Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je to zázrak, říká oční chirurg Stodůlka, který vrací slepým zrak

Služeb očního chirurga Pavla Stodůlky využili Tomáš Baťa junior nebo prezident Václav Klaus. Všechno ale přebíjí nedávný zákrok, který důchodci Karlu Pavelovi vrátil zrak. "Na začátku své kariéry jsem se na takovou věc neodvážil pomyslet. Ani jako na krásně vymalovaný sen," říká Stodůlka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anai

poklona až k zemi

Pan doktor Stodůlka má moji obrovskou úctu, před rokem a půl mě zbavil krátkozrakosti a doslova mi změnil život (zní to jako fráze, ale je to fakt). Oceňuji to každý den. Smekám klobouk !! R^R^R^  

0/0
8.3.2010 11:15

Milan_Seliga

Jen kroutím hlavou...

Velký rozhovor s člověkem, který něco dokázal, vypracoval se mezi nejlepší a co se dostane v diskusi? Už se začínají slétat lidi volající PR! PR! PR!, další co jej skoro nazvou kapitalistickým vydřiduchem který má tu drzost že svůj um nenabízí zadarmo... Já osobně proti soukromým lékařům nic nemám, zkuste si ten rozdíl. Aby soukromá klinika vydělala, musí mít zákazníky. Když se zákazník setká s mizerným přístupem, jde jinam. Proto je chování k pacientům (nebo právě zákazníkům, jak chcete) diametrálně odlišné od státních nemocnic. Tam má člověk kolikrát pocit že by ještě byli rádi, kdybyste šli někam jinam. Takže panu doktorovi fandím (i když si jeho služby aktuálně nemůžu dovolit :D) a jsem rád, že takoví lidé zůstávají u nás a neutečou do zahraničí kde by dělali ještě za mnohonásobně víc.

0/0
4.3.2010 11:59

marmit

Re: Jen kroutím hlavou...

moje tchýně byla v Gemini na operaci šedého zákalu na pojišťovnu, platíš si jen to, co neproplácí pojišťovna, což je u těchto operací většina. Mimochodem je velmi spokojená, má 84 a vidí líp než já.

0/0
4.3.2010 14:03

SantaKlaun2

.

R^ Zajímavý rozhovor.

0/0
4.3.2010 10:42

Petr_

Čím víc o těle vím, tím víc obdivuji tu konstrukci ...

Prece jen. Kdyz vidim jak nesikovne je udelane koleno a jak neprakticky se krizi travici trakt s dychacimi cestami a tak podobne, tak mam pocit urcite nedomyslenosti. I kdyz na druhe strane zasnu, jak se dokaze telo po zraneni nebo chirurgickem zasahu samo zregenerovat do puvodni podoby. Takze dojmy spise smisene.  

0/0
4.3.2010 9:24

Mirco1

Re: Čím víc o těle vím, tím víc obdivuji tu konstrukci ...

Nejlepší je vždycky zchladit onen nadšený úžas kreacionistů právě třeba nad "dokonalostí savčího oka". Ono je tak "dokonalé", že když vzniká sítnice a okolní tkáně vychlípením mezodermu, jsou vyrstvy cév, které ji vyživují z hlediska dopadajícího světla PŘED NÍ, to znamená překážejí. A oko to kompenzuje naprosto nepatrným a subjektivně nezachytitelným třasem, tak aby vliv překážejících cév eliminiovalo. Prostě dokonalost konstrukce sama :D

A ono samo "dopočítávání" zrakových informací mozkem není ve skutečnosti důkazem dokonalosti, ale spíš určitým artefaktem (vedlejším efektem) vlastností mozku na základě jeho struktury a přesahu přenášeného signálu na vedlejší neurony (vlastně úniky). Protože neexistuje příliš mnoho efektivních bariér jak přesahu přenosu vzruchu zabránit.

Jinak je celkem hamba, že Stodůlka používá ten naprosto stupidní příměr o náhodě a budíku, který nemá absolutně ani v nejvyšší abstrakci nic společného s evolucí, kreacionisté pojem náhoda používají naprosto chybně

0/0
4.3.2010 10:04

Milan_Seliga

Re: Čím víc o těle vím, tím víc obdivuji tu konstrukci ...

Opravdu si to tak nejvyšší konstruktér přál? :)

0/0
4.3.2010 11:54

casino

Re: Čím víc o těle vím, tím víc obdivuji tu konstrukci ...

Souhlas s panem doktorem. Řekněte nějakému projektantovi, že projekt vznikl náhodným seskupením, postupným a samovolným vývojem atd. Vysměje se Vám. V malých věcech vidíme za projektem inteligentního navrhovatele a ve velkých věcech mám věřit v náhodu a čas? Něco mi tu nehraje...

0/0
4.3.2010 13:03

JelenoviPivoNelej

Re: Čím víc o těle vím, tím víc obdivuji tu konstrukci ...

