Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bez sexu by hrdinky nebyly reálné, říká autorka 52 knih pro mládež

Spisovatelka a povoláním knihovnice Lenka Lanczová je v posledních letech nejvydávanější a nejčtenější autorkou literatury pro mládež. Vydala dvaapadesát knih a říká se, že naučila číst knihy i zaryté nečtenáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Lanczové literatura je děsný brak- radím nečíst!

Měla jsem příležitost si její dvě knížky přečíst, sama se divím, že jsem je vůbec dočetla- z holek dělá štětky, co od 14 neví komu podržet... Vychovává mládež k promiskuitě  a lacinému navazování známostí... Tohle fakt ne, jen docela otrlý čtenář to dočte.. Myslím, že pro 14puberťáky to není vhodná literatura, je to pouze a jenom laciná směška odpadního výplodu této pseudospisovatelky, která si léčí komplexy z mládí tímto škvárem.

0/0
2.7.2009 17:09

Host

Re: Lanczové literatura je děsný brak- radím nečíst!

Nemůžu než souhlasit.

0/0
6.7.2009 16:22

Host

Re: Lanczové literatura je děsný brak- radím nečíst!

Tak v tom s vámi opravdu nesouhlasím, je mi 28 let, doma mám všechny knížky, které p. Lanczová napsala, a moc se mi líbí a líbily se mi už jako 14-leté holce, kdy jsem si je půjčovala v knihovně. A pokud se vám její knížky tak strašně nelíbí, proč jste četla tu druhou, když už ta první byla tak strašná????????????????????

0/0
10.7.2009 18:44

Host

Re: Lanczové literatura je děsný brak- radím nečíst!

NESOUHLASÍM!

 

Knihy Lenky Lanczové jsou náhodou prima, nikomu nic nevnucuje, jsou to skvělé oddechovky...

Neříkám, že všechny knihy jsou dobré, některé se mi nelíbí, ale většina ano, proto mi připadá bezpředmětné soudit knihy i autora po dvou knihách :D :D

0/0
18.8.2009 20:32

Host

Neznám

...

0/0
1.7.2009 18:15

Host

Ráda to prožívám

Moc ráda se schovávám do příběhů paní Lenky a pak se zase ráda vracím do své reality. A jsem těmto svým útěkům nakloněna i nadále. Paní Lenko, pište, vyprávíte skvěle!!! Děkuji. LuckaV

0/0
30.6.2009 17:00

Host

Re: Ráda to prožívám

Jsi slečna v pubertě?? ;-)

0/0
1.7.2009 18:16

Host

Proč ta stručnost?

Lenku Lanczovou čtu ráda, ale o to víc mě zaráží její stručnost v odpovědích. Na některé otázky odpovídá jen dvěma slovy To je skandální opovrhování čtenáři rozhovoru. Takhle může odpovídat snad nějaká začínající seriálová hvězdička, ale spisovatelka - šiřitelka slova??? Kde nechala osobní názory na ostatní dívčí literaturu a další témata? Otázky jí vyloženě nahrávají, aby se rozpovídala, ale výrazová lenost zvítězila. Tímto si na autorku trošku poopravuji názor. Spisovatel prostě musí mít bohatou slovní zásobu, pokud ji nemá, pak není spisovatel. ale jen pisálek. Promiňte.

0/0
28.6.2009 15:26

Host

Re: Proč ta stručnost?

Lenka má ke stručnosti důvod - jinak se svým čtenářkám věnuje převelice,-)

0/0
30.6.2009 9:00

Host

Re: Proč ta stručnost?

Pusť si telenovelu, tam máš věty rozvité ažaž...Možná by to chtělo mrknout na její web...Paní Lenku znám čtyři roky, osobně více než rok...Je to skvělá ženská, skromná, která zřídka dává rozhovory, protože to nemá zapotřebí..medializovat se..ale nám čtenářkám se věnuje opravdu na sto procent...ať už v diskusích na jejím webu nebo osobně mailem...Takže tvůj příspěvek je opravdu velice scestný.

0/0
1.7.2009 10:52

Host

Knížky

Tyhle knížky jsem četla ve velkém, nedělalo mi problém přečíst knížku za jeden den. Nešlo se od ní odlepit.

Už dávno nepatřím do cílové skupiny, ale stává se mi, že když přijdu z práce unavená, tak místo toho, abych si pustila televizi, kde bude nějáký "krvák", vezmu knížku a čtu, dokud ji nepřečtu....jen to vstávání další den není ideální:))

Jen tak dál...

