David Bílek – muž roku 2006

David Bílek – muž roku 2006 | foto: Aleš Kartal

Chodí váš partner na kosmetiku?

  • 34
Pečuje váš partner o svou pleť? Nemusí být nutně zženštilý a marnivý, jak by si ostatní myslely ještě před pár lety. Dnes jde zřejmě o nezbytnou součást image moderního muže.

Přes poměrně konzervativní přístup k zevnějšku její výhody prý oceňují i čeští muži. Dávají si pravidelně čistit pleť, dopřávají si masáže a nepohrdnou ani pleťovou maskou.

"Jsme tradičně velmi konzervativní národ a přístup většiny mužů je poměrně rezervovaný. Pro některé muže je odstrašující už samotný pojem mužská kosmetika. Spousta mužů ale již pravidelně dochází na kosmetické ošetření pleti. V tomto směru velmi rychle doháníme Západ," řekl předseda Asociace vizážistů a stylistů Petr Lukeš.

K nejčastějším zákazníkům kosmetických salonů patří prý úspěšní manažeři, nebo to jsou muži, které jejich tvář "živí". Spíše než líčení a kosmetické úpravy je zajímá regenerace a osvěžení pleti. "Dávají si korigovat pleť tak, aby vypadali dobře. Zdravá image patří k jejich profesi," uvedl Lukeš.

K běžnému servisu pro pány v kosmetických salonech patří kromě tradičního holení nebo manikúry třeba peeling, úprava a barvení obočí, nebo balzamové zábaly na ruce. Líčení však čeští muži požadují jen výjimečně.

"Dopřávají si to zpravidla jen lidé, pro které je kosmetika nezbytnou součástí profese. Je to výstup na kameru, fotografování a podobně," vysvětlil Lukeš.

Podle pražského stylisty Káji Pavlíčka si stále víc Čechů chce gelovat vlasy, pilovat nehty, pudrovat tváře a čistit pleť. "Je to ale většinou mladá generace, které tento styl života přijde normální. Musí však na to
mít," řekl. Upozornil, že kvalitní pánská kosmetika přijde měsíčně zhruba na 5000 korun.

Na rozdíl od dámského líčení, jež využívá dekorativní prvky, je pánské líčení spíše o potlačení nedostatků.

"Jde hlavně o korekci, zakrytí něčeho, co na pleti nechceme mít. Používají se korektory pro zmenšení kruhů pod očima po probdělé noci nebo pro zakrytí pupínků a skvrn. Existuje však i speciální pánský make-up. V pánské kosmetice se nicméně neobjevují barvy a přípravky na zvýraznění vizáže. Pudr nebo řasenka patří spíše do profesionálního líčení," uvedl vizážista.

Kosmetický průmysl už nabízí mužům i přípravky na oddalování stárnutí pleti. Na trhu jsou třeba pánské hydratační nebo oční krémy. V Česku se zatím prý moc neujaly. "Ve světě tento trend je. Čeští muži se ale zjevně zatím bojí stárnutí méně než ženy a velký zájem o tyto produkty není," řekl Lukeš.

Muži, kteří si kosmetickou péči dopřávají, neřeší podle Lukeše většinou žádné komplexy nebo vady pleti.

"Chodí především proto, že o sebe dbají a chtějí svou image posunout dál." Jsou prý sebevědomí a vědí co chtějí.

Žádný ostych z návštěvy kosmetiček prý nemají. Touha po kráse ovšem žene muže nejen do kosmetických salonů ale i do ordinací plastických a estetických chirurgů. Požadují odsávání tuku, úpravu nosu, vyhlazení vrásek nebo transplantaci vlasů. Dokonalý vzhled je totiž stále více vizitkou úspěšného muže.