Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zapomeňte na pověry a přestaňte pít vodu

Pijete denně dva litry vody v domnění, jakou službu tím svému zdraví prokazujete? Všechno je jinak! Vědci prokázali, že pití velkého množství vody našemu zdraví neprospívá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

katchule

video

skvělý video:    

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 14:47

Hanny

Stupid, man

Tenhle článek bych označila za jeden velký mýtus. Ale povedlo se jim co chteli - podle kontroverzniho titulku si to precte skoro kazdej a kazdej taky musi reagovat. Zvysena sledovanost :-D ......... stupidni taktika?

0/0
22.11.2008 20:41

anti

°°

Dan Negoianu a Stanley Goldfarb. Podle jména nějací židi. Jaká to náhoda.

0/0
14.11.2008 9:29

Hrochomut

hmm

autoři studie zřejmě nikdy neslyšeli o ledvinách, smutné..

0/0
11.11.2008 9:43

gaboska

Blbost

tak tenhle článk je největší  blbost, jakou jsem kdy četla! Rv Pití je důležité, potřeba příjmu tekutin při běžné zátěži je cca 30 ml na kg denně. U starších lidí dochází k utlumu pocitu žízně, to znamená, že dle tohoto článku by nemuseli pít třeba vůbec! Tělo je tvořeno ze 60 % vodou a ta voda je pravidelně vylučována, tkže je nutné je take dostatečne doplnit. Zkuste si všichni změřit, kolik za den vyčuráte, nemluvě o ztrátě pokožkou a dýcháním - tak je potřeba to doplnit. Zkuste se řídit tímhle článkem a odrovnáte si ledviny. :-/ P.S. - jsem zdravotník!

0/0
8.11.2008 10:41

spoock

moč

ti co nemaj žízeň se můžou řídit i barvou moči, pokud je žlutá, pijte, pokud svtělá, máte již dostatek tekutin v těle

0/0
25.10.2008 9:14

mikejmaus

Re: moč

jo, pijte moc moče

0/0
4.11.2008 7:32

jája

co je pravda

:-P;-D;-);-D

0/0
7.10.2008 13:08

Petr Tenzor

Je mi vcellku jedno co kdo doporučuje,

vážím necelých 80 kg a v zimě vypiju 2 - 2,5 litru tekutin (ne alkoholu) denně, v létě kolem 3 litrů. Nemám pocit, že piju moc, nevím proč bych se měl omezovat, když se chci napít. Když piju jen 1,5 litru denně, tak mám sucho v ústech, tmavší moč (což je IMHO příznak mírné dehydratace a ne špatného jídelníčku, pánové "odborníci"), případně i bolest hlavy která zmizí po konzumaci většího množství tekutin. Je pravda, že mám rád slanější a ostřejší jídla (tlak mám přitom v pořádku), takže možná vypiju víc než třeba vegetarián, který navíc jí hodně potravin s vysokým obsahem vody.

Musel bych být blázen, abych si ničil zdraví žízní a dehydratací.

0/0
4.10.2008 16:09

Pavel

Re: Je mi vcellku jedno co kdo doporučuje,

Nikdo ti neříká, že nemáš pít. Píšou tam, že máš pít, když máš žízeň..

0/0
15.10.2008 11:13

pája

Mě není jedno co kdo doporučuje,

ale dám přednost doporučení lidí kteří si to, co doporučují ověřují i na sobě. Od té doby, co jsem začal pít min. 3 litry denně přestala většina mých zdravotních potíží. Je ale potřeba pít pomalu, po troškách a teplé nápoje. Když do sebe někdo obrátí půl litru studené krkací vody, není divu, že mu leží v žaludku a tlačí ho tam. Tělo ji pak ani nevyužije. Slouží jen jako průtokový ohřívač.

0/0
21.10.2008 16:57

blekekeke

Re: Mě není jedno co kdo doporučuje,

hm, teplá kofola ;-D

0/0
12.11.2008 21:16

mstankova000

zapomente na povry a prestante pit vodu

pit se ma dost,pomaha mi to lepe zvladat praci i kdyz je pak vetsi chut k jidlu,ale na vaze mi to neovlivnilo,naopak zlepsila se mi plet,mam vic energie a nejsem porad tak ospala:-)

0/0
3.10.2008 14:04

dochud

Re: zapomente na povry a prestante pit vodu

Kolik si za tu reklamu dostala?

