Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zubní poradna MUDr. Kopeckého

Etika ve zdravotnictví
Zdravím,pane doktore prosím o radu. Manžel navšívil svého zubního lékaře a ten mu oznámil,že již nemá a nebude mít smlouvu se zdravotní pojišťovnou.Co to pro nás jako pacienty znamená? Chodíme k panu doktorovi celá rodina.Tedy čtyři lidé.Je velký finanční rozdíl, kdy lékař není registrován u pojišťoven. Nyní lékař spočítel manželovi opravu zubů na cca 45 tisíc.Čištění kanálku 1500,-, bílá plomba 1520,- Jsou toto standartní ceny, nebo máme lékaře změnit. Děkuji za odpověď.
Iveta
MUDr. Václav Kopecký
Váš lékař se rozhodl poskytovat kvalitní péči za reálné ceny, ty které uvádíte jsou zcela obvyklé, a odrážejí skutečné náklady na ošetření. S vybavením za několik milionů Vám nemůže zhotovit plombu za 150 korun, které mu platí pojišťovna – auto Vám za 150 korun taky nikdo nespraví, a to je ta oprava obvykle levnější a jednodušší než u zubů. Pokud chcete mít zuby v pořádku, svého lékaře se držte, rozhodl se pro tu těžší cestu (pro něj i pro Vás) ale hlavně ve Vašem zájmu. I pro něj by bylo jednodušší dělat hodně špatných výkonů, kdy na kvalitě nezáleží, aby se na pojišťovnu uživil, než začít skutečně poskytovat kvalitní péči. Je ale na Vás, nakolik si svých zubů vážíte, a chcete si je uchovat do pozdního věku – to je podstatné pro Vaše rozhodování.
Etika ve zdravotnictví
A toho drsnaka, nechte doma :P Sara ;)
Sara
MUDr. Václav Kopecký
Drsňák nepřišel, jen se někdy pokouším nastavit zrcadlo, ale nekaždý chce ten odraz vidět.vk
Etika ve zdravotnictví
Je mi 27 let a jak jsem jiz zminila, moje navstevy zubniho lekare byly utrpenim. Nikdy se nikdo nezajimal, jaka bolest me souzi, nikdo se mnou nekomunikoval jak by lecba mohla probihat, nikdo mne neinformoval, co se prave v mych ustech resi, co se nachazi za problem apod. V soucasne dobe se nachazim v USA, kde se mi dostalo pece zubnich lekaru, kterym jsem ovsem samozrejme hodne zaplatila. Ja velice chapu, ze v soukromych ordinacich v CR je pristup temer stejne uzasny, ale porad nedokazu pochopit laxni a nevrly pristup zubnich lekaru, statnich ale dokonce i soukromych ordinaci v CR. Co Vy si o tom myslite? Mam se bat vstoupit do ordinace a stydet se za svoje "zubni problemy"? Verim, ze mi rozumite. V Cechach jsem se proste setkala s minimalnim pristupem. Dekuji za Vas cas
Sara
MUDr. Václav Kopecký
Dobrý večer Sáro, Vy jste klient, a jen Vy si vybíráte, kdo a jak Vás bude ošetřovat. Možná bych pochopil ty stresované a státem hanebně placené lékaře, že nemají sílu a odhodlání dělat svou práci tak, jak si možná kdysi představovali, ale určitě nedokážu pochopit jejich pacienty, že na sobě takovou péči připustí. I když i to je individuální, když se začtete do dotazů, najdete jich řadu na téma, jak je možné že se lékař nepřetrhne, a kde ještě bere tu drzost říct si za práci peníze. České zdravotnictví je placeno desetikorunami (cena většiny výkonů je státem oceněna v rozmezí 30 – 300 Kč, aspoň ve stomatologii, přičemž reálná cena je víc než desetinásobná). U nás na klinice si klientů Vážíme, a proto jim prostě nemůžeme nabízet levnou péči – vždyť by od nás odešli, a to si nemůžeme dovolit. Věřím, že na to časem přijdou i ostatní, ale bude to trvat ještě dlouho. Je tady přece jen více zvykem nadávat na drahotu, než ocenit kvalitní práci a poctivě za ni zaplatit. Kdo ale chce, najde si péči podle svých představ, aspoň v Praze už to není problém, a myslím že ani v jiných městech.
Etika ve zdravotnictví
Pane doktore Kopecky, moje detstvi bylo propleteno zubarskou ordinaci a strachem z ni tolikrat (presneji, muj strach byl mireny prave k dentistovi) a tudiz jsem si nedokazala predstavit navstevu zubni ordinace bez stresu, nebolestiveho a minimalne neprijemneho zazitku. Co mne konkretne zajima, neni problem, ktery se tyka meho chrupu, ale zajima me Vas postoj jako dentisty k pacientovi.
