Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejčastější věta z lékárny zní: Nechápu, proč platím tolik

Pacienti jsou naštvaní. Ceny léků se pořád mění a liší se také podle toho, v jaké lékárně je vydávají. Lékárník Michal Hojný říká, že rozhořčení chápe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Elx.

Nechápu,

dnes jsem dala za maličké balení Stoptussinu 60,-Kč!! To bývával docela levný lék... Jsou to fakt vyděrači;-€

0/0
19.4.2010 23:43

opportunity

Re: Nechápu,

60Kč - to JE levné!

0/0
21.4.2010 8:27

klardulinka

němečtí občané

a vy se divíte, že máme takovou spotřebu léků na člověka? Bydlím v pohraničí a nejvíc v lékárnách utrácejí němci, párkrát jsem toho byla svědkem.

0/0
19.4.2010 13:39

send

Jako táta dvou dětí

jsem si nechal posílat výplatu rovnou do lékárny. ;-)

0/0
19.4.2010 11:31

tudykudy

pohyb

nejlepším lékem na bolest či nemoc je pohyb,misto každodenni dávky prášků dvouhodinový běh..člověk i zhubne..časem

0/0
18.4.2010 18:34

orinka3

Re: pohyb

jo, tohle řekni člověku s berlí.

0/0
18.4.2010 18:42

tudykudy

Re: pohyb

kolik lidí ze sta potřebuje k životu berli?

0/0
18.4.2010 18:50

nejchytrejsi

Re: pohyb

staci jit rano pesku do kanclu...ale samo, podkud chces najit vymluvu proc to nejde, pokazdy ji najdes

0/0
18.4.2010 19:42

opportunity

Re: pohyb

Pokud můžeš chodit do práce v teniskách a ne podél dálnice, tak jo.

0/0
18.4.2010 20:01

orken

Re: pohyb

jako prevence urcite, ale kdyz uz ma clovek nejaky problem, tak beh nepomuze, spis uskodi-kdyz ma treba nekdo problemy s kloubama, srdcem

0/0
18.4.2010 21:36

IfčaX

Re: pohyb

Nojo, a co teprve takovej zápal plic! Ten se taky rozběhává jedna radost...

0/0
18.4.2010 23:54

pepan53

V ŽIVOTĚ JSEM NESLYŠEL O NĚJAKÉM

centrálníM úložištI, KTERÉ BY KONTROLKOVALO LÉKY CO BERU, bohužel již přes třicet let dlabu a blabu, sem přesvědčen že dlabu dle zájmu pí doktorky a celého farm.průmyslu. Stejné, chodím 1x měsíčně na krev, pokaždé musím mít žádanku, dříve stačila ve formě receptu, dnes je to  BAREVNÁ  A4, ano šetřit se musí, ten průměr je tak děsivý, že právě /dle mého dkozuje to/ kdo dlabe dlabe pro něčí zájem a prospěch!!

0/0
18.4.2010 18:31

orinka3

proti takové praxi není žádná obrana

když potřebujete léky na předpis, nemáte moc na výběr. Člověk, kterému je zle, se bude těžko procházet po celém okolí, aby zjistil, kde je nejlevněji. Zas je na tom bitý pacient, je to podle mě vydírání a hodně velká špinavost. Pravidla se stále mění, takže je v tom, podle mého názoru, umělý chaos se záměrem natolik utahat pacienta, aby ho přestala zajímat jakákoliv matematika a zaplatil odevzdaně a bez reptání.

0/0
18.4.2010 17:47

zcek

30??!!!!!

Když uvážím, že za rok sežeru tak jednu krabičku léků, kdo za mě sežere těch zbývajících 29, abysme oba měli v průměru 30???!!!!8-o8-o

0/0
18.4.2010 16:41

nejchytrejsi

Re: 30??!!!!!

zajdi nekdy do lekarny, zena me tam obcas posle, to sou neskutecny orgie co nektery u vydaje predvadej, prede mnou dve MUDr se slevovejma kartma asi vod dealeru, vobe naplnili tasky po vokraj pilulema...btw viz clanek, lek na snizeni tlaku, misto aby dotycnej shodil 50kilo tak se mu napise meducina

0/0
18.4.2010 19:47

watchdog

No jo čecháčci,

to je samej ovárek, koleno, salámy, kachnička, cigaretky, pivínko a potom pláč: "ostatní, starejte se o mně.. a levně"!

