Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvouletý syn má astma. Co nás čeká dál?

S faktem, že moje děti budou s největší pravděpodobností stejně jako já alergici, jsem počítala ještě před tím, než jsem se rozhodla poprvé otěhotnět. Diagnóza astma, kterou na podzim vyřkl lékař nad mým dvouletým synem, mě však přece jen zaskočila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milmic

Astma

Ráda bych přispěla svou zkušeností do mlýna.

Ve 12 letech jsem začala mít problémy s alergiemi na pyl, prach, seno a s dušnostmi, především před spaním a po námaze. Po pár letech mi diagnostikovali astma a zakázali mi, co se zakázat dalo, především sport. Začala jsem tedy hrát na flétnu. Zlehka jsem jezdila na kole a na bruslích, naučila jsem se sama odhadnout, kdy musím přestat tak, abych nemusela zbytečně brát léky. Běh byl pro mě utrpení, neuběhla jsem asi 100 metrů. Před rokem a půl jsem přesto začala postupně běhat, zlehka. A největší zkušenost: po měsíčním tréninku každý druhý den 5 km s přestávkami podle potřeby se moje přestávky postupně zkracovaly a prodlužovala se doba, kterou jsem uběhla. Dostala jsem se až na 2 km v kuse bez potřeby vydýchání.

Nechci se tím chlubit, chci tím říct, že s astmatem se dá žít a dá se žít i bez léků. Jen je asi potřeba sledoval individualitu každého a zkoušet, co na koho platí.

0/0
16.6.2009 16:14

baley

Vážená maminko,

nezmiňujete se, zda lékaři vyloučili nemoc cystickou fibrozu, pokud ne, doporučuji Vám obrátit se na nemocnici v Praze Motole, kde je centrum pro nemocné cystickou fibrozou. Máme v rodině nemocného s CF a některé projevy, které popisujete, naznačují, že by se mohlo o nějakou lehčí formu jednat.  V zájmu svého dítěte mu nechte udělat potní test (naprosto jednoduchý). Léčba CF se od léčby astma liší. Bohužel, sami lékaři často na CF ani nepomyslí a diagnostikují různé plicní nemoci!

Anna

0/0
6.5.2009 12:55

Kiwi328

Je to běh na dlouhou trať 2

Rozhodně zachovat klid. I v době "zdraví", i při záchvatu. Nemocný lépe zvládne záchvat, když je v klidu on i okolí. Čerstvý vzduch a mírný předklon, v předklonu se lépe dýchá při záchvatu. Já jsem i "normálně" spala téměř v polosedu, dělalo mi dobře "hodně pod hlavou".

Mně hodně pomohly různé relaxační techniky. U dítěte těžko využitelné. Dceru jsem chodila aspoň večer/v noci hladit a šeptala jsem jí "všechno je v pořádku, nic se neděle, všechno je v pořádku, klidně spinkej". Zdá se to divné, ale hodně to pomohlo. Myslím si, že právě alergie a astma hodně u dětí zhoršujeme my rodiče svou nervozitou a strachem. Tím že je neustále hlídáme. Svou "kvočnovitostí". Že jim doslova nenecháme volný vzduch k dýchání. Je těžké se ovládnout, ale je to nezbytné. Přeji hodně štěstí a hodně, hodně zdraví.

0/0
21.4.2009 13:05

Kiwi328

Je to běh na dlouhou trať

Mám osobní zkušenost s astmatem, žijeme spolu už několik desetiletí. Úplně první a zásadní informace - léčba dnes je někde úplně jinde než před deseti, dvaceti lety. A s tím souvisí druhá, snad ještě zásadnější informace - je NUTNÉ najít DOBRÉHO lékaře. I lékař informovaný o nejnovějších způsobech léčby bude hledat vhodnou léčbu delší dobu (u mne 2 roky). Mně se osvědčila lékařka - imunoložka a alergoložka. Dobrý byl i lékař se specializací pneumologie - alergologie. Rozhodně by měl mít znalosti i z alergologie. Vhodné léky pomůžou i hodně "zdevastovaným" průduškám, u malého dítěte je včasná léčba důležitá. Dnes už se kortikoidy podávají v nízkých dávkách a pouze do plic (po vdechnutí léku VŽDY vypláchnout ústa, když to je možné, ale to vám dobrý lékař řekne sám). Mně osobně se osvědčil pobyt venku. Dva měsíce života v létě v boudě s děravými zdmi a mohla jsem být i ve stodole plné slámy, kde přes prach nebylo vidět. Rozhodně doporučuji hodně pobyt venku mimo město. A pohyb, sport.

