Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


OBRAZEM: Cviky, kterými probudíte svou vnitřní tělesnou inteligenci

  3:00aktualizováno  3:00
Aby tělo mohlo správně fungovat a rozvíjet i svou vnitřní tělesnou inteligenci, je potřeba ho aktivovat správnými cviky. Ideální je tyto cviky provádět asi čtvrt hodiny denně doma a jednou týdně věnovat hodinu a půl lekci, kterou vede zkušená cvičitelka. Ukážeme vám, jaké cviky vám pomohou k vysněné postavě.

Profesionální cvičitelka Zuzana Bičíková z fitness centra Holmes Place za vnitřní tělesnou inteligenci považuje to, že tělo ví samo nejlépe, jak si v určitých situacích pomoci.

"Má vše, co potřebuje, stačí se jen zastavit a s určitou dávkou pozornosti jeho schopnosti rozvíjet," řekla iDNES.cz Bičíková.

Cviky, které představujeme, jsou podle ní základním pilířem pro každého. "Je to kombinace smysluplných technik a cvičebních směrů, které již mají dlouholetou tradici a jednoduše fungují," vysvětluje.


Společnými prvky je dech a pozornost. "Kombinují se zde cviky harmonizační, posilovací, stabilizační a mobilizační, uvolňovací, relaxační," popisuje cvičitelka.

Na začátek rozdýchání

Lekce obvykle začíná cvičební koncentrací. Následně se pomocí dechových technik a bráničního dýchání aktivuje tělesné jádro. Tento dechový stereotyp se pak přenáší do všech dalších cvičebních pozic.

Následují další cviky, například správné nastavení chodidla. Pak se plynule přechází na mobilizační a stabilizační cviky, jejichž účelem je optimální držení těla, správná funkce páteře a prevence bolestí zad.

"Aby naše tělo lépe pracovalo, rozproudíme v něm energii harmonizačními cviky z jógy. Vyvolaný průchod energie nebo lze říci také aktivitu správných svalových řetězců následně zužitkujeme při posilovacích a stabilizačních cvicích na tělesné jádro. Tím je jejich výsledný efekt mnohem větší," uvedla Bičíková.

Ve finále zařazuje uvolňující cviky z jógy či strečinku, kde je cílem dosáhnout uvolnění svalů. V úplném závěru následuje relaxace a prožitek ze cvičení.

"Pokud možno cvičte v ranním čase, jelikož si potom nesete správný dech s sebou do celého dne. Dechový stereotyp a zpevněné tělesné jádro, které si při cvičení navodíte, budete mít potom ještě aktivní přibližně tři až čtyři hodiny," řekla iDNES.cz cvičitelka Bičíková.

Přibližně za tři až čtyři týdny byste měli sestavu lehce obměnit a případně ztížit. Více o tomto cvičení najedete na www.vnimejsvetelo.cz.

Všechny tyto cviky cvičily i naše dvě čtenářky, kterým jsme tři měsíce spolu s trenérkou z Holmes Place pomáhali zlepšit jejich zdravotní stav spojený s problémy po porodu i v menopauze (více čtěte ZDE). Za čtrnáct dní vám přineseme informace, jak jejich snažení dopadlo. 

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie





Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Nádorových onemocnění krve přibývá, řekl v on-line rozhovoru lékař

Krev je zázračná kapalina, která udržuje lidské tělo naživu. I ona ale může našemu organismu způsobit problém a to v případě, že se v ní něco pokazí....  celý článek

Michaela Horáčková, scénografka
Nad „dobovkou“ neváhám, říká kostýmní výtvarnice První republiky

V jedenácti letech se rozhodla, že z ní bude umělkyně. Rodiče se jí to snažili rozmluvit, ale neuspěli. Dnes patří Michaela Horáčková Hořejší ke špičce mezi...  celý článek

Sociální pedagožka Andrea Hutková
Všichni překonáme strach, ale nesmíme ho zazdít, říká sociální pedagožka

Láska. Hledání. Rozvod. Handicap. Puberta. Strach. Zoufalství. Zranění. Agrese. Klíčová slova, za kterými najdete sociální pedagožku Andreu Hutkovou (37)....  celý článek

Móda na cenách Emmy 2017
V hlavní roli výstřihy a rozparky. Móda z televizních cen Emmy

Během udílení letošních cen Emmy v Los Angeles se to na červeném koberci celebritami jen hemžilo. Známé herečky jako by se předbíhaly v tom, která z nich ukáže...  celý článek

Ilustrační fotografie
Zácpu nepodceňujte, může být příznakem vážné nemoci

Lidé se většinou stydí a o potížích s vyprazdňováním nechtějí mluvit ani s lékařem. Pokud máte tyto problémy jen občas, stačí upravit jídelníček a přidat...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Proč starší lidé hůř hubnou? Mizí jim svaly a ztrácí chuť, říká psychiatr

Je mnoho faktorů, které komplikují shazování přebytečných kil v dospělosti a ještě více ve stáří. Psychiatr Stefano Erzegovesi z Centra pro poruchy příjmu...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pít se musí umět. I v případě vody

Zajistit, aby tělo mělo dostatek tekutin i v létě, není tak snadné, jak se může zdát. Pravidlo, že stačí vypít dva nebo tři litry a máte vystaráno, neplatí...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Po stopách vůní: Kde se vzal první parfém?
Po stopách vůní: Kde se vzal první parfém?

K Arome patří vůně, s tím myslím souhlasíte. Zdálo se mi, že je tu poslední dobou více kosmetiky. Řekla jsem si: lepší, ... celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.