Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šance na vyléčení byla u Patricka Swayzeho téměř nulová

Rakovina slinivky břišní je jedním z nejhorších typů rakoviny. Boj s touto zákeřnou nemocí prohrál po více než roce i americký herec Patrick Swayze. "Jedná se o závažné onemocnění a šance na uzdravení je velmi malá," řekl iDNES.cz ředitel Masarykova onkologického ústavu Jiří Vorlíček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kloude

je to síla

Můj otec byl naprosto zdravý člověk.Jednoho rána zežloutl.Bylo mu 66 let.V nemocnici nám sdělili nelítostnou diagnozu,tumor hlavy pankreatu.Nádor byl tak velký že už nešel operovat.25.10. jsme ho odvezli do nemocnice,dnes ráno 24.11.zemřel.Do dnešního rána jsem neztrácel naději i když nám doktor minulý týden řekl,že mu zbývají jen dny.Ještě dnes ráno když jsem tam volal tak jsem tomu nevěřil.Bohužel.Odešel ve spánku a doufám že bez bolesti.

Přeji všem ať mají lepší happyend,než jsem si vylosoval já dnes ráno.

0/0
24.11.2009 19:12

michieli

diskuze

preji hezky den

nasel jsem si tyto stranky

muj atinek vyl operovan na zhoubny nador na slinivce v praze na vinohradek v roce 1999 do dnesniho dne je zdrav bez znamek recividi rad bych si vymenil par radku s nekym kdo dokazal nad routo zakewrnou nemoci zvitezit a ma podobniu zlzkusenost a zaroven bych htel touto cestou podekovat vsem doktorum a sestrickam za profesionalni pristup v praze na vinohradech hlavne pau doktorovi denemarkovi za zachranu meho tatinka

0/0
9.11.2009 17:18

peputa3

Rakovina slinivky

je to nejhorší, co může člověka potkat. Pokud jí naleznou náhodou v brzkém stádiu, nebo má vzácný typ rakovinných buněk, pak je šance na pětileté přežití zhruba 3-5% pacientů. V ostatních případech je smrt bohužel naprosto jistá. Je to dáno hlavně vysokou agresivitou rakovinných buněk, které se dokázaly prosadit v odolné tkáni slinivky a taky tím, že bez slinivky se nedá žít.

0/0
28.9.2009 11:48

Rosomak

Překonat rakovinu může pomoci autovakcinace

Než budete popírači (že rakovina není onemocnění imunitního systému) klikat na nevhodný příspěvek, tak si např. přečtěte výzkumnou zprávu z pracoviště Akademie věd.

http://www.otevrena-veda.cz/ov/users/Image/default/C1Kurzy/Biolog/4rihova.pdf

Zde na straně 9 se vcelku jasně píše, jaký význam má pro léčení rakoviny funkční imunitní systém a způsob, že se tělo dokáže naučit imunitní odpovědi na rakovinové buňky.

To ale znamená, že se musí provést odběr části nádoru, jeho buňky oslabit či usmrtit a zpětně injekčně vpravovat do těla pacienta ve vhodných dávkách.

Teprve když se nepodaří nastartovat imunitní systém k odpovídající reakci, mělo by se pokračovat dále - blokování štítné žlázy, devitalizace (pokud je vzhledem k nádoru možná) a teprve jako poslední používat aspoň cílená cytostatika a ne obráceně. Zlikvidovaný imunitní systém se nedokáže plně obnovit - člověk pak umírá na nesouvisející infekce (cíl je ale splněn, v kolonce úmrtí není rakovina a statisticky na ni neumřel).

0/0
21.9.2009 12:27

dedko

Re: Překonat rakovinu může pomoci autovakcinace

No comment, po 38 letech na pitevně!;-D

0/0
21.9.2009 15:33

sámvelkýmao

no

ten pajšl vypadá tůze divně..............;-D;-D;-D nedal bych si ani plíčky na smetaně,ani srdce na slanině,ani restovaný játra..................ba ani žlázy..............;-D;-D;-D

0/0
19.9.2009 14:30

smíšek36

Re: no

... tak to nevíš, o co přicházíš....

