Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sebevražedné chování: Signály, které by vás měly varovat

Nezlehčujte situaci. Vyvarujte se zbytečných soudů a kázání. Nebojte se hovořit o sebevraždě otevřeně a srozumitelně. To jsou některé z praktických rad, jak u blízkých sebevražedné chování rozpoznat a jak na něj reagovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antek

sebevražda...

Něco takového jsem zažil-u mne to byly léky a bylo jich tolik,že jsem prožil klinickou smrt.Můžu ale zodpovědně napsat,že to nebylo plánované,že to byl zkrat...

0/0
14.12.2008 7:15

katchule

video

skvělý video:    

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 14:49

papalinky

sebevražda

Zhruba pred tremi lety,muj manžel spáchal sebevraždu obešením.Stále me na to pripravoval,snažila jsem se ze všech sil mu pomoci avšak marne.Mám taky takové myšlenky.Nevím co stím.

0/0
24.11.2008 14:14

Janotova

Re: sebevražda

Dobrý den,

radila bych Vám, abyste se co nejdříve obrátila na některého odborníka. Je lepší si promluvit s někým, kdo Vám porozumí a podaří Vám najít z toho cestu ven.

Pro zacatek mozna www.stopstigma.cz nebo Modra linka 549 24 10 10 a 608 90 24 10

0/0
24.11.2008 15:33

papalinky

Re: sebevražda

0/0
24.11.2008 15:40

papalinky

Re: sebevražda

dekuji za Vaši odpoved,moc si toho vážím.Psychiatr nacpe do mne antidepresiva,bála bychse že je spolikám.Možná by mi pomohlo zázemí.O manželovi se mi po trech letech začalo zdát.Volá mne?Nevím.

0/0
24.11.2008 15:44

k

sebevrazda

a co kdyz premyslim o sebevrazde kazdy den

0/0
16.10.2008 21:17

Velká hlava - znalec hnědočechů

Re: sebevrazda

a proč už sis to dávno nemrsk, na co čekáš ???

8-o8-o8-o

0/0
16.10.2008 22:06

Re: sebevrazda

hm;-(

0/0
16.10.2008 22:54

MMM

jebu na to jdu se zastřelit

0/0
16.10.2008 19:49

Kleki Petra

Výrok "Chci se zabít", zejména je-li následován

strašnou ránou do řepy, člověku už opravdu leccos naznačí.

0/0
16.10.2008 18:26

noname

sebevražedná tendence - šeptání do ucha

sebevražedné se může jevit i šeptání něčeho nedobrého do ucha opilému maníkovi s milionem a pistolí v kapse

0/0
16.10.2008 17:52

Doktor.bota

..

rady nad zlato - jak poznat, že někdo v mém okolí chce spáchat sebevraždu? říká Zabiju se!

0/0
16.10.2008 13:51

vymrzovac

Re: ..

;-DR^   tento jasný signál mě taky zaujal;-D  bez něj by to jeden nepoznal(Y)

0/0
16.10.2008 14:46

malej pipík

It's Better to burn out, than to fade away...

:-P

0/0
16.10.2008 13:34

Ja na druhou

Re: It's Better to burn out, than to fade away...

I'd rather die on my feet, than keep living on my knees

0/0
16.10.2008 16:10

hmm

Re: It's Better to burn out, than to fade away...

Tady je to samej Kurtův fanda ;-)

0/0
18.10.2008 0:14

anonym

vypořádání

Asi jste zapoměli zmínit možné "zklidnění" člověka, který už se rozhodl, případně snahu "uspořádat" své věci, závazky a vztahy.

Pokud někdo chce opravdu umřít, má velkou šanci, že se mu to povede. Je otázkou, zda pro něj a jeho situaci to opravdu není optimální řešení.

Na druhou stranu by váhající mohl přijmout nabízenou pomoc, třeba by zjistil, že je ještě pro někoho důležitý a že i připadné velké změny jeho dosavadního života mohou být lepším řešením, než jeho odchod ze světa.

