jizvu, aby se mu líbíla.....

Totéž se týká kojení.Je určité procento matek,zvláště těch po císaři, které opravdu kojit nemohou.Potom je určité procento matek,které kojit nechtějí, by si nezničily postavu. Ale největší procento matek mezi nekojičkami kojit neumí,ač by mohly.

0/0
4.6.2010 11:35

_m-

Re: Nedokážu si představit v noci

Tady by místo Sunaru bylo potřeba odborné pomoci.Taky jsem tím prošla, zdravotnický perzonál mi nepomohl a ani se o to nesnažil. Ještě že mi poradily vícerodičky (kapky na rozkojení) a maminka.

0/0
4.6.2010 11:36

Jezdím na neutrál

Re: Nedokážu si představit v noci

R^ s vámi souhlasím. Já, když čekala své první mimčo, slyšela jsem v rodině jen: ty kojit nebudeš, já taky nekojila, vůbec jsem neměla mléko, babička taky ne. S tím budeš mít problémy atd. Tak jsem se zatvrdila a řekla jsem si, že já tedy kojit budu a budu ;-€:-P. A kojila jsem. Plně dvě děti do 1/2 roku a pak s příkrmy až do dvou let. R^ Všichni se moc divili, jak je to možné, když v naší rodině to nikomu nešlo. A je to o tom, chtít a UMĚT TO. V "mé" porodnici byly skvělé sestry, které mi moc pomohly NAUČIT se kojit! A při prvotních problémech hned dítku necpaly umělou výživu.

0/0
5.6.2010 8:22

polibek

Re: Nedokážu si představit v noci

jednoduše, prostě vstanete, v lahvích máte předvařenou vodu už nachystanou, vložíte ji do ohřívadla lahví, pak domícháte mlíko. Dítě hlady řve asi 4-5 minut, než se trochu zmátoříte, aby jste za A) nevylila obsah láhve, B)nevysypala drahý prášek vedle, C)aby vám vyšel až do rána a měla jste zásobu, D) aby jste v rozespalosti neupustila jak lahev tak dítě;-D;-) jo a ještě za E) zkrotíte rozespalého manžela, který bude rozmrzele vrčet, že ho dítě řevem budí. jooo nekojící matka tvrdej chleba má. Zvládnout se to však dá v pohodě, je s  tím jen víc práce, a krmení v zimě u zimňátek, to je záhul, bez auta a ohřívače do zapalovače jsme se neobešli ani náhodou.Pokud jsou děti sotva pár let od sebe,jde to , nemáte povinnosti někam vozit a vyzvedávat,pokud máte dítě školou povinné ve škole přes půl města

0/0
4.6.2010 6:43

polibek

Re: Nedokážu si představit v noci

jako jsme to měli my, tak máte o starost postaráno. Bez auta by to prostě nešlo ani náhodou, neb ohřátá lahev v zimě přes třičtvrtě hodiny nevydržela ani v termoobale, případně se mléko zkaziloRv

0/0
4.6.2010 6:45

fitzie

Re: Nedokážu si představit v noci

a co suchá lahvička+předchystaná dávka prášku uvnitř+termoska s horkou vodou? dělám to tak pro batole, a jsme spokojení... vydrží to celý den. (jo, jen tu horkou vodu musíte nechat ze začátku v kelímku od termosky vychladnout, než ji můžete nalít do mlíka, protože třeba tescoma termoska je kvalitní a drží teplo dlouho. pro ty, co mají problém s nerezem, doporučuji skleněnou, ale ta se snadno rozbije...).

0/0
4.6.2010 9:29

polibek

Re: Nedokážu si představit v noci

No to jsem zkusila taky, ale horkou vodu nebylo kde chladit- opačný problém. Dnes to už neřeším, dceři je 2,5 roku a pije už normální mlíko, nebo jen neslazený čaj či vodu. Naštěstí jsme si dokázali poradit i za jízdy, ale znova bych to nechtěla. S letní dcerou to bylo jednodušší, než se zimnětem a to celkově i s oblékáním do auta

0/0
7.6.2010 10:02

fitzie

docela by mě zajímalo

kolik procent současných rodičů bylo kojených.

