Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

5 důvodů, proč se vám nedaří hubnout

  6:00aktualizováno  6:00
Pořád bojujete s váhou? A pořád neúspěšně? Tady je pět nejčastějších chyb, kterých se lidé v boji za štíhlou linii dopouštějí.
Chybějící svaly se postupem času nahrazují tukem.

Chybějící svaly se postupem času nahrazují tukem. | foto: Profimedia.cz

1. chyba: Řídíte se špatnými radami
Na konci sedmdesátých let převládl názor, že dietní jídelníček nesmí obsahovat téměř žádné tuky. Zatímco obsah tuků se podle tohoto dietního doporučení snížil, podíl sacharidů v potravě výrazně vzrostl, uvádí server msn. Jenže zatímco na počátku sedmdesátých let činil průměrný denní kalorický příjem 2450 kalorií, v roce 2000 tento příjem vzrostl na 2618. Za tento nárůst pak, podle odborníků, mohou právě sacharidy.

Pokud chcete opravdu zhubnout, zaměřte se právě na svůj příjem sacharidů a radikálně ho omezte. Sacharidy totiž zásobují vaše tělo energií. Nicméně problémem naprosté většiny lidí je skutečnost, že přijmou mnohem více energie, než stihnou spálit.

2. chyba: Jíte jen nízkotučné potraviny
Nízkotučné potraviny mohou být jedním z faktorů, který se podílí na vaší nadváze. Například studie z Cornell Univesity ukazuje, že lidé s nadváhou, kteří jedí výhradně jen nízkotučná jídla, zkonzumují o 47  % kalorií více, než kdyby se stravovali "normálně." V průměru totiž nízkotučná jídla obsahují o 59 % méně tuku, ale jen o 15 % kalorií méně než klasické potraviny. Problém je však v tom, že mnoho lidí snadno podlehne dojmu, že nízkotučných potravin mohou sníst mnohem více a v konečném důsledku tak přijmou více kalorií než z běžných potravin.

3. chyba: Pořád nestíháte snídat
Jistě, slyšeli a četli jste to už nejméně stokrát! Ale pořád se tím neřídíte, protože prostě nemáte čas, chuť nebo vám do toho vždy něco přijde a snídani prostě vynecháte. Vědci z univerzity v Massachusetts zjistili, že lidé, kteří nesnídají, mají pětkrát větší pravděpodobnost, že budou obézní, než ti, kteří snídají každý den. Je to proto, že když po šesti až osmihodinovém spánku přeskočíte snídani a vrhnete se okamžitě do práce, brzy vám začne chybět energie a vaše tělo tento stav začne signalizovat chutí na sladké.

První jídlo dne snězte do devadesáti minut po probuzení. Výzkumy ukazují, že lidé, kteří s prvním jídlem čekají déle, mají o 147 % větší pravděpodobnost, že ztloustnou. U těch, kteří snídají o více než tři hodiny později, už je toto riziko větší o 173 %.

4. chyba: Jíte příliš mnoho cukru
Jídelníček většiny lidí je stále přeplněný cukrem. Zkontrolujte si například etiketu na cereáliích, které si dáváte k snídani. Ačkoli jsou například cereálie označovány jako zdravé, jsou plné cukru. Problém je v tom, že cukr zvedne krevní hladinu inzulinu - hormonu, který signalizuje vašemu tělu, aby přestalo spalovat a začalo ukládat tuk.

Pečlivě si vždy prostudujte, co vaše jídlo přesně obsahuje. Vyměňte cereálie za ranní omeletu. Vědci z univerzity v Saint Louis zjistili, že lidé, kteří mají ke snídani vajíčka, zkonzumují v průběhu dne méně kalorií než například ti, kteří snídají sladké pečivo. Ačkoli obě dvě snídaně obsahují stejné množství kalorií, ti, kteří posnídali vejce, potom v průběhu dne přijali o 264 kalorií méně.

5. chyba: Neposilujete
Studie, kterou provedla univerzita v Connecticutu, se zúčastnila skupina mužů s nadváhou. Pod vedením odborníků jim byl sestaven jídelníček s 1500 kaloriemi denně. Navíc byli rozděleni do tří skupin: první z nich necvičila, druhá se věnovala třikrát týdně aerobním cvičením a třetí kombinovala aerobní aktivity s posilováním. Každá ze skupin zhubla přibližně deset kilogramů. Nicméně posilující skupina se zbavila o pět kilogramů tuku víc než ostatní dvě. Posilující muži totiž ztratili téměř jen čistý tuk, zatímco ostatní ztratili i svalovou hmotu.

Zařaďte do svého dietního plánu i posilovací aktivity. Studie jasně ukazují, že ztracené svaly jsou postupem časy nahrazeny tukem. Nicméně to neznamená jen to, že budete vypadat ochable, protože se vám také zvětší velikost oblečení. A to i v případě, že vaše váha bude pořád stejná. Každý kilogram tuku na vašem těle totiž zabere o 18 % větší prostor než kilogram svalů.

Autoři:






Nejčtenější

Jane Fondová (Cannes, 17. května 2015)
Představuji si, jak umřu. Smrti se nebojím, říká Jane Fondová

Americká herečka Jane Fondová (79) na svůj věk vypadá neuvěřitelně skvěle a vitálně. Filmová legenda však přiznala, že přemýšlí o smrti. A dodala, že se jí...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Vyzrálejší, chuťově výraznější až pikantnější sýry si nejlépe rozumí se...
Sýry pravé i falešné, kolik obsahují vápníku a s jakým vínem je párovat

Málokterá potravina je tak samozřejmou součástí českých ledniček a prostřených stolů. Sýry milujeme k snídani, obědu, svačině, večeři nebo třeba večer jen tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

Babička s dědou se starají o svá vnoučata - jedenáctietou Anežku a osmiletého...
Děti žily ve stanu, než je máma opustila. U prarodičů našly nový domov

Na 35 metrech čtverečních žijí ve dvou místnostech babička s dědou a jejich dvě vnoučata. Jejich máma a prarodičů nejmladší dcera je opustila. Do televizního...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

Ilustrační fotografie
Sporty, které nejvíce prospívají zdraví

Přemýšlíte nad tím, jaký vybrat sport, abyste prospěli vašemu zdraví? Tuto otázku řeší i experti a odpověď není zcela jednoznačná. Do desítky těch nejlepších...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy
5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy

Vlasy vám zdobí čerstvé ombré, jenže co dál? Na hlavě máte teď hned dvě barvy s rozdílnými nároky a obě se hlasitě dožad... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.