Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékaři varují: Porod doma je riskantní

Devět měsíců těhotenství prožila bez komplikací. Drama čekalo 44letou Ivetu Hrůzovou z Prahy až na porodním sále. "Neotevřela jsem se a ani 72 hodin poté, co mi odtekla plodová voda, dítě nemohlo ven," popisuje čerstvá rodička. Nakonec musela úplně nepředpokládaně rodit císařským řezem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

macík

strach

jak vás tak poslouchám tak mám strach jít rodit termín mi začíná v pátek a vy tady řešíte porody doma at´si tam rodí když chtějí ohrožovat svý dítě mě by to teda niky nenapadlo jsou blbý:-)

0/0
27.10.2008 13:58

Cynicka

Ja doma bych nikdy nerodila

Jedine v nemocnici s lekarem. Miminko je to nejcennejsi co mate, neriskovala bych porod doma. At mate z doktoru kdovijakou hruzu, nepripada mi to jako dobry napad. Doby porodnich bab uz davno jsou pryc a melo by to tak zustat. Riziko je prilis velke.

0/0
24.2.2008 0:55

Jarda775

Varování...

 U našeho prvorozeného nás lékaři varovali - manželka prodělávala akutní fázi toxoplazmózy... Malý se narodil zdravý, bez následků - následky si odnesli rodiče potom, co slyšeli a před čím vším byli varováni... Od té doby jsme sledovali, že varování od lékařů dostává nemalá část maminek, které jsme potkávali, v zájmu ochrany novorezenců etc. Výsledek? Vystrašené maminky a narozené zdravé děti.

Nerad bych zhazoval práci lékařů, mám mezi nimi známé. Jistě mají své zkušenosti, proč varují. A je to jejich práce (nejen poslání). Z druhé strany, proč zaznívají tak příkrá slova z jejich strany na adresu čehosi, co může být věcí diskuze? Proč se nemluví o rizicích, která může přinést porod v nemocnici?

Možná, že porod v nemocnici se statisticky může vykázat lepšími čísly. Dá se čísly ale vyjádřit kvalita života? Kvalita příchodu na svět? Kvalita vztahů?

0/0
23.2.2008 23:56

Sasenka

Lékaři

Lékaři - muži - nikdy nemůžou pochopit, o čem porod doopravdy je, protože nerodí a nikdy rodit nebudou. Ale bohužel rozhodují o tom, jak budeme rodit my. Problémové těhotenství a komplikace patří do porodnice. Fyziologické těhotenství a pokud si to žena přeje - proč by nemohla v klidu rodit doma pod dozorem zkušené PA? Nebo proč už dávno nemáme porodní domy? Byla by to skvělá cesta pro spoustu žen - něco mezi porodnicí a porodem doma!

0/0
26.10.2006 10:20

Zuzana.

Re: Lékaři

Věřím, že i doktor může být inteligentní a rozumný člověk a umět ženě při porodu pomoct... Ale někteří si osobují právo rozhodovat za lidi. A z nějakého důvodu mají pocit, že vědí vždycky všechno nejlíp a mají vždycky pravdu a patent na rozum... Přitom takoví "vševědové" akorát brzdí pokrok... Proč to v jiných zemích jde a tady ne? Že by jinde měli rodičky jinou anatomii nebo co?;-D

0/0
26.10.2006 22:27

_m-

Rodila jsem vzdy v nemocnici

a nemohu si to vynachvalit. Od znecitliveni epiduralem az po personal, ktery mi nevadil, kdyz mě trochu popohanel. Ono to samo jen tak nejde.

P.S. Omlouvam se, ze nepisu hacky a carky. Nedosahnu z invalidniho kresla na horni tlacitka klavesnice.

0/0
26.10.2006 7:38

Sasenka

Re: Rodila jsem vzdy v nemocnici

Otázka je, jestli tomu dítěti ten epidurál taky nevadil...

0/0
26.10.2006 10:20

Prickrose

Re: Rodila jsem vzdy v nemocnici

ne, epidural nejde do krevniho obehu.