0/0
21.4.2009 12:54

tommik

"Léčba špínou".....

Nikoliv nadarmo lékaři dnes mnohdy doporučují, aby rodiče přílišnou úzkostí o zdraví dítěte a tím, že je budou neustále chránit proti všem možným škodlivinám, spíše nezhoršovali stav imunity svého dítěte.

Každý organismus musí ihned od počátku života neustále přicházet do styku s různými škodlivinami, aby si mohl vytvořit přirozenou imunitu. U asthmatu jde ovšem o další komplikující faktor a tím je , že tato choroba je geneticky zakódována.

Léčba, pokud má být úspěšná, musí začít co nejdříve a v žádném případě není třeba se bát nasazení respiračních kortikoidů, čili těch tzv. "foukátek".  Mnoho vrcholových sportovců jsou asthmatici !

Dále je třeba si uvědomit jednu věc:  jde o alergické onemocnění, patří do péče alergologa a pneumologa. Pokud vám alergolog řekne, že nic nenašel, ještě to nic neznamená, protože až 50% těchto vyšetření je falešně negativních!! Proto je nutno vyšetření opakovat. Trvejte na tom !

0/0
20.4.2009 8:37

vlmach

Dvouletý syn má astma. Co nás čeká dál?

Pohřeb

0/0
16.4.2009 11:10

havran55

Re: Dvouletý syn má astma. Co nás čeká dál?

Velmi hloupé, provokovat jděte na podobně hloupé politické diskuze.:-/

0/0
18.4.2009 15:15

Hucul

To je nejlepsi!

Napred dite zavrit do sterilni bubliny, aby se k nemu pokud mozno nedostal zadny alergen, a pak zasnout, ze ma na vsechny mozne alergeny opravdu alergii, kdyz se nahodou k nejakym priblizi! To je preci proti selskemu rozumu! Misto alternativnich absurdit bych doporucovala synka proste krmit jako kazde dite, sice zdrave, ale vsim moznym. Cim vice latek preci pozre, tim mene z nich mu bude neznamych a potencialne nebezpecnych pozdeji.

0/0
16.4.2009 10:56

Eva09

Re: To je nejlepsi!

Chtela bych coby autorka pribehu dodat, ze dite urcite nezavirame do sterilni bubliny, to je velka mylka! Nejsem zastankyni prepecliveho zachazeni s ditetem, syna odmala otuzujeme, od mimina s nim pomerne hodne cestujeme a i pres caste virozy se v zadnem pripade nebranime pobytu v kolektivu dalsich deti. Syn je temer kazdy den v kontaktu s detmi, takze z kolektivu ani spolecnosti vyloucen rozhodne neni:)

Jen jsem zkratka dbala na stravu v prvnim roce zivota podle rady "cim pozdeji se dite setka s alergeny, tim lepe". Mne samotne davala maminka uz v sesti tydnech pomerancovou stavu, protoze pred triceti lety se to "takhle delalo". Vysledek byl ten, ze jsem do tydne mela ekzem, ktereho jsem se sice uz zbavila, ale dodnes mam projevy atopika - sucha kuze atd.

Diky za vsechny rady, postupne zase vyzkousime neco noveho, kdyz dosavadni experimenty nebudou fungovat:)

Eva

0/0
18.4.2009 13:28

havran55

Re: To je nejlepsi!

Vážená paní Evo, jako pediatr plně chápu Vaše obavy. Je však zcela zbytečné se obviňovat, zda jste něco nezanedbala. Postupovala jste v zásadě správně, v něčem možná až úzkostlivě, ale to se dá pochopit. Největší výhrady bych měl k postupům p.Jonáše. V článku jste krásně popsala vývoj batolecího astmatu. Věřte, že je to v zásadě dobře léčitelná choroba. Smiřte se s tím, že hlavním lékem a zásadním jsou inhalační kortikoidy. Jde jen o typ a dávku a správnou inhalaci. V článku jste nepopsala, zda jste vůbec po návštěvě Jonáše v léčbě pokračovala, což je důležité. Při správně vedené léčbě budete do půl roku vidět jasné výsledky. Pak nebudete muset dítě omezovat ani se bát dětského kolektivu a podobně. Přeju důvěru v moderní medicínu a volbu dobrého lékaře.:-)

0/0
18.4.2009 15:28

Eva09

Re: To je nejlepsi!

