Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Svádět svět v černé chce odvahu a sebevědomí. Nic pro plaché stydlivky

  4:44aktualizováno  4:44
Sladké aroma v růžovém obalu nechte dospívajícím holčičkám. Toužíte-li být skutečnou svůdnicí, žádoucí femme fatale a pro své okolí ikonou ženství, sáhněte po černé. Ne však po tmavých šatech, ale po vůni v černém obalu.

Černá barva představuje tajemství, touhu, strach z neznámého i eleganci. S tím kalkulují i tvůrci parfémů a vytvářejí černé vůně pro ženy. | foto: Profimedia.cz

Černá není jen nejoblíbenější barvou oblečení, ale ve velkém se prosazuje také v oblasti vůní. Černé flakony a parfémy pro ženy se za poslední rok staly velkým hitem. Namísto bílé, růžové, zlatavě žluté či svěže zelené se nosí toaletní a parfémové vody temné jako nejhlubší noc. Obalu odpovídá i samotný obsah – elegantní, smyslný, odvážně provokativní.

Za vším hledej Coco

Když počátkem století přišla francouzská návrhářka Coco Chanel s jednoduchými černými šaty, způsobila největší revoluci v oblékání. Strohost a černá barva do té doby stály v ústraní, až tato geniální vizionářka dokázala ženám, že místo volánků a květinových výšivek mají vsadit na umírněnost a ve své době troufalý minimalismus.

S černou ve velkém přišla Coco Chanel. Změnila dámský šatník a nyní mění její

Říkáte si, co to má společného s parfémy? Mnoho. Vůně a móda se vzájemně prolínají, šaty ovlivňují trendy i v této oblasti. Stejně silné spojení najdeme i v souvislosti s očními vjemy. Lidský mozek automaticky připisuje daným vůním i příslušné barvy a naopak.

Proto se výrobci parfémů zabývají nejen jednotlivými ingrediencemi, ale také barevností výsledného produktu.Ta hraje velmi důležitou roli v celkovém vnímání parfému.

Bílá je nevinná, černá elegantní a tajemná

Bílá symbolizuje nevinnost a čistotu, růžová sladkost a romantiku, červená vzrušení a sex, zelená narození a svěžest. Černá evokuje tajemno, odříkání, finální rozhodnutí, vzdor vůči zavedeným pořádkům, ale také eleganci, sílu, autoritu.

Zatímco pánské vůně zahalené do tmavých odstínů nejsou ničím novým, trvalo spoustu let, než se černá začala prosazovat i ve spojitosti s dámskými parfémy. Prakticky s každým dalším uvedením černé vůně přichází i specifická atmosféra, silný vzkaz, který tvůrci vysílají vůči ženám.

V roce 2003 představil módní návrhář Narciso Rodriguez dámskou vůni For Her ve strohém černém flakonu. Prolomil tak jedno z tabu, doposud byly flakony pro ženy maximálně tmavě modré či fialové, ne však zcela černé.

Nic pro ostýchavé

Před sedmi lety uvedl svou voňavou prvotinu americký módní návrhář Tom Ford, proslavený svými velmi sexy a velmi luxusními oděvy a fotografiemi odhalující více, než se od designéra sluší. Svůj první parfém dal do černo-zlaté lahvičky a pojmenovat jej Black Orchid – Černá orchidej. Po ženách touto vůní chtěl více odvahy a neskrývaného sex-appealu.

Na černé květy nalákala o dva roky později i značka Bulgari se svým Jasmin Noir či Marc Jacobs s černo-zlatou sedmikráskou.

Parfémová voda Jasmin Noir, Bulgari, 50 ml za 2 175 korun
Parfémová voda Daisy, Marc Jacobs, 50 ml, 1 950 korun

Všechny tyto vůně spojuje velmi silné, nepřehlédnutelné aroma. Ani jednu z nich by si nevybrala žena ostýchavá, plachá, nesebevědomá, nejistá si sama sebou. Proč? Černou vůni nelze nechat bez povšimnutí, upoutává pozornost stejně jako černá krajka na nahém těle. I ona je nebezpečně svádivá, luxusně smyslná a elegantně tajuplná. Tyto vlastnosti ještě umocňuje kombinace černé se zlatou, která se často objevuje.

Také posledních pár měsíců přineslo výrazné novinky na černém poli. Mezi ty nejvýraznější patří Coco Noir od Chanel a první vůní nesoucí jméno zpěvačky Lady Gaga. Vůně Coco Noir navazuje na svou předchůdkyni, ovšem jde mnohem dál. Její vonná kompozice je současnější, rafinovanější, nositelnější i pro mladší ročníky a především svůdnější a zapamatovatelnější.