0/0
27.10.2008 17:53

maminka

porod doma

každý má právo rodit kde chce a riskovat zdraví svého dítěte. Jen nesmí čerpat peníze poplatníků za výjezd rychlé sanitní služby,když se porod nedaří

0/0
25.10.2006 18:48

Slavoj

Re: porod doma

...čistá blbka.

0/0
26.10.2006 7:06

Lesi

Re: porod doma

To je fakt. A matka, jejíž dítě erzetou převáží z porodnice bez dětské JIP do porodnice s dětskou JIP by ten výjezd taky měla zacvakat ze svýho, když už se jí tam ten porod nezdařil.

0/0
26.10.2006 10:28

Sasenka

Re: Re: porod doma

To myslíte vážně nebo si děláte legraci???

0/0
26.10.2006 11:40

IndianaJones007

Re: Re: Re: porod doma

Myslím si, že si dělá legraci a ironicky polemizuje nad napsanou hovadinou ;-P

0/0
26.10.2006 11:55

Zuzana.

Re: porod doma

A když si vlastní blbostí zlomíte nohu, tak si výjezd erzety taky zaplatíte sama;-D

Uhozené srovnávání. Všichni platíme zdravotní pojištění, všichni máme nárok na zdravotní péči a všichni jsme svobodní lidé... Porod doma není zakázán. (A porod v porodnici zakazovat nikdo nechce, proto mi není jasné, proč tady vůbec existují odpůrci domácích porodů a proč tak agresivně brojí proti nim... česká specialita.)

0/0
26.10.2006 22:25

lisa

Re: Re: porod doma

mate uplnou pravdu. trocha tolerantnosti by cechum neuskodila. Ja mam panickou hruzu z nemocnicniho prostredi (staci jen vejit k doktorce pro lejstra) a pochybuji ze bych chtela rodit v porodnici, to by bylo moc stresujici. Porod je urcite bezpecnejsi v porodnici, ale to jaksi neni pro kazdou naturu. A...tehotenstvi neni nemoc 

0/0
27.10.2006 21:42

bryta

Pravda je někde uprostřed

Tak už to tady máme zase… Smělé bojovnice za osvobozený porod kontra ošklivá porodnická lobby, kolo druhé;-) Osobně považuji domácí porody za dost riskantní podnik,  ale budiž. Problém je, že v ČR nejsou zatím pro domácí porody odpovídající podmínky.  Lékaři je samozřejmě nepodporují – neřekla bych, že z nějakých zištných důvodů (pokud vím, v porodnicích je teď spíše přetlak) -  odborník zná míru rizika a komplikace, které mohou i po bezproblémovém těhotenství nastat. Porodní asistentky zas stojí na opačné straně - domácí porody pro ně představují nové pole uplatnění. Cesta bude někde uprostřed. Oficiální povolení domácí asistence pro PA a kvalitní příprava pro rodičky. Na druhé straně ale i plná právní odpovědnost pro obě. Pokud žena neuposlechne podložené doporučení pro nemocniční porod nebo PA nesprávným postupem způsobí poškození dítěte či matky, měly by být postižitelné.

0/0
25.10.2006 17:08

bryta

Re: Pravda je někde uprostřed

Jen pro doplnění: Statistické srovnání se státy, kde jsou domácí porody běžnou praxí, nenaznačují vyšší míru rizika. Na druhé straně si nelze země s domácími porody idealizovat, vydávat je za příklad pokroku. V mnoha krajínách je porod v nemocnici, není-li indikován, placenou (či připlácenou) službou - a to ne zrovna levnou. V zemích s nižší zalidněností a velkými dojezdovými vzdálenostmi je domácí porod zas praktičtější. Takže buďme rádi, že kdo chce může zadara rodit v nemocnici. A kdo nechce, může se zařídit po svém (žádný zákon domáci porod nezakazuje). A podmínky pro domáci porod se taky jednou zlepší, nebojte:-)

0/0
25.10.2006 17:28

Zuzana.

Re: Re: Pravda je někde uprostřed

Pravdu díte...

Porod doma vám sice nikdo nezakáže, ale taky vám při něm nikdo nepomůže, takže to, globálně vzato, riziko opravdu je... Nejsou tu k tomu podmínky. Česká rodička v podstatě nemá na výběr - musí povinně rodit v porodnici (nebo doma, ale s vyšším rizikem...)