Díky za podporu:) Ano, v léčbě kortikoidy pokračujeme. Od listopadu syn užíval Flixotide dvakrát denně dva vdechy, teď mu byl tento přípravek vyměněn za Seretide také dvakrát dva vdechy. Večer užívá tabletku SingulAir. Jonáše v žádném případě nepovažuji za plnohodnotou léčbu, pouze za doplněk - dávám synovi kapky na čištění organismu, o kterých sice nejsem 100% přesvědčena, zda opravdu fungujou, spíše jsem vypozorovala zlepšení po upravení stravy - omezením mléčných výrobků, kterých měl syn zřejmě opravdu příliš mnoho (dvakrát denně 250 ml kojeneckého mléka, dopoledne 1 jogurt, odpoledne 1 pribiňák, k večeři sýr...) už není během viróz tolik zahleněný a kašel ustupuje rychleji. Je mi ale jasné, že tomu pomáhají právě i kortikoidy:)

0/0
18.4.2009 21:21

havran55

Re: To je nejlepsi!

Právě kortikoidy - bez i :-). Předpokládám, že máte Seretide 50, pokud by byl efekt nedostatečný, tak se nebojte toho, pokud Vám lékař doporučí vyšší dávku, je to možné. Neefekt je téměř vždy důsledkem poddávkování. Důležitá je i dostatečná délka léčby, určitě 2 roky bez přestávek, pouze s měnlivou dávkou podle efektu. Přeju Vám brzký úspěch.:-)

0/0
19.4.2009 0:55

Lisinha

"přírodnější způsoby léčby"

Ono podle toho přírodního léčení pět dětí z deseti nedožilo dospělosti.

0/0
16.4.2009 1:13

fanfan_celofan

Reakce astmatika, alergika, ekzematika v jednom :)

Jako u dítěte u mě propuklo astma kolem 3 roku věku, vše mšlo podobný průběh, virózy co měsíc atd. K tomu samozřejmě alergie(pyly, citrusové plody, kakao) a ekzém. Moje matka je lékařka, takže péče rozhodně zanedbaná nebyla.

Jako dítě jsem nemohl sportovat, lékařka mi zakázala vše kromě plavání, zadýchal jsme se po 100 metrech běhu tak, že jsem nebyl schopen dýchat.Teď, ve 23 letech jsem se právě vrátil domů po uběhnutých 6 kilometrech. 

jestli chcete, aby se Vaše dítě s astmatem vyrovnalo, je nutné ho kromě správně medikace neuzavírat do zlaté klece. Mě nejvíce pomohlo to, že jsem začal hrát na trubku. Ten kdo nezažil, nepochopí co to udělalo s dýcháním. Po dvou letech hraní jsem skončil a jsem byl schopen přeplavat 25 bazén tam a zpět pod vodou. Samozřejmě pravidelným sportem (cca 3-4 týdně) se moje hodnoty dostaly na úrověň zdravého člověka, můžu provozovat vrcholový sport bez větších problémů. 

Tím že ho budete vyřazovat ze sportovních aktivit ho vyloučíte nejenom z kolektivu

0/0
15.4.2009 22:00

fanfan_celofan

Re: Reakce astmatika, alergika, ekzematika v jednom :)

dětí, ale dodáte mu i pocit méněcenosti.

Jako takto "postižený" jedinec jsem měl samozřejmě sníženou imunitu, a to až asi do 20 let jsem byl každou zimu tak 3 x nemocný a nachlazení v kombinaci s astma není nic příjemného. Takže doporučuji otužování, saunu a spaní u otevřeného okna. Chodím teď od 10 stupňuů jenom v triku, není mi zima a nebyl jsem nemocný už aspoň rok, předtím jsem měl antibitika min. jednou do roka.

Ne každému to takto můsí vyhovovat, ale pokuď bude vaše dítě brát léky, sportovat, dodržovat alespoň rámcově dietu (nevěřili byste co udělá 10 piv za večer s ekzémem a astma tak min na 2 dny :) ) a vy sama z něj nebudete dělat chudáčka, co se nesmí ani udýchat, nemusí mu astma ani moc komplikovat život.