Za nás se všebecně propagovala úmělá výživa oproti kojení, a žádné "arachnidové" kyseliny se do toho nedávaly.

Tchyně mi dokonce radila, abych dítěti dělala jíšku (máslo, pšeničná mouka, kravské mléko), že s tím má výtečné zkušenosti.

Kupodivu jsme to přežili, rozložení inteligence se v naší věkové skupině nijak nevymyká průměru ve společnosti, alergiky jsme, pokud si vzpomínám, mezi sebou prakticky neměli (na základce to byla jedna spolužačka se sennou rýmou), o atopickém ekzému jsem slyšela až v souvislosti se zdravím našich dětí, tj. další generace.

Že by ta umělá výživa nebyla zas takový průšvih?

0/0
3.6.2010 14:50

polibek

Re: docela by mě zajímalo

asi 10% bylo kojených, ale máme všichni nižší inteligenci, než ti kojení, například takoví afričani, nebo afgánci, ti jsou s jistotou kojení a podívejte se jak jsou inteligenčně nad námi;-D;-Dpro srandu králíkům

0/0
4.6.2010 6:49

sajgooooon

Re: docela by mě zajímalo

Tak tohle je úplně mimo mísu:) Rozdíl oproti nám je jen v tom, že se jim nedostává vzdělání, těm kterým se dostane dosáhnou hravě na doktory, prezidenty USA atd :)

0/0
4.6.2010 10:16

_m-

Re: docela by mě zajímalo

Nevím, která doba je "za vás" - ale za nás ("děti" jsou ročník 1980 a 1984) bylo kojení velmi propagováno. I když je fakt, že když jsem na gyndě řekla že kojím ještě po šestinedělí vypadalo to. že mě navrhnou na medaili. Ale propagace kojení byla, na gyndě, v knížkách pro maminky i  v rozhlasových i televizních pořadech pro maminky.

0/0
4.6.2010 9:41

bibi07

..no nevím...

Asi jsou zde samé "kojičky" a mají štěstí,že kojit mohou. Články o kojení mne nenechají klidnou,neb se hodně věcí píše jen pro propagaci kojení. je to už 16 let,kdy se mé "bejby"narodilo a já trpěla,že "mlíko mizí"..Čekala jsem 3 roky na mimi,rizikové těhotenství,porod v 8.měsíci a teď bez mléka. Neumíte si nikdo představit,jak to dokáže psychiku těžce,ale těžce narušit. Všude se píše kojit-jinak vše špatně,tak jsem si myslela,že jsem špatná máma. Naštětstí mám fantastického  rodinné zázemí a ti mi moc pomohli. Z "umělého" mléka naše bejby naštěstí otylé nebylo-jak některá obtloustlá a kojená mimča,bez faldíků a otylého krčku byla nádherná.Nejlepší žákyně  ŽŠ,nyní gymnázium a taky "kvalitně". Sportuje,nechoří a miluji ji nade vše a už jsem si dokázala i "odpustit". Proto všechny maminy,které nekojíte,není to handicap,jsou absolutně dobrá mlíčka (nemyslím sunar ani feminar...) a Vaše bejby bude v pohodě. Nenechte se otrávit,trvalo mi dlouho,než jsem se "vzpamatovala" z kojící agitace.

0/0
3.6.2010 12:29

Radek-333

Re: ..no nevím...

Promiňte, ale váš osobní příběh nic nedokazuje. Důležitý je výzkum provedený nad větším vzorkem populace, a ten mluví zcela jinak...

0/0
3.6.2010 15:44

marvinka

Re: ..no nevím...

