- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono je to docela těžké. Pacient ve věku 76 let prodělal Iktus, a praktický lékař mu přesto podepsal způsobilost. K tomu myslím není co dodat.
lékaři jsou nebezpeční lidé
na dálnici D 1 ukazuje, jak je ten článek trelativní..Měl psychotesty , měl lékařskou prohlídku..
Měl psychotesty a lékařskou prohlídku Určitě měl lékařskou prohlídku, lékař ho uznal jako řidiče schopného všeho: s dřevěnou nohou.
"Odborníci doporučují nechávat mezi auty vzdálenost délky nejméně dvou aut." No to je ale blabol, co to bylo za odbornika, ktery tvrdi takove blbosti
Lékař nemají kriteria na biologický věk...
No a nedodržení vgzdálenosti a neubrždění na semaforu, to je u nás na ulici tak běžné=, jako že kupujeme dvajk¨krát týdně chleba
Ročně se pohybuju okolo 60k najetých kilometrů po Dánsku, Německu, ČR a občas Francii. Přiznám, že jezdím rychle, ale snažím se jet plynule. Když se potřebuju vyřádit, tak si s kamarádem, bývalým závodním pilotem rally, vezmeme jeho 10 let staré Subaru WRC s jdeme se vyřádit do Sosnové na okruh, jelikož tam si člověk může zablbnout bez strachu, že se někomu něco stane.
A teď ke zmíněným zkušenostem. Min. týden mě stálo nové zrcátku 8,8k, jelikož onen starší pán si myslel, že mu uhnu, i když jsem neměl uhýbat kam. Tento pátek jsem jel okolo 21 hodiny z Prahy do Kolína a málem jsem se čelně potkal s protijedoucí neosvětlenou 120-tkou, která na mě vybafla, když jsem předjížděl. Ano jel jsem rychleji, než udávají dopravní předpisy, ale v životě bych nepředjížděl, kdby ten idiot svítil.
A to nemluvím o tom, že bych do auta se svým vlastním dědou nesedl. A to jezdí ročně cca 8-10k kilometrů, ale když jsem viděl jeho počínání na silnici, rychlosti reakcí a hlavně jeho myšlení za volantem, tak
... jeho ježdění bez nehody beru jako zázrak a přiznám se, že to nechápu.
Jinak nesouhlasím s autorem článku, že by puštěné rádio nějak omezovalo soustředění řidiče. Naopak si myslím, že při vhodně zvolené hudbě snižuje spolu s dalšími vlivy ( studený vzduch, pravidelné zastávky, protáhnutí, ... ) udržuje mozek v pozornosti, popř. vám zabrání usnout. Vím o čem mluvím, jelikož jezdím Praha-Arhus ( cca 1k km ) za 12-14 hodin, dle denní doby, i s přestávkama a s dodržováním předpisů.
Celkově dost nechutná debata.Je to opět v rámci snahy rozdělovat společnost a populaci. V různých příspěvcích na netu čtu pořád dokola Rudí vs.Modří, Pražáci(Cajzli) vs. Moráváci (příp.ti ostatní), Amerika vs. Rusko, no a teď ještě umělý generační problém. Nemůžeme být alespoň chvíli normálními lidmi ? Znám řidiče "prasata" dvacátníky i osmdesátníky a excelentní řidiče mladé i staré. O tom to je, nikoli o věku. Jak řekl Jan Werich : Ten starý vůl byl také kdysi mladým volem. A platí to samozřejmě i naopak.
Můj děda se teď "lekl" protijedoucího (předpisově jedoucího) auta a strhl vůz i se svým 90tiletým bratrem na chodník. Nechci domýšlet, co by, kdyby.. Mám najeto ve 23 150tisíc bez nehody a na cestě jezdí jako prasata jak mladíci, tak střední věk, ale důchodci, to je kapitola. Od 65 let bych je nechávala přezkoušet, jak v autoškole, každý rok.
tak 2 tisíce, není liž ptravda..
Máte pěknou úctu ke stáří.Rodiče Vás pěkně vychovali!!!
Podle statistiky bývá na předních místech alkohol, v praxi bych řekl hlavně neurvalá jízda, tudíž předjíždění v zatáčkách i jinde, kde je to zakázáno.
Nedostatečnou praxi mohou mít 18 letí stejně jako 75 letí, pokud jezdí jenom občas nebo jezdili vozem z minulého století a minulého socialistického světa.
Srdeční příhoda postihuje hlavně 50.leté +-10 roků, mozková mrtvička také není tak jednoznačně nemoc stáří.
Pokud jde o demenci, takového řidiče musí vytáhnout z provozu policie, on je přece tím nejlepším široko daleko. Dementů sice přibývá po 80, ale dost jich jezdí už ve středním věku. Pro řidiče soukromých vozů je lékařská prohlídka pouhá buzerace.
podle odborníků nejsem schopen řídit,proč se zvyšuje hranice odchodu do důchodu?
60ti letý řidič není zdaleka tak nebezpečný jako 20ti letý zmetek který jezdí po sídlišti 100km rychlostí.
Zrovna predevcirem se zabil jednomu mymu kamaradovi 16-lety bracha na motorce - traktorista v plne zivotni sile mu nedal prednost