0/0
15.4.2009 22:06

fanfan_celofan

Re: Reakce astmatika, alergika, ekzematika v jednom :)

jen tak pro dodatek: POkud budete dítě izolovat od alergenů, vše úzkostlivě dezinfikovat, kde myslíte že se jeho imunitní systém vytvoří??? Myslím že taková zlatá střední cesta není vůbec k zahození. To že nacpete svoje dítě piškoty, gulášem nebo rohlíky mu rozhodně astma ani alergie nezpůsobí.

0/0
15.4.2009 22:11

salinka

Re: Reakce astmatika, alergika, ekzematika v jednom :)

R^R^

0/0
16.4.2009 9:20

Hucul

Re: Reakce astmatika, alergika, ekzematika v jednom :)

Naprosty souhlas. Jako mala jsem jedla vsechno (vcetne hliny z kvetinacu z nejakeho duvodu) a delala vsechno a byla jsem uplne zdrava. Ale stacilo mi par let bez sportu a prestehovani do Prahy, kde byl horsi vzduch, a najednou jsem mela i astma. Ale uz je pryc, proste jsem ho vybehala a uz o nem neslysela.

0/0
16.4.2009 13:35

Mirabel1

Re: Reakce astmatika, alergika, ekzematika v jednom :)

Naprosto stejné zkušenosti, naprostý souhlas. R^

0/0
17.4.2009 12:04

Eva09

Re: Reakce astmatika, alergika, ekzematika v jednom :)

Ja nic uzkostlive nedesinfikuju:) A ackoliv se snazim davat diteti zdravou stravu, nedodrzuju to uz dnes v zadnem pripade stoprocentne. Takze i gulas s rohlikem nebo sladkosti u nas nejsou zcela zakazane, nejsem blazen:) Striktne jsem dodrzovala stravovaci navyky do synova roku, dnes ji vsechno, jen kvuli zacpe koriguju mlecne vyrobky a nahrazuju potraviny, ktere "stavi" vice projimavymi jidly.

0/0
18.4.2009 13:33

1255

Doporučuji vám Institut celostní medicíny v Praze

Na Florenci. Jsou to lékaři a léčí a vyčištěním organismu. T.j., že by vaše dítě třeba nemělo jíst určité potraviny (sladké mléko zahleňuje, tavené sýry nejíst aj.) a jíst určité potraviny. V principu jde o vyčistění organismu. Tak lze vyléčit astma, alergie, ekzémy aj. Pochopitelně,že se tím nedá léčit zlomená ruka. To není výmysl, ale vyzkoušeno na mých nejbližších. Pokud si vzpomínáte na hit konce 80.let od dr.Jonáše "Křížovka života", tak to je na základě těchto zkušeností. Tu knihu Vám vřele doporučuji.

0/0
15.4.2009 20:13

Profík

Re: Doporučuji vám Institut celostní medicíny v Praze

Kdybyste pořádně četl(a), tak byste věděl(a), že už tam byli. Možná jim to i funguje, ale jsou nechutně zaměření na prachy.

0/0
15.4.2009 21:30

hotel

alergie

Dobrý den,

chtěla bych reagovat na Váš článek o alegickém dítěti. Jako matka 2 dětí s Vámi soucítím a chápu Vaše úvahy. Myslím, že jste udělala úplně všechno co jste mohla pro zdravý vývoj Vašeho  dítěte. Z mé zkušenosti se vše zlepší s zvyšujícím se věkem dítěte. Hodně mu pomůže pobyt v chladu na horách nebo u ledu. Alergický syn mé sestry (13 let) hraje závodně hokej a moc mu to pomáhá. Moji 2 synové (13, 8) oba závodně lyžují a pobyt v zimně na horách jim moc pomohl. Mladší syn měl kolem 1,5 roku zvýšené hodnoty na astma (pediatrička je zároveň alergoložka). Syn podstoupil půl roční léčbu lehkými kortikoidy a od té doby má pokoj. Nezoufejte, jeho stav se určitě zlepší.  Dále bych vám doporučila masáž hrudníku na odstranění hlenů a stimulace bode G na chodidle.Snad stimuluje činnost brzlíku a ten snad reguluje činnost látkové výměny. Jsou to dost babské rady, ale člověk se pak upíná k čemukoliv.  Přeji hodně zdaru v boji s chorobou. Helena

