Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vadí mi hulvátství. A začíná u politiků, říká spisovatelka Tereza Boučková

Téma adopcí už jsem pro sebe uzavřela, říká spisovatelka Tereza Boučková, která své neblahé výchovné zkušenosti popsala v knize Rok kohouta. "Je mi líto, že se mi nevyplnilo přání dovést syny k poctivému životu, ale už se v tom nebabrám," dodává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Ještě Rok kohouta

Milá paní Terezo,

nevím, jestli tyto diskuze ještě čtete, ale mám potřebu vyjádřit Vám sympatie a porozumění. Prožila jsem něco podobného (ne až tak) se svými vlastními dětmi. Tak jsem četla a říkala si: tohle znám, tohle naštěstí ne, takto jsem to cítila...A znovu jsem si uvědomovala starou známou pravdu, že hříchy rodičů se projevují na dětech do třetí až čtvrté generace. A východisko? Nevzdávat se, bojovat, nezhroutit se, chránit zbytek rodiny, jak jen to jde, milovat člověka - ne však jeho zlé skutky. To vše jsem ve Vaší knize našla - tak DĚKUJU.

0/0
27.10.2009 17:53

Host

kniha

Několikrát jsem četla Vaši knihu, už se mi bohužel rozpadá, je to velice dobře napsané, Strašně si Vás vážím, že jste vše dokázala tak dobře popsat. Nemám nic jiného než slova díků. Moje dcera žije s olašským romem, nyní jsme ve stádiu, že jsem se možná špatně podívala nebo něco jiného a je problém, nesmím chodit za vnučkou, když je tam on. Věřte, že jsem nic neprovedla, přestal se mnou mluvit, tak jsem přestala taky a naivně jsem si myslela, že tím to končí. Kdepak, nyní mne chce od dcery odtrhnout natrvalo. Vůbec tomu nerozumím, nevím, co jsem udělala špatně, dcera mi nic neřekne a já si připadám jako vůl. Vím, že je to jiný případ, ale v principu, jde o totéž, je to jiná kultura a ať se snažím sebe víc, se skřípěním zubů mu říkám, jak je skvělý, tak se musím koukat na to, jak ničí mojí dceru a nyní už vnučku, ale podle něj za vše mohu já, přitom se starám jen o vnučku, když mi to dcera dovolí, ale on potřebuje viníka a protože dceru mám ráda a vnučku taky, je to hrůza.

0/0
27.7.2009 21:40

profesorka

Rok kohouta

Výborná kniha, kvalitně napsaná. Sice chmurná, ale člověk s autorkou soucítí.V

0/0
27.5.2009 14:09

aquaterra

Nemyslím si, že by Rok kohouta měl být jednou

oceněn jako nějak zvlášť přesahující literatura. Možná jako reportáž, dokument, ale asi ne jako beletrie, román. Na to je příliš popisný a osobní. Na druhé straně, je to stále tisíckrát kvalitnější čtení než různí Wieveghové (snad se to tak píše) a spol.  Na Boučkové velice obdivuji její opravdovost, upřímnost a řekla bych až vášnivost v hledání a zveřejnění pravdy.  Kdysi se (možná až mírně fanaticky) snažila obhajovat  dva adoptované Cikány a udělala maximum pro jejich výchovu, protože tomu věřila. Pak zjistila, že to nejde a pravda je jiná, než si myslela a dokázala to otevřeně přiznat. To by každý nedokázal.

0/0
21.5.2009 16:10

Simona

Geny nepředěláš

Ono je těch případů ohledně nevychovatelných adoptivních cikánčat vícero, ale nemluví se o nich protože se to politicky nehodí. Pro mě je důležité (i jako precedens), že jiné prostředí a přístup pořád ještě nemusí tolik znamenat (což se nakonec ví, ale zase - tutlá se to) a hlavně že o tom někdo napsal z osobní zkušenosti; - někdo je schopen ten problém vidět a nedělat si naděje, někdo si je dělá, pak to podle toho dopadne ale  pak o tom aspoň napíše. To je taky důležitý.  R^

Jinak bych knihu poslala  každému zájemci o adopci. Preventivně.

0/0
21.5.2009 14:20

Veronika S.

