Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Co jíst a co vynechat

  18:26aktualizováno  18:26
Ve svých záznamech o hubnutí si zkontrolujte, zda váš jídelníček obsahuje potraviny z následujících skupin: 1. maso, masné výrobky, ryby, drůbež; 2. mléko, mléčné výrobky, vejce; 3. zelenina, ovoce; 4. mlýnsko-pekárenské výrobky, rýže; 5. tuky; 6. sladkosti.

Jen tak vaše tělo dostane všechny látky, které ke správné funkci potřebuje. Potraviny z některých skupin (například zelenina) byste však měli konzumovat v hojnější míře než z jiných (tuky, sladkosti). Řiďte se potravinovou pyramidou.

Zjednodušeně to znamená: 
• omezit potraviny, které nám poskytují pouze prázdné jouly, tedy potraviny bohaté na cukry, dále omezit potraviny bohaté na tuky (především živočišné), a alkohol;

• zvýšit spotřebu zeleniny (alespoň 300 g denně) a dalších potravin s dostatečným obsahem vlákniny (ovoce - 200 g denně, tmavý chléb, obilninové produkty, luštěniny) 

• jako zdroji bílkovin dávat přednost nízkoenergetickým mléčným výrobkům, libovým masům (kuře, krůta, klokan, pštros, králík, ryby) a rostlinným bílkovinám (sója, maso, luštěniny)

• denně vypít alespoň dva až tři litry neenergetických či nízkoenergetických nápojů.

1. díl - Hubněte postupně a vytrvale

2. díl - Proč teď začít hubnout

3. díl - Kdo by určitě hubnout neměl

4. díl - Jezte pomalu a méně

5. díl - Jak správně jíst při hubnutí?

6. díl - Změňte skladbu jídelníčku

V příštích dílech vám budeme dávat tipy, jak z kalorických bomb udělat jídla méně energetická.Ve většině případů toho lze dosáhnout. Tam, kde neexistuje nekalorická náhražka (například čokoláda či pivo), zařaďte si tuto pochutinu občas do svého jídelníčku v rozumné míře a bez pocitů viny ji pomalu vychutnejte. Ani to hubnutí nevadí.

NÁŠ TIP NA TENTO DEN: Ten, kdo nesleduje náš seriál od počátku, si můžete doplnit znalosti v brožurách Začínáme hubnout a Zdravě jíst, zdravě žít, které si můžete objednat na www.stob.cz, a kdo by chtěl ještě mít "strýčka dopředu", může si objednat Energetické hodnoty potravin - ty budeme postupně uveřejňovat od příštího dílu. Cena podobné brožury je pětatřicet korun a poštovné.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

ilustrační snímek
Tři přesvědčení, která získáme v dětství a neseme je až do dospělosti

I když si to občas nechceme připouštět, naše dětství mělo nepochybně velký vliv na to, jací lidé se z nás později stali. Podle odborníků v dětství vznikají tři...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nechte děti se nudit, podpoříte jejich rozhodnost, radí odborníci

Není dobře, když se dnešní rodiče snaží od rána do večera zabavovat svoje děti. Ony se totiž nenaučí nudit, což pro ně později může být na škodu, varuje...  celý článek

Z Kary Robertsové se stala mořská víla, která má vlastní show, při které...
Z Američanky je profesionální mořská víla. Zbavila se tak mindráků

Američanka strávila přes 400 hodin výrobou kostýmu mořské víly. Díky rybímu ocasu může předvádět speciální podvodní show a splnit si sen. Jako podmořská bytost...  celý článek

ilustrační snímek
Není vaše dítě osamělé? Víme, jak mu pomoci získat nové kamarády

Pokud je vaše dítě spíše introvertnější typ, možná jste si již někdy položili otázku, zda se necítí osaměle a neprospělo by mu víc kamarádů. Přinášíme vám...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Máslo nám moc neprospívá, tělo se bez něj obejde, ale chutná nám

„Máslo naše tělo v jídelníčku vůbec nepotřebuje,“ uznává výživová odbornice společnosti STOB Hana Málková a dodává, že ho jíme, protože nám chutná. A tak je to...  celý článek

Ilustrační fotografie
Přejídání jako zabiják. Skrytě ničí i vaše játra

Znalec gastronomie Pavel Maurer radí: „Nejezte blbě!“ Lékaři by dodali: „A když už, tak se aspoň nepřejídejte.“ Obezita totiž ničí nejen klouby a srdce, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Meditace umí zmírnit deprese, předcházet infarktu i posílit imunitu

Prastará technika pořád funguje a vědci objevují nové a nové důvody, proč nám vlastně meditace prospívá. Nejen že redukuje stres a zlepšuje náladu, prospívá...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy
5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy

Vlasy vám zdobí čerstvé ombré, jenže co dál? Na hlavě máte teď hned dvě barvy s rozdílnými nároky a obě se hlasitě dožad... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.