0/0
15.4.2009 14:37

salinka

alergie vs astma

Jsem taky alergik astmatik. Moje dětství bylo v tomto ohledu hrozné. Naši se snažili mi v tom ulehčit, těch probdělých nocí!!! jenže tenkrát byli lékaři nejspíš na baterky přestože to byli odborníci. A nebo to byla jen neznalost problému  z naší strany?  Nicméně život mi to nijak nepoznamenalo, jen vím jako matka na co si dávat pozor a jak reagovat. Dnes jsou moderní léky, které toto onemocnění výrazně omezí. Takže není třeba z toho dělat drama, to opravdu ne.

0/0
15.4.2009 13:51

Kiwi328

Re: alergie vs astma

Před pár desítkama let léky na astma prakticky nebyly. Ten vývoj léků je úžasný, dneska je to o něčem úplně jiném.

0/0
21.4.2009 13:12

Profík

Vemte ho k dobrému homeopatickému poradci

http://www.homeopatie.cz/seznam.htm

0/0
15.4.2009 13:32

matlojc

Vydržte...

Autorce příspěvku - vydržte to, nedá se nic jiného dělat. Mám devítiletého syna a průběh nemoci u něj byl od 1,5 roku jako přes kopírák stejný. Teď už jsem smířená s tím, že jsme jako rodiče opravdu neudělali nikde chybu, i když jsme stokrát řešili, co by se stalo, kdyby... Za těch sedm a půl roku jsme byli dvakrát v nemocnici se zápalem plic, ale žádný jiný dramatický průběh kromě několika probdělých nocí, kdy brečíte nad dítětem, které kašle, až se z toho dáví, jsme nezažili. Také máme kvalitní zvlhčovač i eliminujeme pyly v domácím ovzduší, o přísném režimu alergika nemluvě. Tak si říkám zaplaťpámbůh za astma, když to není nic horšího... Doufejme v rychlý vývoj medicíny a držím palce.

0/0
15.4.2009 13:05

hucul_8

Trochu tomu rozumim a...

Dobry den, zarazi me, kolik lidi si mysli, ze pokud navalim decku v 6-ti mesicich piskot a pomeranc a gulas se sesti a pokud mozno sunar misti kojeni, tak mu tim prokaze velkou sluzbu a dite rozhodne nebude alergik. Ta pani to delala dobre, mozna, ze kdyby to tak nedelala, astma by s eprojevilo mnohem driv. Imunitni system ditete je nevyzraly a cim pozdeji se setka s alergenem, tim lepe pro nej. Samozrejme neni cestou desinfikovat furt vsechno jak blbec, ale dat diteti v prvnim roce zivota k svacine kilo mandarinek taky neni nejchytrejsi. Takze: Lepek (piskoty) nejlepe po roce veku, ovoce pomalu, kazdy tyden jeden druh, nejprve duseny, a nejlepe vypestovane u nas, vyjimkou jsou banany, stejne tak zelenina. Mleko az po 3 letech veku, do te doby prekysane vyrobky jako jogurty. Vajicka po roce, maso opatrne, hlavne rybi, to taky radsi az po roce az trech letech. A kojit, kojit, kojit. Louci se biochemik - imunolog

0/0
15.4.2009 12:50

b.bombicka

Re: Trochu tomu rozumim a...

A když některá mamina kojit nemůže, tak se má díky Vaší radě kojit, kojit, kojit, zhroutit, že je špatná matka? Ano kojení je určitě lepší, ale není samospasitelné. Pokud dítě má dispozice, tak se projeví s kojením i bez. Navíc málokterá máma vydrží pouze s kojením do roka, většinou jsou po půl roce nutné příkrmy. A pokud nemůže dát dítě sunar, piškoty, mléčné výrobky, ovoce, zeleninu,  nic z lepku, maso ani rybu, tak ho má krmit čím? Vzduchem?

0/0
15.4.2009 15:53

christi

Re: Trochu tomu rozumim a...

Kojeni nema s alergiemi ani s astmatem zadnou spojitost, neni prokazane, ze by to melo na vyvoj techto nemoci nejaky vliv, moje matka kojila a exzem i alergie mam take.

