Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odložené děti drží v ústavech zákony, tvrdí režisérka Alice Nellis

Známá režisérka a také máma, která vychovává čtyřletou adoptivní dceru, se chystá zhmotnit rodičovské trable do filmu Mamas and Papas. "Je škoda, že u nás nelze adoptovat dítě z třetího světa," posteskla si v rozhovoru pro iDNES.cz Alice Nellis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tereza Boučková

Tak jsem si na základě tohoto článku, jakož i díky komentářům v diskuzi, vygůglovala recenze na knihu Rok kohouta a zároveň pročetla všechny možné úryvky, co šly najít. Domnívám se, že je dobré, že paní Boučková na danou problematiku upozornila, některým lidem, co žádají o adopci, to může ušetřit dost zklamání.  Rvoněž chápu, že jinak, než ryze intimní formou to sdělit nešlo. Ale abych pravdu řekla, z toho, co jsem si mohla z dané knihy přečíst (a dalo se toho najít docela dost), moc dobrý pocit nemám. Kdyby mě někdo s paní Boučkovou chtěl osobně seznámit, řekla bych ne, protože bych se celkem obávala, že se pak o sobě někde dočtu.

0/0
26.6.2009 11:38

Host

Mammas, proboha, Mammas

Když už používáte ty cizí termity, tak se neinžinýrujte si to nechat zkorumpovat.

0/0
26.6.2009 9:58

AlBunda

Máme doma 3 černoušky z 3 světa,takže to lze

 a je jich v čr už celkem 13

0/0
25.6.2009 22:43

Host

Re: Máme doma 3 černoušky z 3 světa,takže to lze

dobrý den, zajímáme se s přítelem také o adopci z ciziny. bylo by možné se s vámi nějakým způsobem spojit zda by jste nám poradili.

0/0
26.8.2009 20:29

forhend

No naštěstí, že to nejde...Ale, co není může být.

I když si někdo veme kobylku z třetího světa, tak se vsadím, že ho brzo někam odloží, protože se mu nebude dostatečně věnovat. Ale musí být in, protože snobská morálka ve světě tak káže...:-/

0/0
24.6.2009 20:44

Mak1

Bože - nebo spíš cenzore ?

Kam se poděly všechny mé příspěvky ??

Tady už je horší šikana než v Iránu ;-€

0/0
24.6.2009 17:51

profesorka

adopce černoušků

pokud vím od svých známých, ti už 3 děti z Afriky mejí, jen nevím, zda si je od rodičů nekoupili...;-€

0/0
24.6.2009 14:08

AlBunda

Re: adopce černoušků

ne ,nekoupili jsme si je,byli sirotci ,ale jinak díky za ,,péči,, a starost

0/0
25.6.2009 22:42

honda_mrkos_pajdusakova

Tady se, koukám, mazalo,

až se od tabule prášilo ...:-/

0/0
24.6.2009 11:27

Polárníliška

Re: Tady se, koukám, mazalo,

Jednou se tady černoušci adoptovat nesmí, takže se o tom prostě bavit nebudeme...

0/0
24.6.2009 11:29

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Tady se, koukám, mazalo,

zmizeli nejenom černoušci ... I Pavka Kohout je zřejmě nedotknutelný ...

0/0
24.6.2009 11:32

Polárníliška

Re: Tady se, koukám, mazalo,

Komunista z přesvědčení, to je snad ještě horší varianta než z kalkulu...respektive nevybereš si...

0/0
24.6.2009 12:21

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Tady se, koukám, mazalo,

to teda nevyberu ... bolševika komentovat nebudu, páč to mě hned dojde zásoba slušných slov a stejně by to smazali ...

0/0
24.6.2009 12:38

anžto

Re: Tady se, koukám, mazalo,

no černoušci se nezmazaly, smazaly se názory na paní Boučkovou a jejího otce. cenzura jak když vyšije:-P

0/0
24.6.2009 11:33

Host

Alice Nellis

Tak musím říct, že rozhorovy s A.Nellis se mi vždy líbily, ale teď mě teda nadzvihla tím, co řekla o knize T.Boučkové. Dle rozhovoru jsem pochopila, že má doma taky asi "jiné etnikum" ač to nechce přiznat. Nechci být hnusná ani jí přát něco ošklivého, ale jsem na ní zvědavá, zda bude tak radikální a tak nestěžující si, až jí malá cikánečka se svými spoluetničany vybílí byt, bude krást, fetovat, propadat na prvním stupni, čůrat do kytek a ve 14-ti přijde zbouchnutá. Geny jsou holt geny, výchova toho pak už moc nezmůže.:-/

0/0
24.6.2009 10:30

anžto

Re: Alice Nellis

jsem si vůbec nevšimla, že by snad Nellis útočila na Boučkovou že výchovu nezvládla. kde jste to tam četla vy?

