Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pacientům v nemocnicích vadí jídlo a brzké vstávání

Prý za to může nespavost předposledního habsburského císaře Františka Josefa. Ten se totiž budil ráno už po čtvrté hodině a začínal pracovat v šest. Od té doby mají Češi zakódováno, že pracovat se začíná v šest hodin ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jj

mno
lol no pobavila me mistni autocenzura, takze znova... nemocnice = kriminal 100% souhlas, vubec cele zdravotnictvi je na **** - k cemu doktori jsou neochotni na namysleni, neschopni... kdyz uz tak minimalne zkostnateli v mysleni a postupech. No je to jako se vsim tady navenek huj vevnitr fuj - dohanime zapad jen naoko, uvnitr stejnej komunistickej smejd a luza .... hm proc pan prezident jezdil na operace do Rakous, kdyz mame takove spickove kapacity v oboru? - co cech to **** neni tady zadna profesni hrdost a profesionalita v jakemkoliv oboru - obcan loutka - stat vede cisnik - co byste chteli
0/0
10.3.2006 0:43

Alice

Re: mno
0/0
10.3.2006 4:28

Zuzana

:)
Všechno jde, když se chce... Buzení v šest ráno nenařizuje žádná vyhláška, je to jen o tom, jak si na oddělení zorganizují práci. U nás jsme pacienty nikdy takhle brzo nebudili (spánek léčí ), ranní teplota se měřila jen u těžších případů, kde to bylo opravdu zapotřebí, a to velmi ohleduplně a šetřně, žádné vtrhnutí na pokoj, rozsvícení zářivky a řev... Jak se říká, všechno je to jen o lidech... A když se chce, tak jde opravdu skoro všechno
0/0
9.3.2006 22:44

Filosof..

Boubelinko, bud ráda, že dejcháš..
Na   TRn  odd   když  si   stěžujou,  že  kašlou, lékař   káže
na  hřbitov a  řekne: A  ja  k   rádi   by  kašlali..
0/0
9.3.2006 13:25

Boubelinka

Moje zkušenost.
Před lety jsem během půl hodiny zkolabovala, přestala slyšet na 1 ucho, zvracela a ztratila rovnováhu.Když mě bratr přivezl k mojí obvodní lékařce, vyjekla na nás, že už končí a že bych si docela klidně mohla taky počkat do pondělka - byl pátek. Pak mi nedala sanitu do 20 km vzdálené nemocnice, tam mě 7 lékařů stanovilo chybnou diagnózu, a protože byl pátek, přes víkend mě léčili špatně - přesně opačně. Teprve v pondělí jsem šla na rentgen hlavy a zjistila se embolie s následným krvácením. Přestože jsem se nesměla hýbat, sestry mě ani jednou neomyly, ani jednou nenakrmili a na pití mi nedali ani brčko. Léčba, protože příšla pozdě, neměla efekt a jsem hluchá na1 ucho, mám poruchu rovnováhy a neurologické a jiné potíže - částečný invalidní důchod. Za svůj současný stav můžu děkovat doktorům a jejich "přehnané"  a "včasné" péči. A taky bych každou jednu sestru položila na týden do postele a starej se. A když se stará příbuzný, jdou ho udat doktorce,že nejsou návštěvní hodiny.
0/0
8.3.2006 1:25

Zuzana

Re: Moje zkušenost.
A podala jste stížnost na příslušná místa?
0/0
9.3.2006 22:47

filosof

No no,, jen ab to
nebyla     frsutrace..
0/0
7.3.2006 22:28

spider

Re: No no,, jen ab to
No, nebudu do toho moc kecat, pač ve špitálu jsem byl jen jednou. A pan doktor Havel /prosím neplést si s exprezidentem/ mě mě ten ranec zalátal tak parádně, že jizvičku nenajdete. Asi tak - prostě třeba i v FN je fušer a v okresním špitálu PAN DOKTOR. Ostatně, jako všude.
0/0
8.3.2006 0:34