Sara
MUDr. Václav Kopecký
viz dále
Etika ve zdravotnictví
Dobry den, chci se zeptat - ma zubarka mi nechce dat umrtvovaci injekci pri vrtani zubu. Rekla snad i nejaky duvod, ale ten jsem nepochopila a tak by mne zajimalo co ji k tomu muze vest? A take by mne zajimalo, jestli mam na tu injekci pravo. Mimochodem stejny postoj mela i ma predchozi zubarka... Dekuji za odpoved.
Kal
MUDr. Václav Kopecký
Na injekci právo máte – pokud není z důvodů stanovení diagnózy nutné vidět reakce na ošetření, měla byste injekci dostat. Asi Vám nezbude než hledat dál někoho lidumilnějšího.
Etika ve zdravotnictví
Dobrý den pane doktore , nedávno jsem se na vás obrátila s žádostí o radu ohledně dočasného můstku. Nyní mam v ústech můstek nastálo ,zuby jsou větší než moje původní ,pravá strana naráží do spodních zubů ,levá nedokousne ,šišlám a u dásní mam mezeru takže usmát se znamená ruku před ústa.Omlouvám se, ale jsem bezradná,mohu tuto práci reklamovat a popřípadě požadovat opravu nebo vrácení peněz. Děkuji za radu Hanka z Chomutova
Korcová Hana
MUDr. Václav Kopecký
Reklamovat můžete každou práci, a pokud je stav jaký popisujete, neměl by bát problém s reklamací uspět. Pokud by ji lékař nechtěl uznat, můžete se obrátit na radu odborníků České stomatologické komory, nebo na soudního znalce v oboru Stomatologie.
Etika ve zdravotnictví
Dobrý den, je pravda, že pokud pacient nechodí na pravidelné zubní prohlídky, tak může zaplatit vysokou pokutu? Děkuji za odpověď.
Maxima
MUDr. Václav Kopecký
Není to pravda, bohužel.
Etika ve zdravotnictví
Dobrý den, pane doktore, je normální aby zubařka brousila zub (i když je mrtvej) bez anestetika? aniž by se mě zeptala, rovnou začala brousit. A potom to ještě delší dobu krvácelo. Bolesti snesu hodně, ale tohle mě dorazilo.....
Václav
MUDr. Václav Kopecký
Ne, normální to není, mrtvý zub sice nebolí, ale okolní tkáně ano. Jen pokud si byly jistá že se okolních tkání nedotkne, pak je takový postup oprávněný – záleží na rozsahu výkonu. Když Vás to ale bolelo, měl jste si o anestesii říct.
Etika ve zdravotnictví
dobrý den mám paradentozu a na radu lékaře jsem si nechal zhotovit dlahovací můstek na šest předních zubů horní čelisti+keramické korunky a na zásuvné spoje smímatelnou náhradu na zbytek zubů horní čelisti.To všechno by bylo v pořádku, kdyby hned při zhotovování nybyly potíže (snímatelnou náhradu mi dělala laboratoř na třikrát, než se "trefili".) Problémy pokračovaly i po dokončení-prasklá a vyštíplá keramická korunka,odlomení části korunek na dalších dvou zubech, ulomení, nebo úplné vylomení tří zubů ze smímatelné náhrady, výměna nefunkční matrice zás. spoje, úplné uvolnění celého dlahovacího můstku. Všechny tyto vady se projevily postupně asi osm měsíců po odevzdání práce do nešního dne. Samosebou lékař se odvolává na šestiměsíční záruční dobu. Můj dotaz tedy zní: je vůbec morální schovávat se za sporný zákon, jako by se jednalo o nějakou želičku, mimochodem na tu je záruka dva roky.Jen pro ilustraci je řeč o renomované zubní klinice. Dějuji za Váš názor.
Josef
MUDr. Václav Kopecký
Bohužel to je těžké posoudit, když jsem práci neviděl. Popisovaný typ práce patří k těm nejobtížnějším, které zhotovujeme, a riziko komplikací je opravdu vysoké. Na tyto rizika Vás ale měli upozornit předem, aby jste mohl posoudit výhody a nevýhody zvoleného řešení, a případně se rozhodnout pro jiné. Pokud se ale práce několikrát předělávala, souhlasím s Vámi, že renomované pracoviště by se nemělo za nic schovávat, a zhotovit práci znovu. Zda je to ale právně vymahatelné, to nemohu posoudit – můžete se zkusit obrátit na oblastní stomatologickou komoru, ta podobné případy řeší.