0/0
24.6.2009 10:33

Host

Re: Alice Nellis

Neúčtočila ohledně výchovy, ale ohledně toho, že si dovolila zveřejnit,že výchova "jiného etnika" je náročná a velmi často k ničemu. Ano, nemluvme o tom, protože to je tajný, to se nesmí.

0/0
24.6.2009 10:51

anžto

Re: Alice Nellis

to není pravda, úplně jste to překroutila.  Mluvila o soukromí lidí - to jsou totiž konkrétní lidi, ne že výchova etnika.  

0/0
24.6.2009 10:54

Host

Re: Alice Nellis

No víte, kdyby Tereza Boučková mluvila o tom, jak to dopadlo dobře, jak byla ta adopce skvělá, tak by Alici Nellis určitě nevadilo, že o tom píše. Takhle má pocit, že to ohrožuje pohled na adopce obecně a na adoptované děti zvlášť. Protože sama má jedno doma, cítí, že by to mohlo ohrozit i pohled na něj. Proto najednou tak horuje pro zachování soukromí. Velké teorie za tím nehledejte, většinou jsou to úplně prosté, osobní důvody. A ze stejných důvodů psala i T. Boučková, prostě popsala svoji zkušenost. Ale mnohým se tahle zkušenost nehodí do krámu, tak Boučkovou nabádají, ať si zachovává soukromí a se svými drásavými zkušenostmi nekazí ostatním iluze.

0/0
24.6.2009 11:39

Mala morska vila

Re: Alice Nellis

No tak každopádně je vždycky příjemnější, když už někdo něco vykecá na druhého, a je to pozitivní (třeba když máma vyžvaní, že syn udělal zkoušku), než něco negativního (syna vyhodili ze školy nebo doma provedl to a to). I když já osobně nemám ráda, když o mně vypráví kdokoliv cokoliv.:-)

0/0
24.6.2009 11:42

Host

Re: Alice Nellis

Ovšem nikdo není nedotknutelné božstvo, takže musíme počítat s tím, že žijeme mezi lidmi, ti nás znají a mluví o nás. Podle toho se můžeme i chovat. Nebo je nám to jedno, co si o nás kdo myslí a říká, pak si ovšem také nemáme nač stěžovat. 

0/0
24.6.2009 11:56

Mala morska vila

Re: Alice Nellis

Dobře, ale opět vidím rozdíl mezi tím, kdy se člověk se svým problémem svěří kamarádce a kdy to napíše tak, aby si o tom mohl přečíst celý národ.

0/0
24.6.2009 11:58

Host

Re: Alice Nellis

I na to má ovšem každý nárok a příbuzní psavců a jiných tvůrčích jedinců s tím musí počítat. Mnozí se dokonce těší, že je jejich slavní příbuzní a známí uvedou do dějin.  Literatura by byla o mnoho ochuzena, kdyby nikdo nepsal o svých blízkých a známých. Dcera Marlene Dietrichové taky vydala velmi kritickou knihu o své matce - od té doby, co jsem si ji přečetla, nemám už vůbec chuť dívat se na její filmy. A atakuji snad dceru za to, že mi zničila ideál? Ne, má právo popsat svou matku, tak jak ji vidí, a má právo to vydat. Kdo má zájem, ať si přečte. Tady si to chlapci mohli taky uvědomit, že jejich příběhy skončí v literatuře, ale bylo jim to asi jedno. Kdyby nebylo, asi by se chovali jinak.

