Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí

Péče o děti byla výstavní skříní komunistického zdravotnictví. Po šestnácti letech od revoluce je Česko stále díky propracovaným programům v péči o těhotné na světové špičce. V porodnicích přijde na svět jen velmi málo postižených dětí. Má to však i stinnou stránku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ooooooooooo

ooooooooooooo

:-©:-©:-©

0/0
18.6.2008 21:51

Nat

potrat

!prosim o radu!Potrat ze zdravotnich duvodu je zdarma?Dekuji za odpoved.!

0/0
9.6.2008 10:11

Lukash

Neni divu, kdyz tehulky tak dobre cvici...

viz.

http://www.sexytehulka.cz/teh.html

0/0
26.9.2006 9:18

Violinek

A co by si vybralo to postižené dítě?
Zajímá se někdo o to, jaké pocity zažívají tyto děti a později samozřejmě dospělí, pokud nejsou mentálně postižení v takovém rozsahu, že si svou jinakost neuvědomují? Jsem zastáncem umělého ukončení těhotenství, protože být tím dítětem já, nechci se narodit ...
0/0
2.3.2006 12:43

anonym

Slavné statistiky
No ono tyhle debaty zní všechny krásně, přesně do okamžiku než se Vám narodí postižené dítě a i přes to že jste prodělala všechny testy které Vám byl ochoten váš lékař provést. A pak se jen všichni diví ..... Jak je to možné ..... A když chcete přímou odpověď ..... všichni se jen vykrucují a zjistíte že vlastně nikdo nic neví a nikdo Vám nic nezaručí. A ten co tady píše o sobectví ..... vyzkoušej si to vychvávat postižené dítě a potom se vyjádři. Chytré řeči umí vest každý!!!
0/0
1.3.2006 14:17

Tobi

sobecké mrchy
žena so rozhoduje pro potrat, když ví, že dítě, které se jí narodí, bude znamenat definitivní konec její kariéry, její vztah s velkou pravděpodobností skončí rozvodem a dítě bude potřebovat její intenzivní čtyřiadvacetihodinovou péči na to, aby ve dvaceti letech dosáhlo úrovně mozku šestiletého dítěte
 
SOBECKÁ MRCHA  
U CHLAPA BY TO NIKDO NEŘEŠIL, U TĚCH SE TLESKÁ, KDYŽ SE DOVEDOU POSTARAT O ZDRAVÉ DÍTĚ (pár dní v měsíci)
0/0
15.2.2006 14:36

anonim

musime hledat pricinu i u sebe!!!
Je super ze medicina pokrocila,ale nejen medicina musi myslet na deti,to je predevsim na nas,na rodicich.
0/0
12.2.2006 21:04

antichipka

sláva!
Přesto, pokud je to pravda, pak sláva sláva, blahořečím, že aspoň něco na chvíli funguje (zřejmě zas jen do chvíle, než nás bude dost...)
0/0
11.2.2006 17:07

zachráněný

Kvalita života
Zajimalo by mne zda se nějaká studie zabývala kvalitou života lidí, která kvalitní lékařská péče jako děti zachránila před selekčními evolučními tlaky. Já mám celoživotní problémy s imunitou a nedostatkem energie. Ani mi nevadí, že musím žít skromně, ale neschopnost lidí pochopit že nejsem "normálně výkonný" a odmítám zbytky své energie věnovat na běžné spotřební cíle a chování a neustálé nucení svých představ o šťastném způsubu života mě často dost vadí.
0/0
6.2.2006 16:58

antichipka

Re: Kvalita života
Jsem ráda, že se nebojí někdo právě toto říci.
0/0
11.2.2006 17:06

dukeprvni

V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
sakra tak kde se potom berou ti vsichni dementni a retardovani socansti parchanti co pisou sem
0/0
5.2.2006 11:21

lordbyrd

Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Ty pitliku,je mi tě líto,ale nepochopils téma.
0/0
2.3.2006 14:45

emilia

v česku se rodí málo postižených detí
Po prečítaní vašich príspevkov mi akosi ťažko na duši.Rozhodnutie o potrate by malo byť výsostným právom ženy,pretože len ona sa bude musieť vyrovnať s jeho následkamy,či už po telesnej alebo duševnej stránke.A ten tlak spoločnosti a cirkvi nie je na mieste.Podotýkam,že mám dvoch synov,už dospelých a celá problematika sa ma týka len ako rozumne uvažujúceho človeka
0/0
3.2.2006 21:21

oldbeat

Re: ako rozumne uvažujúceho človeka
To ti "někteří" nejsou; jsou fanatici.
Jinde nosí bomby, zde brání matce realisticky uvažovat.
0/0
3.2.2006 23:48