0/0
12.11.2008 8:57

zagloba

Re: zapomente na povry a prestante pit vodu

na vodu? ;-D

0/0
16.11.2008 10:21

mstankova000

pit vodu

pit se ma dost,pomaha mi to lepe zvladat praci i kdyz je pak vetsi chut k jidlu,ale na vaze mi to neovlivnilo,naopak zlepsila se mi plet,mam vic energie a nejsem porad tak ospala:-)

0/0
3.10.2008 14:03

drieskris

kravina

To je kravina!!! Voda je základ!V

0/0
3.10.2008 13:48

Ivuš

Re: kravina

Pivo je základ. :-/;-D

0/0
25.10.2008 23:00

chrochta

Re: kravina

A říká tu snad někdo, že ne? Vždyť neříkaj, že je super pít málo. Říkaj, že se má pít "tak akorát" a to je přesně to, co si myslim odjakživa. Určitě je lepší pít o trochu víc, než o trochu míň, ale není důvod se do pití nutit, když není žízeň. To je celý, nevím, co na tom je tak nepochopitelný.

0/0
26.10.2008 14:11

Dominika

A co zjistí zítra?

Jeden průzkum říká, že áme pít mléko, další že ne. Jeden radí jíst ryby, pak se třeba zjistí, že kvůli všemu tomu bordelu, co do oceánů vypouštíme, to není nejlepší nápad. Jednou máme spát aspoň sedm hodin denně, pak nám řeknou, že sedm hodin denně nám škodí. Teď se vědci obuli do pití vody. Nevím jak vy, ale já už podobné výzkumy ignoruju a dělám si co chci. Třeba kdybych v létě nevypila osm sklenic vody (a možná i víc), pak bych z veder zkolabovala. Pokud mám žízeň, napiju se. Pokud mám velkou žízeň, vypiju klidně čtyři sklenice najednou a neřeším nějaké vědecké studie - ale na druhou stranu musím uznat, že být takovým vědcem a vydělávat si přemýšlením o blbinách, a ještě za to být placená, to bych chtěla dělat!!!!! :)

0/0
21.9.2008 10:49

vymrzovac

Re: A co zjistí zítra?

problém je v tom,že pití 2 a více litrů doporučují a přikazují naši lékaři. Já v létě ano,v zimě méně. Narvat do sebe ty dva litry v tekutinách mi občas dělá problém,a to vážím "jen" metrák

0/0
24.9.2008 11:35

B

Re: A co zjistí zítra?

Zjistí,že plasty a bublinky jsou škodlivé,voda mnohdy závadná.Rv:-P

0/0
3.10.2008 23:55

magda

Re: A co zjistí zítra?

Díky DOminiko, chtěla jsem napsat v podstatě totéž, ale ušetřila jsi mi práci. Já jak slyším ... vědci zjistili ... tak otáčím stránku a naprostý nezájem. M.;-D

0/0
15.10.2008 20:21

jáňa

Re: A co zjistí zítra?

Zajímavé. Jak slyšíš...vědci zjistili...otáčíš stránku. V tom případě, je mi záhadou tvá reakce na tento článek..

Takže četla jsi ho? nebo jsi, jak říkáš, otočila stránku? ;-)

0/0
30.10.2008 23:45

chrochta

Re: A co zjistí zítra?

Jojo to jsou ty výzkumy. Přesně takhle je vidím já a připadá mi dost děsivý, že jim tolik lidí věří. Pro mě je to docela zajímavý, ale stejně se řídím spíš "rozumem a citem". I kdyby ryby byly stokrát zdravý, já je jíst nebudu, protože mi nechutnaj. A nebudu jíst ani lilek ani rukolu, ani jiný podobný módní zeleniny, dokud na ně nedostanu chuť ;-).

0/0
26.10.2008 14:14

####

chce to rozum a ignorovat puzkumy.

A tyhle pruzkumy pocitaji s kancelarskou klimatizovanou vhlhkosti vzduchu pod 30%

Nebo s kancelarskou vlhkosti mirneho pasu kolem 65%

Nebo s exterierovou vlhkosti kolem 80%

Nebo s jizanskou temer subtropickou vlhkosti kolem 98%

A jak s teplotou. Je ta vlhkost studena mlha?

Je ta vlhkost nesnesitelne dusno kombinovane vedrem? a tak by se dalo pokracovat. V prve rade je dulezite mit rozum a vnimat sve potreby...

0/0
11.9.2008 13:29

####

123

vychlemtat 1.5litru vody, tak mam roztazeny zaludek jak kun a zeru jako krava a mam 4 zaludky a vypadam jak chodici steak, protoze jakmile se voda vsakne roztazeny zaludek hlasi ja mam hlad...

nejlepsi je neposlouchat studie, modni trendy a doprad monolog svemu telu a poslechnout si co mu chybi.