0/0
24.6.2009 12:18

anžto

Re: Alice Nellis

a to je přesně ono. Přečtete si knihu  - jednostranný pohled - a najednou už nemáte Marlen Dittrich ráda.  Když mi někdo řekne, že jeho soused je deb.il, tak si to taky nebudu hned myslet, dokud se se sousedem neseznámím osobně:-/ 

0/0
24.6.2009 12:24

Host

Re: Alice Nellis

Ale proto byste určitě Marii Rivě nezakázala, aby o své matce psala, že ne? Že jako jedný holce z Prahy by to zkazilo ideál, tak ať radši mlčí. Naopak, já jsem docela ráda, že jsem to četla. Sice už na ni nekoukám jako na krásnou modlu, ale asi taková opravdu nebyla, takže se na ni teď dívám realističtěji. Ono poznání někdy bolí. Když si nebudu chtít kazit iluze, tak nebudu nic číst. Ale ostatní třeba číst chtějí, tak proč jim to neumožnit? Tady navíc chlapci mají tu výhodu, že se můžou k věci sami vyjádřit. Co jim brání? Všechna média by kývla na nabídku rozhovoru. Ať podají svůj úhel pohledu. Ale asi se jim nechce. Ono je celá knížka nejspíš vůbec nezajímá. Nad tou mudrují jenom lidi, kterým to nabouralo iluze o adopcích a soužití etnik nebo ti, co sami adoptovali a teď se bojí, že to ovlivní i pohled na jejich děti. Ale těm hrdinům je to zřejmě úplně jedno,  z čehož vyplývá, že Boučková měla pravdu.

0/0
24.6.2009 12:36

Polárníliška

Re: Alice Nellis

Slušná snůška demagogie...pokud to tedy není pouze o tom, že jsi mimo mísu. Podívej, tobě by to třeba bylo jedno, ale já mít maminu spisovatelku, neby byl nadšenej, kdyby bez ohledu na mé pocity tahala ven rodinné historky a byl jsem hrdinou jejích knih, aby mi do mohl čumět do soukromí prakticky libovolnej člověk, ačkoliv bych 99,99 % z nich neměl chuť sdělit ani co jsem včera večeřel...

0/0
24.6.2009 12:42

Mala morska vila

Re: Alice Nellis

Na druhou stranu zrovna ten Váš případ mi přijde ještě mnohem horší, protože Marlen se nemůže bránit... Jinak nevidím důvod, proč by příbuzní spisovatelů měli tak nějak automaticky počítat se ztrátou soukromí (notabene děti, které nevěděly, do jaké rodiny se rodí, resp. do jaké přijdou - třeba na rozdíl od manžela)...

0/0
24.6.2009 12:46

anžto

Re: Alice Nellis

mě jde o to, že lidi si něco přečtou a hned to berou, jako že to musí být pravda - a to je dost blbost:-/ mimochodem Boučková píše jen o dvou lidech, je ale určitě spoustu romských dětí které se chovají slušně - takže je úplně padlé na hlavu - říct, že toto etnikum se dobře vychovat nedá - přesně jak to říká Nellis - ti co jsou v pohodě nemaj akorát potřebu to hlásat do světa.

0/0
24.6.2009 12:46

Host

Re: Alice Nellis

S takovou byste ale nemohla říct ani napsat vůbec nic, protože všechno se dá špatně pochopit a překroutit a co člověk, to názor. Zkrátka každý má právo vyjádřit svou zkušenost, i když se někomu nelíbí.

0/0
24.6.2009 13:00

Mala morska vila

Re: Alice Nellis

A to podle mě právě nemá - co ochrana osobnosti a právo na soukromí?

0/0
24.6.2009 13:01

Host

Re: Alice Nellis

Vzít si děti z děcáku je vždycky riziko. Dva případy z mého nejbližšího okolí. Oba bílí chlapci okolo 9 let. Lhaní, krádeže, a pod.. Po 2 až 3 letech to obě rodiny vzdaly. A to obě rodiny již měly s dětmi zkušenosti, čili žádný rozmazlovaný jedináček, kterému by nebyly dány hranice.

A pak další zkušenosti - 2 cikáňata vychovávaná od miminek v pohodě, ale s nástupem puberty se chytila etnika ...

0/0
24.6.2009 13:26

Host

Re: Alice Nellis

A já musím říci, že Alice Nellis zase uhodila hřebíček na hlavičku. Podobný pohled prezentovala, tuším,  paní Alena Wagnerová v LN. 

Položila si paní Boučková otázku, zda  naprostou ztrátou soukromí děti nepoškodila? Viz scénář k filmu "Smradi", knížka "Rok kohouta"....

Nám možná taky nezbyde nic jiného, než ta adopce. Nicméně všiváky si člověk může vypěstovat i z vlastních dětí, a to poměrně jednoduše.

