Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dieta Victorie Principalové vám ubere až 5 kilo týdně

  1:00aktualizováno  1:00
Když slavná americká herečka Victoria Principalová potřebovala rychle zhubnout, vymyslela si vlastní dietu. Od té doby ji napodobují miliony žen po celém světě. Jednou ze zásad je zákaz jídla po osmé hodině večer.

Herečka Victoria Principalová | foto: Profimedia.cz

"Tato dieta je báječná, výsledky se dostaví okamžitě a nepadáte při ní hladem," pochvaluje si vlastní dietní program hollywoodská star. Vymyslela ji v době, kdy potřebovala rychle zhubnout 2,5 kilogramu. Donutila ji k tomu nová filmová role, pro níž byla v tu chvíli příliš baculatá.

"Nikdy jsem se k této dietě neuchylovala častěji než dvakrát do roka," upozorňuje Principalová. Hvězda proslulého seriálu Dallas slibuje, že během jediného týdne můžete zhubnout až o pět kilogramů.

Dvanáct zásad pro zhubnutí

1. Dietu dodržujte přesně, během sedmi dnů nesmíte nic změnit.
2. Nejezte nic po osmé hodině večer.
3. Jezte chléb obsahující hodně vlákniny.
4. Nepijte kávu.
5. Nechte si svým lékařem předepsat kalcium.
6. Kromě tuňáka ve vlastní šťávě nesmíte jíst žádnou konzervu.
7. Na saláty používejte nízkokalorickou zálivku.
8. Nesmíte pít žádný alkohol.
9. Snažte se jíst doma.
10. Pijte vodu bez bublinek nebo chlazený čaj.
11. Nebojte se jídla okořenit. Bylinky a koření jim dodají chuť, ale ne kalorie.
12. Asi čtvrt hodiny před jídlem vypijte sklenici vody.

A ještě jedna důležitá rada na závěr: v žádném případě neprotahujte dietu o nějaký ten den navíc, mohlo by to uškodit vašemu zdraví.

Tuku se ovšem nezbavíme

Iva Málková ze sdružení Stop obezitě (STOB) uznává, že radikální dieta podle Victorie Principalové může přinést kýžený efekt.

"Je založena na velmi nízkém energetickém příjmu. Také se vyhýbá potravinám, které by mohly způsobit zadržování vody, tudíž při hubnutí ztrácíme i vodu," řekla iDNES.cz Málková.

"Nelze však očekávat, že kilogramy, které jsme shodili touto dietou, se po návratu k normálnímu stravování nevrátí."

Podle Málkové nebude při hubnutí mizet hlavně tuk, což je vždy žádoucí, ale spíše voda a svalovina.

"Hlavní otázkou je, zda zhubnutí 2,5 kilogramu je pro dotyčného tak významné. Jde jistě o psychické hledisko, ale musíme si uvědomit, že takový druh diety zpomaluje náš metabolismus, stojí mnoho sil ji vydržet a je sporné, zda výsledný efekt odpovídá vynaložené snaze," soudí Málková.

Má to vůbec smysl?

Málková je přesvědčená o tom, že mínus 2,5 kila spíše pomůže osobnímu pocitu než tomu, aby se to výrazně projevilo na postavě.

"Pro ženy pohybující se ve světě médií je váha hodně diskutovaným tématem a zde tedy mohou i zmíněné dva půl kilogramy hrát určitou roli, ale je otázkou, zda je tato dieta vhodná a nutná i pro nás 'smrtelníky'," dodává Málková.

Jídelníček na celý týden

1. den

Snídaně: bílek na pánvi, krajíček celozrnného chleba, nápoj
Oběd: míchaný salát z různých druhů zeleniny (kromě rajčat), plátek krůty, nápoj
Večeře: talíř zeleniny vařené v páře, nápoj

2. den

Snídaně: sklenice ovocné šťávy bez cukru, krajíček celozrnného chleba, nápoj
Oběd: hlávkový salát s rajčetem a třetina šálku tuňáka, případně nízkokalorická zálivka, nápoj
Večeře: šálek lehce osoleného slepičího bujonu, celer vařený v páře, kousek kuřecích prsíček, nápoj

