Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nová revoluce v kosmetice? Korejský hit slibuje ještě krásnější pleť

  0:30aktualizováno  0:30
BB, CC a DD krémy, noční masky, kosmetika s hadím jedem: většina kosmetických malých revolucí v posledních letech vzniká v jihovýchodní Asii, hlavně v Jižní Koreji. Nový trend, make-up s technologií „air cushion“, se pomalu, ale jistě dostává i k nám.

Tekutý make-up střídá novinka z Koreje. Přípravek je napuštěný v houbičce a nanáší se labutěnkou. | foto: Profimedia.cz

Vlastně jde o další úroveň BB krému. Ale zatímco víceúčelový přípravek, který už Asiatky používají od 80. let, obvykle kombinuje klasický make-up, hydratační krém a UV filtr, „air cushion“ má navíc vlastnosti kompaktního produktu.

Ten úplně první od jihokorejské firmy Iope se na tamním trhu objevil už v roce 2008. Jmenuje se prostě Air Cushion a jde vlastně o BB krém napuštěný ve speciální houbičce. Na pleť se nanáší pomocí labutěnky, vzniká tak lehká a rovnoměrná vrstva.

Tři v jednom? To je minimum

Fotogalerie

Výsledek je pak stejný jako u jiných multifunkčních krémů: pleť je zároveň hydratovaná, sjednocená a chráněná před sluncem. Chvíli trvalo, než si Korejky k nové textuře našly cestu, o její první úspěchy se postaral teleshopping, vysvětluje Mindži Kimová, analytička výzkumné agentury Euromonitor International.

Se svými verzemi přípravku pak přišly i další firmy a hit byl na světě. Třeba firma Iope na svém webu uvádí, že každých šest sekund se v prodá jeden klasický Air Cushion. Podle Kimové je mezi Korejkami tak populární i proto, že kryje, ale pleť příliš nezatěžuje: „To je důležité, protože léta v Jižní Koreji bývají velmi horká a vlhká zároveň.“

Přirozenost prodává

„Navíc zajišťuje přirozený vzhled a to odpovídá současným trendům,“ dodává expertka. A jsme (téměř) doma, dokonale zvládnuté „nahé“ líčení je právě teď v módě také na Západě. Proto není divu, že se technologie z Koreje, Singapuru či Hongkongu rychle rozšířila dál.

Vizážistky a kosmetické nadšenkyně ve Spojených státech i v Evropě žhavý objev hromadně objednávají z asijských e-shopů. Místní výrobci se ho zatím snaží napodobit a přizpůsobit pro západní klientelu. „Tato opravdová inovace, podobně jako BB krém v minulosti, znovu definuje zásady trhu,“ vysvětluje Françoise Lehmannová, generální ředitelka francouzské značky Lancôme.

Všechno v houbičce

Od kompaktního BB krému se vývojáři navíc odpichují při tvorbě dalších a dalších novinek. Sehnat proto už můžete primer, korektor, tvářenku, oční stíny a linky, dokonce i rtěnku, které využívají stejnou technologii.

Je dostatek důvodů pochybovat o tom, že „air cushion“ zcela vytlačí tradiční produkty, ale troufneme si předvídat, že bude patřit k hlavním kosmetickým trendům následujících sezon. A výrobci kosmetických štětců se možná budou muset přeorientovat na kvalitní houbičky a labutěnky.

Autor:






Nejčtenější

Ilustrační snímek
Naše pocity se promítají na našem zdraví, říká psycholožka Janáčková

Veselá mysl - půl zdraví. Platí to ovšem i naopak. Splíny a smutek na nás působí také. Emoce prostě mají na náš organismus větší vliv, než jsme si ochotni...  celý článek

Vínová rtěnka na přehlídce Marca De Vincenza.
Tmavá rtěnka je i pro vás. Zkuste extra lesk i sametově matný vzhled

Rtěnky v tmavých odstínech byly ještě nedávno na přehlídkách i v obchodech spíš výjimka, natož abychom je běžně potkávali na ulici. Během pár let se z nich...  celý článek

Hubněte efektivně, pomocí správně zvoleného pohybu
Devět pravidel, které vám pomohou zhubnout jednou provždy

Vyzkoušeli jste už nespočet různých „zaručených“ metod, jak zhubnout, ale stále vás trápí kila navíc? Pak je nejspíš nejvyšší čas začít hubnout s rozumem a...  celý článek

Maďarský guláš z vepřového masa
Guláš nejen předvolební. Dejte si klasiku z hovězího či vepřového masa

Za několik dnů tu máme volby a s tímto obdobím býval už za dob Rakouska-Uherska spjatý zvyk podávat voličům předvolební guláš uvařený nebo aspoň podávaný...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příběh Karolíny: Expřítel nevěří, že je konec. Pořád to na mě zkouší

S přítelem jsem vydržela dva roky a i to bylo až moc. Udělal si ze mě služku, pokladničku a hlídal mě na každém kroku. Pokoj od něj nemám ani po rozchodu,...  celý článek

Další z rubriky

Kosmetické vychytávky dokážou zpříjemnit chladné dny.
Deset věcí, které vám zpříjemní podzim. Tmavá rtěnka nebo tuhý parfém

Sychravé podzimní dny vám nemusí kazit náladu. Jsou skvělou příležitostí, abyste si mohla v teple domova vychutnat kosmetické novinky nadcházející sezony. Máte...  celý článek

Vrásky jsou strašákem pro mnoho žen. Často však zbytečně, protože na ně zabírá...
Omlazující efekt není mýtus. Pleť postaví na nohy kyselina hyaluronová

Stárnutí je přirozený proces, který nezastavíme. Zpomalit ho ovšem můžeme. Kromě správné životosprávy i kosmetikou z řady anti-age. V kolika letech s ní začít...  celý článek

Vínová rtěnka na přehlídce Marca De Vincenza.
Tmavá rtěnka je i pro vás. Zkuste extra lesk i sametově matný vzhled

Rtěnky v tmavých odstínech byly ještě nedávno na přehlídkách i v obchodech spíš výjimka, natož abychom je běžně potkávali na ulici. Během pár let se z nich...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Jemné metalické líčení: Jediný třpytivý makeup, se kterým můžete i do práce
Jemné metalické líčení: Jediný třpytivý makeup, se kterým můžete i do práce

Patříte mezi milovnice třpytek, ale nemůžete si dovolit nosit do práce příliš výrazné líčení? Sáhněte po metalických očn... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.