Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Epileptici potřebují naši pomoc

Asi sto tisíc lidí v zemi trpí epilepsií. Nemoc postihuje mozek a projevuje se záchvaty. Stav většiny lidí se ale může díky moderní léčbě výrazně zlepšit. Veřejnost ví o epilepsii jen málo. Málokdo si třeba dokáže poradit, když se stane svědkem epileptického záchvatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jana M

Spíše bych očekávala
diskuzi k tomu proč epilepsii někdo má a jak se jí zbavit. Velmi mne pomohla kniha ing.Janči: Co nám chybí. Můžu zodpovědně prohlásit, že můj syn měl záchvaty, která byly takového rázu, že je bude mít na celý život. Nyní je mu 17 let a po záchvatu ani památky.
0/0
16.10.2005 23:01

leonel

lež
děkuji redakci za článek ve kterém tady namlouvá něco jineho než je pravda. v každé krabičce s léky proti epi je napsáno něco jiného. děkuji autorovi jseš ...
0/0
16.10.2005 11:14

leonel

Re: lež
pardon, cituje doktora Hadače...
0/0
16.10.2005 11:19

honzarov

omlouvám
omlouvám se za můj nepatřičný příspěvek , nechci být vulgární ale trošku to tu odlehčím . já osobně mám epileptický záchvat vždy když dostanu výplatu , to se mi taky zatmí před očima , ožeru se a druhý den si nic nepamatuju .
0/0
13.10.2005 23:15

Tomas!

Re: omlouvám
to je toho tak moc, že to nepobereš?
0/0
14.10.2005 11:25

gorrro

Řidičák?
Tak jsem zil v hlubokem presvedceni ze epileptici RP mit nesmeji.. nedovedu si predstavit ze jeden z tech kteri prichod neodhadnou pojede po dalnici..
0/0
13.10.2005 21:34

Lion438

tahle nemoc
Není zrovna příjemná, tyhle záchvaty jsou e-e, ještě, že se dá proti ní bojovat...
redaktor webu www.nactileti.net
0/0
13.10.2005 21:03

veritas

doktor
Po delším pozorování,musím konstatovat,že toto je přesně případ Paroubka.Skoro každý den má záchvat, slintá kolem sebe nesmysly a příští den si nic nepamatuje.
0/0
13.10.2005 20:56

doubrawka

Epileptici hlavně nepotřebují takové články
Co jsem si vyzkoušela, tak epileptika je nejlépe uložit tak, aby si neublížil a o nic se neuhodil (může mlátit rukama a hlavou) a tak, aby se neudusil kdyby třeba zvracel. Dcera měla těžké záchvaty, takže bylo třeba ji vždy dovézt do nemocnice. Ze slabších záchvatů se nemocný probere sám. Vím o slečně, která své záchvaty poznala předem a sama si hledala klidné místo kam si lehnout, aby si neublížila, kdyby léky nestihly zabrat. Nevím o konkrétním nemocném, který by si při záchvatu opravdu poranil jazyk, takže to není pravidlo. Hodně mě překvapila informace, že nemocný může mít řidičák. Něco takového vidím poprvé.
0/0
13.10.2005 12:54

petrik007

Re: Epileptici hlavně nepotřebují takové články
Videl jsem dokument o psech, kteri dokazi na svych panech rozpoznat blizici se zachvat a ti se na nej mohou pripravit. To jim umozni plne se zaclenit do zivota vcetne chozeni do prace, na nakupy, rizeni auta atd. Tyto aktivity jsou jinak (pro lidi, kteri trpy castymi a silnymi zachvaty) bud nebezpecne, nebo si na ne, prave kvuli riziku nenadaleho zachvatu, netroufnou.
0/0
13.10.2005 13:38

2Mac7

Re: Re: Epileptici hlavně nepotřebují takové články
kamarádka má psa a ten opravdu vycítí, že jejímu synovi hrozí epileptický záchvat
0/0
15.10.2005 12:44

vyhny

Re: Epileptici hlavně nepotřebují takové články
Nemocný řidičák mít NEMŮŽE...!!!
0/0
14.10.2005 10:40

Tomas!

