PFB má smělý plán. Chce obsadit exkluzivní dvoupatrový obchodní prostor v Pařížské 22, v domě patřícím skupině PPF.
„Chtěli bychom tam na konci příštího roku otevřít flagship store Hugo Boss o velikosti 600 metrů čtverečních, kde bude dámská i pánská móda. Je to v posledním stadiu příprav a máme předběžnou dohodu s pronajímatelem, ale smlouva zatím podepsaná není. Zvažujeme to z ekonomických důvodů,“ říká Marián Vrtoch, který je spolu s Jaroslavem Havlem (AK Havel, Holásek & Partners) a Janou Jusnovou majitelem loni založené společnosti Premium Fashion Brands.
Do PFB spadá zhruba třicítka prodejen se značkami Beltissimo, Geox či Armani Jeans. Jde o značky označované jako „dostupný luxus“, tedy nikoli ty nejdražší. PFB má vizi vybudovat největší tuzemskou síť obchodů s dostupným luxusním oblečením a doplňky a ve střednědobém výhledu také mezinárodní e-shop.
„Budoucnost celého retailu vidíme v on-line. Chceme zároveň využít toho, že tu máme kamenné prodejny, a umožnit zákazníkům si zboží z internetu vyměnit nebo vrátit v prodejně,“ říká Vrtoch.
Pařížská je podle něj dlouhodobě nejlepší adresou pro luxusní byznys v postkomunistické Evropě, nicméně rozjet tam výdělečný butik není snadné. „Provozovat tu byznys model formou franšízy představuje obrovské provozní náklady na pronájem a personál, je to velmi těžké,“ říká.
LBM? Bez komentáře
Své o tom vědí manželé Bakalovi, jejichž skupina Luxury Brand Management (LBM) působí v Pařížské od roku 2010. Tehdy vstoupila do společnosti John Grove & partners podnikatele Vladana Hájka a Jana Zvady.
Investiční nákupy pokračovaly převzetím Prospekta Moda CZ podnikatelky Lenky Vejvalkové. Na vrcholu budování impéria měla LBM celkem 28 butiků, z toho polovinu v Pařížské a přilehlých ulicích. Dosud se nicméně nedostala z červených čísel.
Po ztrátě více než 150 milionů korun v roce 2015 ohlásila LBM loni výsledek hospodaření minus 106 milionů, přestože tržby skoro o pětinu narostly na rekordních 733 milionů korun. Loni začala v Pařížské vyklízet pozice, pustila některé butiky a značky, které vyhodnotila jako neperspektivní.
O budoucnosti v branži se LBM nechce bavit. „Společnost nebude komentovat výsledky a strategii nad rámec toho, co je uvedeno v tiskové zprávě,“ říká mediální zástupce společnosti Jitka Havrdová.
Při loňském úklidu v LBM si dvě prodejny v Široké ulici, křížící Pařížskou, odkoupil zpět Vladan Hájek – prádlo La Perla a klenotnictví Boucheron.
Podnikatel, který má kromě toho v pražských Vysočanech obchod s luxusními sportovními koly Colnago, se také chopil opuštěné licence na distribuci luxusních mobilních telefonů Vertu, které do Česka před lety sám přivedl. Jeho úsilí opět vzkřísit značku však přišlo vniveč. V půlce července společnost oznámila, že kvůli dluhům končí a již nebude vyrábět.
Proslýchá se, že na místě loni zavřeného butiku Vertu by se mohla objevit Furla v přímém zastoupení této italské značky kabelek a bot.
Boss se vzdát nechce
V plném nasazení se vrací také Lenka Vejvalková, které po prodeji Prospekta Mody zbyl butik v Pařížské Dolce Gabbana. Od letoška je také majitelkou Saga Fashion a s ní i nájemnicí dvou obchodních prostor na Pařížské, za nimiž dlouhá léta stál Ranko Pecič.
V jedné z nich (Pařížská 19), kde byl donedávna pánský butik Hugo Boss, otevře Vejvalková 10. srpna obchod s luxusní italskou módou Brunello Cucinelli. Na stejnou adresu se vejde ještě jedna prodejna, a to se značkou Hogan Shoes, patřící pod italskou skupinu Tod’s. Otevře se počátkem srpna.
„Máme také butik s dámskou módou Hugo Boss v Pařížské 6, který aktuálně přestavujeme, bude tam nová značka. Zatím nechci říkat jaká,“ uvádí Vejvalková.
Podnikatelka se nicméně nechce jen tak vzdát spolupráce s německým módním domem Hugo Boss, který v Česku zastupoval Pecič, a o franšízu se zřejmě utká se skupinou PFB.
Stálicí Pařížské je skupina Carollinum Tamary Kotvalové. V Pařížské provozuje butiky Carollinum, Rolex, Patek Philippe a Montblanc.
„Aktuálně připravujeme dva projekty otevření a rozšíření butiků v Pařížské ulici, které budou realizovány v následujících třech letech,“ říká Kotvalová.
Kotvalová předpokládá, že letos přesáhne obrat její firmy půl miliardy korun.
Zisk údajně roste, podle posledních zveřejněných údajů vykázala firma v roce 2015 zisk před zdaněním ve výši 73 milionů korun. „Letos je v Pařížské znát oživení ze strany asijských a ruských turistů,“ dodává Kotvalová.