3. den

Snídaně: rajče nakrájené na plátky s krajíčkem celozrnného chleba, nápoj
Oběd: půl šálku kuřecího salátu, dva toasty, nápoj
Večeře: půl šálku jednoho druhu zeleniny vařené v páře, nápoj

4. den

Snídaně: bílek na pánvi, krajíček celozrnného chleba, nápoj
Oběd: šálek syrové nebo v páře vařené zeleniny, nápoj
Večeře: grilovaná ryba s koprem, dva toasty, šálek brokolice nebo cukety vařené v páře, nápoj

5. den

Snídaně: sklenice ovocné šťávy bez cukru, krajíček celozrnného chleba, nápoj
Oběd: salát z půl šálku krevet, plátků žampionů, rajčat, hlávkového salátu, nízkokalorická zálivka, nápoj
Večeře: jeden a půl šálku jednoho druhu zeleniny vařené v páře, nápoj

6. den

Snídaně: půl šálku melounu nakrájeného na kousky nebo jahod, jeden krajíček celozrnného chleba, nápoj
Oběd: jeden šálek kuřete nakrájeného na kostičky a nakrájeného rajčete, toast, nápoj
Večeře: grilovaná ryba s koprem, půl rajčete nakrájeného na plátky s nízkokalorickou zálivkou, nápoj

7. den

Snídaně: půl rajčete nakrájeného na plátky nebo plátek melounu, krajíček celozrnného chleba, nápoj
Oběd: šálek tuňáka nebo kuřecího salátu, nápoj
Večeře: grilované kuře s česnekem a bylinkami, šálek brokolice nebo květáku vařeného v páře, dva toasty, nápoj

Autor:




Nejčtenější

Pro správné a šetrné odličování očí je důležitý nejen přípravek, který je...
Konec podrážděným očím. Pomůže kosmetika s chrpou či měsíčkem

Při každém odličování vás pekelně pálí oči? Vylepšete svou odličovací techniku a vyberte si přípravek, který vaše oči nebude dráždit – hypoalergenní, bez...  celý článek

Ilustrační fotografie
Osm přirozených způsobů, jak snížit krevní tlak

Vysoký krevní tlak nebolí, ani není doprovázen jasnými příznaky. Obvykle se na tento problém přijde až při běžné lékařské prohlídce. Ovšem i závažná hypertenze...  celý článek

léky
Léky, které už nezabírají. Nejčastěji jsou to antibiotika

Dosud hýčkaná antibiotika začínají být v boji proti mikrobům neúčinná a ti jdou pomalu, ale jistě vstříc vítězství. Budeme umírat na banální choroby, nebo je...  celý článek

Ilustrační fotografie
Barevné pásky, které nám pomáhají. Jak funguje tejpování?

Kinesiotaping frčí. Pásky, které se dají jednoduše přilepit na kůži, přinášejí úlevu při mnoha diagnózách, zejména při bolestech pohybového aparátu. Přestože...  celý článek

Miss Prima křivky 2017 Libuše Dvořáková (19. září 2017)
Baculky mají novou královnu. Miss Prima křivky je Libuše Dvořáková

Téměř čtyři hodiny trvala v úterý volba nové Miss Prima křivky v Branickém divadle. Podle porotců byla soutěž velice vyrovnaná a o pořadí rozhodovaly jen...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

Ilustrační fotografie
Jak se udržet fit? Ideální cvičení a jídlo pro každý věk

Tělo ženy v padesáti potřebuje jinou zátěž a jídelníček než ve třiceti. Co vám dřív dělalo dobře, může po deseti letech škodit. Jak tedy zůstat fit ve 30, 40,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Křídové šílenství: Víme, jak na pastelové barvy
Křídové šílenství: Víme, jak na pastelové barvy

Odhodláváte se k malé vlasové rebelii, ale nechcete si svou hřívu nenávratně poškodit? Pak sáhněte po křídě. Samozřejmě ... celý článek

Ford Mondeo 2,0 TDCi  Titanium,DEMO VŮZ...
Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium,DEMO VŮZ...

r.v. 2015, naj. 34 254 km, diesel, 1. majitel
761 025 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.