0/0
18.4.2010 15:29

P.spk

Re: No jo čecháčci,

soudruhu, ty ses snad právě probudil z Husákovy doby....dnes  je samý poplatek v bance, poplatek za elekřinu, vodu, plyn, teplo, splátky z úvěru, a také zmanipulovaní naivně zmasírovaní zákazníci  farmacie - nejen paroubek, ale i farmaceutický průmysl krásně zpracovává masy.........

0/0
18.4.2010 15:36

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: No jo čecháčci,

Máš problém s poplatky? neměj peníze v bance, nepoužívej elektřinu, vodiu, plyn, nekupuj si léky, nechoď k doktorovi...

0/0
18.4.2010 16:15

P.spk

Re: No jo čecháčci,

já nepíšu o sobě, ale reaguji na toho dobráka, který jaksi nepostřehl, že doba bůčků a přežírání zhusta pominula..............pokud se ptáš konkrétně na mě, já nejvíc uspořím tím, že se lékárnám vyhýbám obloukem, neb viagry, coldrexy a podobné nesmysly úplně ignoruji.......

0/0
18.4.2010 16:27

pepan53

Re: No jo čecháčci,

Vy jste určitě ten co jí ještě zdravěji než je možné, ovar znáte jen z doslechu, pivínko nikdy, pouze vodu z horských pramenů, salám no ten už vůbec ne, kachnu nenávidíte a když přeci jen se Vám udělá špatně, chodíte k tomu nejdražšímu lékaři, kterého naleznete, no je to také životní filozofie, ale takové mám moc rád

0/0
18.4.2010 18:25

P.spk

Přispějte lékárnám, ať nekrachují

Farmacie, největší byznys dnešních časů...........každá 2. reklama v TV na léky a i když lékárníci naříkají, že je potřeba zavádět poplatky, tak např. v tak relativně malém městě, jako je Šumperk každoročně přibude nová lékárna, takže z původně dvou lékáren se nyní bude otevírat jedenáctá!

0/0
18.4.2010 15:23

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Přispějte lékárnám, ať nekrachují

Není nic horšího, než mít lékárnů kousek, když můžu pro léky si dojíždět dvě hodiny, že?;-D

0/0
18.4.2010 16:14

P.spk

Re: Přispějte lékárnám, ať nekrachují

tys totálně mimo............situace je úplně opačná, postav se v Šumperku na Hlavní třídu a vyber si jednu ze 7 lékáren, kam dojdeš do jedné minuty.........

0/0
18.4.2010 16:29

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Přispějte lékárnám, ať nekrachují

A to je dobře ne? Nebo máš něco proti tomu, když máš na výběr?

0/0
18.4.2010 16:41

P.spk

Re: Přispějte lékárnám, ať nekrachují

je to pro mě zpráva, že lékárny zažívají zlaté časy........já jim to přeji, akorát nechápu ty nářky, že bez poplatku budou mít potíže s přežitím..........

0/0
18.4.2010 16:51

martinova

Re: Přispějte lékárnám, ať nekrachují

A vy v tom otevírání dalších lékáren vidíte znamení, jak se ještě dnes výborně vydělává? Omyl,to bylo během 90.let. Dneska je to znamení, jak zkreslené mají lidé mimo obor představy - lékárnu si totiž může otevřít každý! Pak jenom zírá, že obchodní přirážka sepočítá z výrobní ceny a že hrubý zisk se plácá na její poloviční výši. Když už si však lékárnu za drahé peníze zřídíte,tak se ji pak snažíte udržet,i když vám roste konkurence dalšícxh nepoučitelných. Dneska už si ale lékárny nezřizují ani tak tito naivové, jako spíš řetězce s úplně jiným kapitálem, které přežijí třeba i několik let z toho, co jim nesou ty lukrativnější jednotky v dobrých lokalitách nebo i v jiných zemích. A ty jednotky dnes ještě neziskové se promění, až okolní soukromnickou konkurenci zničí.  

0/0
19.4.2010 14:32

petratuc

Re: Přispějte lékárnám, ať nekrachují

Nemám ráda lidi,co cíleně lžou.Lékárníci NIKDY po zavedení poplatků nevolali. Na rozdíl od prostého lidu včetně poslanců,co to odhlasovali, jim bylo jasné, že půjde jenom o zdroj konfliktů.

