Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Petra Sovová: statečná matka sedmi dětí, z nichž pět se narodilo doma

Před jedenácti lety založila Hnutí za aktivní mateřství, aby se zlepšily podmínky ve zdejších porodnicích. Myslela, že to bude práce na dva roky, pak už nebude co měnit. Spletla se, hnutí funguje dodnes. S manželem má sedm dětí. První dvě se narodily v porodnici, všechny ostatní už doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kackaa

...

tato žena je dle mého názoru šílená;-(;-(;-( doufám že nepřesvědčí další nastávající maminky k porodům doma!! já osobně jsem před dvěma měsíci porodila a nebýt akutního císařského řezu, moje holčička by se byla udusila.šlo o minuty. nevím jak by si s tímto poradila jakási dula u mne v obýváku....;-€;-€;-€;-€

0/0
19.4.2010 14:06

J.J.HOLKA

bláznivá baba

Rv:-/

0/0
19.4.2010 13:23

Wendolene :))

Oj vej, na samote u lesa, rodi doma, uci je doma

Statecna nebo alternativni??? U porodu v porodnici se na ni nikdo neusmival..fnuk, to je fakt duvod rodit doma jak noha...No teda....

0/0
13.4.2010 21:50

Margot27

Milá Petro,

díky za vše, co jste řekla v rozhovoru. Sama mám čtyři děti a už jsem mockrát musela vysvětlovat, co mě k tomu vedlo. Mojí sestře (které zbývá pár dní, možná hodin do porodu čtvrtého dítěte) dneska lékařka bez obalu nabídla sterilizaci :-/. Ale k těm porodnicím - po dvou nepříjemných zkušenostech na Bulovce jsem potřetí rodila u Apolináře, a přísahám, že tam na mě všichni bez rozdílu byli hrozně milí, porodní asistentka mi při kontrakcích dokonce hladila ruku, to mě až dojalo. Přeju vám hodně zdraví a sil do další práce.

0/0
13.4.2010 16:26

captain cook

Re: Milá Petro,

proc ti hladila ruku pri kontrakcich porodni asistentka? To jsi u toho nemela manzela? Ja drzel manzelku za ruku pri obou porodech a jeste dlouho po tom jsem na ruce videl, kde mi do ni zatinala nehty! :-D

0/0
13.4.2010 16:51

marvinka

Re: Milá Petro,

Asi to nestihl;-)

0/0
13.4.2010 21:42

Margot27

Re: Milá Petro,

My si tykáme? 8-o Manžel seděl z druhé strany

0/0
14.4.2010 9:21

captain cook

Re: Milá Petro,

na netu je zvykem tykat, ale pokud trvas na tom, ze mi chces vykat, nebudu ti branit

0/0
14.4.2010 13:49

starej pardal

reaguju na vcerejsi prvni prispevky

damy vy sice tvrdite, ze porod neni zadna nemoc. jak je to tedy s pravdepodobnosti vykrvacet, potrhat (nutnost siti) a podobne? (jiste vas napadnou i jine, ja je neznam a znat ani nechci)

je skutecne v beznem zivote sance na takova zraneni stejna a vetsi?

ja jenom ze akcni matky ala-budu-rodit-na-mezi-je-to-brnkacka delaji, jak to neni vubec nebezpecne a nikdy se pri tom nic nestane a kdyz, tak jenom kdyz u nablizku porodnice :-) nebo nedejboze LEKAR8-o

0/0
13.4.2010 7:26

starej pardal

Re: reaguju na vcerejsi prvni prispevky

sorry muj cestin je dneska hroznej, du si dat kafe

0/0
13.4.2010 7:27

pesimistka7

Re: A centrum

Podporuji snahu o zlepšívání podmínek v porodnicích, všude to jistě dobré není (sama mám ale z porodnice 2x dobrou zkušenost), kdo chce, ať si zaplatí PA. Každopádně kvůli osobní zkušenosti s předem nezjistitelnou komplikací jsem proti domácím porodům.