Nemyslím, že zcela jinak. Je jistě mnoho studií, ale že by měli v dětství nekojení dospěli třeba nižší inteligenci, to si myslím, že je blbost,

0/0
3.6.2010 17:14

polibek

Re: ..no nevím...

bibi, to samé co vy, jsem zažila také. A dcera je nyní na gymnáziu se zaměřením na jazyky již od páté třídy, druhá dcera má 2.5 roku, od roku a půl mluví ve větách, poznává písmenka a umí počítat do deseti. Snížené IQ mě tedy dostalo, k smíchu. Inteligence se snad získává také schopností , získávat informace. Teda nevím, s kým dělali průzkum. asi to budou matky, co nakrmí a dítě tráví celé dny nepovšimnuto v ohrádce. Mimochodem, děti byť na flaškách odchované jsem a mám štíhlé a nikdy nebyly buclatými, sklon k obezitě nemají ani jedno. Já odchovaná též na láhvi taky nemám sklon k obezitě, stejně jako hromada jiných. To by mě zajímal ten průzkum, a kde a s kým se dělal.

0/0
4.6.2010 6:34

_m-

Re: ..no nevím...

Moje děti byly kojené, to jen na okraj. Starší ve 2 letech mluvil v souvětích,  3 letech četl a v 5 uměl sčítat a odečítat přes desítku a malou násobilku. Mladší z toho neuměl nic, číst se naučil až v první třídě. Dneska jsou dospělí, oba mají IQ nad 140 a mladší má asi o 6-10 bodů víc, než ten starší. Bratrovi kluci nejsou kojení, mluvit začali až po třetím roce, dneska mají oba titul z VŠ technického směru a IQ mají taky okolo 140.

Co z toho odvozuji?

1)  to co dítě umí ve 2-3 letech zdaleka nevypovídá, jak se bude rozvíjet jeho inteligence, i když si to maminky zhusta namlouvají (já taky, kdysi)

2) to jesti má kojení vliv na inteligenci nebo jiné vlastnosti dítěte nepoznáme ze sledovaní jednoho konkrétního , navíc vlastního miláčka. K tomu je zapotřebí širší vzorek.

Nicméně od jisté doby věřím tomu, že to cozařídial příroda je rozhodně lepší, než to, čím přírodu nahrazujeme. Takže pokud to jen trochu jde, kojit, pokud to nejde, nestresovat se tím.

0/0
4.6.2010 10:09

jitulka78

Re: ..no nevím...

po třech dnech jsem mrkla na tuto diskuzi a nestačím se divit, na jedné straně tzv. bio-matky, co pro ně neexistuje nic jiného než kojení, na druhé straně ženy, které k tomu přistupují rozumně, když to jde, je to nádhera, když to nejde, nestresovat se, názor, že nekojit je fajn, tady ale nikde není, tak k čemu ta strašná kojící masáž? snad ze všech příspěvků je jasné, že chceme kojit všechny, já chtěla, nešlo to, díky kojící masáži, bio-matkám a laktační lize jsem z toho měla několik měsíců trauma, dnes je po hormonech a beru to racionálně - příště to buď půjde nebo ne, udělám pro to maximumu, ale strsovat se už nehodlám, nejdůležitější pro štěsí mimi je štěstí maminky......

0/0
4.6.2010 11:24

_m-

Re: ..no nevím...

:-)R^

0/0
4.6.2010 11:38

Mouchard revival

...

nekojit za situace, kdy je vše ok, je "zločin" proti přírodě...

0/0
3.6.2010 11:50

ppeppe

Zlatý kojení

jídlo pořád po ruce, bez přípravy, bez patlání ... A navíc je to něco, co tý svojí berušce dokážu dát z celý rodiny jenom já. A to mi dělá dost dobře!

0/0
2.6.2010 20:55

Jezdím na neutrál

Re: Zlatý kojení

R^R^ mým dětem je už 12 a 8 a souhlasím s vámi bezezbytku. Nikdy jsem nekoupila ani gram sušené náhražky.

0/0
3.6.2010 14:59

Ginny

V časech bídy ženy kojí více

Existuje malé procento žen, které opravdu kojit nemohou. Ale je zajímavé, že v časech bídy, třeba za války, jsou ženy v kojení úspěšnější. Holt když není žádná náhrada, nic jiného než kojit a tím zachránit svoje děti nezbývá...

