Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsou ženy hloupější než muži?

Ženy mají menší vrozené nadání pro matematiku a přírodní vědy. Když tohle Lawrence H. Summers, rektor Harvardovy univerzity, nedávno prohlásil na konferenci v Cambridgi pořádané americkým Národním úřadem pro ekonomický výzkum, nastal poprask.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kyselinka

Zenska "chytrost
Kulich: Zeny jsou rozhodne vychytralejsi nez muzi. Nicmene chytrost a vychytralost je uplne neco jineho.
Ale ferovejsi by bylo dat anketu do rubriky AUTO
0/0
5.4.2005 13:07

Kyselinka

???????
Tak si tak tukam na celo a zajimalo by me kterej Vul umistil tu anketu na zdravi.idnes.cz.
Tam leze kazdej druhej chlap urcite ano, ja tomu verim. Takze tato anketa bude urcite objektivni. To je jako kdybych sel delat anketu do cikansky ctvrti, jakej maj nazor na skinhedy.
Takze tomu rikam objektivita, to me docela sklamalo od iDNES.
Takze na zdravi je nezdrava anketa.
0/0
5.4.2005 12:55

gentlastwo

Dá se to bagatelidovat??
Marie    Curie   Sklodowska   byla   chytra
Měla  dva   asistenty
Vilema   Sanholcera, a Dr Š.
oBA JSEM OBEZDUŠIL
0/0
3.4.2005 19:00

sorgedoktor

Jsem dvakrát ženatý, asi ano
Mimo    to   se  občas   vyskytuji   na   diskuzním   servru blabla
Asu jsou ženy hloupější..
0/0
1.4.2005 19:51

co je vám do toho

inteligentních žen se držte
je to tak...Všechno to má přímou souvislost s dávnou dobou, kdy muži lovili a ženy seděli doma a dělali "domácí" práce..Zatimco ženy se věnovaly stereotypní rutinní práci bez podnětů, tak muži museli řešit taktiku lovu, v krizových situacích se učili nezmatkovat atd...což vedlo k rozvoji logické části mozku.. A z vlastní zkušenosti vim, jak ženy ve stresujících situacích úzkostlivě jednají....Neházel bych ale všechny do jednoho pytle. IQ mojí přítelkyně je zhruba 155, stresové situace snáší velmi dobře, v matematice naprostou většinu mužů předčí a ke všemu je velmi pracovitá, snaživá a pečlivá. Jen málokterý muž si umí přiznat, že jeho žena je prostě lepší, když to ale přijmete, zjistíte, že to má spoustu výhod-hlavně v tom, že se nemusíte "rdít jako debil", aby jste uživili rodinu. Vaše žena je totiž samostatná, vydělává dostatečně a nemá většinu těch ženských manýrů, kvůli kterým obvykle muži utíkaj do hospod nebo kamkoli jinam, hlavně aby nemuseli slyšet ty manželčiny žvásty :-D
0/0
1.4.2005 1:49

Jakub Vrána

Zájmy
Řekl bych, že příčina toho, proč si někdo myslí, že muži jsou chytřejší než ženy, je v tom, koho co baví. Prvotní předpoklady mohou být stejné, ale alespoň z mého okolí můžu říct, že většinu kluků baví matematika a logické problémy víc než u holek. A když je to víc baví, tak se tím víc zabývají a zákonitě se v tom zdokonalují. Proč to kluky baví víc než holky, je věc jiná, může to být třeba výchovou. Pointa je v tom, že i když výsledky vypadají jak chtějí, prvotní předpoklady mohou být u obou pohlaví stejné.
0/0
31.3.2005 13:49

Xerces

Ještě postřeh.
Nemohu se vyjadřovat k hlouposti mužů či žen, ani nevím jak ji měřit, ale mám ze svého života jeden zajímavý postřeh, kteří možná mnozí potvrdíte. Když už bych měl generalizovat - budiž mi země lehká, mám zkušenost, že téměř všechny ženy jsou myšlenkově spíše praktici a odmítají (nebo nechápou) širší souvislosti. To zda to je plus, nebo ne, by objektivně dokázal posoudit snad jen hermafrodit. Osobně si jako muž myslím, že to je velice praktické ( :-) ) pro život, ale zároveň je to jistá diskvalifikace pro činnosti spjaté s filosofií. U mužů je to samozřejmně naopak, ale i tak jsem rád, že jsem muž. Ua ua ua uaaaaaa.
0/0
30.3.2005 21:07