0/0
11.9.2008 13:17

p

Re: 123

chce to pit behem dne, ne naraz chytraku :-))

0/0
7.10.2008 18:30

Honza

Prumerny 70-kg muz???

Co to je? 70-kg ma tak sotva nejaky pohubly asiat a nebo 17-ti lety kluk.

0/0
9.9.2008 9:05

jadp67

Re: Prumerny 70-kg muz???

Můj sedmnáctiletý syn váží 48 kg a před dvěmi lety (46 kg) mu lékařka řekla, že je obézní.

0/0
3.10.2008 10:59

drieskris

Re: Re: Prumerny 70-kg muz???

Ona je slepá?;-D

0/0
3.10.2008 13:47

kill

Re: Re: Re: Prumerny 70-kg muz???

zapomněla napsat, že měří metr

0/0
5.10.2008 7:28

chrochta

Re: Prumerny 70-kg muz???

Jo, to mě teda taky zaujalo. Něco, co váží 70 kg nemůže bejt muž, ale kluk. Nebo teda každopádně v našich podmínkách určitě není průměrnej...

0/0
26.10.2008 14:07

ali

Re: Prumerny 70-kg muz???

No - a můj 17 letý syn váží 88kg ( tedy při 192 cm) :-). Tak si vyberte...

0/0
26.11.2008 10:40

petr_kkk

Tohle je normalni

Tohle mi pripomina spoustu nesmyslu, kterym lidi veri:

1) Pit 2.5 l denně je zdrave - pravda. no 1.5 stači, když vypijete víc ničemu si nepřilepšíte ani neuškodíte.

2) Čtení při tmě se kazí oči - nekazí, ale dřív se unavíte a přečtete toho míň

3) Tmavé pečivo je zdravější než bílé - co je na mouce zdravého - NIC. Akorát tmavé pečivo musíte péci déle a při vyšších teplotách - karciogeny

4) jezte špenát je tam železo a to tělo potřebuje - před lety kdosi udělal chybu v desetiné čárce. Ve skutečnosti je železo obsažené ve špenátu ve standartním množstvím a nemá ho tolik jak se myslelo.

0/0
5.9.2008 15:21

####

Re: Tohle je normalni

jezte spenat je to levna listova zelenenina s do nebe volajicimi zisky.

0/0
11.9.2008 13:19

Karboxyl

Re: Tohle je normalni

Tmavé pečivo je většinou vyráběné z jiné, než pšeničné mouky, proto je

tmavé. Ne proto, že se peče déla, to pak asi nebylo moc k jídlu,

nemyslíte?

0/0
12.9.2008 22:42

Honza

Re: Re: Tohle je normalni

U nich na vesnici ve smisenem zbozi maji jenom narmalni rohliky a ty tmave makove . Tak ho nech . Ale v dalsich bodech ma pravdu.

0/0
18.9.2008 13:22

Popin Corado

Re: Re: Re: Tohle je normalni

;-D karciogen - to asi bude gen srdce ne ?

0/0
2.10.2008 12:43

vymrzovac

Re: Tohle je normalni

co máš proti mouce? je to rozemletá rostlina:-/,přesněji semeno rostliny,takže to musí být nekonečně zdravé

0/0
24.9.2008 11:39

pavelthelong

hmmmmmmm

jak jiz jeden lekar dole pise, je tema clanku s nejvetsi pravdepodobnosti snuska nesmyslu. Ledviny pracuji na osmotickem principu, cim mene "pracovni" tekutiny dostanou, tim vetsi skody nastavaji v bunkach ledvin diky vysoke koncetraci vylucovanych, vetsinou toxickych produktu. Teoreticky existuje sice i otrava vodou, ale tu si neprivodim 2 litry vody denne. Jinak receno, bude-li mi muj automechanik tvrdit, ze moje auto potrebuje jezdit stylem brzda-plyn, tak ma zcela jine umysly nez moje auto nejak setrit:-):-)

0/0
3.9.2008 17:14

opportunity

Pijte vodu

Pijte vodu

pijte pitnou vodu

pijte vodu

a nepijte RUM.

;-D

0/0
2.9.2008 18:54

Rija

Zdravý "selský" rozum

Proboha lidi,začněte používat mozek,naši předci neměli žádné pokyny jak zdravě pít,jíst,chovat se a "odchází" vesměs zachovalí ve vysokém věku,na rozdíl od nás,že ?!