Palce 4 mám

a držím je, aby se paní Boučkové dařilo, jak teď popisuje, čili dobře. Četla jsem zmíněnou knihu Rok kohouta, byla surově realistická a myslím, že po přečtení i čtenář se potřeboval vydýchat... Byla na něj naložena velmi autenticky dávka čirého zoufalství.

Proto přeji, aby se život obrátil v dobré a takový zůstal. Neb velmi ocenuji tu upřímnost i odvahu, protože v dnešní době psát takto otevřeně o problematice adopce malých cikánčat, které vyrůstají v nezvladatelné cikány, je odvaha.

Na slovu cikán prosím nespatřujte nic nenávistného, jenom mi to slovo zní malebněji.

Tedy hlavu vzhůru, držím pace a skláním se odvaze, výdrži a taky zdravím manžela cyklistu, kterému náleží stejná pocta.

0/0
21.5.2009 9:30

Ota

Mě nejvíc překvapilo, jak po ní vyjeli multikulti

Ona si skutečně prožila mnoho let pekla, sen o adopci se jí rozpadl pod rukama a když to všechno "napráskala světu" tak si do ní kopli i "kavárenští rovnostáři" že "zradila ideály a škodí velké věci" ..........

0/0
21.5.2009 9:30

Anuta

Re: Mě nejvíc překvapilo, jak po ní vyjeli multikulti

Tak to mě nepřekvapilo vůbec, to se dalo čekat. Multikulti pořád tvrdí, že stačí jenom chtít, překonat předsudky, trocha tolerance a hurá, vše se podaří. Ona na svém případu ilustruje, že ne, tak to víte, že z toho nebyli nadšení, takhle jim kazit jejich ideál...

0/0
21.5.2009 18:08

profesorka

Re: Mě nejvíc překvapilo, jak po ní vyjeli multikulti

geny se předělat nedají...!

0/0
27.5.2009 14:11

Host

Re: Mě nejvíc překvapilo, jak po ní vyjeli multikulti

ono je moc pěkné o rovnosti žvanit u kavárenského stolu, něco jiného je si něco takového prožít. mě osobně pijí krev různí pravdolásci, kteří nám radí, že máme ty odlišné milovat a chápat, přitom žijí v luxusních vilách, kde jinou kulturu nepotkají jak je rok dlouhý, a pokud se jim náhodou moc ometá kolem branky zavolají policii, nejúžasnější je v takovém případě film Hádej, kdo přijde na večeři, nebo tak nějak se to jmenovalo. To je pravý test pravdoláskovství. Co by asi takoví multikulti dělali, kdyby přišla holka domů a řekla mami to je Gejza, budeme se brát, ;-D

0/0
13.10.2009 11:53

radek

Pani Bouckova

vase sebelitost, sebestrednost a mirna hysterie, ktere se pri pohledu do zrcadla u vas meni v hrdinskost a sebeobetovani

je bohuzel prilis deprimujici.

Chapu, ze jste se chtela vypsat, ale misto zazitku jste zavalila knihkupectvi svymi vylevy, ktere s literaturou maji spolecneho jen pramalo. Bylo dobre udelat ten "otoceny" pohled, ale nenamlouvejme si, ze to ma byt jen o malinko vetsi vahu z pohledu literarniho.

K tomu jste bohuzel nedorotla lidsky. Je to jen denicek hysteriozni zensky utapejici se ve svem "sebeobetovani".

0/0
21.5.2009 9:29

plantaznik1

Re: Pani Bouckova

Mám z té knížky úplně stejný pocit a líp bych to ani říct nedokázala. R^

0/0
21.5.2009 15:02

vlaštovka obecná

Re: Pani Bouckova

Četli jste jí oba vůbec?? Bych vám přála zažít to co ona aspoň na pár dnů, asi byste mluvili jinak a ne o hysterii a pod.Rv

0/0
21.5.2009 19:05

Leona

Re: Pani Bouckova

Knihy jsou především od toho, aby se četly a tahle se čte!!!!!!!!!!! :-)

0/0
29.5.2009 16:11

anžto

jaký syny

já o ni nic nevím. Proč tam říká, že nedovedla syny ke slušnosti. A co to je s tou adopcí? redakce takhle se to snad nepíše - něco se nakousne a info žádnýRv

0/0
21.5.2009 8:23

martina

Re: jaký syny

Vážený /á/ jste úplně mimo mísu, tak si tu knižku přečtěte /Rok kohouta/ a potom budete reagovat úplně jinak!!!!!!!

