Parfémy pro děti nejsou sci-fi, na trhu jsou voňavky pohádkové i luxusní.

Parfémy pro děti nejsou sci-fi, na trhu jsou voňavky pohádkové i luxusní. | foto: Profimedia.cz

Parfémy pro batolata i školáky jsou extravagantní, ale neublíží jim

  • 33
Děti rády napodobují rodiče, takže je víc než pravděpodobné, že když vás vídají s toaletní vodou nebo vašeho partnera s kolínskou, budou se jednoho dne taky chtít navonět. Obchodníci na to myslí a parfémy pro děti nejsou na trhu žádná novinka. Jsou možná trochu bláznivé, ale zaručeně bezpečné.

Dětská pokožka je daleko citlivější než kůže dospělého a látky, které vstřebá, se dostanou do krve daleko rychleji a ve větším množstvím. Týká se to i látek, které můžou způsobit alergickou reakci. „Proto je při výběru parfémů pro děti potřeba dbát především na jejich složení. Řada výrobců nabízí parfémové produkty bez alkoholu,“ říká Ivana Machoňová z e-shopu Parfums.cz.

Důležité je podle ní ohlídat, jestli jsou parfémy dermatologicky testované. Ty určené pro dětskou pokožku musí projít celou řadou klinických studií. Vůně bývají nedráždivé, jen velmi lehce parfemované a místo na alkoholu založené na vodě.

„Trh s dětskou kosmetikou je regulovaný, dětské parfémy musí stejně jako vůně pro dospělé splňovat určité standardy. Parfémy pro děti jsou bezpečné. Extravagantní, ale bezpečné,“ uvedl pro magazín Fashionista Frederick Bouchardy, zakladatel brooklynské firmy Joya Perfumes.

Ušetřit můžete, pozor na padělky

Důležité je nakupovat pouze v kamenných obchodech nebo v důvěryhodných e-shopech. Ceny v tržnicích nebo na stáncích jsou sice lákavě nízké, ale nemůžete si ověřit pravost, původ ani kvalitu produktu. Garanci může poskytnout i renomovaná značka; u nás je k dostání jak luxusní dětská kosmetika od známých módních domů, tak pohádkami inspirované vůně třeba od firmy Disney. I tady si dejte pozor na padělky.

Parfémy pro nejmenší mohou obvykle používat děti už od tří let, někdy i mladší. Cenově jsou dostupné, seženete je i pod hranicí sta korun. Asi však nepřekvapí, že nejde o velké trháky. „Jedná se spíš o okrajovou záležitost,“ podotýká v rozhovoru Frederick Bouchardy. „Umíte si představit, že by všechna batolata voněla?“

Dětské toaletní vody si oblíbily spíš starší předškolačky a školačky. Láká je pohádkový vzhled flakonků, „princeznovská“ růžová barva a vůně, které připomínají sladkosti. „Mezi nejoblíbenější patří čokoláda, vanilka, karamel a samozřejmě sladké ovoce,“ popisuje Ivana Machoňová. Podle ní můžeme očekávat, že v nejbližší době poptávka po dětských parfémech ještě poroste.