Dnes už stačí zadat jednu část hledaného outfitu a například na Pinterestu na nás vyskočí tisíce obrázků s návodem, jak daný kousek nejlépe kombinovat a kde ho zakoupit. Navíc je tu někdo, kdo nám přesně poradí, co je a není právě trendy a jak zařídit, abychom vypadaly prostě skvěle. Vítejte ve světě obdivovaných i zatracovaných módních influencerek.
Skoro by se chtělo říct, že jde o nový druh žen, které nám přineslo jednadvacáté století. Na rozdíl od devadesátkových supermodelek nemusejí vynikat oslnivou krásou, štíhlostí (i když buďme upřímní, těch, co mají padesát kilo i s postelí je stále většina) ani perfektními mírami.
Přestože jsou si často podobné jako vejce vejci, každá má touhu vyzdvihovat svou odlišnost a budovat svou značku skrz „originalitu“, což je právě ten zádrhel.
Při sledování YouTube kanálů nejsledovanějších módních influencerek brzy zjistíme, že jejich oblečení, šperky i make-up naopak demonstrovanou originalitu popírají a ve většině případů jsou děvčata a jimi propagované módní „must have“ kousky jako přes kopírák.
Přirozený šarm a originální styl, kterým se některé ženy pyšnily na začátku milénia, je nyní nesmlouvavě ovlivňován sociálními sítěmi jako je TikTok, YouTube nebo milovaný i proklínaný Instagram.
Možná jsme kdysi samy byly dívkami, které dokázaly zkombinovat nekombinovatelné a plastové náušnice spolu s nažehlenou blůzkou a nízkými kapsáči byly vstupenkou do módního nebe. Instagramová módní policie byla tehdy ještě na houbách, a tak nikdo nesoudil, zda je tento nebo podobný outfit společensky přijatelný.
Oblečení, které bychom dnes bez přemýšlení poslaly do módního pekla, tehdy vyzdvihovalo individualitu své nositelky tak, jak už to dnes na ulicích moc nevidíme.
Dnes a denně potkáváme ženy, které jako kdyby vystoupily z instaúčtů, na nichž posbíraly nejnovější trendy doby a v dobré víře je smíchaly všechny dohromady.
Je zajímavé podívat se pečlivěji na kanály úspěšných (měřeno počty sledujících) influencerek. Nakonec zjistíme, že postačí sledovat jednu slečnu, protože kousky, které nám předkládají, jsou téměř identické.
Například pro rok 2023 stojí na piedestalu zájmu několik neustále omílaných „must-have“ kousků, které na nás zároveň křičí z výloh obchodů módních řetězců od Miami až po Kalkatu.
Které to jsou?