Děsběs

TO ranní buzení je hrozný nešvar...
Představte si, že ležíte po porodu na pokoji, bolí vás stehy po šití a ještě v noci pláče vaše mimino, které se dožaduje patřičné péče... Konečně se vám ho někdy kolem třetí ráno podaří uspat, lehnete si taky...a v pět vám vtrhnou sestry na pokoj, rozsvítí, vzbudí vás i dítě a vnutí vám teploměr... Stejně si ale nemůžete změřit teplotu, protože děcko potřebuje nakojit, přebalit... Toto je běžný obrázek ve kterékoliv české porodnici...!
0/0
7.3.2006 20:04

Zuzana

Re: TO ranní buzení je hrozný nešvar...
Kolik jste jich prošla?  Nezobecňujte, není to pravda.
0/0
9.3.2006 22:48

gentleman11

V okresních nemnocnicích
Už   je  to   tak   daleko, že  příbuzní
si    nbemocného   chodí   nakrmit...
Podobně  popslala  M.Holanová v Ringu,
Prof MUDre Zadák v MF Dnes..
0/0
7.3.2006 17:13

no comment

nemocnice
Do nemocnice se jednou dostane každý, přímo to někomu přát (jak tady čtu) je ubohé. Faktem je, že za jídlo a pobyt by měla být účast pacienta, platba by měla zůstat v té dané nemocnici a využít na zlepšení služeb (tím mám na mysli jídlo apod.)a ne odesílat centrálnš do Prahy, kde se vybaví např. Motol. Bláboly o nemocnicích v jiných zemích jsou bezpředmětné, protože i tam jsou veliké rozdíly
0/0
7.3.2006 12:40

Zuzana

Re: nemocnice
Myslím, že jídlo by si měl pacient platit plně ze svého, stejně jako si platí jídlo ze svého doma... Absolutně nechápu, proč je strava hrazená ze zdravotního pojištění, to je přece nesmysl. Doma si pacient jídlo taky platí, tak proč by si ho nemohl platit v nemocnici? JIstě by ho to vyšlo ještě levněji než jíst doma, špitál nakupuje ve velkém, tj. levněji.
0/0
9.3.2006 22:46

ovidiusii

Lou nechodte do Švýcarska...
Před 12   lety   jsem  byl v Trenč.teplicích...
Pacienti   z   VZP  tam  měli   normu  na jídlo   kolem 35 Kčs, slováci taky  kolem 35 Kčs  a  Hornická   Pojištivna   asi 75-85Kčs...
  To  byste  viděl..
Ano  bych Vám to  nepřál: A to ti  Čechuni  mají  karjšie??
0/0
7.3.2006 12:38

filosof

Hluch musítwe číst také jiné noviny...
V  nemocnici se dneska   všechno  ukradne..
0/0
7.3.2006 11:49

jojo

Re: Hluch musítwe číst také jiné noviny...
souhlas, i mezi pacienty jsou zloději, někteří toho tak zneužívají
0/0
8.3.2006 7:50

filosof

DEZO CONKA to ste se dneska špatně vyspal???
Pořás    jste   se tady  jevil   jako   filantrop   a  altruista a ted   tohle...
Konkretně  Vám  nepřeji, abyste  upadl   někam  do  rukou   nemocnicčního   personálu...
Mám   tři   atestace,   když   ležím  v nemocnici, votevře si na mně   hubu   každý...
Jednou jsem  se zepptal  zdr. sestry   co je  v infuzi, kterou mi  napíchla  a šla si na me  stěžovaz primaři..
0/0
7.3.2006 11:40

filosof

řvoucí uklizečky ano ano
Běda   staršímu    člověku,  který   je  nahluchlý  a  nasleplý...
Tomu  ulízečka  udělá  z   nemocnicčního  pobytu  Pankác, to  není  jen na kožním v Brně, to je    skoro   všude..
0/0
7.3.2006 11:36

filosof

Kontra cego 2
Jako   lékaři   bych    Vám  přál,   abyste  se  dostal   nějakou  dobu   do   nemocnice  jako pacient...
V   tu  ránu Vás   budou  buserovat  uklízečky, staniční sestra, vrchní sestra  a zacházes  s Vámi   budou jak   s  blbcem, pokud to   nepiodlpatíte  a nebo   nemáte  známé...
Divil vyste se..
0/0
7.3.2006 11:33