0/0
23.9.2009 18:30

JanSlanina

TO SE

ZASE  IDNES  vyznamenal -ta fotka´- nebo snad dextropozice orgánů??????;-D

0/0
19.9.2009 9:38

dedko

U uvedenéího obrázku by bylo dobré

označení, že jde o pohled zezadu. Většinou se díváme na obrázky zepředu. Takto

by to  mohlo laika na první pohled zmást.

0/0
18.9.2009 10:50

ladaxxt

Re: U uvedenéího obrázku by bylo dobré

nevim, vzpominam si i po triceti letech, ze tohle bylo ucivo na zakladni skole.. Tady by nemeli byt laici..;-)

0/0
19.9.2009 1:46

dedko

Re: U uvedenéího obrázku by bylo dobré

Vzpomínám si jednu " tankovou docentku" která nás na lékařskjé fakultě učila, že slezina je normálně  umístěna v těle vpravo !;-D

0/0
21.9.2009 15:34

smíšek36

Re: U uvedenéího obrázku by bylo dobré

promiň, ale pokud máš ruce i s lokty , (jinak by jsi jen těžko psal na klávesnici) , a máš na čem sedět (tím myslím pr.el), tak ti je snad jasný, kde je předek a kde zadek;-D

0/0
23.9.2009 18:33

Karel2002

U nás v Čechách to vinou ODS bude ještě horší

"Důvodem je hlavně to, že rakovina slinivky neboli karcinom pankreatu je

v počátečním stádiu nerozpoznatelný. Pacient totiž nepociťuje žádné

příznaky, a většinou tak k lékaři přijde pozdě."

ODS nutí pomocí protiústavního zákona o "regulačních poplatcích" lidi, aby nechodili k lékaři, když mají pouze malé či žádné potíže. Kvůli tomu, že si ODS (TOP09, Strana zelených) myslí, že před přijetím tohoto hanebného zákona lidé simulovali a v čekárnách bylo proto narváno. Díky zastrašování pacientů se máme v nemocnosti dostat na úroveň Švýcarsko, kde se snad podle logiky ODS pacienti bojí chodit k lékaři. Je jasné, že tato podivuhodná logika způsobí pohromy právě u nemocných rakovinou, kde z počátku nešťastníci nemají žádné potíže a k lékaři je vyženou až bolesti. A to už je na uzdravení pozdě.

0/0
17.9.2009 22:07

Hempknight

Re: U nás v Čechách to vinou ODS bude ještě horší

Lidi rakovina slinivky zpocatku neboli, tudiz nemaji duvod jit k lekari, tudiz meles uplny nesmysly:-D Dej si facku!

0/0
17.9.2009 22:11

BořekŠikula

Re: U nás v Čechách to vinou ODS bude ještě horší

Právě naopak,díky regulačním poplatkům je více peněz na to, aby se mohlo věnovat největší úsilí i takto málo nadějným onemocněním. Ne jako za soudruhů, kdy třeba lidi přes 45 let na dialýzu nevzali a nechali je umřít na selhání ledvin. Ale bylo to zadarmo.

0/0
18.9.2009 6:24

michal II

Re: U nás v Čechách to vinou ODS bude ještě horší

Opravdu  hloupy prispevek hloupeho volice cssd. Opak je pravdou. Vetsina lidi nechodi k lekari kvuli precpanym cekarnam, nez regulacnimu poplatku. Vidim to podle sebe. Potreboval bych zajit k lekari, ale nejdu protoze na to nemam cas. Kdybych mel jistotu, ze budu odbaven prednostne, zaplatim treba 300.

0/0
18.9.2009 16:01

sámvelkýmao

Re: U nás v Čechách to vinou ODS bude ještě horší

a já třeba 3000. ale páč mám dvorního lékaře,zavolám mu a on mě veme ihned...................je to třikráte za rok ale i tak to kvituju s povděkem.taky nemám čas sedět ve smradlavý čekárně,plný uslintanejch senilů a dementních drbajících babpůl dne................;-D;-D;-D

0/0
19.9.2009 14:34

marte

mám kamaráda

33 let, nikdy nekouřil, téměř nepije a dostal rakovinu varlat. Bojuje s tím, ale genetický předpoklad je nejdůležitější.