0/0
2.9.2008 9:06

Hektik

Re: Zdravý "selský" rozum

Ano, dozivali se vysokeho veku, nekteri az 50 let.

0/0
2.9.2008 13:07

Richard

Re: Zdravý "selský" rozum

Holt také něco jiného jedli,něco jiného dýchali,ale hlavně také něco jiného pili.Na tom záleží asi nejvíce,protože voda je nejmenší molekula a proto jí máme od přírody požívat,jinak se nám tělo nemůže od těch všech dnešních špatností dočišťovat.Problém je spíše ve zhoršující se kvalitě toho co dnes lidé pijí,než v tom,kolik toho pijí?!

0/0
23.9.2008 17:53

mstankova000

Re: Re: Zdravý "selský" rozum

to mas pravdu,je to stejne vsechno tou dobou,uspechanou dobou a hlavne stresy!!:-)

0/0
3.10.2008 14:10

Jaroslav Gabrhel

Velmi nebezpečné tvrzení

Jako vysokoškolsky vzdělaný zdravotník se musím ostře ohradit proti autorům tohoto článku a jejich mnoha chybným tvrzením.

1.) Množství vody, které za den vypijeme, by mělo být minimálně 30 ml/ 1 kg tělesné hmotnosti v závislosti na prostředí.

2.) Především u lidí s poškozením ledvinných funkcí je vysoký příjem vody kontraindikován, např. u lidí v dialyzačním programu. Jinak škodí organismu více nízký příjem vody.

3.) Vodní bilance u běžného člověka je následující : 500 ml denně vydýcháme, pocením jen nohy ztrácejí i 300 ml vody denně pocením. Pokud bychom přijímali jen del autora zmiňované množství 1,5 l, zbylo by nám na výdej moči jen 700 ml, což je až zoufale málo.

4.) Ve vyšším věku hrozí riziko dehydratace z důvodu sníženého pocitu žízně. Nejednou jsem byl svědkem kolapsu starších občanů, kteří ,,neměli pocit žízně''. Následně pak museli být svěřeni do péče zdravotnických zařízení.5.) Riziko kolapsu vzniká však i u mladších lidí, kteří příjem vody podceňují.

0/0
25.8.2008 23:44

petr_kkk

Re: Velmi nebezpečné tvrzení

Průzkum byl zaměřen na všeobecné podvědomí o tom, že se má pít 2l denně a že to prospívá zdraví.

ad 1) Moc krásný argument. By mělo být ( řekl kdo ?? ) Pokud naše tělo potřebuje 30ml/1kg váhy tak pro 70 kg stačí 2.1 l  Kdo říká, že se to musí vypít.  To, že někdo to vztáhne pouze na pití je věc druhá.

ad2) Zcela jistě tento průzkum byl zaměřen na specifické případy. :)

ad3) Počítání nám moc nejde 1.3 + 1.2  = 2.5 nikoli 1.5 jak uvádíte. Čili na výdej moči podle vašich propočtů zbývá 1.7 l což není zas tak málo. Předpokládám, že voda z jídla se teky někam "ztratí".

ad 4) Opět specifický případ. To snad není možný, to aby se člověk bál udělalt jakýkoli průzkum, protože nic není možné vzáthnout všeobecně.

0/0
5.9.2008 15:10

Jirka

Re: Re: Velmi nebezpečné tvrzení

Mno, tak já rozumím tomu výpočtu který kritizujete, a tomu vašemu vůbec.

 Spíš by mě zajímalo, jak je stanovené kolik moči je málo. Teď když je zima a dřepím celý den v kanclu, tak piju sotva litr denně. Možná si zadělávám na ledvinové kameny, ale nemám prostě žízeň. Ve vedru a v pohybu piju jak duha. Neměl by člověk spíš poslouchat svoje tělo?

 Jo a pokud vím, tak cukry se v buňkách rozkládají na H2O a CO2. Takže bilanci příjmu vody by měly vylepšovat i sušenky. Není to tak?

0/0
16.9.2008 18:59

####

Re: Velmi nebezpečné tvrzení

No nevim jak vy, ale ja odpotim z vypitych osmi litru za den na slunicku se stavebnim naradim v ruce klidne i celych pet litru a z toho minimalne jeden hlavou a 3 trupem. nohy se mi temer nepoti a nemaji tendenci smrdet ani v uzavrene obuvi na rozdil od jinych vetranych casti tela... miluji ty zobecnovani prumeovani a jeden metr stimuje kazdemu...

0/0
11.9.2008 13:24







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.