Alici Nellis fandím, její filmy jsou super a v novinách se prezentuje taky na úrovni. Alice, vytrvejte. V

0/0
24.6.2009 16:25

Quazi

Ta kniha

Rok kohouta jsem četla, sama mám syny v podobném věku a naše potíže s nimi velmi vzdáleně připomínaly potíže paní Boučkové (chlapci jsou ale tzv. naši). Po přečtení knihy upadla jsem téměř do deprese, jelikož jsem nabyla dojmu, že se to bude jen zhoršovat-ale chlapci z toho vyrostli! Velmi mi ale pmohlo, když jsem pochopila, že musím i nad svým vlastním rodičovstvím i samotnými dětmi získat nadhled, že se musím oprostit od všech chtění, která s dětmi spojuji. Že musím přijmout jejich pohled na mne: "Co je nám do toho, co ty chceš, abychom dělali", protože mi nakonec nic jiného nezbylo. Možná bychom neměli přijímat ten rozšířený přístup k příběhu pí. Boučkové: "Ona to s nimi myslela dobře a dělala všechno úplně nejlíp, ale oni byli pokažení!". I já si myslím, že se o tomhle taky musí vést veřejná diskuse, necméně článek v Marianne a Rok kohouta mi přijde spíš věci škodící než prospívající. Jsme totiž tak trochu paranoidní společnost.

0/0
24.6.2009 10:18

Veronika S.

Děkuji

za článek i fakt, že to nebylo tak prvoplánovité čtení, jaké tu čas od času je. Člověk se musel zamyslet a dostat se ke konfrontaci,  co je polemizováno s vlastním názorem na tak ožehavé téma, jaké jsou adopce dětí.

V prvé řadě ocenuji odvahu. Odvahu k adopci a přeji, aby tato byla korunována dítětem, které bude štastné, zdravé, a zkrátka jaké má být.

V řadě druhé poněkud nesouhlasím s tím, že mluvit o problémech adopcí cikánských dětí je chyba. Chyba je o tom nemluvit, a to ne z důvodu rasového podtextu, ten je buřt, ale z důvodu obezřetnosti před takovým činem. Pravdou je, alespon já si to myslím, že vychovat i tak problematické dítě, či vlastně děti, které adoptovala paní Boučková je na cenu maximálního našeho respektu a pokory. Mohla je v 10 vrátit zpět do domova a věřím, že by si v mnoha směrech ulevila. Ale neudělala to, dovedla je k dospělosti.A zaplatila za to velkou daň ona, její muž i jejich další potomek. Proč se o tom tedy nepsat?

0/0
24.6.2009 9:30

anžto

Re: Děkuji

ona tam mluví o soukromí. Ti lidé tady prostě žijí a najednou jsou postavami v knize. Můžete říct jako fajn, však jsou to spratci, proč bychom měli ctít jejich soukromí, ale není to tak černobílé. Já chápu jak to Nellis myslela. 

0/0
24.6.2009 9:38

Veronika S.

Re: Děkuji

jejich soukromí nikdo nenarušil. Myslím, že ani já a ani Vy bysme ty děti nenašly, i kdybychom chtěly. A psát adoptivní syn A1 a A2 je dost dobře nemožné. Je to autobiografie. Tu třeba používá i Kraus ve svých knížkách o rodině a nevěřím, že by to bylo na škodu a bratr Jan by se nějak pohoršoval nad tím, že všichni víme jak uměl vydírat prostřednictvím okupovaného WC...;-D

0/0
24.6.2009 9:41

anžto

Re: Děkuji

jak to maj Krausovi to nevím, věřím že to v rodině konzultovali, což tady ne. Já ty děcka neznám to je pravda, ale určitě přijdou do kontaktu někdy s někým, kdo to čet a bude vědět o koho jde. A i kdyby se třeba pak změnili k lepšímu, tak už jim to nepomůže.

0/0
24.6.2009 9:45

Mala morska vila

Re: Děkuji

Přesně, souhlasím.

0/0
24.6.2009 9:46

Veronika S.

Re: Děkuji

třeba věděli, že se ta kniha píše, ostatně, že jejich matka je spisovatelka a scénáristka snad ví, a že podle předlohy jejího  dílka vznikly Smradi film jistě zaznamenali taky... Ale nedělejme z nich oběti, těmi nejsou...Nebyli a nebudou...

Otočme to, co se chovat tak, aby dělali rodičům radosti a následně se pak v knihách objevovali jako děti skvělé a úžasné, trhající mýty o tom, jaké je to někdy drámo, ta adopce?

0/0
24.6.2009 9:49

anžto

Re: Děkuji

no to by bylo samozřejmě ideální. Ale bylo to tak jak to bylo no

0/0
24.6.2009 9:55

Veronika S.