0/0
28.6.2009 8:11

Host

zlo

jedna z nejhorších spisovatelek u nás, její knížky sem nezvládala číst ani když mi bylo 15... Ale pamatuju si, že spolužačky to hltaly:-( Její knížky neměly pražádnou úroveň psaní, jak kdyby to psala školačka základky s omezenou slovní zásobou a vždy stejná dějová linka. Hrdinka a její 2 lásky, jeden hodnej nudnej a druhej krásnej ale děvkař... Hrdinka samo obcuje s děvkařem, který ji ubližuje, ale pa zjistí, že ten hodnej ošklivec je prostě lepší. Děvkař prozře, ze dne na den se změní a zamiluje se do hrdinky. Ta ale zůstavá s ošklivcem. Její knížky mi nikdy nic nedaly a fakt mě děsí, že paní stále aktivně píše a dokonce její spisovatelský um podědili i děti...Rv

0/0
28.6.2009 0:00

Host

Re: zlo

Asi se shodneme v tom, že se nejedná o žádnou " velkou literaturu". Ale jde o literaturu oddychovou a myslím, že si autorka ani jiné cíle neklade. A věřte, že je velice osvobozující a příjemné prokládat si čtení náročnějších knih i literaturou právě oddychovou. Každá kniha, která má své čtenáře, má svůj význam. Já osobně žánry ráda střídám a žádný neodsuzuji. Pokud mi nevyhovuje, nevyhledávám ho. A věřte, že Lenku Lanczovou si vždy přečtu s chutí. Pravdou je, že se k jejím knížkám nevracím, prostě příběh přečtu a tím to končí. Moje zásadní knihy jsou jiné. Ale každou její další novinku si ujít nenechám. Tak na tom jejím psaní asi něco bude, nemyslíte?

0/0
28.6.2009 15:16

Host

Re: zlo

Tím by se vysvětlilo, proč tuto paní spisovatelku vůbec neznám ... :-P Taky mám ráda, když děj má i nějakého "ducha". :-) Dívčích knih jsem přečetla jenom pár, ale na třeba na Minervistku vzpomínám moc ráda. Myslím, že čtení knih, na které si člověk po týdnu ani nevzpomene, není nic jiného než ztráta času. A proč jo ztrácet, když existuje TOLIK knih, které stojí za to přečíst, ne?? :-)

0/0
1.7.2009 18:13

a.riadne

...

Pár jejich knih se mi někdy v období 15-18 do ruky dostalo ("To si přečti.. to je skvělé"). No díky bohu že čtu rychle... aspoň mi to  nezabilo příliš času. Každé zboží má  sice svého kupce, ale  teda nikdy jsem nepochopila proč tento typ literatury číst.

0/0
27.6.2009 12:38

Host

Re: ...

Možná proto, že je tam romantika, láska, prázdniny, dospívání, city, vztahy, mládí, humor. A pokud tohle nic neřekne člověku ve věku dospívání, pak už k tomu za celý život nedoputuje, něco navždy ztratil, aniž to kdy měl.

0/0
28.6.2009 15:20

Host

Re: ...

No tak to je teda vysvětlení;-D Vše co jste vyjmenoval(a)  je lepší prožít  a ne si o tom jen číst v  dějově  i stylisticky jednoduše zpracované knize. Je mnoho jiné  amnohem kvalitnější literatury, dokonce i takové, která by mohla mít přívlastek "dívčí románek".

0/0
28.6.2009 16:05

Host

Re: ...

Tak to nečti a neobtěžuj, prosím tě..takové kecy to mám nejraději..sama jsi v životě dokázala houby a kritizuješ jak profi kritik...to je aspoň profese, jdi do ní, káčo...;-D

0/0
28.6.2009 20:19

Host

Re: ...

Předem se omlouvám, ale váš příspěvek je fakt směšný. Neznáte  mě takže nemáte  právo soudit  co jsem dokázala či nedokázala a urážet už vůbec ne, tykání jsem vám také nenabídla. Diskuze je od slova diskutovat, každý může vyjádřit svůj názor, proto můžu s klidným svědomím říct, že  tyto knihy jsou brak stejně tak  jako kdokoli jiný může říct, že se jedná o literární skvosty. Pokud se vám tyto knihy líbí, prosím čtětě si je dále, ale musíte počítat s tím, že s vámi lidé  souhlasit nemusí. No  vidíte to mě ještě nenapadlo jít psát literární kritiky, děkuji za vynikající  nápad. A příště vám doporučuju než něco napíšete napočítat do deseti a myslet u toho.

0/0
30.6.2009 17:26

Host

Re: ...

Myslím, myslím, ale velice mě zatěžuje tohle generalizování. Vy znáte paní Lenku osobně? Už jste někdy napsala něco, co si přečetlo více lidí než jsou třeba členové rodiny: Pochybuji...Jinak byste se nezatěžovala touto diskusí...A svůj příspěvek za směšný skutečně nepokládám..sama říkáte, že diskuse je od slova diskutovat..tak diskutuji...ale bohužel ne na úrovni, uznávám..protože ne s každým to lze...Takže píšu stylem, jakým píšete VY...jako člověk kritický, vy ale nenabízíte konstruktivní kritiku, ale pohou verbešáckou zhovadilost, kterých je net již dneska plný...stačí kliknout na csfd.cz...

