Nazí muži dokonce lákají více návštěvníků než letošní výstava u příležitosti 150. výročí narození oblíbeného vídeňského malíře Gustava Klimta.
"Neočekávali jsme to, protože Klimt je ikonou Vídně. Lidé jsou zvláštní," řekl mluvčí muzea Klaus Pokorny.
Výstava začala 19. října a Leopoldovo muzeum na ní chce veřejnosti ukázat rozmanitost a proměnu zobrazování mužské nahoty.
Denně ji navštíví přes tisíc lidí a podle Pokornyho je to v některých dnech i více než dvojnásobek.
Ovšem vděčí za to především kontroverzní reklamě, která výstavě předcházela. Zvaly na ni plakáty s trojicí úplně nahých fotbalistů, čímž se řada lidí i institucí cítila pohoršena. Muzeum se pak rozhodlo všechny velké vídeňské billboardy přelepit.
Fotografii francouzského uměleckého dua Pierre et Gilles s názvem Vive La France pak mohou v plné kráse vidět návštěvníci v muzeu. S ní je tam ještě dalších 300 děl, včetně plakátu Andyho Warhola s názvem Querelle.