cego2

ach jo, to jsou zase blbosti...
Krasna veta V zahranici je bezne - bez specifikace... Jsem doktor a pracuju v Nemecku, tedy nemuzu soudit o jinych zemich, ale predstavy, ze zde vizity chodi zrovna tehdy kdy se pacientum individualne zachce, jsou prinejmensim mirne zkreslene. Mozna, pokud se jedna o privatne pojistene, ale jinak pokud budu chodit cely den po individualnich vizitach, kdy budu operovat? Predstava, ze na oddeleni je tolik lekaru, aby zvladli tento pristup ke vsem pacientum a soucasne efektivne pracovali, je nesmysl.
0/0
6.3.2006 21:15

lou

Re: ach jo, to jsou zase blbosti...
taky pouzivas frazi "bist du offentlich, oder sind Sie privat versichert?"
0/0
7.3.2006 2:14

old fashioned Vince llI.

Re: Re: ach jo, to jsou zase blbosti...
du meintest sicherlich "öffentlich"?  Und das ist auch falsch, man sagt "pflichtversichert"....
0/0
7.3.2006 10:05

lou

Re: Re: Re: ach jo, to jsou zase blbosti...
to jsem myslel, mne se doktor v mainzu ptal na offentlich (mam dojem, ze to byl polak) 
0/0
7.3.2006 11:58

kvikavec

nejlepsi jsou rvouci uklizecky
Uplne nejlepsi jsou uklizecky, ktere na pokoj vtrhnou v pet, rozsviti ostre svetlo a aby se jim lip vytiralo, tak si povidaji s kolegyni, ktera vytira protejsi lajnu pokoju, tj. ze na sebe rvou pres chodbu. Uklizecka rve na kolegyni, triska vsim, co ji prijde pod ruku a pak odtahne, nechaje svetlo svitici a dvere otevrene. Doporucuji pobyt na dermatologii u sv.Anny v Brne.
0/0
6.3.2006 19:49

Mates

zapomněli dodat
že do pokoje obvykle vtrhne rozeřvaná sestra ještě před šestou, rozsvítí ostré studené světlo a pak v intervalech čtvrt hodiny až do půlnoci dovnitř někdo leze. Pacient, který nezřídka usne s hlavou plnou starostí někdy pozdě po půlnoci, se pak domů vrací jak spráskaný pes.
0/0
6.3.2006 16:35

tev

Ranní vstávání
Byl jsem na celkem běžné operaci v okresní nemocnici, pak na další ve fakultní nemocnici v hlavním městě. Všude se to nějak lišilo, ale byl jsem věčně totálně a absolutně nevyspalý v obou. Po propuštění jsem se za 2 dny doma cítil o 100% lépe, než za 2 týdny v nemocnici. Tak jsem pochopil jedno ze základních pravidel nemocnic - Jakmile pacient usne, je třeba aby se do 15 min. v pokoji objevila sestra, doktor, nebo uklízečka...
0/0
6.3.2006 16:11

jojo

Re: Ranní vstávání
Tak to chodí všude, proto v Americe jdou pacienti po operaci na hotel ...
U nás ta lůza musí spát v zadarmo pokojích nemocnice.
0/0
8.3.2006 7:54

Strasak

:)
Čet jsem zajímavou studii o vlivu jídla na stav pacienta. Bylo zajímavý, že doba pobytu v nemocnici u některých onemocněních se zkrátila třeba o čtvrtinu. Když si to potom spočítáš kolik sotjí lůžko, tak by se zato jídlo i něco vyhodit mohlo. Jinak brzký vstávání je fakt opruz a asi to taky pacientům moc nepřidá.
0/0
6.3.2006 12:57

bubu

Re: :)
Aha, a ja myslela ze prave naopak, kdyz varej blafy, tak se clovek radsi rychleji "uzdravi" a necha pustit domu driv...
0/0
6.3.2006 13:13

Dezo-Conka

Pracovat
jako Siciliáni a péči jako s nejdražší americkou pojistkou,to by se vám líbilo,co?Při tom v USA při základním pojištění si výkony do určité částky/třeba 5000 USD/platíte samiLéky si v Americe paltíte také sami..
Doufám ,že brzy si budete připlácet i vy
:Strava- dle objednání ale za své,1 noc v nemocnici 500-800 Kč.antibiotika za své,levné léky za své,kilometr sanity 10 Kč,poplatek za návštevu lékaře 100 Kč.
Pak nemocnice nebudou v dluhu,pak si můžete stěžovat na ranní buzení,bude dost personálu,písařek.....doktoři budou léčit a ne psát na strojí....
Vladimíra Bošková je absolutní guma.
 