0/0
1.7.2009 10:57

Host

Re: ...

POKRAČOVÁNÍ 1: Stejně jako tam je plno zdařilých filmařů, tady se to jen

hemží dokonalými autory...Tak si přečtěte zprofanovaného Viewegha, třeba Vás

jeho komerční...eee....zaujmou více :-) Na lence si já osobně velmi vážím třeba

toho, že rozhovory dává velmi málo, do televize nechodí vůbec..a víte proč?

0/0
1.7.2009 10:59

Host

Re: ...

POKRAČOVÁNÍ 2: Ona nemá zapotřebí být slavná, jí stačí vědomí, že čtenáře má, jako že má! že se její dílo líbí...a o tom to přece je, ne? Doporučuji poznat ji trochu jinak, než jen jako spisovatelku, čtením či nečtením jejích knih. A za tím, že se jedná o naprosto úžasného človíčka si prostě budu vždycky stát. Mně prostě jen zaráží, jak je každý vždycky hnedka chytrý a se vším hotový...jenže kopat do někoho je to nejjednodušší...a to teď myslím naprosto bez urážky...

0/0
1.7.2009 11:06

Host

Re: ...

Kdyby jste  diskutovala tak by jste  ze me  neudela "kacu atp.", ale s klidem napsala, ze naopak vam se jeji knihy libi  nebo neco podobneho. Protoze takhle kopete a se vsim hotova jste spise vy. Ja nemam zapotrebi poznavat  jaka je pani Lanczova ve skutecnosti, to s tim vubec nesouvisi. Ja rada ctu a k tomu, abych si udelala obraz o tom  zda se mi knizky daneho autora libi  vice nepotrebuji. Od ni jsem nekolik knih precetla a o kvalitach me proste nepresvedcily(kdyz prectete tri nebo ctyri knihy co jsem cetla tak to snad staci k tomu si udelat jasny nazor na to zda pokracovat v cetve danohoa utora nebo ne), to ze je ve skutecnosti skvely clovek to v zadnem pripade nepopiram.  Vice  nez vyjadreni toho, ze jeji knihy se mi nelibi jsem nerekla a ani jsem to  jsem nerekla nijak zle, aby se jeji verni museli zacit cilit. Co se tyce p. Vievegha tak jeho knihy povazuji za stejne "hloupe", snad jeste horsi.  

0/0
1.7.2009 16:55

Host

Re: ...

Proste s podobnou literaturou u me nepochodite. Vynecham li mou  slabost pro sci-fi a fantasy tak miluji Zolu, Waltariho, Feuchtawangera,Poea a mnoho dalších.

0/0
1.7.2009 16:56

fel_low

Re: ...

Protože ji tam nikdo nezve, zaplaťbůh.

0/0
3.7.2009 14:34

Host

Obal taky prodává

Když jsem se podíval do databáze Nár. knihovny, mají tam i náhledy některých obálek - a podle nich bych to já dceři nekoupil... umělé xichty jak z Profimedie... :-(

0/0
26.6.2009 21:09

Host

Re: Obal taky prodává

Jenže to je záležitost nakladatelství, za ten ona nemůže. Jinak dotisky už jsou lepší.

0/0
26.6.2009 21:39

Host

Re: Obal taky prodává

já si knihu podle obalu teda nevybírám

0/0
26.6.2009 23:31

Host

Re: Obal taky prodává

Neboj, dcera si to koupí sama ;-D

0/0
28.6.2009 11:11

Host

Re: Obal taky prodává

Jo, ale ta Vaše ...

0/0
1.7.2009 18:15

Host

Re: Obal taky prodává

Trošku omezený názor, paní...ještě že nejsem vaše dcera...ta má asi hodně malý literární rozhled, když maminka kupuje knihu podle obalu..asi se rozbrečím ;-(

0/0
28.6.2009 20:23

Host

Re: Obal je součástí knihy

Myslím, že literární rozhled může mít hodně široký jenom tehdy, když tuto spisovatelku a její románky přeskočí ... :-/

0/0
1.7.2009 18:21

azojaši

Re: Obal taky prodává

popravě, ty obálky jsou děsný a ledacos napoví... kupovat knihy podle obalu může být zavádějící, na druhou stranu - člověku, kterej má přehled, ledacos napoví ;-)

0/0
29.6.2009 7:31

Host

Re: Obal taky prodává

Pokládám se za člověka s velkým literárním přehledem..a předem podotýkám, že jiné tzv. dívčí romány než od LL nečtu...Obálky jsou poněkud veselejší, ale skutečně podle obálek nevybírám...To bych si pak ani nemohla nikdy v životě přečíst spoustu tzv. hodnotné literatury...př. Utrpení knížete Sternenhocha, Údolí včel, Kunderu...Takže podle me to je fakt zavádějící..nesoudím podle obalu, větší vliv než ten má na mě spíše anotace knihy...