Etika ve zdravotnictví
Chtěla bych se zeptat.. po sejmutí fixních rovnátek bylo zjištěno že mám mezi horními jedničkami kaz.. proto jsem se šla objednat ke svému stomatologovi aby mi zub spravil.. obědnal mě za tři měsíce během čekání se mi kaz o dost více rozrostl.. při návštěvě mého stomatologa jsem se ale spravení zubu nedočkala.. opravil mi kaz na stoličce a na můj přední zub mě znovu přeobjednal.. za tři měsíce...!!! takže to vypadá že budu čekat půl roku na spravení předního zubu.. je normální to normální čekací doma na spravení předního zubu když už mám rozsáhlý kaz..? Nebo mám raději vyhledat jiného zubaře..?
Iva
MUDr. Václav Kopecký
Bohužel, při katastrofálním nedostatku zubařů v Česku to není neobvyklé, vzhledem k nízkým cenám zubní péče (přestože Vám připadají vysoké, jinde tak levnou péči nenajdete) odchází řada mladých kolegů do zahraničí, a starší do důchodu. Zkuste se domluvit se sestřičkou, aby Vám zavolala, kdyby někdo zrušil termín (to se stává poměrně často), nebo si nechte opravit zub jinde (plombu pojišťovna stejně nehradí, a v praxi bez smlouvy s pojišťovnou Vás vezmou určitě dříve.
Etika ve zdravotnictví
Dobrý den pane doktore... Mám takový dotaz ne přímo z oblasti zubařský zákroků,ale zubaře se to týká. Manžel má novou zubařku a byl objednán na kontrolu. Bohužel ho den před tím odvolali z práce do terénu. Když jsem do ordinace volala a chtěla manžela přeobjednat, sestra mi sdělila, že za změnu objednání se platí 140,-Kč. Chci se tedy zeptat,zda jste se s tímto již setkal. Děkuji za názor.
Veronika
MUDr. Václav Kopecký
Setkal, i když ne za přeobjednání, to mi připadá trošku drsné. Ale pokud se pacient nedostaví na objednaný termín, nebo se omluví jen chvíli před ním, ordinace pak nepracuje a vzniká škoda, kterou by měl pacient uhradit. A hodina provozu ordinace stojí i několik tisíc korun - i když se nepracuje, personál tam musí být, musí se platit leasingy, nájmy, topení atd… - proto pak může být náhrada dost drahá. Nikdo si nemůže dovolit v práci nepracovat, a zubaři vzhledem k enormním nákladům na provoz ordinace teprve ne. Pokud se ale přeobjednáte den předem, není obvykle problém volný termín rychle obsadit, pak považuji náhradu škody za nerelevantní a nemravnou.
Etika ve zdravotnictví
Zubní lékař mi našel 3 kazy a opravil jen jeden. Na další mě objednal až za měsíc. Proč neošetřil kazy ihned?
Šárka
MUDr. Václav Kopecký
Asi neměl čas, zřejmě musel ošetřovat pacienty kteří se objednali dříve než Vy. A měsíc je v podmínkách současné stomatologie velmi dobrý termín.
Etika ve zdravotnictví
Pane doktore, jste borec - klobouk dolů před Vámi. Musím ocenit,jak asertivně, vtipně a jasně odpovídáte všem pacientům, kteří by rádi do morku vysávali zdravotní systém (respektive peněženky nás všech) za "takové zbytečnosti" jako zubní výplně, náhrady atd. Nicméně jistě uznáte, že nic není černé a bílé. Jistě uznáte, že zejména lidé důchodového věku jsou v situaci, kdy celý život žili v jiném systému a pochopit změnu je pro ně většinou dost obtížné a konfrontace s přímými platbami je pro ně často nepochopitelná. Dokonce se mi již stalo, že na můj argument o "solidárním systému pojištění a čerpání pěněz z kapes nás všech" mi pacient vmetl, že "i za jeho peníze jsem já vystudoval".....:) Co by jste na to řekl Vy? Děkuji za odpověď.