Re: Děkuji

Není ani možné to napsat jinak. /Pokud píšu o sobě o své životní zkušenosti, je jasné, že vše co napíšu se týká mých blízkých, které v tom vystupují. Tak to dělá kdokoli kdo pracuje s vlastní zkušeností. V té knize se to týká především autorky, ale i jejího muže, jejich vlastního dítěte, jejich sousedů, jejich rodiny. Pokud se opravdu vrátíme tam, že věci nedobré a nepříjemné budeme nechávat pod pokličkou, navracíme se před rok 89.Ostatně těm dětem nikdo šanci stát se dobrými lidmi nevzal a nebere. A oni jistě také nechodí a neříkají, ten dacan v knice xy, to jsem já a moje rodina. Obávám se však, že dle toho jak byli vykresleni, je jim to asi buřt.

0/0
24.6.2009 9:59

anžto

Re: Děkuji

ale to není o tom, pomlčet o špatných věcech. Dá se napsat i kniha na základě reality, ale formou smyšlených postav třeba. Mimochodem, vidíš sama, jak v tom maj všichni jasno. A přitom jim u toho doma nikdo nesvítil. Pořád je to jen jednostranný pohled, tím nechci říct, že jí to nevěřím, ale dělat soudy o cizích lidech taky není úplně košer

0/0
24.6.2009 10:03

Polárníliška

Re: Děkuji

Já jsem sice dle obecných společenských norem v zásadě slušný spořádaný člověk a takové jsem byl i dítě, přesto bych nebyl nadšený, kdyby se lidé kolem pročítali historky z mého života či dětství, co je komu po tom....a o tom to je.

0/0
24.6.2009 10:03

Veronika S.

Re: Děkuji

pravdou je, že autobiografickejch knih, nebo filmů je v nabídce nepřeberné množství. Polemizovat nad tím, jestli je dobré psát a tvořit autobiografii nebo ne je myslím na jiné téma. Já jsem pro, ostatně třeba sdílená starost je poloviční...Kdyby se o mě pokusil někdo napsat, klidně ať to udělá...;-D

0/0
24.6.2009 10:18

Host

Re: Děkuji

Domnívám se, že zrovna těm dvěma je docela jedno, jestlisi o nich někdo čte nebo ne.

0/0
25.6.2009 12:34

laura123

holka sikovna

alice je rozumna zenska, co to ma v hlave srovnany. s nazorem na Rok kohouta se da polemizovat, ale neco do sebe ma, ty dospivajici "spratci" se tak vlastne nedobrovolne stali ucastniky literarni reality show. ale zas chapu bouckovou, ze se z toho musela vypsat, mistama z ty knizky fakt mrazi. ale to je proste o ty autenticite, kdyby napsala knizku, jak jeji dite umira na rakovinu, mrazilo by z toho stejne. kazdopadne alice je frajerka, toci dobry filmy - i kdyz teda tajnosti zrovna me moc nechytly - ale lva ji smz preju, protoze je proste dobra! navic na adopci si kazdej netroufne, takze hodne stesti v praci i v zivote, mila alice :) PS: a tesim se na ten planovany film o dirigentovi, doufam, ze z nej uplne neseslo

0/0
24.6.2009 9:21

Mak1

Bože -

to je ale Milka (blicí smajlík)

0/0
24.6.2009 9:00

anžto

Re: Bože -

mě přijde v pohodě

0/0
24.6.2009 9:01

Host

Re: Bože -

Ty se prosím tě nemnož.

0/0
24.6.2009 10:44

Host

pani Nellis

Velice me mrzi, co rikate na adresu pani Bouckove. Ona dala adopci 2  romskych deti x let sveho zivota, to se nikdy nemuze merit s nejakymi intelektualnimi teoriemi.

Hodne stesti s vasi holcickou, pani Nellis (minim to vazne), ale stejne jsem zklamana, ze muze nekdo tvurci takhle reagovat na Rok kohouta. Pro mne jako mamu dvou vlastnich kluku to bylo jedno z nejdrasavejsich cteni za poslednich minimalne 10 let.

Prijde mi to od vas naivni, jakoby nekdo vybihal maraton, a rikal "rozhodne nechci dobehnout do cile zpoceny, to mi prijde nechutny...". Vy asi holt vite, ze vase adopce se povede. Bezva.

Good luck. Ale neplivejte, prosim, na ty, co se cestou zpotili.

0/0
24.6.2009 8:25







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.