0/0
2.6.2010 19:32

eizoeizo

Re: V časech bídy ženy kojí více

Vycházíš z nějaké statistiky?

Tedy já četla v nějakých vzpomínkách pamětníků, jak několikadenní novorozeně za 2. světové války napájeli vínem (aby dobře spalo) a rozmočeným chlebem.... o kojení nic.

0/0
2.6.2010 19:36

Pulchritudinous Wendolene

Re: V časech bídy ženy kojí více

Pokud matka netrpela podvyzivou, mela mleko a kojila. Vino a chleba, to byl extrem.

0/0
2.6.2010 19:53

eizoeizo

Re: V časech bídy ženy kojí více

Takže jako dnes.

0/0
2.6.2010 19:56

carandache

Re: V časech bídy ženy kojí více

To "malé" procento je až 30 %.

0/0
2.6.2010 20:06

eizoeizo

Re: V časech bídy ženy kojí více

Přesněji řečeno, po porodu se rozkojí opravdu téměř každá. Po pár týdnech nebo měsících už ale tvorba mléka u mnohých slábne. Takže je třeba přikrmovat. Dříve tomu celkem jistě nebylo jinak, spíš hůř. Navíc neexistovala náhradní kojenecká mléka, takže se používaly běžné potraviny, třeba kravské mléko, které je dnes považováno za nevhodné. Nebo ten chleba.

0/0
2.6.2010 20:12

fitzie

Re: V časech bídy ženy kojí více

a protože v časech bídy nebyla antikoncepce, nebyl zas takový problém sehnat jinou matku, co s mlíkem problémy nemá, a byla ochotná dělat kojnou jen za stravu. R^

0/0
2.6.2010 20:16

eizoeizo

Re: V časech bídy ženy kojí více

U těch bohatších asi takhle. Ti chudší se s tím tak nepárali, zdravotní osvěta a dnešní znalosti o dětské výživě neexistovaly, dětí bylo hodně, peněz málo...

0/0
2.6.2010 20:19

fitzie

Re: V časech bídy ženy kojí více

ještě moje babička mi vyprávěla, jak její mamice, takže mojí prababičce, ženské z havířské kolonie říkaly, že je hloupá, když má tolik dětí. a vysvětlily, jak to udělat, aby jich bylo míň. a o antikoncepci nešlo.

0/0
2.6.2010 20:27

cernobila_televize

Re: V časech bídy ženy kojí více

a jak ji poradily, to by me skutecne zajimalo, jak v davnych dobach chteli lide soulozit stejne jako dnes(nedelam si iluze :), ale jak branily poceti?

0/0
3.6.2010 14:50

_m-

Re: V časech bídy ženy kojí více

myslíš, že potrat, neboli abort je vynálezem feministek dvacátéh století? 

0/0
3.6.2010 15:50

cernobila_televize

Re: V časech bídy ženy kojí více

ne to jsem nemyslel, ale ze by zeny chodily na potrat kazdy rok (do te doby nez by uz byly neplodne)? Urcite mohly byt metody jak snizit pravdepodobnost poceti.

0/0
3.6.2010 16:30

_m-

Re: V časech bídy ženy kojí více

Ženy nechodily na potrat každý rok. Ženy si prováděly potrat když bylo třeba. Ty chudší samy - Taková rozmarýna za oknem není jen kytka okrasná, kořen s čekanky taky  nebyl k zahození, zvlášť s podporou tvrdé práce na poli, nebo ve  fabrice.

Další zajímavá ženská pomůcka bývala pletací jehlice, ovšem to nemuselo vždycky skončit podle očekávání (vzpomeň si na první díl filmu Vlak dětství a naděje - Sněhurčina smrt).  A určitě toho bylo víc.

Ty bohatší měly jednak na tehdy dostupnou antikoncepci a jednak na bábu andělíčkářku.

0/0
3.6.2010 17:18

cernobila_televize

Re: V časech bídy ženy kojí více

diky za vycerpavajici vysvetleniR^

0/0
3.6.2010 17:27







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.