0/0
17.9.2009 8:40

sarax

Re: mám kamaráda

souhlas.. ale kdyby chlastal a kouril, tak treba dostane tu rakovinu ve dvaceti..

0/0
17.9.2009 11:40

polednice

Re: mám kamaráda

80% úspěšnosti při léčení, záleží kdy přišel.

0/0
18.9.2009 0:24

sámvelkýmao

Re: mám kamaráda

...........jako rakovinu koulí?.............auauauauauau

0/0
19.9.2009 14:37

ladaxxt

ten článek je hnus..

přeju autorovi aby si vyzkoušel nulovou šanci.. Všem nemocným přeju hodně štěstí a síly..:-)

0/0
17.9.2009 0:40

Tomach

Re: ten článek je hnus..

Neni hnus, je to realita. Me prijde hnusne co se praktikovalo v komunisticke CR, kdy se paciantovi temer nic nereklo. To je hnus. Tohle je sice drsna realita, ale alespon ma moznost se na to clovek pripravit.

Samozrejme ze kazdemu nemocnemu preji hodne sily a sanci na uzdraveni.

0/0
17.9.2009 5:15

ladaxxt

Re: ten článek je hnus..

je to poněkud problematické.. Lidská psychika je ještě velmi neprobádaná.. Jednou ze záhad dnešní medicíny je efekt, kdy pacient, kterému sdělíte, že má nevyléčitelnou nemoc a zbývá mu měsíc života, opravdu do měsíce poslušně umře.. I když se poté zjistí omyl např. s prohozenými výsledky z laboratoře..;-) Takže já jsem pro to, aby se říkala pravda, ale VELMI POZITIVNÍM způsobem..! Aby se zdůrazňovaly šance, které nemocný má.. a v rámci možností nezhoršoval psychický stav..

Jinak: Tady na iDNES je to samozřejmě zpráva jako hrom.. Kdo by si nepřečetl s mrazením v zádech o rakovině, která se skoro nedá léčit.. Nikdo ale nebere ohled na těch pár čtenářů, kteří se upínají k tomu procentu (nebo kolik to je) vyléčených.. Napsal to pravděpodobně zdravý a veselý redaktor.. 

0/0
19.9.2009 1:40

lisbonka

Re: ten článek je hnus..

No možná by se z netu měly odstranit všechny články, které pravdivě informují o nějaké smrtelné chorobě...

0/0
19.9.2009 9:57

Lisinha

Re: ten článek je hnus..

Jestli máte nějaký lakmusový papírek nebo psychopravítko, kterým zjistíte, kdo je takhle sugestibilní, kdo po oznámení diagnózy upadne do depky a utrápí se, a kdo se zatne a začne bojovat, tak se svěřte světu a Nobelovka vás nemine.

Zde http://cancer.emedtv.com/pancreatic-cancer/pancreatic-cancer-survival-rates-p2.html statistiky z Amerikánie - pět let přežije několik procent nemocných. Při IV. stadiu (metastázy), jako byl diagnostikován Patrick Swayze, je doba dožití v průměru 6 měsíců. Takže...jak sdělíte pozitivně, že je 1.8procentní naděje, že se pan Novák s metastázovanou rakovinou slinivky dožije pěti dalších let, ale v průměru pouhých šesti měsíců?

0/0
19.9.2009 11:39

polednice

Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

U většiny onemocnění je nemoc a její léčení závislá na stavu psychiky. Pokud se dozvím že mám  nulovou šanci, budu v boxu dřív, než kdybych  s nemocí bojoval. Tento článek je neetický.

0/0
16.9.2009 19:22

Dochy

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

Dovolim si nesouhlasit. Nejspis se k tomu bude stavet kazdy jinak, mozna se k tomu budu stavet i ja jinak pokud me neco takoveho potka. Ale muj soucasny nazor je, ze bych rad vedel vse narovinu a verim, ze mi ten nazor vydrzi.