Když jsem se navíc dočetla, že paní Sovová je také v A-centru, kde např. provozuje své "metody" jako létání miminek a delfínkování paní Kolářová-Sudíková, lecos mi to "osvětluje".

0/0
13.4.2010 9:08

marvinka

Re: A centrum

to jo, ale je dobře, že to nenutí druhým.R^

0/0
13.4.2010 21:44

ojojo

"Statečná" matka? A čím?

Vždyť pro své vlastní pohodlí a citečky riskuje zdraví svých dětí. Starší děti jsou pouze chůvami pro mladší sourozence. Navíc děti izoluje od normálních vrstevníků, když děti "vzdělává" sama doma. Na té paní není nic moc obdivuhodného, spíš než statečná je nezodpovědná.

0/0
13.4.2010 7:18

starej pardal

Re: "Statečná" matka? A čím?

tak tak, posilat maly decko po praze samotny, kor kdyz vyrostlo na samote u lesa, izolovano od civilizace... 8-o

0/0
13.4.2010 7:22

marvinka

Re: "Statečná" matka? A čím?

nevěř všemu. Pochybuji, že by nechala po Praze.. Až na ty porody doma mi nijak střelená nepřipadala.

0/0
13.4.2010 21:47

Makka

Super!

Pani je super, ze to zvlada, ja bych tolik deti asi nechtela, ale obdivuji kazdeho, kdo ma odvahu do toho jit.

0/0
12.4.2010 23:04

pippi.dlouha.puncocha

Re: Super!

nějak nechápu, co je na tom obdivuhodného

0/0
13.4.2010 10:33

ppeppe

Nechci být rejpal,

ale když s nimi ty děti spí v posteli, kde dělají ty mladší sourozence? 8-o

0/0
12.4.2010 22:50

alderamin

Re: Nechci být rejpal,

Taky mě to napadlo, ale nechtěla jsem to tu tak naplno vypálit. Ale třeba to patří k jejich výchově, že se o plození dětí dozví rovnou z první ruky ;-D

0/0
13.4.2010 10:07

alderamin

článek

Nechci být zlá, ale lituju těch dětí. Maminka si je "seká" jak na běžícím pásu a dětí se už neptá, jestli chtějí dalšího sourozence... a smekám před jejím mužem, že to zvládá a ještě dovolí, aby s nimi děti spali v posteli. A nebo by to nedovolil, ale nic jiného mu nezbývá... ;-D

0/0
12.4.2010 21:38

kucr

Re: článek

Nechcete být zlá a napíšete: si je "seká"..... , tak to se Vám moc nepovedlo, to jste docela hnusná. Otázka: ptáte se dětí (pokud máte) jestli si máte brát antikoncepci a nebo jestli nechtějí sourozence? Jsem přesvědčen, že počet dětí je zodpovědné rozhodnutí a závazek rodičů a ne otázka toho jaký názor na to mají děti, babičky, sousedka.

0/0
12.4.2010 22:10

bombai

když už s tím šla na veřejnost, tak může očekávat reakce...

No, sice to bylo možná tvrdé vyjádření, nicméně předchozí příspěvek chápu. Asi nebudete konzultovat s dětmi, jestli chtějí nebo nechtějí sourozence, ale toto už je na dnešní dobu trochu nestandardní situace. Sama paní se vyjadřuje ve smyslu, že si život zařizuje, jak jí osobně to vyhovuje. Ano, má na to plné právo, ale možná by už nebylo od věci brát na zřetel i názor hlavně starších dětí. Už otázka zmíněného domácího vyučování, možností, zda mají děti individuální program, zda mohou i do cizího kolektivu, jestli mají jiné kamarády nebo stále řeši tuhle "rodinnou komunu" a víceméně suplují chůvy...

0/0
12.4.2010 22:56

m. l.