VLDX

Re: Ještě postřeh.
Ženy jsou praktici? A od kdy? Neřekl bych, že jsou např. dámské boty na vysokém podpadku příliš praktické......
0/0
31.3.2005 0:09

ScipioAfricanus

To teda zatracene jsou
pokud chce pritahnout pozornost muzu....stejne jako minisukne v mrazu. At uz jsou trozdily mezi muzi a zenami jakekoliv, tak je pravdou, ze zeny to opravdu chteji taky.....akorat maji jinou strategii a taktiku, proste se nabidnou vicemene vsem ale k telu si pusti jen nekoho
0/0
31.3.2005 17:21

Xerces

Re: Re: Ještě postřeh.
Hmm asi jsem se špatně vyjádřil. Nemyslel jsem, že jsou praktické při konkrétních činnostech, ale myšlenkově. Respektive jsem tím chtěl slušně říci, že jsou jaksi myšlenkově omezeny na současnost a velmi blízkou budoucnost. Ale jak říkám, je to jen moje zkušenost a jistě obdobně uvažuje i celá řada mužů. Ono to bude asi složitější a spíš to souvisí s údělem, který na sebe více méně dobrovolně neustále berou převážně ženy v podobě výchovy potomstva. Musí stále řešit konkrétní životní problémy na které nikde nestudovaly, zatímco chlap příjde z práce, dá si pivko a může přemýšlet o nesmrtelnosti chrousta. :-)
0/0
3.4.2005 15:38

gentlastwo

Re: Re: Ještě postřeh.nEJSEŠ HOMOSEXUÁL???
CO je  na    svtětě  krásnějšího, než  ženské   lýtko a  poprsí...
0/0
3.4.2005 19:02

co je vám do toho

Re: Ještě postřeh.
ženy jsou praktičtější jak v čem...ale rozhodně z vlastní zkušenosti vim, že spoustu věcí, které dokáže muž vydedukovat a vyindukovat (dát souvislosti dohromady nebo celek rozebrat), ženy nedokáží..Přesněji řečeno - "muž tuší, co bude za rohem zatimco žena si to nedovede přebrat"..Dalším postřehem je snadná manipulace se ženami. Se spousty ženami se dá manipulovat a ony to přijmou a přízpůsobí se tomu. S mužem se dá taky manipulovat-ale to jen a pouze v jednom konkrétnim případě-když se nám postaví, mozek se odkrví a nemyslíme:-D..
0/0
2.4.2005 3:10

Xerces

Je to možné?
Nebojte se ženy. Ikdyby to byla pravda, nás inteligentní muže na vás interesujou úplně jiný orgány. :-) Takovýhle výzkumy jsou pro kočku, protože i kdyby se prokázalo to či ono (uuups: Dobrý den pane prezidente :-) ), tak komu tím prospějeme? Druhé straně? Jelikož výsledek dotazu 'Je většina žen hloupějších než většina mužů?' není možné ověřit ani dokázat, tak být seriózním vědcem, ani bych ho radši z praktických důvodů neprezentoval. P.S.: Nejsem podpantoflák. :-)
0/0
30.3.2005 20:48

co je vám do toho

Re: Je to možné?
to si piš, že je to možné dokázat...existují řady souhrnných praktických i teoretických testů, psychotestů, na základě kterých 100% poznáš, jaké má kdo schopnosti nebo nemá. Jedná se o testy, které ti mohou čistého času zabrat 8 hodin i více a někdy se to i fázuje..Je asi nepravděpodbné, že ty "pokusné králíky" posadili pouze před 1 druh testů s 30 ti otázkami, podle kterých pak poznali, jakou maj inteligenci a pak to prdli na veřjenost jako fakt..
0/0
2.4.2005 3:14

herulinka

:-)
Pěkný. A co takhle dělat počítače kluky a počítače holky?
jinak možná to dřív bylo opravdu tak, jak píšou, ovšem to se taky víc ženy věnovaly dětem a rodině, zatímco v dnešní době už je to víc práce a řešení všedních i nevšedních problémů...
0/0
30.3.2005 16:29