0/0
16.9.2009 20:42

polednice

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

Myslím ale že tohle nemá s jednáním na rovinu nic společného. Na rovinu je když mi řeknou že mám rakovinu, což bych ale stejně  věděl po první kapačce na onkologii.  A už jenom to asi stačí, aby si dal člověk věci do pořádku. Ale když mi někdo řekne že mám nulovou šanci, tak to už je podpásovka. Mě osobně se stalo, že v nemocnici popletli snímky, spletli se ve vyhodnocení a tak jsem chodil týden na plnou chemoterapii, dostával morfin na bolesti. Člověku, který by byl třeba o 30 let starší už by to stačilo k jednoduchému rozhodnutí, zvlášť když už vidíte kolem jen bolest a blouznění.

0/0
16.9.2009 21:48

Dochy

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

OK, Vas nazor. Ja bych to bral radsi i se vsema ostatnima informacema. To ze mi reknou ze mam rakovinu povazuju za samozrejmost, nez mne na tu kapacku poslou.

0/0
16.9.2009 22:00

polednice

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

já si myslím, že do očí vám nikdo neřekne, že nemáte šanci a nedovolí si to ani ten nejlepší doktor. Člověk je tak složitý, že každý organismus reaguje jinak a záleží i na tom komu se dostanete do rukou. Statisticky jste z rakoviny vyléčen pokud přežijete dobu 5 let po prokázaném odstranění příznaků nemoci. 

0/0
16.9.2009 22:12

Lisinha

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

...což jsou ovšem zrovna u rakoviny slinivky asi tak dvě procenta. Není to nula, ale je to dost málo. A obvykle fakt má člověk čas tak na to, aby rozdělil rodinné šperky mezi vnoučata.

0/0
19.9.2009 11:43

Tomach

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

Ja v podobne situaci byl a je urcite lepsi vedet jake ma clovek sance. Mozna to zni tvrde ale pjsou veci ktere je potreba "pripravit", je lepsi vedet jake vyhlidky clovek ma, zda tydny, mesice, roky...

Mel jsem stesti, byl jsem v te stastnejsi mensine, ale jak rikam je lepsi vedet na cem clovek je. Navic, ten "sileny" stav trva jen prvnich par dni/tydnu. Jak se rika, clovek si zvykne i na opratku.... Pak uz je to spis o tom se lecit, uzit si co se da mezi chemem a podobne, vyuzit kazdou chvilku.

0/0
17.9.2009 5:41

borovec

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

Já souhlasím s tvojím názorem,pak jeden ví jak se chovat k rodině a popřípadě zařídit zbytek života,byť by byl jen krátký.X

0/0
17.9.2009 8:47

Tomach

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

Hm, no nevim, pokud si to clovek precte na clanku tady, tak se da racionalne predpokladat si o tom najde i nekde neco jinde, google uz umi ovladat kazdej.

Ja vedel uz dopredu jake mam zhruba sance, jeste nez mi to doktor rekl. U nas (neziju v CR) jsou doktori otevreni. Samozrejme ze zivi nadeji, ale nebudou lhat ze ma clovek 50ti procentni sanci na uzdraveni kdyz ta sance je 0.5%.

Pro cloveka je urcite lepsi vedet jake ma sance, jak na tom je a pripadne i kolik mu zbyva. Stav psychiky je o necem jinem, ver mi. Prvnotni sok vydrzi par dnu/tydnu, pak si clovek zvykne a snazi se situaci resit jak nejlepe to jde. Pokud by nevedel co ho ceka tak se nemuze zaridit jak by chtel. 

Vsem nemocnym preju hodne stesti.

0/0
17.9.2009 5:44

lisbonka

Re: Myslím, že o některých "nulových šancích" by se nemělo psát.

Ale tady v tom článku přeci nejde o to, zda a jak kdo komu sděluje diagnózu. ten článek je spíše informativního charakteru, a na toto téma si člověk, kterého to zajímá, může najít hromadu dalších na internetu, a taky řadu informací o jiných smrtelných chorobách. Ten článek není neetický - je neetické ifromovat veřejnost o nějaké chorobě, průběhu a statistice? Nebo je to etické jen v případě chorob, u kterých šance je a informování široké veřejnosti prokazatelně vede k prevenci a včasnějším odhalením a tudíž větším šancím na prodoužení života? 