Re: článek

Paní má zjevně dosti bujné ego, dělá si co chce a co vyhovuje jí, bez ohledu na to, že to může poškodit děti. Proto si myslím, že slova nikoliv chvály jsou zde zcela na místě. Na druhou stranu, osud dětí je odjakživa v rukou rodičů a nic s tím neuděláme.

0/0
13.4.2010 1:24

alderamin

Re: článek

Něco jiného je, když si pořizuju druhé nebo třetí dítě, ale v tomto případě už bych se těch starších zeptala. Jak se asi cítí 18ti letý kluk, který nemůže jít na vysněnou školu, protože maminka si pořídila osmé dítě, na školu nezbývají peníze a on místo toho běhá kolem mladších sourozenců. Dávám to jen jako příklad...

0/0
13.4.2010 10:16

ocko27

doják

naozaj ma dojmulo ako pani povedala, že po 5. tr. sa už musí o  seba decko starat samo, ked si predstavím vl. syna kt. je v 6. tr. tak mi jej detičiek uprimne luto, lebo  ako píše prispevatelka podo mnou, strašie deti su hodene do vody a musia sa starat o mladších surodencov - sice je to  velmi   dobre do života, ale ani jeden s tých starších nebude mat viac ako 2 deti a bude mat po tom peknom abezstarostnom  na čo s detstva každý rád spomýna, po  tajto traume s dectva kedy rodič koli velkému počtu detí prenáša na staršie detičky  svoje povinnosti - to je skor smutné....osobne poznám v mojom blizkom okolí takúto rodinu a najstarší chlapec sa v 13 - tich už lieči na psychiatri koli tomu, že nezvládol vo svojom veku rolu dospelého.......

0/0
12.4.2010 20:49

kucr

Re: doják

Prosím Vás, co to píšete za bludy? Proč by neměl někdo z více četné rodiny mít zas vícečetnou rodinu? Ve svém okolí i v rodině mám mnoho příkladů, které jsou přesným opakem toho co tady píšete. Děti z vícečetných rodin co mají zase vícečetné rodiny. Podotýkám, že k nikomu nechodí sociálka na kontrolu, všichni poctivě pracují a věnují se dětem, tak jak se mnozí rodiče honící se zakariérou nedokáží věnovat  jedináčkům.

0/0
12.4.2010 21:31

Tilly

Re: doják

:-)R^

0/0
12.4.2010 21:33

bombai

Re: doják

No vidíte, a já znám osobně rodinu s "pouhými" čtyřmi dětmi, kdy to s nejstarší dcerou v patnácti psychicky "seklo", protože se od 7 let musela chovat jako druhá máma. Nebylo výjimkou, že v 9 letech nakoupila, přebalila (dvojčata) uvařila, sebrala prádlo, vyžehlila, pak napsala úkoly a vše v jednom odpoledni a večeru. Jen co dorazila ze školy. Den za dnem.  Nechodila na žádný kroužek, nic, ani s námi nebyla na škole v přírode, nebyla nikdy na táboře, samostatně na výletu, a venku byla jen o víkendu odpoledne - s kočárkem či mladším sourozencem v ruce. Každý rodič to zkrátka nezvládne...

0/0
12.4.2010 23:03

ocko27

Re: doják

nepíšem žiadne bludy, pracujem v tejto oblasti / v čr/,  tak si myslím, že danú problematiku velmi dobre osobne poznám :-) a bohužial mám už dost obsiahlu prax na to, aby ma vaše argumenty a urážky nechali v klude

0/0
13.4.2010 9:45

Mat_Hawk

sice trochu mimo,

ale ač jsem (o hodně) mladší dítě ze dvou, upřímně lituju starších dětí z těchto "mnohodětných" rodin, které pomalu v šesti letech musí umět přebalit mladšího sourozence jednou rukou, protože máti zrovna nemá čas, věčně poslouchají "jsi starší, máš mít víc rozumu", dostávají kartáč za to, že neohlídali mladší děti, které řvou právě odněkud spadnuvší, a povinností mají málem jako dospělý a právo jako děti... Taková "velká, šťastná" rodina je pak o nulovém soukromí a věčném řvaní všech na všechny a nekonečných hierarchických bitkách. Děkuju, nechci.