0/0
6.3.2006 12:35

vver440

Re: Pracovat
jo, tomu by se dalo rozumět, pokud nebudeš muset platit zdravotní pojištění
0/0
6.3.2006 12:53

karel60

Re: Pracovat
Poněkud si pleteš nemocnici s hotelem. Platit stravu, doplatky na léky, apod, ano, ale za pobyt? Jen pokud chceš mít vlastní pokoj s příslušenstvím, televizí, ledničkou, telefonem apod. pak to lze srovnávat s hotelovým ubytováním a samozřejmě platit. V současnosti však ležíš na pokoji s pěti dalšími hekajícími, chrápajícími, jednomu je zima, druhému horko, okno je jak lítačky apod., pereš se o WC nebo máš smůlu. U umyvadla si počkáš až na Tebe dojde řada, věci Ti musí hlídat ochranka jinak o ně přijdeš (než jsem se vrátil z RTG byl mobil ze skříňky pryč), v noci se potulují po pokojích bezdomovci, sestry se bojí a jsou zamčené v sesterně. Za to chceš platit?
0/0
6.3.2006 13:26

lada45

Re: Pracovat
Hale Dezo, ale také dovedou transplantovat nškolik orgánů najednou bez pojištění navíc. Tada by si tě ani nevšimli.
0/0
6.3.2006 13:31

dadalimil

za ranní vstávání
můžou také zdr. sestry, kterým, je milejší vstát na šestou, ale ve dvě hodiny už být doma...
0/0
6.3.2006 12:24

Zuzana

Re: za ranní vstávání
Jste úplně mimo...
0/0
9.3.2006 22:51

Mr.Bean

zdravotnictví
jo, Beanovi taky chutnal tatarák ...
0/0
6.3.2006 12:14

Novák

fffffffffff
gsdzhhk
0/0
6.3.2006 12:12

Sporadany_obcan

Nemocnice = hotel s přídavnou péčí
Možná bychom si mohli ušetřit mnohé pomýlené názory a pohledy na věc při představě, že nemocnice je vlastně hotel se specifickou, pojištěním hrazenou, doplňkovou péčí.
 
Dosavadní přístup spíše připomíná přístup nemocnice = vězení
0/0
6.3.2006 11:57

Zuzana

Re: Nemocnice = hotel s přídavnou péčí
Na vině je ovšem i přístup pacientů, kteří sebou nechají vorat...
0/0
9.3.2006 22:52

snehu

jídlo
jídlo je ale celkem v pohodě
0/0
6.3.2006 11:15

snehu

jasně
tak pacienti si pochvalují kvalitu léčby a přístup lékařů? já k nim rozhodně nepatřím. lékaři se chovají k pacientům jako k materiálu, ne jako k člověku. kvalita léčby je asi taková, že vám třeba v Ostravské fakultce dají do nohy fixater na úrovni 70. let. lékaři s vámi nemluví, jako byste ani neuměli uvažovat. sestry jsou naštvané, když po nich cokoliv chcete, jako by pečovat o vás nebyla jejich práce.
0/0
6.3.2006 11:13

mery

ale v SRN i jinde se vstava take brzy
Vstavani by melo byt rozumne - dle druhu onemocneni. Nekde to jinak nejde.
Je chimera, kdyz pani Boskova pise, ze v zahranici se nevstava - v SRN i Australii, ktere znam, se tedy vstava. Napr. i v domovech duchodcu se chodi v noci a 2 hod. kontrolovat pomoceni pacienti, nekteri se sprchuji uz od 4, ale zalezi na vedeni domova. V nemocnicich totez.
0/0
6.3.2006 9:59