0/0
21.5.2009 8:48

anžto

Re: jaký syny

Podívejte se ne každý zná každýho a když redakce dělá rozhovor měla by dotyčnou osobu nějak uvést. Nečtu všechno co leží na pultu a neznám každého kdo se kdy narodil. Vy ano?

0/0
21.5.2009 9:24

pája_

Re: jaký syny

Podle mého názoru je osoba v článku uvedená dostatečně. O kauze Boučková a synové bylo napsáno dost, dokonce celá knížka. Kdo chce, najde si, stačí google. A sama říká, že už se v tom nechce babrat. :-/ Tak o co jde?

0/0
21.5.2009 14:47

anžto

Re: jaký syny

no mě udivilo, že první otázka je, že je teď víc adopcí - to si říkám proč se o tom baví s nějakou spisovatelkou a pak zmínka o synech. Ano vygooglovat si ji můžu to je pravda, ale jaksi takhle nevypadá nějaká solidní novinařina - pokud dělám s někým rozhovor, je k tomu nějaký medailonek nebo úvod - pokud se nejedná o velmi známé osoby - což si troufám tvrdit, že ona není...A knížek bylo napsáno spoustu, pochybuju, že vy jste četla všechny:-/

0/0
21.5.2009 18:13

Mala morska vila

Re: jaký syny

Počkej, Ty ji fakt neznáš?

0/0
21.5.2009 8:55

anžto

Re: jaký syny

neznám. A nic jsem od ní nečetla. 

0/0
21.5.2009 9:25

Mala morska vila

Re: jaký syny

Ono se to několikrát probíralo, adoptovala dvě romské děti, nakonec se jí narodil i vlastní syn, nakonec s těmi adoptovanými dětmi byly velké problémy, nevím, jestli jsou vůbec v kontaktu, nebo je už úplně přerušili. Podle jejího příběhu byl natočený film Smradi s Trojanem a Špalkovou.

0/0
21.5.2009 10:21

anžto

Re: jaký syny

to už jsem tak nějak pochopila :-) Ten film jsem taky neviděla teda :-)

0/0
21.5.2009 10:22

Mala morska vila

Re: jaký syny

Já taky ne.:-)

0/0
21.5.2009 13:05

rin-ki

Re: jaký syny

Stačí si přečíst knihu Rok kohouta....a pochopíte vše.

0/0
21.5.2009 8:59

Anka

Re: jaký syny

Myslím, že paní Boučková, včetně její literatury a života, je natolik známá, že být Váma zalezu někam do kouta a nevystrčím nos dokud si nezjistím nějaké info případně přečetla aspoň jednu z jejich knížek.

0/0
21.5.2009 18:07

anžto

Re: jaký syny

;-Dtak vy jste mě pobavila. Já čtu jinou literaturu, např. teď  již třetí knihu od Houellebecqa ze současníků. A vám do toho co čtu není vůbec nic, vsadím se, že kdyby jsme se potkali tak taky budete zírat na autory, které já znám a vy ani nevíte že jsou. Takže si zalezte někam sama s tak trapnými urážkami, vtipná osobo

0/0
21.5.2009 18:16

Nasta

Re: jaký syny

Souhlasím... R^ to, že o tom byl natočen film, či se o tom píše v bulváru a spol. neznamená, že všichni budou p. B. znát. Já jí taky neznám... jen jsem jednou o ní viděla ten dokument a o dětech, ale nevěděla jsem, že je spisovatelka... prostě jen ženská, která adoptovala cikány a holt to dopadlo, jak to dopadlo...

0/0
21.5.2009 23:26

IfčaX

Re: jaký syny

No, na tom, že jste od ní nic nečetal, ani nevěděla, kdo to je, není nic divného.  Ale snad musíte předpokládat, že když je článek o někom jinak hodně známém, tak přece nebude novinář nejprve čtenářům vysvětlovat, kdo to je. Buď čtu článek o někom, o koho se zajímám, a pak to vím... nebo se nezajímám a  nečtu... nebo se začtu, zaujme mě to a pak holt zagůgluju.