Z Orientu do Benátek

Její autor Jacques Polge hovoří v souvislosti s černou Coco o nočním Orientu, který začíná i končí v italských Benátkách. Mísí se tu těžké orientální aroma růží, jasmínu, kadidla a pižma s osvěžujícím citrusovým aroma grapefruitu a bergamotu s jemnou špetkou narcisu a vanilky.

První černá parfémovaná voda Lady Gaga Fame Ultimate Masterpiece, prodává...
Parfémová voda Coco Noir, Chanel, 50 ml, 2 650 korun

Lady Gaga šla ještě dál. Nespokojila se pouze s černým flakonem, ale poručila si rovnou černý parfém. První svého druhu na světě skutečně vznikl, i když jeho vývoj trval déle než obvykle. Tvůrci přímo zacílili na temnou stránku ženské povahy, a tak mohli vytvořit novou generaci parfému, který nelze jednoznačně zařadit do stávajících kategorií. Obsahuje prudce jedovatý rulík zlomocný a vzácný šafrán, které doplňuje meruňkový nektar, aroma tygří orchideje a jasmínu sambakového.

Fotogalerie

Černé vůně se obecně vyznačují spoustou protikladů. Ač by se mohly zdát jako tvrdé, jejich aroma v sobě nese i stopy jemnosti. Temné svůdnosti a rafinovanosti sekunduje jistá nevinná hravost s jemným náznakem svěží romantiky.

Vystihují současnou ženu a její povahu i styl života lépe než rádoby sladce romantické vůně plné jemných ingrediencí. Život je mnohem víc než romantické snění o rozkvetlých zahradách a mísách plných ovoce. To autoři malých voňavých lahviček dobře vědí.







Nejčtenější

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

ilustrační snímek
Není vaše dítě osamělé? Víme, jak mu pomoci získat nové kamarády

Pokud je vaše dítě spíše introvertnější typ, možná jste si již někdy položili otázku, zda se necítí osaměle a neprospělo by mu víc kamarádů. Přinášíme vám...  celý článek

ilustrační snímek
Tři přesvědčení, která získáme v dětství a neseme je až do dospělosti

I když si to občas nechceme připouštět, naše dětství mělo nepochybně velký vliv na to, jací lidé se z nás později stali. Podle odborníků v dětství vznikají tři...  celý článek

Jane Fondová (Cannes, 17. května 2015)
Představuji si, jak umřu. Smrti se nebojím, říká Jane Fondová

Americká herečka Jane Fondová (79) na svůj věk vypadá neuvěřitelně skvěle a vitálně. Filmová legenda však přiznala, že přemýšlí o smrti. A dodala, že se jí...  celý článek

Ellen DeGeneresová na People's Choice Awards (Los Angeles, 7. ledna 2015)
Měla jsem deprese a navštěvovala jsem terapeuta, přiznala DeGeneresová

Ellen DeGeneresová (59) patří mezi nejúspěšnější ženy Hollywoodu. Má vlastní televizní show, je šťastně zadaná a nebojí se mluvit o své sexuální orientaci....  celý článek

Další z rubriky

Vínová rtěnka na přehlídce Marca De Vincenza.
Tmavá rtěnka je i pro vás. Zkuste extra lesk i sametově matný vzhled

Rtěnky v tmavých odstínech byly ještě nedávno na přehlídkách i v obchodech spíš výjimka, natož abychom je běžně potkávali na ulici. Během pár let se z nich...  celý článek

Pro správné a šetrné odličování očí je důležitý nejen přípravek, který je...
Konec podrážděným očím. Pomůže kosmetika s chrpou či měsíčkem

Při každém odličování vás pekelně pálí oči? Vylepšete svou odličovací techniku a vyberte si přípravek, který vaše oči nebude dráždit – hypoalergenní, bez...  celý článek

Třpytivé líčení se dá nanést nejen na obličej, ale na celé tělo.
Třpytkové šílenství. Blogerky je dávají do vlasů, na jazyk i do vaginy

Lesk a třpytky na kůži mohou být příjemným zpestřením líčení. Nejnovějším trendem ze sociálních sítí je zdobení i dalších částí těla. A to i těch, na kterých...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Tajemství dokonalého make-upu odhaleno! Nanesete ho vycpávkou podprsenky
Tajemství dokonalého make-upu odhaleno! Nanesete ho vycpávkou podprsenky

Nanést na pleť make-up tak, aby dokonale seděl? Pořádná alchymie. Beauty blogerky i obyčejné smrtelnice proto sahají k m... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.