0/0
16.4.2009 2:27

Mirabel1

Autorka přeháněla

Samozřejmě, když u mě bylo zjištěné silné astma, alergie a ekzémy, rodiče dělali vše proto, abych na tom byla líp. Za koberce lino, za záclon žaluzie apod. To co tu ale autorka píše je přehnaná péče v podstatě bez důvodu. Většina těchto věcí je v genech a záleží jen na tom, kdy se projeví. Přehnaná péče vede ke snížení imunity.

Rodiče mě chránili i tím, že mě moc nepouštěli ven mezi děti, nesportovala jsem apod. V určitém věku jsem se sekla a navzdory absolutně nesportující rodině a snahám mi v tom zabránit jsem začala se sporty. Sice běhat nemůžu, na to mi dech nestačí, ale plavu, jezdím na bruslích, dělám aerobik, volejbal, jezdím na kole... (vše samozřejmě rekreačně). Stále beru stabilizační léky, antihistaminika, nosím s sebou aerosol a v létě se projevuje ekzém, ale můj stav se výrazně zlepšil. Mám dojem, že konečně naplno žiju, když kolem mě nikdo úzkostně neběhá a nebojí se o mě. Je to komplikace, ale v dnešní době ne tak tragická, jak se zdá být.

0/0
15.4.2009 12:37

peta197

ani jsem to nedočetla

malýho je mi opravdu líto, ale i když nejsem odborník, řekla bych, že jste si to z části zavinila sama svým přístupem. Nezlobte se na mně, jíst pouze nealergení jídlo?  - zákonitě až si ho jednou vy nebo Vaše dítě dáte vznikne problém.

0/0
15.4.2009 12:37

petr.kominek

zkuste jogu jako alternativu

http://www.nirmala.cz/astma , klinike testy potvrdily ucinek meditace sahadza jogy, je to beh na dlouhou trat ale pomuze to....

0/0
15.4.2009 12:33

compli

Nikdy asi nebude vyhráno,

ale pověstné rčení čistota půl zdraví a špína celé má svůj reálný základ. Se špínou, roztoči, zvířaty, pyly, atd. žije lidstvo od svého počátku. Jen posledních několik málo generací vytvořilo skleníkové prostředí pro sebe a své děti, a to prostředí navíc šperkuje různými umělými chemikáliemi jako jsou prací prášky s vůní jara, aviváže, osvěžovače vzduchu, spousty plastů a hmot, ze kterých se uvolňují různá změkčovadla. Cpeme se přemírou antibiotik a na všechno používáme super likvidátory bakterií. Vše sterilizujeme, práškujeme, stříkáme. Takže si kromě těch zlých bakterií ničíme i ty potřebné, se kterými má lidstvo symbiotický vztah. Jak zde již bylo zmíněno, všeho s mírou a nic se nemá přehánět protože i imunitní systém potřebuje být neustále trénován a pomáhat bychom mu měli až v kritické chvíli.

0/0
15.4.2009 12:23

AKSAMIT

Re: Nikdy asi nebude vyhráno,

tohle by se melo zaramovat a poslat vsem doktorum...R^,bohuzel je to jen zbozne prani,oni maji sve knihy a brozury..:-©

0/0
15.4.2009 16:59

sluni-sluni

Re: Nikdy asi nebude vyhráno,

s tímhle naprosto souhlasím... a to kojení - víte kolik znám ženských, který kojí a mají pořád nemocný děcka? mraky... a znám plno ženských který nekojili a mají ty děcka naprosto zdravý...  lidi by se měli začít chovat normálně, a ne např. - za každou cenu "bio" - jak je možný, že jsou např. biojablka všechna stejná? a co rajčata? - jedno jako druhé.. tak to jistě je vypěstováno přírodou... a alternativní léčba - jistě, homeopatika určitě na astma pomůžou - efekt stejný jako když si koupím lentilky a věřím, že mě uzdraví

