Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sluneční paprsky mohou vyvolat alergii

Spálení, rychlejší stárnutí kůže, nebo rakovina nejsou jediným nebezpečím, které v sobě skrývají sluneční paprsky. Přibývá lidí, u kterých vyvolávají například alergii či podobné trápení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Maruška

alergie na slunce

Každopádně to chce minimálně měsíc před dovolenou u moře začít užívat koncentrovaný beta-karoten zaměřený na ochranu buněk (např. Sundermin atd.) Já ho užívám celoročně a od té doby alergickými projevy po slunění už netrpím.

0/0
12.8.2006 16:42

platom

Alergie jsou z 80% způsobeny nevhodnými opalovacími krémy

Mám alergii na sluníčko v podobě dlouhodobého svědění kůže. Není to sice tak silná alergie, ale příjemné to není. Napíši zde mojí zkušenost. Předně: doktoři nemají ponětí, co s tím. Po 8 letech domácích pokusů mohu říct jediné. Alergie jsou způsobny ve velmi velké míře nevhodnými opalovacími krémy, které na sebe mažeme v domění, že nás chrání. Vyvarujte se krémů, které obsahují emulgátory,

konzervační látky, barviva, syntetické vonné látky, fototoxické látky (bergamotový olej nebo jiné

takzvané citrusové oleje), ani potenciálně fototoxické látky

(kokosový olej, kakaové máslo). Působení slunce totiž z těchto látek vytvoří toxické látky, které jsou pro tělo nebezpečné a u plno lidí mohou vytvořit alergickou reakci, úměrně silnou k množství použitého krému.

Jako doporučení může být: jíst vitamíny hlavně betakaroten, zinek, hořčík a vápník. Na závěr, osobně mám dobré zkušenosti s opalovacími oleji, které v sobě nemají výše uvedené špatné látky.

0/0
6.8.2006 13:09

vymrzovac

alergie na slunce jsou běžné.....

.....řeší se to krémy s panthenolem.jinak ale existuje i reakce na "osluněnou trávu",alespoň mi to tvrdili doktoři,když jsem jednou za mlada ležel přímo v trávě u rybníka. byl z toho samej puchejř.od té doby jsem to nikdy neudělal.

0/0
3.8.2006 12:34

xmian

Souhlas

Na alergii nejenže neexistuje ochrana, ale ani zmírnění příznaků či léčba. Skutečně, jediná cesta, jak urychlit "návrat do normálu" je dopřát kuži chlad a tmu. Vivat riviera!Rv

0/0
31.7.2006 23:16

M

Bila kuze zdrava kuze.

Lidi jsou blazni. Beloch jsem a belochem zustanu. Slunce je agresivni a lehnout si na nej kdyz neni zatazeno je sebevrazda. Zakaz opalovani! Bila kuze zdrava kuze.

0/0
31.7.2006 19:22

brmla

Re: Bila kuze zdrava kuze.

souhlas,nechápu,proč se lidi smažej,když vidim ty spálený ksichty a tělo jak opařenej vepř,tak to nechápu,vždyť ty lidi vypadaj starší,dělaj se jim dřív vrásky apod...,lidi ležej celej den na slunci a pak se diví a ještě na sebe plácaj všechno možný.... houby alergie,normálně ste spálený,kůže začíná reagovat po 10 minutách.... po celodenním slunění bude spálenej skoro každej...

0/0
31.7.2006 21:10

Dr. Eva

Re: Bila kuze zdrava kuze.

Tak to nesouhlasim. Beloh samozrejme nemusi mit bilou barvu a s vyjimkou stredoveku (moda bohatych) se o ni nikdo prilis nesnazil. Dle fototypu muze byt vice ci mene hnedy. Paklize se kuze neopaluje prehnane rychle do zarudnuti ci spaleni na plazi, ale dle delky pobytu na slunci s primerenou a moderni ochranou UVA a UVB pozvolna (vetsi pozadavky nez v 70 letech diky vetsi ozonove dire - to stacilo u more  mastit kuzi motorovou naftou - byla jsem svedkem, tak nelze nic namitat. Tmavsi barva kuze vypada  zdraveji, zestihluje postavu a proto po opalenini tolik lidi stale touzi.  Bohuzel chtit za 14 dni u more vypadat opekanim na slunicku jako superman ci modelka je hazard se zdravim.

0/0
31.7.2006 23:34

xxxx

xxxxx

xxxxx

0/0
31.7.2006 18:44

Sora2

alergie

Jo take s tim bojuji , je to tezke, ale jako hodne mlada , nikdy jsem to nemela. Ale take jsem nikdy drive nepila DIET Napoje, hlavne Colu!!!! Asi deset let uz nic jineho jsem nepila, nez mi bylo receno, ze umely cukr a vubec to mnozstvi ruznych chemikalii v napoji obsazene, jsou zdrcujici a vyvolavaji slunecni alergii. Uz rok tyto napoje nepiji, jen cistou vodu, a alergie pomalu mizi, dnes uz muzu bez obav na slunce namazana faktorem 25 a objevi se jen sem tam maly pupinek, vezmu si sumivy calcium a do rana vse zmizi. Nez jsem se toto dovedela , stalo me to moc sil . A to ziji na Floride, kde je slunce porad. Malo kdo vam toto rekne, protoze se to asi tutla, kuli obchodu. Pijte vodu, cistou, zadne Diet napoje, vydrzte, do roka se vam telo vycisti a bude fajn.