0/0
22.5.2009 12:18

anžto

Re: jaký syny

mě nepřijde, že je hodně známá -  jak pro koho. Ale ten medailonek měli dát dopředu. první otázka ohledně těch adopcí mi prostě přišla jako odkud se to zničehonic vzalo:-)

0/0
22.5.2009 12:25

lakonik

by se měla hlavně stydět za otce a za ty plky, když ty děti

vychovávala o tom, jak jsou Češi hnusní. Zkazila jim život

http://www.youtube.com/watch?v=sNfL5Nph6jg

0/0
21.5.2009 7:46

dj bobo

Re: by se měla hlavně stydět za otce a za ty plky, když ty děti

R^R^V

stejná jako otec. Nejprve prohlašuje něco a nutí do toho ostatní, pak to veřejně popře a řve něco jiného.

0/0
21.5.2009 7:47

Macik

Re: by se měla hlavně stydět za otce a za ty plky, když ty děti

Lakoniku, DJ Bobo,

uklidte si nejprve pred vlastnim prahem, a pak nekoho sudte, jste zariva ukazka toho , co se ve svete nazyva zapskle cechacstvi..:-/[>-]

P redpokladam, ze by jste nevyzkouseli, neprozili a ani nezvladli desetinku toho, co Tereza Bouckova a jeji rodina, pan Kohout je jina kapitola,kazdy ma pravo na chyby,omyly a zmeny nazoru, osobne mam jeho novely velice rada.

Drzim pan Tereze a jeji rodine palce. R^

0/0
21.5.2009 8:19

Boženka

Taky uklízej

Macíku, i ty uklízej. Tady přece nejde o to, co paní Boučková prožila. Nikdo ji nenutil k adopci, to byla její volba a před všemi takovými lidmi smekám. Ať už je pak výsledek jakýkoliv. O to přece opravdu nejde! Jde o to, že zcela zbytečně odsuzovala ostatní společnost, že jako poslední viděla to, co jiným bylo už dávno jasné. A teď si sype popel na hlavu a vlastně přiznává to, co ostatní říkali už předtím. Natočil se o tom dokonce film, ze kterého vyplývá, jací jsme vlastně hrozní, že těm jejím dětem nerozumíme. Vpodstatě nás pranýřovala, abychom se na sebe všichni podívali jejím zrcadlem. A to je to, co mi na tom vadí. Dělat na ostatní tytyty!!! a nasadit jim psí hlavu ze samých předsudků a nesnášenlivosti. Napsala se kniha, natočil se film a ono je nakonec všechno jinak. Abych nebyla špatně pochopena, já jim tu situaci nepřeju, opravdu ne, je to hrozný, ale chce se mi teď sednout a napsat knihu a natočit film, kde ty "ostatní" očistím od marasmu, který na ně předtím naložila.

0/0
21.5.2009 8:41

honda_mrkos_pajdusakova

Re: by se měla hlavně stydět za otce a za ty plky, když ty děti

Teda jenom k tomu Kohoutovi - kazždý má jistě právo na omyly a změnu názoru, koneckonců každy má právo chovat se jako sv/ině, ale nesmí se pak divit následkům. Máte ráda i pohádku O čtyřech chlapcích a soudruhu Gottwaldovi, nebo třeba O pionýrském šátku, který plakal?

0/0
21.5.2009 8:55

psiréna

SUPER!!!!!!

Paní Boučkovou mám moc ráda, její kniha Rok kohouta je fantastická, moc každému doporučuji. A jak "pobouřila" ty falešné salónní multikultihumanisty, ktaří cikána neviděli ani z rychlíku. Mám ráda pravdu.R^

0/0
21.5.2009 7:19

pamír

Re: SUPER!!!!!!

trochu si zapomněla na to, že ona tehdy tou multikulty byla. ;-D

0/0
21.5.2009 7:47

Lenka

Re: SUPER!!!!!!

Svůj postoj nezměnila. Neříká o nikom, že je špatný. Její kniha je spíš deník a tam, kde by jiní už dávno zlomili hůl, ona stále věřila a snažila se. Nemám zkušenost, ale nevím, jestli bych dokázala žít ve svém vlastním domě, všechno mít pod zámkem a zamřížovaná okna i dveře, aby mně děti, které od malinka vychovávám, denně živím, šatím a starám se o jejich budoucnost, neodnesly cokoliv cenného. A to je jen zlomek toho, co musela zažít ona. Obdivuji ji.

0/0
21.5.2009 8:41

Daliborka

Re: SUPER!!!!!!