Zeena

Re: Re: ako rozumne uvažujúceho človeka
Nikdo tu nikomu do ničeho nemluví. Já osobně jsem jen vyjádřila svůj názor. S následky svých činů se každý musí srovnat sám. Já osobně bych prostě nedokázala žít s tím, že jsem usmrtila někoho jen proto, že nebyl dokonalý .
0/0
4.2.2006 17:51

Zeena

---
Vzpomeňte si, jak nacisté ve velkém vyvražďovali postižené - i podle nich měl právo na život jen dokonalý člověk, Übermensch...
Ptám se: v čem jsme lepší?
0/0
3.2.2006 19:24

DEINONYCHUS

Re: ---
To nedělali jen nacisti, to dělali i sparťané. Ale zde se bavíme o něčem jiném. Pokud je možné včas přerušit těhotenství z důvodu závadnosti plodu, máme povinnost tak učinit. Stejně by skončili na celý život v ústavech. A pokud toto nechápeš, pak není co dodat.
0/0
3.2.2006 19:44

oldbeat

Re: Re: ---
 . . . . náboženská slepota.
0/0
3.2.2006 23:43

Zeena

Re: Re: ---
Těhotenství bohužel nelze "přerušit", těhotenství zatím umíme pouze definitivně ukončit, a to usmrcením plodu. Nač ty eufemismy? Že by strach nazývat věci pravými jmény?:(
0/0
4.2.2006 17:33

Zeena

Re: Re: ---
A váš "argument" "stejně by skončili na celý život v ústavech" je prostě příšerný...
0/0
4.2.2006 17:36

tulpas

Re: Re: ---
jo nepovídej, tady se ale nebavíme o ničem jiným, jen je to vražděni posunutý před narozením. Když jak říkáš máme "povinnost", nacisti a sparťné taky měli "povinnost". Potrat je vražda, když nemá postižený plod právo na život proč by ho tedy měli mít postižení lidi? Je to přeci na stejný urovní. STOP POTRATUM!!!
0/0
8.2.2006 0:35

Ezop

Lidská zrůda
Tohle snad nemohla napsat bytost, která se nazývá člověkem. Uvědomujete si, že i člověk s těžkým mentálním postižením taky něco chápe, byť to není lidská řeč? A že i on může prožít spokojený život?
0/0
7.3.2006 20:15

Petr

V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Nejsem nabozenskej fanatik, ale potrat, to je totez jako kdyz vezmete pistoli, pujdete po ulici a libovolneho cloveka s ni zabijete. Rozdil? Pujdete na patnact, ci vice let do vezeni. Potrat? Dite, ktere by se mohlo narodit, se nenarodi, diky cemu, diky rozhodnuti rodicu, protoze nema sanci se vyjadrit. Mamo, tato, mozna bych se narodilo s nemoci, ale to neznamena, ze bych nemohlo prozit zivot. Jen tak si kladu otazku, kolik velikanu vedy, umeni, politiky bylo nejak postizeno a diky dnesni vede se nemuselo narodit, tak zapnete mozky a prestante si hrat na Bohy, kazdy by mel dostat sanci si zivot prozit a nemusi byt ve stylu prasete v zite z TV reklam tydle nenazrany spolecnosti.
0/0
3.2.2006 19:03

DEINONYCHUS

Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Ty nejsi fanatik, ty jsi blbec, který píše o tom, čemu nerozumí.
0/0
3.2.2006 19:20

petrelin

Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
To prase jseš ty, přečti si názory lidí nad Tebou, např. Emilie. Jsi proti potratům, bezva, tvoje věc. Někteří se domnívají, že zvlášť pokud hrozí narození poškozeného dítěte, potrat je na místě. je to taky jejich věc. Chtěl bych tě ale vidět, jak stojíš proti matce, která drží v náručí mentálně postižné dítě, které se jí narodilo, protožes jí pod rouškou náboženské pseudohumanity zabránil v potratu. Ne, ani prase, ani dobytek, pokřivenej náboženskej zmetek.
0/0
4.2.2006 10:16