0/0
31.7.2006 18:35

xmian

Re: alergie

Nápoje s umělými sladidly nepiji (nesnáším tu podivnou pachuť), přesto mám sluneční alergii. Je možné, že jde o reakci na nějak "zaneřáděný" organismus, ale - alespoň v mém případě - tomu navině umělá sladidla 100% nejsou. Buďte ráda, že aspoň u Vás na to něco už funguje:-/

0/0
31.7.2006 23:06

John

zapomente na klasicke kremy

Zapomente na klasicke opalovaci kremy, ktere se smyvaji vodu a potem a odiraji se saty a piskem.  Kupte si v lekarne lipozomalni  Daylong napr. s faktorem 25 nebo 40 a muzete se smazit na slunicku cely den. Paklize se nebudete myt mydlem, vydrzi klidne 2 dny a muzete byt namoceni v mori klidne cely den. Letos vyzkouseno, zadna alergie, zadne podrazdeni, vrele doporucuji !

0/0
31.7.2006 16:21

gen

Re: zapomente na klasicke kremy

Daylong. Letos taktéž vyzkoušeno, alergie a mírné spálení po jednom dni na Maltě:-(

0/0
31.7.2006 16:55

xmian

Re: Re: zapomente na klasicke kremy

Souhlas. Na alergie nefunguje ŽÁDNÝ krém :-/, pouze a jen vyhýbat se slunci - moje letitá zkušenost. Komu pomůže krém na - resp. proti - opaleování, NEMÁ alergii, ale pouze přecitlivělou pokožku. Na opravdovou sluneční alegii neexistuje žádná pomoc. Mimochodem, vyvolává ji i solárko a dokonce i nepřímé slunce a horko...;-(

0/0
31.7.2006 22:58

Pipi

Re: zapomente na klasicke kremy

Pred chvili jsme se vratili z 14 denniho pobytu z Malorky.  Na plaz jsme chodili 9-12 a 15-17. Nase dvoulete dite (neopaleny blondak) jsme mazali pouze kazde rano Daylongem 40 a prestoze se plazil po plazi a v mori celou dobu, a s vyjimkou prvniho dne memel znamku zarudnuti a alergie. Navic se zbavil atopickeho exemu a jeho kuze je decentne nahnedla bez znamek jakekoliv nezdrave pigmentace. Priste opet Daylong 40 pro celou rodinu.

0/0
31.7.2006 22:49

xmian

Re: Re: zapomente na klasicke kremy

Vaše dítě nemá alergii, má zřejmě jen albínskou pokožku. Pak vysoký faktor funguje. Na opravdovou alergii by mu nefungoval ani ochranný faktor 100 (můj případ). Sice nemáte vyhráno, ale zatím buďte rád. Já byl snědé dítko, od puberty však díky neustále "agresivnější" alergii jsem spíše jako albín...

0/0
31.7.2006 23:11

milla

Problém

Taky s tím mám problém. Osypala jsem se takhle před pár lety ve Španělsku, dala si na to Pantenol a druhý den to bylo dobrý. Další rok se mi totéž objevilo i u nás na zahradě.Teď už se mi to naštěstí několik let nestalo, ale radši si dávám pozor.:-/

0/0
31.7.2006 11:49

Mirka

Re: Problém

Kdysi před 10  lety jsem usnula u Balatonu ve stínu a vzbudila se na sluníčku... naštěstí jsme měla tričko téměř bez výstřihu. Dodnes v té "výstřihové" partii mám potíže, a to i době, kdy už jsem celá opálená. Svého času bývala max.30 SF, dnes mažu padesátkou... před dovolenou u moře dva měsíce velmi zvolna solárko... a pak se v kombinaci se slanou vodou stejně někdy dočkám vyrážky. Je to potvora, ta alergie.

0/0
31.7.2006 13:07

Cubikula

alergie na slunce

mno, tech par rad je dobrych i pro lidi bez alergie.

Nejsem klasicky alergik, slunicko mi temer nevadi (kdyz se nezapomenu namazat aspon kremem na ruce :-) ), ale pokud se zapomenu namazat a rozhodnu se, ze sebou nekam placnu na slunicko, tak je zle.

noc mezi druhym a tretim dnem po spaleni a treti den - to jsou hotova muka :-( obsypana zada, svedi to, boli to a buh vi co jeste. DOKTORI NEUMI POMOCT!!! kalciovky, uspavacky nezabiraji...

upozorneni:

betakaroten uzivam od jara - sprcha na takto poskozenou pokozku neni uplne dobre, kdyz uz, tak vlazna, rozhodne ne studena!  - kostky ledu a vychlazeny rucniky nepomahaji, pokozka je tak rozhicovana, jak bojuje s alergii, ze po tom, co se rozpusti led, tak je zase rozzhavena :-(  nikomu bych to nepral a soucitim s lidmi, co maji alergii uz kdyz vejdou na slunce, me se objevi pouze pri intenzivnim sluneni bez namazani...

0/0
31.7.2006 10:05

Elaine80

Sluneční alergie x alergie na opalovací krémy

Byli jsme teď u moře a kamarádka se najednou osypala. Druhý den se namazala víc a ještě víc se osypala. Ve výsledku se celou dobu drbala a byla osypaná, přestože se chránila a na přímém slunci nebyla. Další den se už nemazala, ale byla ve stínu a vyrážka byla mnohem lepší. Ne vždy je dobré se mazat, občas to totiž není alergie na slunce, ale naopak na opalovací krém!!

0/0
31.7.2006 9:36

parez

Re: Sluneční alergie x alergie na opalovací krémy

jj taky jsem měl podobný pocit

0/0
31.7.2006 10:27







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.