- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale řeknu vám, nic moc. Šnycl mi pořád propadával mezi drátama, půllitr se převrhával a řídítka mě rejpaly do žeber. Podle mýho je lepší dát si to normálně na stůl.
Dobrý a zdravý zdroj rychlé energie je včelí med. Mám to vyzkoušené na sobě, ale znám názory i jiných cyklistů a běžců. Je to vlastně něco jako známé energetické gely, jen s tím rozdílem, že chybí taurin a glycin. V medu jsou ale jiné látky, které zase v gelech chybí.
nedávno jsem se napapal svíčkové a pár minut po tom jsem si udělal výlet na kole do hor. Po 1 km oběd šel ven.
Myslím že mluvím za všechny když řeknu že tohle jsem skutečně vědět nepotřeboval
Jak dlouhé vyjíždy na kole kdo dělá? Pokud si někdo vyjede rekreačně na 50 km, tak se o jídlo nemusí vůbec starat. Ano, možná nevyjet vyloženě nacpaný. Ale pokud někdo nezávodí, ale bere to jako vyjíždu nebo trénink, tak se nic nestane. Žaludek se po chvíli vyprázdní. Jediná věcná rada by byla spíš nejíst něco, po čem se půjde rychle na WC, případně s sebou toaletní papír.
Pokud někdo vyjíždí trošku delší trasy, 70-80 km, tak i to jde bez jakékoli úpravy stravy. Spíš to je o trénovanosti, v podstatě není podstatné, co člověk předem sní, jaká byla snídaně atd. Stravovat správně by se měli všichni, i peciválové. Když někdo, kdo pravidelně jezdí v rozpětí 70-90 tam občas dá trasu přes sto km, tak se o stravu starat taky nemusí. Spíš jde o to být dostatečně vytrénovaný. Trénovanost je z velké části i uložení zásobních látek ve svalech a v těle vůbec, které dokážou být při výkonu rychle a efektivně k dispozici. Takže před 100 km stačí trochu sníst a o ostatní se nestarat. Mám i zkušenost
že takováto trasa jde jedit bez pití, stačí se napít předem. Dokonce i za teplého léta. Optimální toto ovšem není, takže bych doporučil pittí s sebou nebo peníze na zastávku v hospodě.
Daleko podstatnější je úroveň trénovanosti, postupnost. Člověk si jaksi samovolně vytvoří nějaký režim stravování, když jezdí trasy nejprve kratší. Není třeba nic speciálního, žádné vědecké poznatky. Ty mají význam pro závodníky, pro optimalizaci špičkového výkonu. Pokud někdo jede pro kondici, tak nevadí, že kvůli stravě, která není přesně dle posledního výzkumu dojede o 3 minuty později.
Pokud by někdo jezdil trasy nad 100km, tak tady je spíš na místě být v nějakém oddíle, kde člověka poučí o více věcech, kolem počínaje, zdravotními prohlídkami konče. Běžný člověk ale nemívá čas, aby čtyřikrát v týdnu jel trasu přes 100 km.
Osobně mám zkušenost s 1200 km za měsíc, v jednom měsíci špičkově 1600 km. To šlo ale o vyšší intenzitu ježdění přes léto, ne o pravidelnou činnost po většinu roku.
......že neujede dvacet kiláků v jednom kuse, ale tady radí jak na etapu závodu míru. Marně přemýšlím, " co tím chtěl básník říci? ". Kdo totiž alespoň "trochu" jezdí na kole, ví, co může jíst, a rozhodně nebude hledat rady v populárně žensky založené rubrice, údajně o zdraví......jinak já na kole nejím, já si vždycky zastavím
nekde jsem od spolucestovatelu slysel, ze kdyz se jede dlouho a v kuse (napr. cely den 100km v kopcich), tak pojidanim cokolady, cukru, atd. (tatranky nedoporucuji, pro mnozstvi ztuzeneho rostlinneho tuku v teto osizenosti. to radsi fidorku) se nejen utisi hlad, ale pry ten cukr nejak pomaha rozkladat tuky z tela, na ktere se pak jede.
A Fidorka je poctiva oplatka bez ztuzenych tuku ???? Naivko.....
Při přečtení mě napadlo, jak jedu na kole a u toho jím ...
Já taky čekala, že článek bude spíše o tom, jak současně řídit kolo a jíst a přitom si nerozbít čuchometr.
Mezi cyklistickou stravu docela běžně patří špek a čokoláda, která by odporovala asi všemu co napsal. Je třeba jíst co nejvíc kalorické věci, které zároveň nezatíží moc žaludek. Samozřejmě ráno sacharidy, přes den půl na půl a večer bílkoviny, to je taková všeobecná zásada zdravého stravování sportovců, kterou zná opravdu každý, kdo se o stravování malinko více zajímá.