Měli bychom být trochu pokrokovější. Ale asi by to chtělo víc osvícených lidí na správných místech.

0/0
26.10.2006 22:30

Prickrose

Ti co chteji....

at rodi doma!!  Blbych lidi je na svete az moc. At zije "natural selection"!!! 

0/0
25.10.2006 17:04

ellinor

abyste věděli

někteří lidé křičí, že lékaři schválně používají nejakou pokroucenou statistiku, takže: pokud bereme v úvahu statistiku novorozenecké úmrtnosti do 28.dne včetně dětí, jejichž postižení není ovlivnitelné lékařskou péčí, je ČR na 4.místě v Evropě. Co se týče statistiky očištěné od těžce postižených, kteří zemřou, jsme na 2.místě na světě!

0/0
25.10.2006 16:09

bryta

Re: abyste věděli

Jejda, co je to za blbost?! Statistika je jen jedna a definice, co je a co není novorozenecká úmrtnost je také jen jedna. Do novorozencké úmrtnosti se započítavají všichni novorozenci zemřelí do 28. dne po narození (jako poměr na 1.000 živě narozených).  

0/0
25.10.2006 16:33

IndianaJones007

Re: Re: abyste věděli

Teď jste to nějak popletl, ne8-o

0/0
25.10.2006 16:36

bryta

Re: Re: Re: abyste věděli

Popletla? Ne, proč? Kojenecká úmrtnost se sleduje ve třech parametrech: perinatální - tj. do 7 dnů po porodu, novorozenecká - do 28. dnů po porodu a kojenecká do 1 roku věku. Tyto kategorie jsou stanoveny právě kvůli možnosti mezinárodního srovnávání, aby jeden nevykazoval děti přeživší 7 dnů a jiný třeba měsíc.

0/0
25.10.2006 16:40

IndianaJones007

Re: Re: Re: Re: abyste věděli

Promiň, teď jsem si to přečetl ještě jednou... srovnával jsem to s tvým příspěvkem níže, kde jsi hovořil o úmrtí do 28. týdne... ;-)

0/0
25.10.2006 16:46

bryta

Re: Re: abyste věděli

Pro ověření, že se používá jednotná metodologie a ne nějaké účelové překrucování a vybírání, co se hodí:http://www.szu.cz/chzp/zprava03/zdravstav/s_05.htm

0/0
25.10.2006 16:37

Jiřina

Celé je to o něčem jiném!

Když se rodí doma, tak je u toho pouze por. asistentka (kterou si vy vyberete!) a nikdo jiný. V porodnici je situace zcela jiná (čest výjimkám)! Schválně, milé kolegyně rodičky, kolik lidí se vám během pobytu v porodnici podívalo mezi nohy a pro kolik z vás to není hnusný zážitek, na který se ani po létech nedá zapomenout?

0/0
25.10.2006 16:06

IndianaJones007

Re: Celé je to o něčem jiném!

Ahá, takhle to je! Frustrující zážitek z toho, že se Vám někdo podíval na pipinu, Vás přesvědčil o tom, že porod doma je to pravé ořechové 8-o ;-D Rv. Promiňte, ale tohle je vrchol!  (Y) ;-O Není lepší tohle překousnout - když už k tomu dojde - než riskovat byť jeden jediný život?

Mimochodem rodí se v porodnici, kteoru si vy vyberete!

0/0
25.10.2006 16:27

bryta

Re: Re: Celé je to o něčem jiném!

Souhlas. Jiné argumenty mohu jakž-takž chápat, ale tento? Jelikož na kontrolu na gynekologii chodím od plnoletosti 1-2x ročně, musela bych být frustrována do konce života:-)

0/0
25.10.2006 16:49

Jiřina

Re: Re: Celé je to o něčem jiném!

Někdo, kdo o tom nemá ani ponětí mi nebude radit! Své dítě jsem vcelku v pohodě porodila doma a případné další přivedu na svět taky doma!

Ve všech porodnicích (až na ty, od mého bydliště docela vzdálené,  výjimky) to probíhá v podstatě stejně, takže není z čeho vybírat!

0/0
25.10.2006 16:49

swabi

Ode zdi ke zdi.

