Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Chcete mít pěknou postavu? Cvičte aspoň 4 krát týdně, radí trenér aerobiku

aktualizováno 
Pokud chce člověk opravdu změnit svou postavu, měl by se svému tělu věnovat denně nebo alespoň obden. V on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz to prozradil několikanásobný mistr světa v aerobiku Vladimír Valouch. Zároveň ale dodal, že je důležité upravit i svůj jídelníček.

Vladimír Valouch je mistrem světa ve sportovním aerobiku. | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

"Doporučuji před cvičením minimálně 2 hodiny nejíst, po cvičení si můžete dát klidně jídlo hodinu po tréninku. Mělo by se jednat o lehké jídlo například jogurt, ovoce nebo třeba zeleninu s rybím masem," upozorňuje Valouch v on-line rozhovoru čtenářku Lucii.

Odpovědi vladimíra valoucha - zde

Pryč se sladkostmi

Pokud chce člověk zhubnout a udělat něco se svou postavou měl by zcela vynechat sladkosti, omezit především bílé pečivo a tučné maso, naopak jíst hodně ovoce a zeleniny, která může nahradit na talíři přílohy, jako jsou těstoviny, knedlíky či brambory.

Je skutečně možné dopracovat se k ideální postavě? "To je velmi relativní," říká Vladimír Valouch.

"Každý jsme dostali od našich předků určité geny, které nám určují, jak asi budeme vypadat. Ramena, pánev, krátké nohy těžko změníme, ale můžeme cvičit tak, aby naše postava byla pevná a my se cítili zdravě a plni energie. Pokud se budete cítit fit, bude z vás vyzařovat energie, která je nad všechny dokonalé postavy."

Ideální je cvičení kombinovat

"Pokud chcete změnit svou postavu, neznamená to chodit každý den do posilovny nebo uběhnout 10 kilometrů. Je ale vhodné zkombinovat několik aktivit, které nás budou bavit a budou pro naše tělo prospěšné," vysvětluje několikanásobný mistr světa ve sportovním aerobiku Vladimír Valouch.

Můžete tedy párkrát zajít do posilovny, pak si zaběhat, projet se na kole či kolečkových bruslích a o víkendu si zasportovat s celou rodinou. "Pokud někdo tvrdí, že nemá na cvičení čas, lže jenom sám sobě," tvrdí Valouch. "Určitě si každý najde minimálně 30 minut pro sebe, které může věnovat domácímu cvičení."

Aby nebolelo celé tělo

Důležité je rovněž to, abyste se do sportování nevrhli po hlavě, ale stanovovali si postupné cíle. "Tělo, které bylo zvyklé nic nedělat, nepřemluvíte hned k velkým výkonům. Takové cvičení většinou končí hned po prvním tréninku bolestí všech svalů a neschopností hýbat se další týden," varuje Valouch.

"Nejprve je vhodné zaměřit se na zlepšení svojí kondice a určit si metu, které bych chtěl dosáhnout, například udělat dvacet kliků nebo uběhnout v kuse pět kilometrů," radí Valouch, podle něhož se mohou výsledky dostavit už po dvou měsících.

Cviky doporučené osobním trenérem

Sestavu pěti cviků na každou partii těla, kterou jsme vám na iDNES.cz představili během šesti týdnů, je ideální cvičit minimálně třikrát týdně. Každý cvik se opakuje 20-30krát. Posilování celého těla vám zabere asi třicet minut.

Prsní svaly potřebují kliky - celý článek i s videem

Cvičení - prsní svaly

U paží nezapomínejte na triceps - celý článek i s videem

Cvičení - paže

Posilování zad pomůže od bolesti - celý článek i s videem

Cvičení - záda

Pro pevný zadeček si pomozte posilovací gumou - celý článek i s videem

Cvičení - hýžďové svaly

Na pěkné nohy platí dřepy - celý článek i s videem

Cvičení - nohy

Plochého bříška dosáhnete sklapovačkami - celý článek i s videem

Cvičení - břicho

Vladimír Valouch

- je mu 34 let

- vystudoval Univerzitu Palackého, obor biologie, tělocvik

- osminásobný mistr republiky ve sportovním aerobiku (1996-2003)

- pětinásobný mistr Evropy

- trojnásobný mistr světa (2000-2003)

- mistr světa fitness step team (2004)

- Aerobik FISAF instruktor, J. G. Spinning instruktor, osobní trenér, Master instruktor GRAVITY pro Českou republiku

- spoluautor pořadu Buď Fit s ČT a autor knih Buď Fit s ČT, Osobní trenér II

- v současné době sportovní manažer Family Fitness

www.valouch.cz







Nejčtenější

Petr Klíma je na farmářských trzích v Praze 6 "pečený - vařený“. Na snímku s...
Z farmy přímo na stůl: nová kuchařka vás naučí milovat zeleninu

Nemusíte být fanatickým přívržencem farmářských trhů, abyste zjistili, že nejlepší zelenina je ta lokální. Ať už máte tatínka, který se vyžívá v pěstování,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nedomazlené děti mohou mít psychické potíže celý život

Schopnost navázat vztah se lidé učí od samého narození. Ukazuje se, že citová vazba k jedné osobě je pro další vývoj člověka zcela zásadní. Pokud je oslabena,...  celý článek

Andrea se svým synem Josefem
Co řeší matky v porodnici? Nepříjemný klystýr i problémy s podnikáním

Porod dítěte trvá i několik hodin, během kterých ženu doprovází zpravidla partner a porodní asistentky. Ty si na porodních sálech vyslechnou a zahlédnou...  celý článek

(Ilustrační foto)
Chuť na sladké může ukazovat na poruchu spánku i štítné žlázy

Neodbytná touha po cukru nemá jediné správné vysvětlení. Může signalizovat špatné stravování, spánkovou poruchu, přemnožené kvasinky, ale třeba i deprese nebo...  celý článek

Spisovatelka Irena Obermannová
Mívám pocity existenční hrůzy, přiznává Irena Obermannová

Letošní rok je pro spisovatelku a scenáristku Irenu Obermannovou v mnohém zásadní. Psaní o ženách vyměnila za detektivku, v televizi jí běží seriál o trapných...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Proč starší lidé hůř hubnou? Mizí jim svaly a ztrácí chuť, říká psychiatr

Je mnoho faktorů, které komplikují shazování přebytečných kil v dospělosti a ještě více ve stáří. Psychiatr Stefano Erzegovesi z Centra pro poruchy příjmu...  celý článek

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Když makup a stíny používá chlap - úchylnost, nebo umění?
Když makup a stíny používá chlap - úchylnost, nebo umění?

V poslední době víc než beauty vlogerky a blogerky jedou jejich pánské verze. Moc testosteronu z toho sice nekouká, ale ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.