Kapo

Jídlo je pro pacienta zadarmo, troubo polopatě řečeno, samozřejmě ho financuje nemocnice z pojištění (pro troubu-zdravotního)
A proto neznám důvod, proč dělat z nemocnic lahůdkové výkrmny pro simulanty. Pokud mi něco nechutná, tak si normálně jídlo koupím, nechám návšěvou donést ap.
0/0
6.3.2006 9:58

MC

Re: Jídlo je pro pacienta zadarmo, troubo polopatě řečeno, samozřejmě ho financuje nemocnice z pojištění (pro troubu-zdravotního)
ano, krásný systém ... takže příbuzní budou chodit denně do nemocnice krmit svého příbuzného ... hmm ... to bude velmi efektivní ... a proč simulanty ? Já ležel v nemocnici a mohu říct, že tam nebyl na patře ani jeden ... naopak
0/0
6.3.2006 10:00

salam

Re: Jídlo je pro pacienta zadarmo, troubo polopatě řečeno, samozřejmě ho financuje nemocnice z pojištění (pro troubu-zdravotního)
OMG, takove hloupe reci. Zjevne jsi nikdy nebyl v nemocnici.
0/0
6.3.2006 10:30

sarume

Re: Jídlo je pro pacienta zadarmo, troubo polopatě řečeno, samozřejmě ho financuje nemocnice z pojištění (pro troubu-zdravotního)
A sestra te chyti za fligr. Ja byla na stedry den v nemocnici a samozrejme ze mi prinesli pribuzni jidlo. sestra to nechala , ale vecer si prisla popovidat a stezovala si co pribuzni donesli, Cukrovi, rizky salaty. Myslim  vsem. Tak jsem se ptala préc ji to vadi a vysvetlila mi to celkem logicky. Pribuzni nevedi  jak muze lecba s jidlem reagovat, babicky radi nic nevyhodi a takovy rizek jsou wschopne schovavat i nekolik dni a pak maji prujem a stezuji si na jidlo v nemocnici. Takze s tou donaskou opatrne
0/0
6.3.2006 11:25

Kapo

Strava je v nemocnicích zadarmo!
Takže nějaký poučovatel z ODS blábolající, že ne, byl asi v blázinci, kde platil meltu s rohlíkama. Nemocnice jsou (a při stravě z lahůdek by tuplem byly) zneužívány v délce pobytu pacientů-znám dost kamarádek babi, které se chlubí jak při simulacích ušetřily za měsíc na jídle a topení celý důchod, pro který si pak mladí přijeli a zkásli ho. V tom je ten problém požadované kvalitní stravy v nemocnici na úrovni interhotelu.
0/0
6.3.2006 9:46

pancho10

Re: Strava je v nemocnicích zadarmo!
Jo to souhlasím.Tohle je fakt problém.Taky znám babky a různé rádoby důchodce kteří se předkánej v tom kdo dostane víc léků,lepší vozík,od města novější zvonek...a dokonce i dnes mobil.A nemocnej může v nemocnici zdechnout.
0/0
6.3.2006 9:53

Zuzanka

Nemocnice
Já když jsem byla v nemocnici, tak jsem stejně celou noc nespala bolestí, a proto mi bylo úplně jedno, v kolik hodin bude vizita a v kolik hodin půjdou ostatní snídat, když já jsem stejně nic jíst nesměla. Když mě pak bolesti přešly a už jsem mohla usnout, spala jsem celý den a celou noc a budila jsem se jen při příchodech sestry, ale pak jsem zase usnula. Takže prostě nevadí mi, že budíček je v šest, když mám pak ještě celý den na to, abych mohla spát, jelikož stejně nic jiného dělat nemůžu a spát je zábavnější, než čumět na strop.
0/0
6.3.2006 9:44

b.bombicka

Re: Nemocnice
Jenže milá Zuzanko, ne každej je takovej. Já taky většinou usnu kdekoliv a kdykoliv, ale je spousta lidí, kteří, když je někdo vzbudí, tak už neusnou anebo je přes den ruší hluk z chodby, chození sester, spoupacoši, návštěvy, které můžou chodit denně a téměř celé odpoledne........A mmch kromě čumění do stropu se dá třeba i číst
0/0
6.3.2006 11:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.