Re: Re: Epileptici hlavně nepotřebují takové články
ani s chřipkou? :-)))))
0/0
14.10.2005 11:24

Axelroth

Clanek uplne o nicem
pokud by tento clanek mel mit nejakou hodnotu, muselo by v nem byt uvedeno, jak se zachovat a jakou pomoc poskytnout cloveku, ktery zachvat prave dostal. Jinak je tento clanek uplne k nicemu.
0/0
13.10.2005 12:32

Kenkaku

Ne že bych o tom nic nevěděl...
...ale v zásadě jde o to jak je záchvat silný a v jakém stádiu se k němu člověk nachomítne... Pokud je to hned nazačátku (epileptik většinou pozná že "to na něj jde") je fajn preventivně něco zkousnout do pusy (ale to on určitě ví, takže pohoda) a odklidit vše co je v cestě (aby se o něco neporanil, až ho to chytne). Pokud už záchvat probíhá, nedá se dělat nic kromě uvolnění místa aby si něco neudělal (pohyby nekontroluje, takže si klidně zlomí ruku o cokoliv v dosahu, nebo tak). Pokud je při vědomí (lehčí průběh) jen s ním komunikovat, v ničem mu nebránit, zůstat s ním. Pokud těžší (je v bezvědomí), pravděpodobně si rozkouše jazyk (neleknout se krve z pusy), s čímž se už nedá nic dělat (když už to začne, do pusy nemá smysl už cokoliv rvát). Volat doktora, měřit déklu záchvatu a opět hlídat aby si nic neudělal než dorazí doktor... Vše.
0/0
13.10.2005 12:23

Pepyk.com

asi chyba..
Nejspíš půjde o nějakou chybu a článek se nezobrazuje celý, jinak si to neumím vysvětlit...
0/0
13.10.2005 11:55

eddie100

řešení
souhlasím s ostatními! co dělat a jak se správně zachovat během záchvatu a po něm u takto postiženého člověka? jak mu mohu pomoci?
0/0
13.10.2005 11:43

Ramadana

doplnte to tam!
Proc byl tenhle clanek vubec napsan? To je hrozna plichta! Cekala jsem, ze duvodem bude SDELENI, JAK POMOCI CLOVEKU POSTIZENEMU EPILEPTICKYM ZACHVATEM!
To redakce: tak uz to tam proboha doplnte!
0/0
13.10.2005 11:16

Kenkaku

To je zase člínek na ho*no!
Aby se z něho třeba prostý lid dozvěděl co dělat a jak se zachovat aby epileptikovi pomohl, to ne...
0/0
13.10.2005 7:42

Serpent

Pomoci se nedovoláš
No nevím, ale čekal jsem, že se tady dozvím, jak tomu epileptikovi pomoct, když už je to v nadpisu...
0/0
13.10.2005 7:32

ajecka

Re: Pomoci se nedovoláš
Souhlasím, také jsem čekala, že se dozvím, jak reagovat a pomoci. Tvrdí, že většina lidí neví, co dělat, ale změnit to autor článku nehodlá, přestože to v nadpisu slibuje.
0/0
13.10.2005 7:49

Scaldorinni Drncellotto

Re: Re: Pomoci se nedovoláš
Souhlasím. Navíc si myslím, že je to tak možná ani ne půl roku, co vyšel stejný článek. Nechť autor doplní, co dělat v případě záchvatu. Já to nevím a čekal jsem, že se to dozvím :-(
0/0
13.10.2005 10:32

petrik007

Re: Pomoci se nedovoláš
Nechci bejt sprostej, takze informacni hodnotu clanku okomentuji jen takto  
0/0
13.10.2005 13:32







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.