herulinka

Re: :-)
Jinak panenkám jsem hlavičky netrhala, ale nejradši jsem měla angličáky
0/0
30.3.2005 16:30

tetka Anča

??
Jako dítě jsem si nehrála s panenkami, ale záviděla jsem bratrovi stavebnici Merkur. Na základce jsem excelovala v matematice a fyzice a bavila jsem se luštěním matematických hádenek. Na gymplu jsme měli na fyziku kantora, který prohlašoval, že u něj holka nemůže mít 1. Měla jsem ji celé 4 roky i u maturity. Na jazyky jsem silně natvrdlá, zato v logickém myšlení strčím mnohého chlapa do kapsy. Mám se tedy považovat za muže???
0/0
30.3.2005 14:33

black_gamespot

Re: ??
Od 2 let rozvijim specialni teorii relativity, integralni kriteria pro konvergenci nekonecnych rad jsem, pravda, zvladl az ve ctyrech, na druhou stranu mam od 5 let MBAcko ... jsem opravdu tak dobrej? ... btw: taky obcas poradam vylety do rise fantatie ... Tolik asi k tvemu prispevku ...
0/0
30.3.2005 15:37

rtep-reuechs

Re: ??
To musíte posoudit vy, jestli si mentálně padnete do noty spíš se ženami, nebo s muži :-) (a docela by mě váš závěr zajímal)
0/0
30.3.2005 15:54

Lokutus2

Re: ??
Diagnóza - babochlap!
0/0
31.3.2005 21:37

sorgedoktor

Re: ??Sakra fix)))
Vyjímkia potvrzuje pravidlo...
0/0
1.4.2005 19:54

jirrii

:)
Možná máme víc nadání pro matiku apod. ale je to jen talent, kolik talentovaných skončilo na dně, a těch pilných se dostalo k výšinám... Sice asi nemají tolik talentu, ale se svou pílí, můžou mnohé z nás předčít, jenže to se musí chtít...a lidi jsou od přírody líní, jak chlapi tak holky :)
Pokud holku zajímá matika a fyzika i technika, je vítana...i když zpočátku bude mít problém s předsudkem, ale určitě ho rychle překoná pokud bude dobrá...
0/0
30.3.2005 14:12

JoudaNeniTrouba

Rozdil Z vs M
Ja za nejvetsi rozdil mezi zenami a muzi povazuju to, ze zeny jsou intrikanky a kdyz se dostanou do nejakyho sporu nedej boze s jinou zenou, tak to je na veky a chovaj se jak maly holky. Kdezto muzi si daj do zubu nebo si to vyrikaj primo a druhej den jsou zas kamosi. Tot muj nazor. :)
0/0
30.3.2005 12:44

svt

Re: Rozdil Z vs M
Snad se dá souhlasit s tím, že žena si vše pamatuje a pohár její trpělivosti (s námi muži) se plní a plní... až jednou přeteče... zatímco muž druhý den neví, že mu snad někdo "šlápl na kuří oko", takže je vcelku možná šťastnější, než žena, která má sloní paměť... z toho pak vyplývá Vámi zmiňovaná schopnost mužů "dát si do zubů a druhý den jít spolu na pivko"... z toho však dle mého nevyplývá větší či menší schopnost žen k výkonu některých povolání (s výjimkou těch, kde je potřeba hrubé síly)...
0/0
30.3.2005 14:08

herulinka

Re: Re: Rozdil Z vs M
0/0
30.3.2005 16:32

2Mac7

Re: Rozdil Z vs M
pracovala jsem 10 let v mužském kolektivu - to co říkáte  - muži by si asi přáli, aby to tak bylo , ale není
0/0
31.3.2005 19:44

gentlastwo

Re: Rozdil Z vs M.Jo jo ženy jsou intrikánky
Ale  chlapi   taky
0/0
4.4.2005 21:23

marvvyn

Co ženám chybí...
je 79 genů z chromozomu Y. Za nedostatek jednoho z nich - SRY jsou všichni chlapi spíš vděční, řekl bych. No a těch zbývajících 78 kousků se holt někde musí projevit, obzvláště když zjistíte, že některé z nich mají prokazatelný vliv na funkci mozku.
0/0
30.3.2005 12:09

pakous

matematika
Nemyslim, ze pohlavi ovlivnuje nadani na matematiku. Je ale docela zajimave, ze pomer studentu a studentek teto vedy na univerzitach se dost lisi i mezi evropskymi staty.
0/0
30.3.2005 12:06