Zeena

Re: Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Jsem ateistka, ale souhlasím s ním. Nejsme o nic lepší než ti Sparťani nebo nacisté, kteří postižené vybíjeli, protože coby nedokonalí lidé neměli právo žít...
0/0
4.2.2006 17:38

Pavel

Hm..
Kdo videl postizene dite, ma na cely zivot zkusenost. komu se to narodilo, ma zkazeny zivot. A kdo tomu mohl zabranit a nedokazal, do smrti to bude videt. Muzeme-li tomu zabranit, musime to udelat. Az vam bude padesatikilove tricetilete "dite" nemohoucne slintat na nohy, vy budete mit pater pryc a oci pro plac, pak pochopite. To neni o nabozenstvi, to je o neucte k zivotu. Odsoudit potraty si muze dovolit jenom ten, kdo to nevidel, kdo to nezazil a nebyl nucen umyvat rozplatlanou stolici ze sten "detskeho" pokoje za stasneho usmevu agresivniho tricetileteho jedince s triletym mozkem. Osobne si myslim, ze je lepsi na tisic porodu jedna chyba v potratu nez povoleni 10% narozeni degeneratu. Jdete a vysvetlete jim to do oci, mnohdy slepych. To je ale diskuse proboha....  
0/0
3.2.2006 18:27

JIRI

Re: Hm..
PAVLE, JSEM ABSOLUTNE S TEBOU
JIRI
0/0
3.2.2006 22:42

petrelin

Re: Hm..
jednoznačně souhlasím,bohužel je to jediné, co mohu udělat
0/0
4.2.2006 10:17

Petra

Re: Hm..
A co když se narodí dítě které bylo naprosto v pořádku ale důsledkem špatné péče lékařů a dlouhého porodu se mu poškodí mozek natolik že je malá šance na nějaké zlepšení???
Z blízkého okolí mám bohužel tuto zkušenost, Malá má už skoro jeden rok a je na úrovni asi jednoho až dvou měsíců!!! Její vrstevníci už začínají chodit žvatlají mama tata a ona není schopná si ani držet hlavičku, a kdo za to může? A co po těch doktorech můžete chtít mozek jí nikdo nevrátí!
0/0
6.2.2006 16:12

oldbeat

V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Možná projevím názor z duše "některých".
Postižených je málo a bylo by potřeba počty zvýšit, třeba zákazem potratů.
A jako za komančů, složitým jednáním u komise, výjimečně něco povolit.
Poznáváte se "někteří".
0/0
3.2.2006 17:49

Zeena

Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Ne ne, postižení absolutně nemají právo na život, hlavně nezakazovat potraty, aby se nám tady, kripli, nepřemnožili...
0/0
3.2.2006 19:16

oldbeat

Re: Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Jseš ujetá, tzn.mentálně retardovaná.
0/0
3.2.2006 23:51

petrelin

Re: Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Samozřejmě, že mají právo na život, ale existuje-li možnost, jak zabránit tomu, aby se vůbec narodili, je to snad lepší.
0/0
4.2.2006 10:19

Zeena

Re: Re: Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
Zabránit narození dítěte lze přece antikoncepcí... Když zabijete už živého tvora, je to prostě hnus. Mně prostě připadá hovadské rozhodovat o tom, zda se smí či nesmí narodit, podle toho, nakolik odpovídá našim představám. No a co, že je nedokonalé? Jsme snad my sami dokonalí? Zažila jsem matku, která se dozvěděla, že její dítě nemá vyvinutou jednu horní končetinu, a rozhodla se ho "dát pryč" (vyškrábnout a spláchnout do hajzlu, jen proto, že nemá jednu ruku!!) - to vám přijde v pořádku?
Pokud je to děcko postižené opravdu těžce, většinou nepřežije. Jinak ale opravdu nechápu, proč by postižení neměli právo žít. A kde my, lidi, bereme to právo hrá si na Boha a rozhodovat o tom, kdo smí žít a kdo ne (podle počtu končetin, výše IQ a podobných kritérií)...
0/0
4.2.2006 17:44