0/0
16.10.2008 12:17

Mexon

Re: vypořádání

Opravdu si dovedu představit, že sebevražda je někdy optimální řešení, i když mě za tento názor asi budou mnozí kritizovat. Takové ty řeči "nic tím nevyřešíš" jsou názory lidí, kteří nemají tušení, jak se potenciální sebevrah cítí. Nikdo, kdo o sebevraždě neuvažoval, si asi nedovede představit co se dotyčnému honí hlavou. 

A dovedu si představit spoustu situací, kdy to je řešení.

Jenže vysvětlujte tohle někomu, komu se na světě líbí a má život rád - nepochopí i kdyby chtěl.

Sebevražedné sklony jsou totiž nepřenositelná zkušenost.

0/0
16.10.2008 12:25

insader

Re: vypořádání

Toť otázkou - sebevražedně uvažující človět spíš cítí, že nic necítí, je totálně apatický a citově vyrázdněný a cítí pouze toto a to jej děsí - citový nezájem sebe sama o sebe, o okolí, absolutní vyprázdněnost a s tím spojená beznaděj atd. Pak stačí jedna pomyslná kapka - např. křivé slovo od neznámého člověka na ulici - a pohár přeteče. Sebevražda sice může být východisko, ale - je-li něco posmrtného, pak je otázkou, k čem to vede. Existují dokonce názory, že ani sebevražda není východisko, člověk se dostává do tzv. posebevražedného stavu - psal o tom jakýsi izraelský autor. Některé studie dokonce hovoří o kvalitativních změnách v mozku u lidí, kteří se o sebevraždu neúspěšně pokusili (ne o tu demostrativní). Ne nadarmo nebyli sebevražedníci nepohřbíváni na hřitovech, resp. měli vydělenou speciální část.  Otázek je mnoho...

0/0
16.10.2008 14:12

Radek

Re: vypořádání

Myslím si že každý člověk, který uvažuje o sebevraždě prožívá něco jiného. Chce se zabít z jiného důvodu. Někdo možná "cítí že nic necítí" jak píšeš ... druhý prostě vidí tolik zla že prostě nechce žít. Někdo možná z ničeho nic vjede s autem do protisměru.

Člověk co řekne brzo se zabiju, nebo se někomu svěří nebo vyleze na střechu (most) a pak tam stojí půl hodiny "jen" volá o pomoc (až pokud nenajde pomoc tak se může pokusit o sebevraždu). Ale člověk co se chce opravdu zabít to nijak nedá najevo a nikomu neřekne.

A pro Anonyma a Mexona sebevražda není optimální řešení pro nikoho v žádné situaci.

0/0
16.10.2008 22:51

Kapitán Hollister

Re: vypořádání

To zklidnění před výkonem-to jsem zažil. Je to pro nic nečekající okolí strašně zrádný ticho před bouří. Fuj fuj fuj

0/0
16.10.2008 14:01

jiri.fiala

Re: vypořádání

no velkou sanci... ted jeden chtel skocit pod vlak, ale sel na to blbe, vlezl pod nej ve stanici, kdyz se rozjizdel a hlavu mu masina jemne odstrcila, zato mu ujela obe nohy a ruku. nez ho vypusti na kriplkare ven, muze popremyslet, jak to s jednou rukou provede definitivne. nebo se v tom case zblazni zcela.

taktez jsou docela "bezne" omyly typu snahy o streleni se kratkou palnou zbrani do spanku, ale nizko, pod celnim lalokem a prostreleni si takto ocnich nervu s naslednou slepotou, nebo brokovnici do brady a razem z vystrelu dojde "pouze" k ustreleni obliceje a odhozeni sebevraha zpet s neposkozenym mozkem... o tom, ze po letech z 7.-12. patra se semtam prezije s totalnim ochrnutim skoda mluvit. totalni jistota je zatim udajne jen pad z 40. a vice metru na pevny podklad.

0/0
16.10.2008 14:08

Mexon

Proč sebevraždě bránit?

Kdo chce spáchat sebevraždu, pro toho je tento čin vysvobozením. Bránit mu znamená chovat se krutě, pokud mu bráníte, vlastně mu prodlužujete utrpení.