0/0
15.4.2009 18:54

batatamr

Geny se nedají ošálit ani úzkostnou péčí ani naopak

Pravda je jako vždy někde uprostřed. Samozřejmě platí, že úzkostná péče a vyloučení styku s alergenem ničemu nepomůže, ale ani opačný přístup nic neřeší. Sama jsem alergik, astmatik a ekzematik, v těhotenství ani při kojení jsem svoje léky vysadit nemohla, i jsem musela sem tam máznout kortikoid. Při zavádění stravy jsem byla opatrnější, ale nijak zvlášť jsem to nepřeháněla. Syn dostával normální sunar, zeleninu, ovoce, maso, lepek, od roku jsem bez problémů zkusila i mandarinky  a ani jsem doma nic nedesinfikovala. Prostě tak nějak zlatá střední cesta. Nebylo to však nic platné, prostě geny si svou cestičku našly, brouček je hodně nemocný, stále se opakuje rýma a kašel, často končíme na antibiotikách. Solná jeskyně je sice super, ale nijak nás nespasila. Krevní testy sice byly negativní, ale pravděpodobně falešně, takže od tohoto týdne bereme sirup na alergii a  dýchátko na astma. No a já můžu jen doufat, že se k tomu nepřidá ještě  ekzém a že se nemoc pod lékama bude zvládat.

0/0
15.4.2009 12:04

julka

zkušenosti

Musím říct, že jsem si prožila dětství s dvěmi dětmi s astmatem, snažila jsem se podobně jako paní pisatelka. Nikdy jsem nekouřila, ale otec dětí ano. Také jsem v dětství trpěla ekzémy, manžel měl časté angíny. Tak jsem si to vysvětlila, že se spojily geny v tuto nemoc. Celé jejich dětství byla jsem šest let doma, jsem se nevyspala, nezvládala jsem to, byla jsem nervozní, a i to myslím se odráželo na nemoci dětí. Děti jsou v pubertě, vedlejší účinky léků se samozřejmě dostavily-malý vzrůst oba měří méně něž jiné děti. Dcera trpí depresemi, a má nemocné srdce.Synovi jsem sama postupně léky vysadila, sportuje a problémy nemá, i když tvrdí, že se to může vrátit, věřím, že ne.

Říkám si neměla jsem to tak prožívat, stejně jsem nic nezměnila, akorát jsem se trápila.Julie

0/0
15.4.2009 11:40

alig agil

Re: zkušenosti

Malý vzrůst a léky??? 8-o8-o8-o8-o8-o Co jim geny nadělili to mají. Tyhle věci nejsou ovlivnitelné zvenčí.

0/0
15.4.2009 17:08

Lisinha

Re: zkušenosti

kortikoidy podávané perorálně můžou zarazit nebo zpomalit růst - jestli se dítě vyvíjí a roste, by měl hlídat pediatr. Pochopitelně, pokud jsou děti mrňavé, protože jsou rodiče mrňaví, není co řešit.

0/0
16.4.2009 1:15

MaryN

Může za to do jisté míry sama...

Kdyby se paní vykašlala na nějaké úzkostlivé vyčleňování potencionálních alergenů ze stravy, tak mohla mít možná zdravé dítě a nebo jen s nějakou pylovou alergií.

Takže opak bude pravdou, než si myslí...její dítě by na tom podle mého nebylo hůř, ale podstatně líp....

je to jako úzkostlivé dodržování hygieny a úklidu, všechno desinfikovat atd....spolehlivá cesta jak dítěti vypěstovat alergii.

0/0
15.4.2009 11:26

Neygee

Astma

Souhlasim s TS_Garp - astma dnes rozhodne neni zadna tragedie, mam ho ja cely zivot a jiz par let, bohuzel, i muj dvanactilety syn. S modernimi leky je astma naprosto pod kontrolou a presto, ze oba velmi aktivne sportujeme nemame naprosto zadny problem a nejsme nijak omezeni. Bohuzel se i ja domnivam, ze vzniku velmi pomohla naprosto nerozumna vychova bez vlivu prostredi a imunita ditete tedy nemela moznost jakymkoliv zpusobem se prirozene vyvinout.

0/0
15.4.2009 8:53

TS_Garp

Astma neni zadna tragedie !

Sama jsem astmatik a diky spravnemu zaleceni nemam zadne problemy. A treba Sebrle je taky astmatik :o)) Tak nemejte zbytecne obavy, maleho ceka fajn zivot :o))

0/0
15.4.2009 8:48

salinka

Re: Astma neni zadna tragedie !

Šebrle ne ale Dvořák je alergik jak Brno, jinak souhlas.