Klara

Re: Re: Re: Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí

Asi v podstatě souhlasím, ale bylo by na místě se zamyslet nad tím, že na bohy si hrajeme už v okamžiku, kdy někdy udržujeme za pomoci medicíny při životě jedince, ať už plod, či narozené dítě nebo dospělého, kteří by za "přirozenějších" okolností, tj. bez zásahu medicíny neměli šanci přežít. Přikláněla bych se k tomu, aby bylo ukončeno těhotenství, kde by bylo zjevné, že dítě se narodí těžce a nevratně postižené a pro zachování jeho života bude zapotřebí opakovaných lékařských zásahů. Je však otázka, jestli něco takového je možno opravdu spolehlivě v průběhu těhotenství prokázat. Žena by tak byla ušetřena alespoň těhotenství a porodu dítěte, které by záhy po porodu zemřelo..

0/0
29.7.2006 18:07

Petra

Re: Re: V Česku se rodí jen velmi málo postižených dětí
to je hnusný!!!! nikomu to nepřeju ale co když čekáte zdravé mimi a ono to nevyjde? utopíš ho jako kotě?
0/0
6.2.2006 16:15

jadviga

Opravdu zjistíme všecno - dokončení
Mila Pavlino,
pisete mi uplne ze srdce. Svymi prispevky jsem stejne jako Vy chtela upozornit na to, ze se vsichni holedbaji pristroji, zkouskami, rozbory a vysetrenimi, ale stale je jeste dost deti, ktere se rodi postizene a o jejichz postizeni rodice nevedeli. Rovnez odsuzuji to, kdyz se nekdo dozvi o postizeni pozde a jiz nejde indikovat preruseni a zena je rozhodnuta dat dite do ústavu, proc jsme tak sobecti a stale se jeste vsemi moznymi zpusoby snazime tuto situaci zmenit. Pro vetsinu jsou asi ma slova nesrozumitelna, ale jde mi o to, abychom svou sobeckosti neznesnadnovali zivot clovickovi, ktereho stejne nechceme, treba predcasne vyvolanym porodem apod. /mam na mysli, kdyz se dozvime, ze je dite telesne postizene/. Toto dite prezije i predcasne vyvolany porod, skonci v KÚ, ma telesny handicap, jinak je normalni, inteligentni, ale diky nasi sobeckosti si do zivota prinasi psychickou újmu z vyvolaneho porodu a symptomy predcasne narozeneho ditete.
 
0/0
3.2.2006 17:28

postavaprokazdeho_cz

Tak co dodat
...snad díky bohu.
0/0
3.2.2006 17:28

giro

Děti s DS a strarost o ně
O tyto lidi se ve valné většině případů musíme starat. Dokud žijí rodiče, bývá to v pohodě, ale ve chvíli kdy tyto děti rodiče nebo osoby o ně se starající nastává pro tyto děti složité období života - ústavní péče a spíše neživot, než život. I to chcete? Většina těch co do této diskuze přispívá a kritizuje umělé přerušení těhotenství se o tyto .... nikdy nestarala a neví co to znamená. Jděte a starejte se denně o ně. Předveďte jak si stojíte za životem jiných !!!
0/0
3.2.2006 13:32

stepanmarcel2

Re: Děti s DS a strarost o ně
Pokud tedy máte zájem, mohu Vám nabídnout takovou návštěvu v rodině pečující o postižené dítě. (pokud jste z Brna nebo budete mít cestu). Myslím, že by to mohla být docela zajímavá zkušenost.
0/0
3.2.2006 13:41

giro

Re: Re: Děti s DS a strarost o ně
Asi se mi to nepodařilo správně popsat. Dokud žijí rodiče, nebo někdo kdo se o tyto děti slušně postará, tak je to v pohodě. Ale co až opatrovníci zemřou??? Co pak? Znám ve svém okolí dost lidí, co se o postižené děti starají a obdivuje. Nemusím už vidět další. Prostě mají můj obdiv. Je Vám však jasné co příspěvkem myslím???
0/0
3.2.2006 13:51