0/0
16.10.2008 10:59

Socialisticky_klitoris

Re: Proč sebevraždě bránit?

Naprosto souhlasím!R^

0/0
16.10.2008 11:08

oId fashioned Vince III..

Re: Proč sebevraždě bránit?

reakce odpovídající tvému nicku, hlupáku:-©

0/0
16.10.2008 11:36

Qwer

Re: Proč sebevraždě bránit?

Jde o to mu pomoci to utrpení zmírnit.

Kdo jednou vážně uvažoval o sebevraždě a neprovedl ji, často si v budoucnu (až deprese pominou nebo se zmírní) říká, jak o tom vůbec mohl přemýšlet, vždyť život je vlastně celkem fajn.

Jde tedy o to, abyse takovému člověku pomohlo v době nejhlubší deprese. Vše ostatní vyřeší čas - a dobré léky. 

0/0
16.10.2008 11:57

malej pipík

Re: Proč sebevraždě bránit?

Dobré léky? To je tedy joke...;-DRv Horší je, když má člověk deprese jak na houpačce. Nebo ještě horší je, když má člověk třeba nějakej hendikep a nedokáže se s tím smířít, uvědomuje si to a je de facto pořád v "zdravé" depresi. Držet takového člověka při životě pomocí léků - drog, je nejhorší zločin proti důstojnosti...

0/0
16.10.2008 13:50

Kachnicka21

Re: Proč sebevraždě bránit?

Tady asi je třeba rozlišit dva druhy důvodů - jedním je deprese jako nemoc, která není vyvolaná vnějšími vlivy, na tu samozřejmě léky zabírají a patří. Pak jde ale o určitá životní období, v nichž si člověk neví rady, a proto volí - pro něj nejsnazší - řešení. U těchto lidí ale je třeba pozitivní motivace, ukázat, že všechno má své řešení, potom prášky nejsou většinou potřeba...

0/0
16.10.2008 16:51

Lisinha

Re: Proč sebevraždě bránit?

"samozřejmě zabírají léky"... no, ne až tak samozřejmě, protože se občas stane, že antidepresiva dotyčným ani nehnou.  Kromě toho, deprese může být endogenní, tedy bez zjevné příčiny, ale i exogenní, teda způsobená vnějšími vlivy typu smrt maminky. Důsledek je stejný - nedostatek neurotransmiterů, tedy toho sajrajtu, který přenáší nervové vzruchy. Obávám se, že to lze vyléčit pozitivní motivací asi tak jako zlomené zápěstí.

0/0
17.10.2008 0:04

vymrzovac

Re: Proč sebevraždě bránit?

R^souhlas! každý ať si dělá,co chce! také věřím tomu,že pro spoustu lidí je to vysvobození. Také jsem znal jednoho,kterého jeho okolí dost dojilo.Nestíhal psychicky ani fyzicky všem vyhovět. Když to zabalil,měli z toho všichni kolem trauma,protože se museli začít starat sami o sebe,zatímco on si ležel v zemi naprosto v klidu a pohodě!   Docela jim vypálil rybník....

0/0
16.10.2008 14:52

Kachnicka21

Re: Proč sebevraždě bránit?

A co když jsou lidi, kterým na tom dotyčném záleží?

0/0
16.10.2008 16:52

Lisinha

Re: Proč sebevraždě bránit?

No - kdyby drahého zesnulého přejela ta tramvaj náhodou, taky by se s tím museli vyrovnat.

0/0
17.10.2008 0:06

Kočkopes

!!!!!!

mám strach a pana Jiřího Paroubka !

0/0
16.10.2008 10:20

vver440

po přečzení článku si to du hodit

stejně už nemá cenu žít:-)

0/0
16.10.2008 10:18

gagaryn

Re: po přečzení článku si to du hodit

přečti si romantickou povídku z tramvaje a hned se ti uleví. ;-)

0/0
16.10.2008 10:21

riverstix

nenávidím sám sebe a chci zemřít!

0/0
16.10.2008 9:58

Mrázek

Re: nenávidím sám sebe a chci zemřít!

Nedělej tooo...:-P

0/0
16.10.2008 10:11







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.