0/0
1.7.2009 11:10

Host

Re: Obal taky prodává

Lenka Lanczová sama říká, že je i pro ni překvapením, jaký obal bude mít kniha a ty obaly se absolutně neshodují s dějem.

Kdo by si koupil knihu podle obalu proboha :D

0/0
18.8.2009 20:51

Host

nejlepší spisovatelka

Paní Lanczová je úžasná spisovatelka na jejích knížkách jsem vyrostla a čtu je stále moc jí děkuji, že stále píše a dělá nám čtenářkám radost.R^

0/0
26.6.2009 20:45

Host

Dobré knihy

Lenku znám i osobně, je to skvělá, skromná ženská. Moc jí fandím. Její knížky mám ráda, dobré nehloupé oddechovky (byť i vážná témata se tam řeší). A to si libuji v mnoha žánrech - od fantasy po klasiku.

Už se těším na novinku:)

0/0
26.6.2009 20:17

Host

ehm

hm. je mi temer tricet a sem chlap, nicmene jako oddychovku to rad louskam dodneska. akurat by to chtelo nake mene napadne obalky, kdyz si to ctu ve vlaku, tak si pripadam jak pedous. ale muzu za to, ze me ty pribehy bavej?

0/0
26.6.2009 18:51

Pallando

Re: ehm

Bal si knihy do papíru. Nebude vidět, co čteš, a budeš  vypadat jako někdo, kdo je na své knihy opatrný:-)

0/0
26.6.2009 21:33

Host

K mému příspěvku níže,

toto čtou děvčata od cca 11. - ti let - v  BRAVU:

Zvláště velké labužnice sexu pak můžou používat kondomy s různými výstupky, což může holce pomoct k drtivějšímu orgazmu nebo prostě k dráždění různých tajemných místeček uvnitř pochvy, v nedoslední řadě mohou tyto výstupky během soulože dráždit poštěváček - to jistě ocení mnoho dívek, především těch, které nemají orgazmus při souloži, ale jen při dráždění klitorisu.

0/0
26.6.2009 17:34

l e o

Tyjo!

8-o

;-D;-D;-D

0/0
28.6.2009 14:20

Host

Kdyby si chtěla nějaké čtenářka užít seyxu se mnou,

tak může napsat :-)

Michal

0/0
26.6.2009 16:12

Host

Re: Kdyby si chtěla nějaké čtenářka užít seyxu se mnou,

Seyxu na Seychellech?

0/0
26.6.2009 16:14

Host

Re: Kdyby si chtěla nějaké čtenářka užít seyxu se mnou,

ja bych mela zajem, hlavne o analni sex, ale pasivni z tve strany ;-)

0/0
27.6.2009 21:07

Host

Já nemůžu žít bez sexu!

:-P

0/0
26.6.2009 16:06

Host

Bez sexu by byly nereálné,

tak to je bomba. Je mi 30 let, nejsem žádná puritánka, ale.... Dnešní holky mi připadají dost ulítlý - od 15-ti let to do sebe rve hormony, chodí to zmalovaný jak indián na válečný stezce, lítá to do půlnoci po diskotékách atd.atd. Z čeho to asi mají? Z podobných "románů", Brava ap. Tuhle se mi dostalo do ruky Bravo a nestačila jsem se divit tématům, která probírala 12 ti - 13-ti letá děvčata.

0/0
26.6.2009 16:04

Host

Re: Bez sexu by byly nereálné,

Nevěř všemu, co ti servíruje bulvár, Hoste.

0/0
26.6.2009 16:55

Host

Re: Bez sexu by byly nereálné,

Je lepší, že o tom něco vědí! A Lence fandím, že o tom mluví. Lepší než z čiré zvědavosti (která nezáleží na období) sexovat bez kondomu a pak být v 15 máma,-) Třeba nezmalovaná.;-D

0/0
27.6.2009 10:38

Lola Roflova

Když jsem byla

ve věku jejích hrdinek, četla jsem ji moc ráda. Teď se s chutí poohlédnu po té knížce pro starší holky R^

0/0
26.6.2009 14:52

xblack13

52 knih ???

Teda lidi, ta vydává knížky skoro stejně rychle, jako Robert točí filmy.

A je to téměř i o tomtéž, jak to tak vypadá podle titulku, co?  ;-D

0/0
26.6.2009 14:17







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.