0/0
12.4.2010 18:22

kucr

Re: sice trochu mimo,

A jak jste na to vše přišel? Píšete, že máte jen jednoho sourozence. Tak proč myslíte, že to musí fungovat, tak jak to (dost přitaženě) píšete?

0/0
12.4.2010 18:46

Mat_Hawk

Re: sice trochu mimo,

Protože se dívám kolem sebe. Např. moje máma je z deseti dětí. Moje blízká kamarádka je z osmi dětí. Můj muž je z pěti... Všichni mluví stejně, ač se narodili v různých sociálních podmínkách v různých koutech Evropy. Nikdo mě nepřesvědčí, že v rodině s hromadou dětí si matka nedělá ze starších dětí prodlouženou ruku, protože jí situace přerostla přes hlavu. Nikdo nemá soukromí, nikdo nemá klid, věčné války o místo na slunci a ti starší jsou rádi, když můžou konečně vzít nohy na ramena...

0/0
12.4.2010 18:57

kucr

Re: sice trochu mimo,

Ano v deseti jsem byl taky naštvaný, že musím jezdit s kočárem, s o sedm let mladší sestrou, kdyby byla mladší jen o 4 roky , tak by mě to minulo. Teď jsem rád, že mám dva sourozence. Není ale pro děti horší, když nemají povinosti, protože jsou jedináčky, kteří se nemusí o nikoho starat jen o sebe, a rodiče se o vše vpohodě postarají??? Mám dva známé, kteří přišli v dospělosti o svého jediného sourozence a přesto, že mají své rodiny, tak si připadají, že jsou tak trochu sami.

0/0
12.4.2010 19:14

Mat_Hawk

Re: sice trochu mimo,

Souhlasím s Vámi. Určitě je lepší mít sourozence, než být jedináčkem. I za cenu, že toho druhého nesnáším a nejradši bychom se utopili navzájem. Mně se bohužel nakonec stalo to druhé. O bráchu jsem v dospělosti přišla. Je to smutné, ale naučíte se s tím žít. Nemyslím si ovšem, že jedináček znamená automaticky rozmazlený fracek, který má všechno a nemusí se o nic starat. Žádná rodina nežije ve vakuu a každé dítě prostě musí mít určité povinnosti přiměřené věku. Poukazuju na to, že u těch mnohodětných rodin (moje osobní kritérium 4 a více dětí) na to ty nejstarší nezřídka doplácejí tím, že se jim nakládají automaticky rodičovské povinnosti (ve smyslu "drž hubu a koukej to udělat, já nemám čas"), a tím nemyslím jen to občasné povození v kočárku... Jistě, ono jim neuškodí, když se naučí žehlit v šesti, nakupovat v sedmi, vařit v osmi, ale určitá otrávenost se pak s nimi vleče celý život.

0/0
12.4.2010 19:28

sluni-sluni

Re: sice trochu mimo,

máte pravdu, a bývá to taky třeba v rodinách které mají v pěstounské péči děti - ty nejstarší pomáhají matce s mladšími dětmi, jaksi se s tím už automaticky počítá Rv

0/0
12.4.2010 19:36

eizoeizo

Re: sice trochu mimo,

Je to tak. Můj otec je z vícečetné rodiny (naštěstí úplně nejmladší) a ty nejstarší sestry fungovaly vlastně jako mámy svých mladších sourozenců... že by z toho byly podle vyprávění nadšené, se říci nedá. Navíc v rodině nebylo moc peněz, takže starší děti musely jít do učení, žádná VŠ ani SŠ, i když byly chytré, protože rodina potřebovala, aby co nejdřív nosily domů peníze.:-/

0/0
12.4.2010 19:44

kucr

Re: sice trochu mimo,

Asi se shodnem, že to je vše velice individuální. Jako automaticky neplatí jedináček=rozmazlený sobec, tak samozřejmě neplatí nejstarší dítě z 4 a více sourozenců=od malička těžká dřina.

