"Zastavíme u prodejny, třeba v Itálii, a napěchujeme nákupní košík zmrzlinami. Pak je ochutnáváme a hodnotíme. Takhle za den ochutnám třeba i 80 zmrzlin," vypráví Lukáš Dědek. Přiznává ale, že podobné výpravy jsou náročné - hlavně na žaludek. Je to ale nejlepší způsob, jak poznat nové trendy a nové chutě. Zmrzliny, které jeho týmu zachutnají, pak zkouší uvádět na český trh.
Ochutnávání a výběr nového sortimentu patří k těm příjemnějším pracovním stránkám, Lukáš Dědek ale stráví spoustu času i za počítačem. "Vybírám dodavatele surovin, sestavuji rozpočet a vytvářím marketingové strategie," přibližuje svou práci.
A jak přichází na svět nová zmrzlina? Od nápadu až k vlastní výrobě uteče hodně vody, celý proces trvá 8 až 10 měsíců. "S výběrem novinek proto začínáme už se začátkem sezony předchozí." Už teď tak má tedy Lukáš v malíčku zmrzliny, na kterých si pochutnáme příští rok.
Sladký život
Lukáš Dědek přiznává, že zmrzliny jsou taky skvělé konverzační téma. "Ženy se mnou o zmrzlinách rády klábosí. Svěřují se mi s tím, co jim chutná a co naopak v obchodě přehlížejí. Snaží se i navrhovat nové příchutě nebo vylepšení, třeba na kterou zmrzlinu dát čokoládovější polevu nebo kam přidat mandle," prozrazuje zmrzlinář.
lukáš dědekVystudoval sport, pracoval v prodejně se sportovním zbožím a díky sportu nakonec skončil u sladkého. Nabídku na kariéru ve zmrzlinářské firmě totiž dostal od svých sportovních přátel. A práce v potravinářském průmyslu ho chytla. "Má svoje příjemné chutné výhody," usmívá se. |
Přestože se pracovní život 35letého muže točí kolem sladkého, dobrým ledovým dezertem nepohrdne ani doma, kde si na něm pochutná spolu s manželkou Simonou a dvěma syny - čtyřletým Dominikem a dvouletým Jakubem.
Problém s nadměrným příjmem kalorií však Lukáš nemá, chodí je totiž spálit na hokej, tenis a volejbal. "Někdy mám sladkého opravdu plné zuby, hlavně po absolvování zahraničních koštovacích štací. To pak s chutí přivítám jakékoliv nesladké jídlo," oklepe se Dědek, který má ze zmrzlin nejraději ty smetanové: "Nevyžívám se v nějakých netradičních chutích. Mám rád typické české chutě jako je vanilka, čokoláda nebo jahoda."
Kluci k nakousnutí?
Z dílny zmrzlinářské společnosti, kde Dědek pracuje, pochází i populární reklamní spot na zmrzlinu Mrož, kde polosvlečení svalovci sbírají jahody a pak z nich vyrábějí jahodovou ledovou dobrotu. Skutečné výjevy v továrně se však od uvedeného spotu výrazně liší.
Sympatičtí muži s vypracovaným tělem, jako je třeba Lukáš Dědek, zde sice pracují, ale oficiální uniformou nejsou bokové džíny a nahoře nic, nýbrž zcela neerotický bílý plášť. Sexy krasavci se tedy nekonají, ale o tom, že jahodová ledová dobrota s ploutvonožcem ve znaku je skutečně lahodná, není sporu. I zmrzlinář Dědek přiznává, že kdyby si měl vybrat jen jednu zrmzlinu na světě, tak je to právě Mrož.
A která zmrzlina chutná nejvíc vám? Ulítáváte na pistáciové, nebo máte raději vanilkovou či šmoulovou? Jakou příchuť byste příště rádi našli v mrazícím boxu? Diskutujte pod článkem.
seriál sladcí mužiJací jsou muži, kteří pro vás připravují nejrůznější laskominy? Kromě zmrzlináře jsme se nedávno v rámci seriálu podívali na zoubek také cukráři. Článek o něm si přečtěte ZDE. A příště se můžete těšit na povídání o čokolatiérovi. |