ScipioAfricanus

Bila hmota
neni zadna "vypln mezi neurony" ale z velke casti je tvorena vybezky neuronu, ktere zajistuji jejich propojeni a spolupraci. Mozna by ten relativni nedostatek spojeni v muzskem mozku mohl vysvetlit primitivni primocarost a jednoduchost naseho uvazovani. Pokud by inteligence mela znamenat schopnost komunikace a spoluprace, tak by nas teda zensky prevalcovaly na cele care.
0/0
30.3.2005 8:45

svt

Re: Bila hmota
SOUHLAS!!! Pozn. Jsem muž.
0/0
30.3.2005 14:03

Matus11

Ano, jsou!
Navíc nemají zdaleka takovou výkonnost, jako muži. Dlouhá léta mám v kolektivu muže a ženy a jsem přesvědčen, že si žena zároveň nezaslouží stejnou mzdu,  jako muž. Občas se najde nějaká vyjímka, ale to jen opravdu potvrzuje pravidlo! Největší problém bývá v nutnosti rychlého řešení nenadálých situací. Tam jsou ženy přímo špatné!
0/0
30.3.2005 7:44

johny55555

Re: Ano, jsou!
Já bych tak úplně nesouhlasil. Ženy mají mnohem větší trpělivost, jsou pečlivější a dokážou lépe dělat monotóní práci. Pro administrativu jsou třeba mnohem výkonnější než muži. A kdo si zaslouží jakou mzdu - to strašně relativní. Je spousta manažerů kteří berou nadrpůměrné platy a přitom je jejich přínos menší než kdejaké řadové pracovnice a svou aktivitou jsou dokonce kontraproduktivní. Pozn. jsem muž a jsem manažer
0/0
30.3.2005 9:22

leonab

Re: Re: Ano, jsou!
je vidět, že jste inteligentní člověk - zdůrazňuji slovo člověk. Nezáleží na tom, jestli je osoba muž nebo žena, mezi oběma se najdou tvorové s nižší i vyšší inteligencí. Jen bohužel ti méně rozumově zdatní bývají hodně průbojní a hluční.
0/0
30.3.2005 10:04

imho

Re: Re: Ano, jsou!
Stopro souhlas. Mám pod sebou zaměstnance obého pohlaví a tu drobnou mravenčí a jednotvárnou práci co ženské vydrží dělat celý den, na to by leckterý chlap nesáhl. Bohužel, díky přístupu vedení firmy, poznamenaného zakořeněnými společenskými předsudky, jsou možnosti jejich spravedlivějšího ohodnocování poněkud omezené.
Pro mě tedy rozhodně polemika o nadřazenosti jednoho pohlaví nad druhým a to v jakékoliv oblasti není smysluplné téma k diskusi.
Zastávám názor, že žena a muž jsou dvě naprosto nenahraditelné a nezaměnitelné součástky soukolí, které může fungovat pouze za jejich spolupráce a vzájemném doplňování se.  A kdo prohlásí, že důležitější (lepší, inteligentnější,....) je chlap nebo ženská, je idiot.
0/0
30.3.2005 10:45

makaka

Re: Ano, jsou!
Myslím, že bych tě převálcovala kdekoli a kdykoli! Odporný zaujatý mačisto! Zalez zpět do jeskyně s kyjem, kde můžeš řešit veškeré nenadálé situace do sytosti!
0/0
30.3.2005 11:43

rtep-reuechs

Re: Re: Ano, jsou!
To je reakce hodná odporného macha :-)
Že "kluci" a "holky" nejsou stejní vám potvrdí každý rodič, který má doma obojí. že jedněm jde líp prát se a rozbíjet věci, kdežto druhým převlékat se a pomlouvat, to jim taky těžko vyvrátíte. A výzkumy, ve kterých dlouhé měsíce je děvčatům vtloukáno, že "to přece mohou dělat jinak", aby se pak dokázalo, že "to taky dovedou", na věci nic nezmění.
Každý soudný šéf  vybere na určité místo toho nejvhodnějšího - a pokud jste tak schopná, jak se "tváříte", rozhodně sama rozdíly mezi muži a ženami vidíte.
0/0
30.3.2005 13:51