0/0
19.4.2010 22:21

ferrina

Re: Přispějte lékárnám, ať nekrachují

A navíc, lékárníci vždy volali po pevných cenách a doplatcích jako je tomu v civilizovaných státech! Bohužel nebyla k tomu politická vůle!  

0/0
20.4.2010 9:49

VBL

cena leku

Jeste pokud jde o cenu leku v U.K.  Plati se za polozku  na receptu, momentalne to je 7.20 libry (zvysuje se kazdorocne v dubnu kdy zacina ucetni rok; zvyseni byva o asi 20 penny).

Cena leku jde behem par dnu tak nahoru ci dolu (i o desitky liber nektere leky),

ze je proste tato fixni cena za polozku.

0/0
18.4.2010 14:28

tmf

je to bordel

na to jak se ceny pořád hlídají a regulují a upravují, ani mléko, chleba, jogurty nemají takový rozptyl cen mezi jednotlivými obchody jako léky a to ještě lékárnici kasírujou 30-60 korun za zvednutí zadku.

0/0
18.4.2010 14:25

asako

Re: je to bordel

Lékárníci kasírujou 30,- nebo 60,- ne za zvednutí zadku, ale proto, že to mají nařízeno a v případě nevybírání těchto poplatků jim hrozí pokuta 50.000,- Kč od pojišťovny.

0/0
20.4.2010 22:25

luk.p

rozežranost

Problém českého zdravotnictví je především v tom, že je příliš levné. Zdravotní péče je v ČR v mnoha ohledech lepší než  v Anglii (a to je nepoměrně bohatší stát), např. celé spektrum operačník výkonů tam má delší čekací dobu. Jiných příkladu by se dalo najít spousta. Nicméně nevděčný český hoi polloi si toho samozřejmě jak je mu zvykem neváží a pořád se diví proč se za drahé věci má draze platit........Tím, že tento přepych je hrazen na úkor platů lékařů, které jsou komické se vám to tu , drazí naříkači, za 10, 15 let sesype...........

0/0
18.4.2010 13:48

VBL

Re: rozežranost - dodatek

No, souhlasim s Vami. Chci jeste dodat, ze v U.K. jsou prakticti doktori - tzv.

G.P. (=general practicioner) skoleni, resp. studovani v sirsim zaberu pokud jde o vseobecnou medicinu, cili delaji  v ordinaci vice veci. Jisteze vzdycky zalezi na konkretni osobe; taky muzeme tvrdit -  - ze na tento problem by pacient mel jit uz ke specialistovi. Doktori - ti G.P. taky ordinuji od 8.00 do 6.00 vecera.

0/0
18.4.2010 14:08

Lobo - poslední Czarnian

30 krabiček léků za rok

Není to nějak moc? 8-o

0/0
18.4.2010 12:57

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Chtěl jsem mírně kritizovat článek,

ale když vidím, o kolik má vyšší úroveň než diskuze pod ním, tak si to odpustím.

Je v tom bordel, chtělo by to zjednodušit, ale stejně si nemyslím, že pevné ceny léků by něco vyřešili, v každém obchodě máte také jiné ceny, s tím se nedá nic udělat, jen by bylo dobré, kdyby šla cena spočítat předem.

0/0
18.4.2010 10:09

liskaliduska

Re: Chtěl jsem mírně kritizovat článek,

nechápu proč by nemohly mít léky pevnou cenu.Cigarety stojí ve všech trafikách stejně.Jde jen o to chtít mít v tom pořádek.A  protože není vůle tak se hledají výmluvy proč to nejde!!!!!!

0/0
21.4.2010 15:22

Duke Nukem

vize 2020

;-D

0/0
18.4.2010 8:56

HenryVIII

Re: vize 2020

Máš pravdu, za vlády Paroubka zavinil odeesák Rath, že lék Minpara jbyl v některých lékarnách bez doplatků, a někde (poliklinika Brno - Zahradníkova) se doplácelo 480.-Kč!!!

