Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete zhubnout? Nesmí vás překvapit hlad

  4:00aktualizováno  4:00
Hlad je při dietě špatný pán. Když jej neovládnete a sníte vše v dosahu několika metrů, následné zklamání převáží sílu s nadváhou dále bojovat. Pokud si však dietní plán nastavíte správně, hlad vás nepřekvapí.
Když máme hlad, sníme vše, co nám přijde pod ruku (ilustrační snímek)

Když máme hlad, sníme vše, co nám přijde pod ruku (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Naše čtenářky Helena, Markéta a Petra, které se zbavují nadbytečných kil v rámci projektu Hubneme pro zdraví, už vědí, jak na to, a prozrazují své hubnoucí, protihladové triky.

Odbornice z brněnského Institutu kompliment radí, že nejdůležitější je pocitu hladu předejít.

"Základem je pravidelnost ve stravování - Markéta, Helena a Petra jí většinou pětkrát denně. Důležité při předcházení hladu je také složení jídelníčku, v němž by měly být zastoupeny základní živiny v doporučeném poměru. Také je dobré si hlídat glykemický index jídel a upřednostňovat potraviny s větším obsahem vody," vysvětluje Kristýna Galová, nutriční specialistka z Institutu kompliment.

Hubněte o wellness pobyt

1. Založte si na OnaDnes.cz vlastní blog a do prvního příspěvku vložte svou aktuální fotografii celé postavy. Zapisujte do poloviny prosince, jak hubnete s námi, popisujte, v čem je váš problém, co vás naopak baví a jak vám jdou kila dolů.

2. Další možností, jak se zúčastnit soutěže, je poslat příběh i s fotografiemi před hubnutím a po něm na e-mail: zdravi@idnes.cz

3. Na závěr našeho seriálu Hubneme pro zdraví vybereme jednu z vás, která byla nejaktivnější a zároveň jí hubnutí nejvíce prospělo. Ta od Institutu kompliment získá víkendový wellness pobyt pro dvě osoby v luxusním wellness & spa hotelu Augustiniánský dům v Luhačovicích.

4. Kdybyste si na blogu nevěděly s něčím rady, napište nám blogona@idnes.cz.

Glykemický index vyjadřuje, jak rychle se dostává cukr obsažený v potravinách do krve. Čím je vyšší, tím rychleji vaše tělo cukr spotřebuje, a tím rychleji dostanete hlad. Proto je například dobré kombinovat sacharidové potraviny s bílkovinami, a tím celkový glykemický index snížit.

Kristýna Galová uvádí jednoduchý příklad: "Dvousetgramová porce ovoce s bílým jogurtem zasytí mnohem více než dvě stě gramů samotného ovoce."

Helena: Hladu předcházím aktivitou

"Skutečný hlad nemívám, protože jím poměrně často. Díky znalostem o glykemické hodnotě potravin mám vhodnou skladbu jídelníčku, a protože znám svoje slabosti, tak i rozumovou obranu proti pocitům hladu," říká Helena.

Nejvíce jí hlad a chutě přepadají, když nemá co dělat a nudí se. "Proto je pro mě nejlepší prevencí se zaměstnat. Ale protože o této své slabosti vím, snažím se ji ovládat."

Markétu hlad přepadne jen tehdy, když se zapomene najíst. "Pokud nemám připravené jídlo předem, tak mi k zahnání hladu stačí kousek zeleniny. Tento případ nenastává často díky správně rozvrženému jídelníčku."

Petra má u sebe vždy malou svačinu

S hladem nejvíc před začátkem hubnutí válčila Petra. "Hlad jsem mívala hlavně ve dnech, kdy jsem nestíhala a zajídala to večer. Celý den jsem si hlad nepřipouštěla a večer bych snědla s nadsázkou půl prasete. Nejlíp ještě se sladkým špuntíkem."

Petra má radost, že s pomocí odbornic z Institutu kompliment se naučila, jak se připravit na nejrůznější situace, a pravidelnost stravování má nyní už pod palcem. Nastavila tělo na pravidelný příjem potravin, a tak se naučilo hlásit o jídlo. A je připravená i na nečekané situace, kdy se nelze stravovat podle plánu.

"Už mnohokrát se mi vyplatilo mít s sebou malou svačinu, žvýkačku nebo pití. Teď nedám dopustit na svůj nový objev - nápoje ze syrovátky."

Helena s sebou vždy nosí zase malou krabičku s rajčaty nebo nakrájenou kedlubnou. "Je to taková moje rychlá záchrana," říká.

Autor:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nechte děti se nudit, podpoříte jejich rozhodnost, radí odborníci

Není dobře, když se dnešní rodiče snaží od rána do večera zabavovat svoje děti. Ony se totiž nenaučí nudit, což pro ně později může být na škodu, varuje...  celý článek

Babička s dědou se starají o svá vnoučata - jedenáctietou Anežku a osmiletého...
Děti žily ve stanu, než je máma opustila. U prarodičů našly nový domov

Na 35 metrech čtverečních žijí ve dvou místnostech babička s dědou a jejich dvě vnoučata. Jejich máma a prarodičů nejmladší dcera je opustila. Do televizního...  celý článek

ilustrační snímek
Tři přesvědčení, která získáme v dětství a neseme je až do dospělosti

I když si to občas nechceme připouštět, naše dětství mělo nepochybně velký vliv na to, jací lidé se z nás později stali. Podle odborníků v dětství vznikají tři...  celý článek

Jane Fondová (Cannes, 17. května 2015)
Představuji si, jak umřu. Smrti se nebojím, říká Jane Fondová

Americká herečka Jane Fondová (79) na svůj věk vypadá neuvěřitelně skvěle a vitálně. Filmová legenda však přiznala, že přemýšlí o smrti. A dodala, že se jí...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Jak je to s módními probiotiky? Neškodí, ale o výhodách zatím víme málo

Probiotické potraviny jsou zpátky. Už ne ve formě slazených kysaných nápojů, které frčely v době po roce 2000. Teď se jí korejské kimči, islandský skyr, pije...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pít se musí umět. I v případě vody

Zajistit, aby tělo mělo dostatek tekutin i v létě, není tak snadné, jak se může zdát. Pravidlo, že stačí vypít dva nebo tři litry a máte vystaráno, neplatí...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut
Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut

Nestíháte rande, pracovní schůzku nebo hodit děti do školy? Máme pro vás tipy na účesy, které budete mít hotové do 5 min... celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.