stepanmarcel2

Re: Re: Re: Děti s DS a strarost o ně
OK
0/0
3.2.2006 14:16

jindra

Re: Děti s DS a strarost o ně
Máte pravdu,nikdy nikdo neví co ho v životě potká a jaké starosti bude řešit,ale starat se o postižené dítě je složité.Když se jich rodí tak málo,tak čí jsou ty děti v ústavech? asi marťanů.Běžte se tam podívat a možná částečne pochopíte o čem je řeč.
0/0
3.2.2006 15:40

oddTom

pro jacquese
"Myslim ze skutecne blabolite."
Co je za blábol v tom, že testy plodové vody nejsou 100% spolehlivé (nebo aspoň jste nedoložil opak, ani na tom sám netrváte)? Vždyť sám nic z mého příspvěku nevyvracíte, tak proč jakékoli útoky.
 
"Za prve spolehlivost pres 99% se mi jevi hodne vysoka."
To se jeví asi každému. Ale JISTOTA to není.
 
"Nikdo vam nezaruci ze vase dite bude 100% zdrave bude mit same jednicky a jednou vyhraje WImbledon"
O to nejde.
 
"prenatalni geneticka vysetreni jsou velmi prospesna a pomahaji."
Ale má to i druhou stranu - to, že je v určité (byť malé) míře mylně označeno za postižené (a potraceno) zdravé dítě, a to, že odběr plodové vody může (byť nepatrně) zvýšit riziko potratu, nepovažuji za prospěšné.
0/0
3.2.2006 13:20

jindra

Re: pro jacquese
Asi nevíte co je tripple test a co je amniocentéza. Tripple tes je odběr žilní krve matky a tento test je spolehlivý pouze na 70%. Amniocentéza se provádí pouze v případě negativního triple testu a nebo matka starší 35 let.Amniocentéza je spolehlivá na 99% u Downova sy a nekterých dalších genetických vad a tento odběr plodové vody má minimální riziko (1=)možných komplikací v četne potratu(0.03%)Myslím že to riziko je minimální a stojí za to mít jistotu.
0/0
3.2.2006 15:51

oddTom

Re: Re: pro jacquese
"Asi nevíte co je tripple test a co je amniocentéza. Tripple tes je odběr žilní krve matky a tento test je spolehlivý pouze na 70%."
Proč mě máte za blbce? Když píšu "testy plodové vody", tak mám na mysli test plodové vody.
 
Nevím, proč oponujete (zdánlivě) mému tvrzení o nepatrném zvýšení riziku potratu, když jej vlastně potvrzujete.
 
"Myslím že to riziko je minimální a stojí za to mít jistotu."
Promiňte, ale 99% spolehlivost nedává jistotu.
0/0
3.2.2006 17:01

Monika

Postižené děti se rodí ber varování zdravým rodičům
Bohužel i já jsem čekala miminko a všechny testy byly negativní vše bylo ok a 2 hodiny po porodu nám bylo oznámeno ,že dítě trpí Downovým syndromem a těžkou srdeční vadou DÍKY PÁNI DOKTOŘI!!!!! Kdybych měla možnost volby nikdy bych takové dítě dobrovolně na svět nepřivedla a věřte,že vím o čem mluvím
0/0
3.2.2006 12:32

Brundi

Re: Postižené děti se rodí ber varování zdravým rodičům
Muzu se zeptat, jak je dite ted stare a jestli ho vychovavate sami nebo s pomoci specializovaneho ustavu, jak to berete a zvladate a jak to celkove ovlivnilo vas zivot?
0/0
3.2.2006 13:06

monika

Postižené děti se rodí ber varování zdravým rodičům
Protože máme zdravé dítě doma a nejsme schopni o toto pečovat 24 hodin denně máme ho v ústavu a opakovaně v nemocnici po operacích no hrůza!!! Snažíme se žít normálně dál,ale není to jako dřív. V mnohém nás to posílilo a některé věci člověk chápe jinak než dřív a váží si zdraví a už to není jen samo sebou.Ten malý je na tom nic moc a proto,kdybych to věděla toto neštěstí a bolest bych mu nezpůsobila a těhotenství bych ukončila
0/0
3.2.2006 15:26







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.