0/0
19.9.2009 9:55

horác

tumor

mám 4 roky po rakovině slinivky, žiju, obmovil jsem turistiku, chce to jen nerezignovat, mít koníčky, prostě se nedat, samozřejmě metastázy jsou problém, rok jsem se mátořil, ujít 100 m byl broblém, velmi nízká váha, dnes 25 km sem tam brigáda, bohužel ne těžká fyzická práce, to mne po hodině odrovná na 2 hodiny, ale jinak se dá dělat cokoliv, mimochodem je mi 46, mohu poděkovat lékařům z IKEMu a onkologickému centru kam se musí docházet pravidelně, do konce života

0/0
15.9.2009 13:21

jdobry

Re: tumor

hodne stesti, jen pasivne cekat na konec by byla blbost

0/0
15.9.2009 14:26

Kwazzy

Re: tumor

Myslite, ze alkohol tomu mohl byt zarodkem? Moc nepiju, ale mozna bych mel nepit vubec. Pivo uz nedavam vubec, tloustne se po nem jako prase ... sem tam si dam cigo, ale jen to "veselejsi". Mel jste nejake potize nez Vam to diagnostikovali? Moc osobnich otazek, ale kdy potkam nekoho kdo to prezil a zotavuje se? Preji jinak hodne sresti a hodne silne zdravi. Na rakovinu umrela moje babicka i pradedecek. Mam celkem obavu. Meli ale ze pry rakovinu zaludku a babicka mela neco s zenskymi organy.

0/0
16.9.2009 9:16

polednice

Re: tumor

Pokud vím, a opírám se o téměř 20 letou zkušenost na oddělení chirurgie, rakovina slinivky nemá na svědomí jen pití alkoholu, ale rakovina jako taková je komplexní onemocnění imunity, reakcí na nějaké podráždění, nějaký stres v organismu. Z pití dostanete cirhhózu jater a to už může být problém ze kterého se může nemoc vyvinout. Nic se neděje ze dne na den. Pokud máte v rodině nějaké dispozice, chce to chodit pravidelně na preventivní prohlídky na které máte právo a nárok.

0/0
16.9.2009 22:04

Rosomak

Re: tumor

No vidíš, já jsem napsal že se léčí důsledky a ne příčina (komplexní onemocnění imunity) a hnedle cenzurováno.

0/0
18.9.2009 12:03

lepidlo999

Re: tumor

No bodejť, takové kacířské řeči ;-D

0/0
7.10.2009 11:46

xyxyxyxyxyxyxy

Re: tumor

Super, držím palce. Nevzdávej to

0/0
16.9.2009 15:55

bar12345

Re: tumor

Jsi to jedno procento. Hodně štěstí.:-)

0/0
16.9.2009 18:10

polednice

Re: tumor

Myslím si že IKEM v léčbě ZN patří ke světovým jedničkám. Asi sám víte co si můžete dovolit, já vidím občas to že se člověk přestane šetřit a dostane se tak do svého tempa před onemocněním, což je ale chyba. Chce to opravdu poslouchat doktory a šetřit se a vyhýbat se stresu. Ať se Vám daří.

0/0
16.9.2009 22:30

smíšek36

Re: tumor

strašně moc ti držím palce, umřel mi na to kamarád před dvěma lety, byl to fajn kluk, chlap  jak hora , ruce jako mají někteří stehno, nepil ani nekouřil , zůstala po něm madá žřena a dvě děti, bylo mu cca 45. když jsem po potkal krátce po diagnóze, tak byl poloviční, prostě kost a kůže. VYDRŽ A VĚR!!!!!!!!!;-D;-D;-D

0/0
23.9.2009 18:42

dvdmchl

Kdo se neboji zmeny ma sanci se uzdravit...

pust.cz,  vitarian.cz vam reknou jak se uzdravit...

0/0
15.9.2009 12:42

Lukke-Luk

Re: Kdo se neboji zmeny ma sanci se uzdravit...

To určitě... Rv

0/0
15.9.2009 12:57

dci

Re: Kdo se neboji zmeny ma sanci se uzdravit...

kouknul jsem na to a jsou to pro středoevropana poněkud nebezpečné weby... možná tak pro tibetského mnicha...

0/0
15.9.2009 13:30

dvdmchl

Re: Kdo se neboji zmeny ma sanci se uzdravit...

nebezpečný to není. :) Jen trošku neobvyklé...

0/0
15.9.2009 14:47







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.