"Nahoda" je relativni, zalezi v jak velkem casovem useku uvazujes. Pokud vytvaris nejaky projekt a vezmes si z toho dve vteriny. Behem tech dvou vterin taky musis probrat a vyzkouset si, alespon mentalne, urcite varianty, treba jak nakreslit urcitou caru.Pokud bys natahl tyhle 2 vteriny na milion let tak vsechny ty pokusy by mohly vypadat jako nahoda, ale to jen z hlediska toho kdo si nedovede predstavit cely projekt ;-) 

Nahoda je relativni,muze to byt ve skutecnosti neco co ma cil ale my to nevidime z naseho jepiciho zivota.ALE i "nahodile" zkouseni, pokud ma pravidla(treba ze nejsilnejsi prezije), neni nahoda. Je to ta nejprimitivnejsi metoda jak ziskat dokonalost. Vemte si ze byste meli na cokoliv neomezene casu(miliardy let). Mohli byste zkouset cokoliv uplne na "nahodu" naprosto bez mysleni a ziskate dokonalost.Na to jak zvysit efektivitu si prave vesmir vytvoril nas, protoze my mame sice jepici zivot ale inteligenci(nekteri:D), takze jako celek vesmiru pomuzeme najit XY driv :-)

0/0
4.3.2010 15:20

tojsouveci

Něco jiného

Příjemný čtení a změna po "olympijském období" s bezmezným obdivováním těch, kteří se tam , přesto, že byli zraněni pokoušeli ta zranění ještě prohloubit, s vidinou nějakého mizerného umístění, či o těch, kteří mnoho let nedělají nic jiného, než jen trénují, aby poté dostali teoretickou možnost se na pár sekund postavit na bednu a stali se i mediálně známými. Naštěstí v tomto případě, o kterém článek je, jde o mnohem víc. R^

0/0
4.3.2010 9:16

krepajana

klobouk dole

před všema lékařema, co pomáhají člověku, mimo jiné vidět, taky jsem po laseru, sice ne ve Zlíně a přišlo mně to tjako zázrak, že místo 5dioptrických brýkí vidím jako orel....

ale ne všem očním vadám se dá pomoct...

0/0
4.3.2010 8:59

Cukino

Dvě strany mince

Ono každá mince má dvě strany. I já jsem už byl pod nožem pana doktora Stodůlky a byl jsem v r.2001 "vylejzrován" ke spokojenosti. Je to už dávno, tehdá pracoval ještě v Baťovce. Pak založil soukromé oční centrum Gemini a tam jde bohužel poznat, že je to byznys. Jede to tam jak na běžícím páse, prostě oko za okem jako kus za kusem. Rozdíl pak je, když se tam objeví Klaus nebo Baťa. To je přístup jiný (asi bych to nedělal jinak). Mám osobní zkušenost se svým problémem po odchlípení sítnice, kdy jsem přestal skoro vidět na jedno oko a šel jsem do Gemini s prosbou o pomoc. Během chvilky stanovili diagnózu šedý zákal, hnedka mě kuchli a ono světe div se, nic se nezměnilo. Vidění se ještě více zhoršilo, protože se pan vyšetřující doktor netrefil díky dřívějšímu laserování do správné optické mohutnosti nově implantované umělé čočky. Na otázku proč mé oko stále vidí jen na 5% jen pokrčil rameny... Takže děkuji, nikdy více....

0/0
4.3.2010 7:36

Roman!

Re: Dvě strany mince

Nemáte dobrou zkušenost to se stává. Jestli za to může Gemini je značně nejasné. Proč to píšete do diskuze pod takový článek je mi též záhadou.

Já šel do Gemini na svou poslední operaci sitnice s podobnými pocity, které popisujete. "Dyť je to soukromá klinika."

Ale po létech chození po různých očních klinikách a nemocnicích ve Zlíně a v Praze jsem měl pocit, že jsem v Gemini v jiném světě a století.

Gemini funguje z mého pohledu perfektně. O takové pozornosti lékařů a sester si může pacient v nemocnici nechat  jenom zdát. O prostředí, čekání, komunikaci nemluvě.

Kdyby to bylo tím, že jde o soukromou kliniku, tak bych privatizovat celé lékařství a hned.

0/0
4.3.2010 8:40

tojsouveci

Re: Dvě strany mince

" Proč to píšete do diskuze pod takový článek je mi též záhadou. "

.

Jako nezávislý se vás musím zeptat: " A to to  měl napsat třeba do diskuse pod článek o tom, že se bude dražit kombinéza Sáblíkové?" 8-o

0/0
4.3.2010 9:12

Roman!

Re: Dvě strany mince

To jsi mě dostal :-)

Ale přece jen zkusím odpovědět.

Co třeba sem info@gemini.cz, že má problém s odvedenou prací. Nebo svému ošetřujícímu lékaři. Nebo na lékařskou komoru http://www.lkcr.cz/, pokud se cítí poškozený. Nebo ať podá žalobu o zanedbání povinné lékařské péče. Nebo na velmi populární http://oci.nova.cz/

Ale proč si ztěžovat pod článek o lékaři, který za to nemůže. A pod článek, který z jeho problémem, dle mého subjektivního názoru, nesouvisí.

