Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Deset tipů pro lepší spánek v těhotenství

aktualizováno 
Převalujete se na posteli a nemůžete stále zabrat? To je v těhotenství normální. Inspirujte se našimi deseti tipy, které vám pomohou zlepšit spánek, i když jste těhotná.

Většině těhotných vyhovuje spát na straně s jedním polštářem pod kolenem. | foto: Profimedia.cz

Je zcela normální, že se vám v průběhu těhotenství spánek výrazně zhorší. Jde většinou o důsledek úzkosti, stresu, hormonálních výkyvů a v neposlední řadě i tělesného nepohodlí. Jak vaše těhotenství postupuje, nejspíš zjišťujete, že je stále těžší najít pohodlnou pozici, ve které byste se mohla vyspat. Čtěte tipy, které sestavil magazín Pregnancy a které vám pomohou opět prospat celou noc.

1. Pijte
V průběhu dne zásobujte své těhotné tělo spoustou tekutin, ale než se vypravíte do postele, příjem tekutin utněte. Bude se vám lépe spát a přitom snížíte frekvenci nočního močení.

2. Hýbejte se
Pokuste se najít cvičení, které byste mohla praktikovat pravidelně. Nejenže si tak zlepšíte zdraví, ale uděláte tak dobrou věc i pro svou krevní cirkulaci a redukujete noční křeče nohou. Nechoďte však cvičit ve druhé polovině dne. Cvičení totiž zvyšuje hladinu adrenalinu ve vašem těle a výsledkem tak může být probdělá noc.

3. Redukujte stres a úzkost
Jde totiž o faktory, které mohou zničit celou noc. Pamatujte si, že pokud budete starosti držet v sobě, ničemu tím nepomůžete, naopak jejich sdílení vám uleví. Najděte si přítelkyni nebo profesionála, kteří vás budou poslouchat a poradí vám v případě problémů.

4. Vsaďte na pevný řád
Snažte se v těhotenství vybudovat stálou a příjemnou večerní rutinu, která uvolní vaše tělo a připraví jej na nadcházející spánek. Může to být šálek čaje, kapitola z oblíbené knihy, horká sprcha nebo třeba masáž ramen, kterou vám poskytne váš partner. Pevný každodenní rituál vám pomůže uvolnit se a lépe usnout.

5. Správná poloha
V průběhu třetího trimestru spěte na levé straně. Tato poloha dovolí krvi lépe cirkulovat a putovat k plodu i vašim ledvinám. Vyhýbejte se dlouhodobému ležení na zádech.

6. Zlikvidujte pálení žáhy
Pokud máte v těhotenství problémy s pálením žáhy, spěte s hlavou podloženou polštáři. Vyhýbejte se kořeněným, kyselým a smaženým jídlům, která mohou symptomy zhoršovat.

7. Zdřímněte si
Pokud se nevyspíte dostatečně v noci, zdřímněte si během dne. Stačí si najít klidné místo, na kterém si půl hodiny během dne zdřímnete a redukujete tak únavu.

8. Dobrodiní polštářů
Kupte si polštáře (buď speciální pro těhotné, ale vystačíte i s běžnými), které vašemu měnícímu se tělu poskytnou žádoucí oporu. Většině těhotných vyhovuje spát na straně s jedním polštářem pod kolenem a dalším pod břichem.

9. Hlídejte si jídelníček
Samozřejmostí je úplná eliminace kofeinu a alkoholu, které nejenže škodí plodu ale způsobují také nespavost. Pokud máte problémy s nevolností, jezte do polosyta a vyvarujte se dlouhých intervalů mezi jednotlivými jídly.

10. Řekněte si o pomoc
Nezapomínejte, že pro vás i vaše dítě je nejdůležitější klid a dostatek odpočinku. Pokud už několik nocí nemůžete spát a cítíte se velmi unavená, požádejte o pomoc svého lékaře. Nedostatek spánku se může velmi negativně odrazit na zdraví vašem i dítěte.

Autor:






Nejčtenější

Spisovatelka Irena Obermannová
Mívám pocity existenční hrůzy, přiznává Irena Obermannová

Letošní rok je pro spisovatelku a scenáristku Irenu Obermannovou v mnohém zásadní. Psaní o ženách vyměnila za detektivku, v televizi jí běží seriál o trapných...  celý článek

ilustrační snímek
Rodinná poradna: Syn chce stále hrát na tabletu, babička ho nechá

Můj sedmiletý syn je poslední dobou posedlý tabletem. Nejradši by od rána do večera hrál a já už nevím, co s tím dělat. Babička v tom totiž problém nevidí a...  celý článek

Petr Klíma je na farmářských trzích v Praze 6 "pečený - vařený“. Na snímku s...
Z farmy přímo na stůl: nová kuchařka vás naučí milovat zeleninu

Nemusíte být fanatickým přívržencem farmářských trhů, abyste zjistili, že nejlepší zelenina je ta lokální. Ať už máte tatínka, který se vyžívá v pěstování,...  celý článek

Ze všech týdnů módy bývá ten londýnský nejradikálnější a nejkřiklavější. Letos...
Punk, protesty, fetiše a luxusní móda. V Londýně skončil fashion week

Ze všech týdnů módy bývá ten londýnský nejradikálnější a nejkřiklavější. Letos na něm nové kolekce ukazovali legendární designéři po boku těch začínajících, na...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nedomazlené děti mohou mít psychické potíže celý život

Schopnost navázat vztah se lidé učí od samého narození. Ukazuje se, že citová vazba k jedné osobě je pro další vývoj člověka zcela zásadní. Pokud je oslabena,...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Nedomazlené děti mohou mít psychické potíže celý život

Schopnost navázat vztah se lidé učí od samého narození. Ukazuje se, že citová vazba k jedné osobě je pro další vývoj člověka zcela zásadní. Pokud je oslabena,...  celý článek

Andrea se svým synem Josefem
Co řeší matky v porodnici? Nepříjemný klystýr i problémy s podnikáním

Porod dítěte trvá i několik hodin, během kterých ženu doprovází zpravidla partner a porodní asistentky. Ty si na porodních sálech vyslechnou a zahlédnou...  celý článek

ilustrační snímek
Rodinná poradna: Syn chce stále hrát na tabletu, babička ho nechá

Můj sedmiletý syn je poslední dobou posedlý tabletem. Nejradši by od rána do večera hrál a já už nevím, co s tím dělat. Babička v tom totiž problém nevidí a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 překvapivých důvodů, proč si za akné můžete sama
5 překvapivých důvodů, proč si za akné můžete sama

Stále se vám na obličeji objevují nové a nové pupínky? Produkty, které vám doporučila kamarádka, nefungují a zdá se, že ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.