První poznatek se naskytl ihned po vstupu do obchodního centra. Chvíli jsem přemýšlela, jak prodejnu najdu, než mi došlo, že stojím přímo před ní. Blízkost zřejmě nejvytíženějšímu vstupu od metra je zřetelnou výhodou. Jen málokdo odolá a nenakoukne dovnitř osobně.
Dobře organizovaný chaos
Podle toho také vypadala situace uvnitř samotné prodejny. Zatímco jiné obchody zely ono čtvrteční dopoledne prázdnotou, v Halfprice bylo až překvapivě plno.
„Nově otevřená prodejna Halfprice má vzhledem ke koronavirovým omezením povolenou kapacitu 140 zákazníků. Dodržování nařízení je samozřejmě kontrolováno,” říká viceprezidentka řetězce HalfPrice Joanna Czyżewská. Upřímně řečeno, nezdálo se, že by počet návštěvníků někdo kontroloval, a nejspíš ani nebyl důvod. V jiné časy je zde totiž podle zaměstnanců ještě plněji.
Prodejna je prostorově docela velkorysá, vlivem velkého množství regálů a věšáků však musí člověk zdatně proplouvat mezi zbožím a ostatními zákazníky. Což by se však dalo považovat za pozitivní hodnocení. Velká nabídka je přeci jen to, po čem cílová skupina touží. A vybírat je opravdu z čeho.
Stojany jsou plné věcí a už na první pohled je zřejmé, že ten pravý, dokonale padnoucí kousek si člověk musí „vyhrabat” mezi množstvím oblečení, které se zde většinou vyskytuje v jednom, nebo jen pár kusech. Vše je ovšem úhledně seřazeno nejen podle typu oblečení, ale také podle velikostí, které označuje dobře viditelná a už z dálky rozpoznatelná značka na ramínku.
Velikosti se pohybují od XS až po XXL a na výběr je mnoho kusů od každé z nich, takže možnost volby má opravdu každý. Potěšeni budou nejspíš zejména páni, kteří jsou módní scénou a obchody někdy zanedbáváni. V Halfprice najdou širokou škálu oblečení všeho druhu. Nechybí ani dětská sekce, byť poněkud skromnější.
Věci nejsou promíchané, jak tomu občas bývá. „K tomu, aby se u nás zákazníci cítili dobře a věci na prodejně byly uklizené, potřebujeme tým padesáti spolupracovníků,” říká Czyżewská.
Nové zboží je podle ní přiváženo každý den a sortiment se tak rychle obměňuje. I tento přístup je součástí celého konceptu off-price, v rámci kterého nabízí řetězec značkové zboží přímo od výrobců za nízké ceny. „Náš tým nákupčích a odborníků na trendy spolupracuje se značkami a designéry z celého světa. Každý den loví trendy a vyjednávají ceny. Naplňují očekávání našich zákazníků tím, že nabízí rozmanitost a vysokou kvalitu zboží za nejlepší cenu,” vysvětluje viceprezidentka Czyżewská.
Všechno zboží by podle slov vedení mělo být nové a v prvotřídní kvalitě. Nejspíš tomu tak ve většině případů je, při důkladnější prohlídce se však dá narazit i na kusy, které naznačenému standardu neodpovídají. Zatržené nitě a vytažená vlákna jsou zde nejspíš k vidění častěji než v běžných obchodech.
Hurá na značky?
A jak je to tedy se značkami, které mají být hlavním lákadlem obchodu? Vedení jejich výčet nechce sdělit, údajně protože Halfprice přichází každý den s novou nabídkou. Kdo ovšem čeká záplavu kousků známých designérů, bude zklamán. Objevují se zde převážně méně známé značky, s trochou snahy tu a tam vykoukne i Tommy Hilfiger, Guess, Pepe Jeans nebo Twinset.
Ceny jsou podle očekávání solidní, pohybující se nejčastěji v řádu pár stovek. Jednotlivé kousky mají klasické štítky (vždy na rukávu, jak jsem byla upozorněna), kde je kromě současné ceny uvedena i ta původní. Není mi úplně jasné, o jak „původní” cenu se jedná, někdy se však zdá poněkud nadsazená. Avizovaná sleva někdy dosahuje i 75 procent.
Halfprice expandujeHalfPrice patří do skupiny CCC a vedle České republiky působí také v Polsku, Rakousku a v Maďarsku a na konci roku se objeví v Chorvatsku. V Polsku značka debutovala letos v květnu a dosud na tamním trhu otevřela 27 prodejen. Do Rakouska a Maďarska řetězec expandoval v srpnu. |
Není to však jen oblečení, které tvoří zdejší sortiment. Velký prostor je věnován botám, dámským, pánským i dětským. Opět platí, že si svůj vysněný pár musíte najít, jednotlivé velikosti jsou však i v tomto případně přehledně seřazeny v regálech. Opodál najdete kabelky, šály a jiné menší doplňky, nedaleko stojí vyskládané kufry.
Zhruba čtvrtina prostoru je pak vyhrazena bytovému designu. V době naší návštěvy byly regály spíše prázdnější. I tak si však zákazníci mohou odnést formu na bábovku, deku, polštáře, nádobí, vázy, sošky a mnoho dalších produktů. Za drobnější zboží utratí pouhých pár desítek korun, cena za větší se podobně jako v případě oblečení pohybuje v řádu stovek.
A jaký je tedy výsledný dojem? Otevření prodejny se dostalo značné pozornosti, která logicky vzbudila velká očekávání. Mnozí proto možná budou při první návštěvě zklamáni. Na druhou stranu se v Halfprice dá najít dost zajímavých kousků a v zásadě platí pravidlo, že „kdo hledá, najde“. Jsou bezpochyby mezi námi tací, které podobný způsob nákupu vzrušuje a budou zde ve svém živlu. Příležitost ocení i ti, kteří se chtějí značkově obléknout za nízký, či alespoň nižší peníz, a nevadí jim výběrem strávit delší než obvyklou dobu.