Doma bych nerodila. Ale může mi čert vzít, když se zveličuje hrůza rození. Je naprostá většina žen, které se domnívají, že jsou samy neschopné porodit a že ten doktor z nich to děcko potom nějak vytáhne. Z této psychické sevřenosti a odevzdanosti potom dokází k panice a nezřídka ke komplikacím. Když budete mít v očích hrůzu a v mozku představu, že to skalpel jistí, nejlépe k tomu dospějete.

Jsem ráda za domácí rodičky, které jsou důkazem toho, že porod pro normální ženský je jednoduše normální. Sama bych do toho nešla, protože jsem příliš líná na to, abych to tak složitě organizovala. Navíc jsem schopná rodit přirozeně, navzdory uklízečce na sále.Odsuzuji, že se ženská podepíše pod tak tendenční a nedomrlý článek.

Jinak roďte každej dle svého.

0/0
25.10.2006 15:51

IndianaJones007

Re: Ode zdi ke zdi.

Pokud chce někdo rodit "přirozeně" tak, jak příroda plánuje, ať tak učiní... Ať ale potom nikdo neodsuzuje lékaře, kteří nedokázali zachránit lidský život, když jim někdo doveze polomrtvé novorozeně nebo rodičku !!

0/0
25.10.2006 15:54

sluni-sluni

Re: Ode zdi ke zdi.

souhlasím, ono když to přijde, tak je naprosto jedno, kde to je - včetně uklízečky za rohem a hejna mediků, kteří koukají na porod, nemám zapotřebí ze sebe zbytečně dělat hrdinku a pak si stěžovat, že sanita nepřijela včas

0/0
25.10.2006 19:42

IndianaJones007

Strach??

Osobně si myslím, že ženský, co rodí doma mají prostě strach... Strach z toho, že jim někdo v nemocnici řekne, že musí udělat tohle a tohle... Je to o povaze. Některé ženské prostě nesnesou, když jim někdo chce pomoci a říká pravdu... To je vždy: JÁ to udělám takhle... já já já... a na život maličkého neberou ohled.

Ženský rodící doma jsou pro mne EGOISTKY! ;-O Rv

0/0
25.10.2006 14:40

ix

Re: Strach??

osobně si myslím že jsi poněkud mimo...

0/0
25.10.2006 15:14

IndianaJones007

Re: Re: Strach??

Důvod?

0/0
25.10.2006 15:51

l

6

;-€

0/0
25.10.2006 13:54

ola

Jde o peníze

Porodní asistentky to taky nedělají za pár pětek,jak platí zdravotní zajišťovny. Obecně porod, který může trvat i 8 hodin a je bez komplikací- to "zaplatí" pojišťovny asi 2 tis Kč- je v tom práce lékaře, sestry, pomocného personálu atd. Když to nestačí maminkám zadarmo, tak si radějí zaplatí porodní asistentku a může to dopadnou, jak to dopadlo ....

0/0
25.10.2006 13:40

Exelent

Re: Jde o peníze

No ono to bude asi taky o tom, že domácí porody jaksi naše slavné zajišťovny nepaltí vůbec. Prostě se tváří jakoby nebyly. Takže se nedivte že porodní asistentka bude něco chtít. Jinak kvalitní asistentka není u matky doma jen tu chvilku porodu, ale je s ní  v delším kontaktu předtím a i poporodu. Ještě bych chtěl doporučit tento článek: http://www.rodina.cz/clanek1821.htm 

Autorka je jedna z nejznámějších asistentek.

0/0
25.10.2006 13:50

Exelent

Re: Re: Jde o peníze

Tedy samozřejmě autorka článku a né příspěvku.

0/0
25.10.2006 13:51

Exelent

Porod doma

schálně doporučuju tenhle článek na rodině: http://www.rodina.cz/scripts/detail.asp?id=2492

Mslím si že je to dobrá sonda do této problematiky. Je tady uvedené, že sice nikdo neporušuje žádný zákon, ale lékařská komora se usnesla na tom, že kdo v podstatě poskytne lékařskou péči při poprdu doma, tak se vystavuje postihu.

JInak jsem pro právo matky zvolit si kde bude její porod probíhat - samozřejmě za dodržení určitých podmínek.