Ale tak nakonec máš pravdu. Ať si píše kam chce. Vždyť může. Navíc anonymně R^

0/0
4.3.2010 9:38

Cukino

Re: Dvě strany mince

Jste to nepochopil. Já si nestěžuji na lékaře, nemám proto důvod kamkoliv psát na uvedené kontakty. Jen jsem chtěl na svém vlastním příkladu ukázat, že i v takové věhlasné společnosti se najdou případy, které až tak slavně nedopadly. To ale nic nemění na skutečnosti, že v Gemini pracují skvělí lékaři, kteří jsou skutečnými kapacitami v oboru.

0/0
4.3.2010 10:41

Roman!

Re: Dvě strany mince

ááá takže to byla vlastně pochvala. Díky za vysvětlení moje chyba :-)

0/0
4.3.2010 11:11

s(h)arka

konečně článek na úrovni...

skvělá práce doktore, smekám před Vámi....R^

0/0
4.3.2010 7:23

Jarmila 1

Vazeny pane doktore

uplne jste mne "dostal" svym vypravenim a taky tim, ze delate denno denne zazraky - vracite lidem zrak a to je opravdu zazrak.

Mate muj obdiv a uctu a preji vam dlouhe zdravi a hlavne, aby jste mohl svoji profesi vykonavat jeste moc a moc dlouho.V

0/0
4.3.2010 2:05

Dennys

Re: Vazeny pane doktore

Jarmilo, je to jen dobry PR clanek. Zadne zazraky nedela, zakaly operuje kazda ocni klinika (a "zadarmo") a na nitroocni operace sitnice (ktere zrak opravdu zachranuji) si ani tato firma netroufne. ;-)

0/0
4.3.2010 7:35

Cukino

Re: Vazeny pane doktore

Tak to by si jim křivdil, vitrektomii dělají celkem běžně, ale nedělá to MUDr Stodůlka ale MUDr Čejka.

0/0
4.3.2010 7:43

Dennys

Re: Vazeny pane doktore

O.K. Ja myslel operace sitnice.:-)

0/0
4.3.2010 7:54

Roman!

Re: Vazeny pane doktore

a co si představuejš pod pojmem operace sitnice?

Já jich měl několik a poslední v Gemini

0/0
4.3.2010 8:41

Dennys

Re: Vazeny pane doktore

Odchlipeni sitnice, napr.:-) Pokud to operuji, tak O.K. Myslel jsem, ze ne.

0/0
4.3.2010 9:47

Roman!

Re: Vazeny pane doktore

Jo operují a lépe než ve Zlínské Baťově nemocnici.

0/0
4.3.2010 9:51

Cukino

Re: Vazeny pane doktore

A na to, že to operují lépe jsi přišel kde?.. vlastní zkušenost nebo zase jenom doměnka?... ono operační metody odchlípení sítnice jsou všeobecně známy a i poslední novinky v oblasti bezestehové vitrektomie aplikují pokud vím obě zdravotnická zařízení. Takže v čem je kdo konkrétně lepší?

0/0
4.3.2010 10:48

Roman!

Re: Vazeny pane doktore

Čoveče s tebou je tu sranda.

Takže nejsou lepší?

nebo jsou na stejno já fakt nevím co se tu snažíš sdělit.

0/0
4.3.2010 11:13

Cukino

Re: Vazeny pane doktore

Se mnou je sranda zato v tobě se člověk nevyzná. Ty tady tvrdíš, že jsou lepší, né já. Myslel jsem, že dáš nějaké srovnání operací, které jsi podstoupil v Baťovce a v Gemini a místo toho jsi potvrdil, že tlacháš jen nesmysly postavené na tvých doměnkách. Už se tady k tomu nebudu dál vyjadřovat Rv

0/0
4.3.2010 11:19

Roman!

Re: Vazeny pane doktore

Budu litovat, ale vzhledem k tomu, že jsi mě začal urážet tak poslední příspěvek bez ohledu na reakce.

Mám operovanou sitnici několikrát. V Praze ve Zlíně a v Gemini.

Porovnání mám. Já už to snad ani nebudu dál rozebírat. Člověče napsal jsem, že jsou lepší nejsem ti povinnován skládat účty. Ty ani netvrdíš, že nemám pravdu jenom napadáš a kopeš kolem sebe. Osobně se domnívám že je to jenom proto, že Gemini má přízvisko "soukromá". Ale kašlu na tebe.

0/0
4.3.2010 11:31

Mirco1

Re: Vazeny pane doktore

Vy vůbec píšete spoustu věcí, které jste si "myslel", ale nemáte je ověřené, především ty negativní se svým blahosklonným tónem "já vím přece víc, mám své bolševické přesvědčení".

0/0
4.3.2010 10:07







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.