0/0
12.4.2010 20:06

faiva

Hranice přehlednosti

jsou 3 děti, přijde mi, největší - prostřední - nejmenší, víc už je takové nepřehledné, méně individualizované hejno.:-)

0/0
12.4.2010 16:42

polibek

Re: Hranice přehlednosti

taky se to líp přepravuje autem a nemusí se kupovat autobus

0/0
12.4.2010 16:46

m. l.

Re: Hranice přehlednosti

Irelevantní, alternativky automobil nepoužívají, jezdí vlakem.

0/0
12.4.2010 17:03

polibek

Re: Hranice přehlednosti

aha, tak to už víme odkud vane vítr viz. vagóny pro děti:-/;-D;-D;-D

0/0
12.4.2010 17:05

eizoeizo

Re: Hranice přehlednosti

To ne, tamto psala evidentně zoufalkyně. Zato téhle bych se bála.;-)

0/0
12.4.2010 17:07

polibek

Re: Hranice přehlednosti

:-/;-DR^

0/0
12.4.2010 17:14

Nomad

Re: Hranice přehlednosti

Chlapci (nebo holky?) ja se bojim spis vas. Takova netolerance az udivuje.

0/0
12.4.2010 17:57

eizoeizo

Re: Hranice přehlednosti

Mně zase udivuje zabedněnost některých lidí před fakty. Nebo se spíš jedná o lobby domácích porodních asistentek? - Bylo by to logické, ty z porodů doma profitují, nikdo jiný.

0/0
12.4.2010 18:09

Nomad

Re: Hranice přehlednosti

Ano zabednenost pred fakty udivuje, to mas pravdu. A ty znas nejake porodni asistentky, ktere se vozi ve ferrari?

0/0
12.4.2010 19:06

eizoeizo

Re: Hranice přehlednosti

Podle tebe snad lidé na volné noze usilují o zakázku jen tehdy, pokud jim to dá na ferrari?8-o

0/0
12.4.2010 19:39

Morgiana

no

Byla jsem tu ráno a nějak jsem nevěděla jak na článek reagovat . Jsem taky žena, ale tahle paní je víc cizinec než průměrná angličanka. Porody doma odsuzuji. Sama mám dvě postižené děti, z toho jedno mělo právě problémy při porodu , a vlastně to první jediné zdravé, ze mě museli dostat císařským řezem, takže já bych žádný svuj porod nepřežila a nebo by nepřežili děti , teda krom prostredni dcery, ktera ohluchla po zapalu mozkovych blan . Tohle vsechno by si měly tyto militantní matky uvědomit .

Učit doma, je taky velmi modní záležitost, ale sama vidím jak i u mých postižených dětí je užasné to že jsou v kolektivu .Nejvíc mě asi rozesmála svým morálním kodexem, kdy děti mají volnost jen nesmějí být obezní? Tak to už je na pěst. Takže klidně at kradou, vraždí, ale po akci at si vemou mrkvičku a jsou štíhlí. No nic smutné na tom je že ona je představitelkou této modní vlny eko magor matek a že si jim vůbec dává prostor.

0/0
12.4.2010 16:26

Ginny

Re: no

Hmm, tak jste si zanadávala.

Holt vám porody nešly, nemůžete za to. Ona rodí v pohodě, tak co by si neporodila doma?

0/0
12.4.2010 16:32

Morgiana

Re: no

Porod je vždy riskatní a nemyslím že je pravo matky rozhodovat o tom zda ohrozí život sveho dítěte , protože je rofrnanan nána , co musi kdyz rodi mit okolo sebe usmevave tvare. Tak asi tak

0/0
12.4.2010 18:25







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.