Já ne. Nemůžu obdivovat někoho, kdo výchovně naprosto selhal, kdo špatně odhadl situaci. Vždyť ty děti dopadly hůř, než kdyby byly vychovávány v dětském domově. Tak co je na tom obdivuhodného, to opravdu nevím. Paní Boučková si jen vyzkoušela nějaký svůj vysněný model, který se neukázal jako funkční. A ještě přitom všem dobře radila a odsuzovala je, že nesdílejí její hodnoty. Její adoptovaní synové jsou osobnosti a my Češi jsme prolezlí nenávistí k nim. Takhle to bylo postaveno. To bych nesměla mít paměť. A dneska se ukázalo, že byla vedle jak ta jedle ona. Tak co je na tom k obdivu, to skutečně nevím.Rv

0/0
21.5.2009 8:47

xxx

Re: SUPER!!!!!!

naprosto s vámi souhlasím... udělala ze sebe hrdinku (pro některé lidi) tím, že si vzala děcka z děcáku  - ALE - takhle si spousta lidí řeší svoje nějaké vnitřní bolístky, rozpory, mindráky. tihle lidé by se vůbec neměli k adopci dostat, protože to opravdu jen poškodí děti. a když se stane pak něco špatného -  tak holt jsou to děcka z děcáku, jsou prostě takoví a nikdo je už nenapraví...

0/0
21.5.2009 9:07

vlaštovka obecná

Re: SUPER!!!!!!

Proboha vy si opravdu myslíte, že když někdo chce adoptovat dítě (a je v tu chvíli jedno, jestli modré, bílé, růžové nebo jaké), chce ze sebe dělat hrdinu?? Jak dlouho to trvá a čím vším rodiče musí projít, než je adopce vůbec reálná? Kolik už bylo napsáno odborných článků na téma narušení psychyky dětí , které jsou odmala v dětských domovech...Smekám před těmi, kteří to martyrium vůbec přežijí a pak ještě tento výsledek....

0/0
21.5.2009 19:21

Prickrose

Pani.....

Bouckova mi pripada jako sympaticka, chytra a moudra zena, akorat mi unika proc svym synum rika "adoptivni" synove a ne jednoduse,  moji synove. Kdyz uz adoptuji dite, tak s tim, ze to bude moje dite a ne adoptivni dite -  v dobrem, ci ve zlem.

0/0
21.5.2009 6:54

Lenka

Re: Pani.....

Nemá jen adoptivní syny. A toho biologického se jí vychovávat daří.  Kdyby napsala  "...se mi nevyplnilo přání dovést naše syny k dobrému, poctivému životu" jak by k tomu ten poslední přišel?

0/0
21.5.2009 8:54

Vanda

jen to dobre

Pani Bouckove preji jen to nejlepsi po zbytek jejiho zivota. Precetla jsem Rok kohouta a je to opravdu vyborna kniha. Po precteni me trapila predstava, ze se p. Bouckova neustale trapi nad svymi dvema adoptivnimi syny. Jsem moc rada, ze se pres to dokazala prekonat a jit dopredu se svym zivotem. Naprosto s ni souhlasim, ze se v tom neda donekonecna babrat. Je to smutny pribeh, ale verim, ze oba s manzelem udelali maximum. Pani Bouckova, preji vam hodne slunnych dnu ve vasem zivote a v zivote vasi rodiny. At vam to pekne pise.

0/0
21.5.2009 5:43

marka 40

Re: jen to dobre

já se přidávám:-)V

0/0
21.5.2009 7:13

Šimoník

Úroveň otázek

Autorka otázek ještě studuje na základní škole? Možná i tam by někteří rozhovor zvládli lépe. Jedna otázka infantilnější než druhá, většina se dá přinejmenším najít na internetu. Lituji spisovatelku, že musela takový rozhovor podstoupit.

0/0
21.5.2009 0:58

Macik

Re: Úroveň otázek

souhlas...otazky byly opravdu jak ze skolniho casopisu, ladem skladem, ani hlava ani pata

0/0
21.5.2009 8:21

Marty

Re: Úroveň otázek

Přesně to napadlo i mě! Jako pro školní časopis-úplně neobratné, nevyužití možností z odpovědí....no hrůza. Jakoby o Boučkové nic nevěděla....a ani ji ta baba vlastně nezajímala!

0/0
21.5.2009 9:23







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.