0/0
15.4.2009 13:45

TS_Garp

Re: Astma neni zadna tragedie !

Pardon :o)) Blbost zalecenou nemam :o))

0/0
16.4.2009 9:39

mom

c.e.n.z.o.r. off očkování

Tady je vidět, jak se to očkování VYPLATÍ :-/:-P8-o;-(:-©X;-€(Y)EU

0/0
15.4.2009 8:25

jacobsen

"Už se těším na květen"

O alergii jsem jako dítě z malého města neměl ani tušení. Každý den v přírodě, les začínal téměř za barákem, kolem domu projelo pět aut za celý den. Ono jich v osmdesátých letech ještě tolik nejezdilo :-). A pak jsem ve dva a dvaceti jednou zjara vyjel na kole a spustila se mi z ničehožnic rýma. A každý rok o něco větší. Až po nějaké době mi došlo, že na vině je pyl. Bylo to pro mě dost nepochopitelné. Jakto že alergie přišla až v dopělosti. A proč zrovna z přírody, ve které jsem prakticky vyrůstal.

0/0
15.4.2009 8:18

1255

Re: "Už se těším na květen"

Můj kolega byl alergik vyléčil si alergii po cca pětiletém léčení v Institutu celostní mediciny (Praha, Na Florenci). Je to sice placené, ale dostáváte v ceně i léky. Léčba spočívala ve vyčištění organismu. Nejprve nesměl potraviny z bílé mouky, sladké mléko a řadu dalších potravin a jak se organismus čistil, nemusel dietu dodržovat ta příksně. Po pěti letech chodí jednou ročně na kontrolu. Podobně se léčila má dcera na ekzém, lékaři jí dávali kortikoidy, ale problémy se objevily ihned, když s nimi přestala. Cca za půl roku léčby v Institutu (kapičky na čištění organismu) a změnou jídelníčku měla po problému. Když berete léky, pomůže vám to, ale zatěžujete svůj organismus ještě více, místo toho ,abyste si ho vyčistili.

0/0
15.4.2009 20:23

barnaked

Nejsem lekar, ale vyplatilo se mi odstehovat z mesta

, nebyt uzkostliva k sobe ani detem.

Jsem astmatik a alergic a dokud jsem bydlela ve meste,kaslala jsem, smrkala a nemohla vyjit do schodu aspon do 1.patra. Odstehovala jsem se ven z mesta, deti dispozici maji, starsi je alergik, ale kupodivu to vse zvladame upravou stravy a jen mirnou medikaci. Nas alergolog je velmi rozumny lekar a kortikoidy do nas necpal a necpe.Na zacatku jsme dostali docela dobrou radu, uzkostliva cistota je na nic, a tak deti snedly ovoce primo ze zahrady a neumytyma rukama a neumyte, ted si rikate, ze jsme pekni cunici, ale zadny postrik nase ovoce nema. Potraviny kupujeme jenom cerstve, jogurty jen ty prirodni bez pridanych blbosti, nebo doma udelane. Mleko, tvaroh bereme od sedlaka z vedlejsi vesnice. Konzervy, salamy, parky, bramburky by clovek u nas pohledal, ale za to kvalitni potraviny tam najde vzdy. A me astma, jasne obcas mam problemy, ale male.Mozna kdybych nejezdila za praci do mesta a netravila tam 1/3 dne nemela bych je.

0/0
15.4.2009 8:15

barnaked

Re: Nejsem lekar, ale vyplatilo se mi odstehovat z mesta

add. nahore, me a me rodine dela dobre horske prostredi, ale znam lidi, kt. jezdi k mori minimalne na 3-6 tydnu v obdobi kvetna nebo zari a rano chodi na dlouhe prochazky kolem more a to same delaji i vecer, v kombinaci se zdravou stravou se daji do poradku na dlouhou dobu. Podle meho lekare je idealni 1. rok jet k mori na 3 mesice, vim je to drahe, ale zdravi za to stoji. Ma teorii , ze prvni mesic se telo cisti (odhlenuje), druhy se dava do kupy a ten treti uz jenom fixuje dany stav na dlouhou dobu. A jeho pacienti, kt. to vyzkouseli, to predavaji dale jako dobrou zkusenost jako radu jinym.

0/0
15.4.2009 8:21







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.