Malé adeptky modelingu by měly mít chuť se předvádět.

Malé adeptky modelingu by měly mít chuť se předvádět. | foto: Profimedia.cz

Chcete své dítě dostat do reklamy? Není to až tak složité

  • 28
Máte pocit, že v reklamách s dětskými hrdiny by se velmi hezky vyjímal i váš potomek? Pak vězte, že to není až tak složité. Jde jen o to, mít trochu štěstí. Poradíme vám, co pro to můžete udělat vy.

Snad každá maminka už slyšela na adresu svého dítěte obdivná prohlášení typu: "Jé, ten je roztomilý, ten by mohl hned do reklamy!" A leckterý rodič by takovou příležitost s radostí bral. Jenže jak se do takové reklamy dostat?

Castingem to začíná

Každému focení či natáčení reklamy předcházejí výběrová řízení, tzv. castingy. V určitý termín se v castingové agentuře sejdou děti, které věkově, případně typově splňují požadavky na danou reklamu.

Každý adept je vyfocen, případně zachycen na kameru v nějaké improvizované situaci. Zadavatel pak vybere ty nejvhodnější, kteří jsou občas pozvaní ještě na takzvaný callback, z něhož definitivně vyjde vítěz.

K tomu, abyste se o probíhajícím castingu vůbec dozvěděli, však nejprve musíte být registrováni u některé dětské modelingové agentury. Ta vás pak o výběrových řízeních informuje a v případě úspěchu zastupuje v jednání například s produkčními firmami. Bez registrace nemáte prakticky možnost se o castingu dozvědět.

Zápisem u modelingové agentury získáte ještě další šance. Z webových stránek, které jednotlivé agentury provozují, si klienti objednávají většinou přímo, bez castingu, jen podle fotek, děti pro focení dětské módy (například do časopisů) či na módní přehlídky.

Ilustrační foto.

Nejen blonďaté princezny

Poměrně rozšířeným mýtem je představa, že dítě "do reklamy" musí být krásné. Není tomu tak. Podle Stanislavy Radotínské z dětské modelingové agentury Bandit Models se uplatňují všechny typy dětí.

"Pokud jde o typy malých modelů a modelek, castingové agentury, produkce a režiséři reklamních spotů hledají děti zajímavé, které mají charisma, ale jsou dětsky přirozené. To, co castingové agentury určitě nehledají, jsou malí dospělí," říká.

V praxi to také znamená, že krása nemusí být vždy výhodou a blonďatým štíhlým princeznám může pěkně konkurovat klukovsky vyhlížející děvčátko při těle. Zmíněná agentura Bandit Models má v registru širokou škálu dětí, od miminek po teenagery. Podobně jako v ostatních agenturách je i zde výrazná převaha dívek a naopak třeba nedostatek dvojčat, o něž bývá často zájem.

Jedno je ale jisté. "Výhodu mají děti, které se nestydí a rády se předvádějí. A pak také ty, které jsou herecky nebo sportovně nadané," dodává Stanislava Radotínská.

uspěje vaše dítě v reklamě?

* Hledáte-li dětskou modelingovou agenturu, vsaďte na nějakou prověřenou a třeba doporučenou rodiči, kteří s ní mají zkušenost.

* Castingy jsou občas dlouhé, což především menší děti může unavovat a nudit. Čekání je dobré jim zpříjemnit například hračkou.

* Na casting jde sice dítě v doprovodu rodičů, před režiséra, produkci či klienta už však vchází samo. Berte na to zřetel a netrapte zbytečně dítě, pro něž by to bylo traumatické.

* Vlastní focení či natáčení reklamy může trvat i několik dní. Nečekejte, že se dítě jen usměje a jde domů.

* Nikdy dítě nenuťte, pokud ono samo nemá chuť "hrát". Žádná castingová firma si nevybere dítě, které není ochotné spolupracovat.

* Nedělejte si přehnané iluze o finanční stránce. Honoráře se občas pohybují i v tisícových částkách, nicméně děti bývají méně placené než jejich dospělí kolegové.

* Ať již půjde o účinkování v reklamě, focení či prosté účasti na castinzích, získá dítě mnoho zajímavých zkušeností a podpoří to jeho sebevědomí.