0/0
18.4.2010 9:14

Baroness Trudi von Kuhen Rita

Je neuvěřitelné, jaký zmatek a chaos

zavedla ODS do cenové politiky léků. V jedné lékarně např. beru Detralex 1 bal. za 290,- v další lékarně /300m/ ho mají za 355,- Kč. Atd.

0/0
18.4.2010 8:38

luk.p

Re: Je neuvěřitelné, jaký zmatek a chaos

Jo, to je nechutný příklad. Já jsem si zase koupil bůček v jednom řeznictví za 45Kč a v druhém je za 53Kč. To je hnus......může za to určitě ODS řekl bych, tedy dle hesla ODS může za všechno i za to, co je normální

0/0
18.4.2010 13:42

tmf

Re: Je neuvěřitelné, jaký zmatek a chaos

jsi mimo, cenu bůčku nikdo nereguluje a nehlídá. Stejně jsi tam zjistil rozdíl menší než u regulovaných cen léků.

0/0
18.4.2010 14:33

hujersehlasi

Re: Je neuvěřitelné, jaký zmatek a chaos

a ten clanek jsi cetl..?

0/0
18.4.2010 15:32

zcek

Re: Je neuvěřitelné, jaký zmatek a chaos

Úplně stejně, jako ODS, za to můžou erupce na slunci, ty hlupáčku. Proč myslíš, že v jednom obchodě stojí prášek na praní 290 a v druhém 360?? Taky za to můžeo ODS???;-D;-D

0/0
18.4.2010 16:41

op333

nechápu, proč...

já např. nechápu už jen vybírání poplatku 30 korun za každý lék. Lékárník se jen otočí, podá lék na pult a bere a bere, jako naše banky...

0/0
18.4.2010 7:35

xlb2

Re: nechápu, proč...

tenhle poplatek se zavedl, aby si lide nenechavali predepisovat ty nejlevnejsi leky od lekare. tohle nema s lekarnikama nic spolecneho

0/0
18.4.2010 8:30

Xladi

Re: nechápu, proč...

Osobně jsem neznal nikoho kdo by si nechal předepsat Paralen nebo podobné volně prodejné léky a některé léky co stojí do 30kč jsou bohužel jen na léařský předpis a to bez lékaře prostě nejde koupit. Jasně můžou si to uhradit sami, ale stejně je čeká minimálně 30kč za návštěvu lékaře. Otec byl u doktora a mezi dveřmi mu řekl že si jde jen pro předpis a poplatek mu naúčtoval;-€ ale hádejte se s ním když jste starý a častěji nemocný.

Já jsem rád, že mě jednou za 2 roky skolí chřipka a jinak žádné problémy nemám.

0/0
18.4.2010 8:46

HenryVIII

Re: nechápu, proč...

Lékař nesmí naúčtovat poplatek, pokud si jde pacient jen pro recept.

0/0
18.4.2010 10:12

tmf

Re: nechápu, proč...

lékař možná nesmí, ovšem lékárník pro svých 30-60 ruku natáhne

0/0
18.4.2010 14:34

liskaliduska

Re: nechápu, proč...

...stalo se mi,že v lékárně mě upozornili a následně vydali bez doplatku,namísto léku který mi předepsal doktor.Lék měl stejnou účinou látku.Od té doby si to hlídám sama.

0/0
21.4.2010 15:27

skylark

Re: nechápu, proč...

Kristepane, to snad ještě opravdu existuje někdo, kdo si myslí, že regulační poplatek 30 korun zůstává lékárníkovi? To snad není ani možné. Pane, o tyto peníze byly lékárnám sníženy úhrady! Ta úspora, neboli těch 30 korun jde pojišťovně! Proč to lidé nejsou schopni pochopit. Uvědomte si, že je to příprava pro privatizaci pojišťoven ... , ještě vyšší zisky než dnes, nižší výdaje. Lékárny z toho mají akorát problémy, když chodí zejména cigáni s potvrzením o sociální nouzi a poplatek nehradí ... , víte, kdo to v takovém případě zaplatí? Lékárny ... , ano sříve byly lékárny zlatý důl, dnes již tomu až tak není. Kšeft se dá dělat v různých oborech, to je snad jasné. Jen mě štve, když lidi nadávají za úhrady a poplatky lékárnám, přitom z toho profitují především politici, pojišťovny a farmaceutické firmy.

0/0
18.4.2010 9:05







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.