0/0
25.10.2006 13:14

orinka3

rodila jsem 2x

a pokaždé v nemocnici. Doma bych rodit nikdy nechtěla. V nemocnici mám jistotu, že mi kdykoliv má kdo pomoci a technika je dostupná. Mimo to je kolem porodu prakticky vzato hodně nepořádku, to by se mi doma taky nelíbilo. Na porody je zařízená porodnice, zatím se může doma třeba vymalovat, aby dítě přišlo do vygruntovaného.

0/0
25.10.2006 11:38

svazak1

Re: rodila jsem 2x

doma se maluje aby dítě nepřišlo do poblitého neboť otec a kamarádi byli patřičně hrdí :))))

0/0
25.10.2006 11:49

abc

Re: rodila jsem 2x

Kéž by to v nemocnici bylo tak jak píšete a opravdu byl v tom okamžiku, kdy někoho potřebujete, vždy ten pravý po ruce. Zajímalo by mne, jestli někdo dokáže odhadnout kolik porodů proběhne v porodnici bez asistence lékaře a kolik i bez sester. On když je větší frmol, tak to se někdy tatínkové dost diví, co všechno je v porodnici možné.

0/0
25.10.2006 13:09

Exelent

Re: Re: rodila jsem 2x

Naprostý souhlas a úplně nejlepší je, když rodička před porodem je třičtvrtě hodiny zpovídána z věcí, které má doktor uvedené v těhotenské průkazce. Například náš porod probíhal naprosto bez komplikací, od odtečení vody do placenty asi 5 hodin, takže docela rychlovka. Stejně jsme absolvovali pohovor (bez partera) a následně  při samém porodu místní asistentka ještě skáksala na břicho. Nakonec se tam ještě objevil někdo v bílém plášti a začal do toho radit - ani personál  nevěděl kdo to je - prý asi nějaký doktor.  (Pardubická nemocnice Prosinec 2005)Rv

0/0
25.10.2006 13:19

IndianaJones007

Re: Re: rodila jsem 2x

Sama si můžete vybrat, v jaké porodnici budete rodit - jaký je personál, jaké jsou služby...

0/0
25.10.2006 16:29

bojler

ach jo

reknu to asi takle. co si myslite, ze muze udelat porodni asistentka bez patricnych znalosti a vybaveni? myslite, ze se ucinna pomoc muze dostavit do nekolika sekund, kdyz prave o ty sekundy jde? minutu nez ta slavna asistentka najde mobil a zavola, dve minuty nez doktori nastoupi do sanitky, 10 minut nez v nejlepsim pripade dojedou, dalsi minuta nez vybehnou do schodu, dlasi minuta nez zjisti co se vlastne deje a minuty ubihaji a dite i matka se behem toho treba dusi a umira...nez se dostavi pomoc, trva to minimalne kolem 12ti az 15ti minut. matka muze byt mrtva a dite v kyblu klidne behem peti. jsem velmi liberalni clovek, nezakazuju. tohle je ale totalni nezodpovednost a blbost by tyhle "emancipovany" zeny mela triskat holi.

0/0
25.10.2006 11:37

Exelent

Re: ach jo

Asistentka bez zanlostí nemá u porodu co dělat. Domácí porod by měla vést asistentka, která je schopná odhadnoud riziko, rozpoznat komplikace již v zárodku a podle toho postupovat.

0/0
25.10.2006 13:27

IndianaJones007

Re: Re: ach jo

Jasně a nosí u sebe vše potřebné, aby zabránila katastrofě než přijede záchranka... 8-o

0/0
25.10.2006 15:57

IndianaJones007

Re: ach jo

R^ velmi dobře napsané

0/0
25.10.2006 15:57

Demagog_007

Nejnižší novorozenecká úmrtnost na světě...

... je u nás právě proto, že se rodí v porodnící. Byvil jsem se na toto téma s bývalým primářem fakultní nemocnice v Ostravě a jeho názor byl jednoduchý. Matka která rodí doma je blázen co ohrožuje sebe i dítě. Protože mohou nastat nečekané komplikace, které nelze předvídat a může být poškozeno dítě i matka.

Je to hazard :o)))

0/0
25.10.2006 11:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.