svt

Re: Ano, jsou!
Bohužel jako muž musím spíše konstatovat, že pro budoucí způsob práce (často závisející na schopnosti komunikovat) jsou lépe geneticky vybaveny ženy... budoucnost je ve spolupráci (ženy více spolupracují) a ne v soutěži (muži mají více tandenci soutěžit)... a to mi potvrdil švagr, který je v Top managementu firmy Nestle,  že hledají především lidi, kteří jsou schopni organizovat práci, komunikovat, spolupracovat, že soutěžení není to pravé ořechové... dá se skoro říci, že ten náš Y chromozom je jaksi nedodělaný, skoro se nabízí název "mrzák"... ne náhodou je větší úmrtnost u malých chlapečků než u děvčátek, ne náhodou se ženy dožívají vyššího věku... začlenění do společnosti, tedy i do práce včetně ohodnocení do značné míry závisí na společenské dohodě či zvyku než na skutečných schopnostech...
0/0
30.3.2005 14:02

rtep-reuechs

Re: Re: Ano, jsou!
Pro budoucí způsob práce...
Pokud tím máte na mysli roboty, kteří precizně splní nadiktované úkoly, pak asi máte pravdu - ale pokud by šlo o práci tvůrčí, asi bych s vámi tak docela nesouhlasil.
Ale to je jedno, jen bych se skutečně ptal především rodičů (kteří mají rádi všechny své děti), jaké vidí mezi pohlavími rozdíly.
 
0/0
30.3.2005 14:14

VLDX

Re: Re: Ano, jsou!
..."ne náhodou se ženy dožívají vyššího věku...." Většího věku se ženy dožívají protože je "nezabíjí" testosteron, ne náhodou muži kteří jsou po kastraci se dožívají o 10 - 15 let vyššího věku než ostatní muži!
0/0
30.3.2005 17:22

herulinka

Re: Re: Re: Ano, jsou!
Fakt za to může testosteron? Takže když se chlap nechá vykastrovat, prodlouží si tím život?
0/0
30.3.2005 17:45

Xerces

Re: Re: Re: Re: Ano, jsou!
Nevěřte každé hlouposti, kterou chytřejší muži vypotí. :-)
0/0
30.3.2005 20:41

VLDX

Re: Re: Re: Re: Ano, jsou!
Ano po kastraci se prodlouží život! Můžete si o tom přečíst kdekoli na netu, a každý lékař vám to potvrdí také. Testosteron mužské tělo resp. každé tělo vyburcovává na maximální obrátky. Někteří sportovci také jako doping užívají testosteron muži i ženy. Po kastraci se také snižuje možnost infarktu u mužů a dost významným způsobem.
0/0
2.4.2005 14:31

VLDX

Re: Re: Re: Re: Re: Ano, jsou!
A také nehrozí rakovina prostaty!
0/0
2.4.2005 14:32

Zdenny99

Re: Re: Ano, jsou!
Top managmentem Nestle bych se moc neoháněl. Pracoval jsem tam rok a myslím, že spoustu věcí top managment moc nezvládnul. Ale jen můj názor.
0/0
30.3.2005 23:28

sorgedoktor

Re: Re: Ano, jsou!
Jo   a   farmaceutický     firmy    berou  ženy  hlavně podle    exteriéru,
zatím     co   v   divadle   Semafor   není   důležitý hlas, ale  jaké má   zpěvačka  nohy..
 
0/0
1.4.2005 19:56

co je vám do toho

Re: Ano, jsou!
je to tak...Všechno to má přímou souvislost s dávnou dobou, kdy muži lovili a ženy seděli doma a dělali "domácí" práce..Zatimco ženy se věnovaly stereotypní rutinní práci bez podnětů, tak muži museli řešit taktiku lovu, v krizových situacích se učili nezmatkovat atd...což vedlo k rozvoji logické části mozku.. Ale v některých směrech jsou ženy mnohem trpělivější a snaživější než-li muži a proto dosahují lepších výsledků.
0/0
1.4.2005 1:34







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.