mollaris
MUDr. Václav Kopecký
Že má pravdu, ale nejen za jeho peníze, také za peníze svých rodičů a všech ostatních. A ani pacient, ani já jsme s těmi penězi nehospodařili, proto je těžké teď hledat viníka, který zavinil, že ty peníze už nejsou. Zdravotnictví má velmi omezený rozpočet, ze kterého mu lze vytrhnout zub a zhotovit bezplatně snímatelnou protézu, takže bez zubů nebude, ale ostatní už je nadstandard, na který ze společného rozpočtu nezbývá. Kde nic není, tam ani ministr zdravotnictví nebere, a i když zuby rozhodně nepokládám za zbytečnosti, pokud chce lepší než ten standard, nezbude mu než si je sám zaplatit. Protože jiná kolektivní volba by například byla – budeme všem platit zuby, ale pacienty s infarktem necháme zemřít – do rozpočtu veřejných financí se tak také vejdeme, a třeba na tom stát ještě něco vydělá. A z tohoto pohledu ty zuby přece jen tak důležité nejsou. Navíc si myslím, že většina tazatelů se nesnaží zdravotní systém vysávat – jsou to převážně lidé, kterým nepomohl či neodpověděl jejich lékař, a proto hledají pomoc jinde. A také doufám, že jim dokážu smysluplně vysvětlit, proč si to či ono musí zaplatit sami, i když na to mám většinou k dispozici pouze pár řádek, namísto luxusu osobního rozhovoru - tu šanci měl jejich lékař, ale kdyby ji využil, nemuseli by se obracet na mne. Takže jenom v systému a penězích ta chyba asi nebude.
Etika ve zdravotnictví
Dobrý den. Velice mě překvapila jedna vaše odpověď z 18. února 2007. Není to otázka, jen takový postřeh. Tehdy jste napsal, že jako pacient jsem vlastně lékařův zákazník. To bych velmi ocenila, část léčby (protože také platím zdravotní pojištění) bych si ráda uhradila, protože z důvodů neprofesionálního chování a ignorance většiny lékařů k nim již nechodím, což ohrožuje mé zdraví. Přesto - ač je to tedy podle vás výhodné pro obě strany, lékaři se označení vztahu s pacientem jako vztahu zákazník - poskytovatel služby často velmi brání. A když na to poukazuji, odporují mi.
Ludmila
MUDr. Václav Kopecký
Dobrá, možná je lépe používat označení klient, označení pacient se mi moc nelíbí, evokuje že je někdo nemocný, a to přece není. Označení zákazník také není úplně přesné, protože to jste například u kadeřníka, tam si můžete říct, jak to chcete, to u lékaře není vždycky úplně možné. V praxi je to ale asi úplně jedno, záleží na tom, jak Vás lékař vnímá, a ne jak Vás označuje. Protože pokud ve Vás nevidí kromě pacienta i zákazníka a klienta, měla byste se poohlédnout po jiném lékaři. Nic na tom nemění ani stav pokrouceného českého zdravotnictví, kdy lékaři pracují zavaleni prací mnoho hodin více než by měli, za mzdu, která odpovídá práci automechanika – je sice snadné to odsoudit nebo naopak svést na nedůstojné pracovní podmínky, ale určitá etika by se ze vztahu mezi lékařem a jeho zákazníkem neměla nikdy vytratit (vidíte, teď to byl zase zákazník, asi to opravdu není podstatné).
Etika ve zdravotnictví
Dobrý den pane doktore, četla jsem Vaše odpovědi, a často doporučujete změnu lékaře. Jak je možné, že zubařka neví správnou léčbu, když to vystudovala? Přece by to měla umět a poskytovat jen kvalitní péči. Děkuji
aneta22
MUDr. Václav Kopecký
Dobrý den Aneto. Musíte žít v krásném světě. U nás na Zemi to chodí jinak. Jsou lidé zlí i hodní, pořádní i nepořádní, šikovní i nešikovní, a tak bych mohl pokračovat donekonečna. A mají takové či onaké vlastnosti bez ohledu na to, jaké mají vzdělání, jakého dosáhli postavení nebo jakou profesi vykonávají. Nechápu proto, proč očekáváte, že by to v případě lékařů mělo být jinak. Vždyť přece nikoho nepřekvapí, že může být dobrý nebo špatný automechanik, kadeřník nebo třeba pilot letadla. Stejně tak moudrý a vzdělaný člověk nemusí být dobrým pedagogem, a naopak skvělým učitelem může být bídák s blazeovaným vztahem k monogamii (určitě už víte, že ženská srdce lámou nejčastěji právě bídáci, a možná právě proto že jsou skvělí učitelé). No a stejné je to i v medicíně – jsou lékaři vzdělaní i nevzdělaní, pečliví i nepořádní, šikovní i nešikovní. A každý má své cíle- někdo chce být ve svém oboru nejlepší, jiný chce hlavně zajistit sebe a svou rodinu, někoho jiného baví zkoušet to, co ještě nikdo před ním nezkusil, a někdo chce třeba jen nějak přežít. A nebo od každého trochu. Diplom z vysoké školy sám o sobě nic neznamená, záleží na člověku, který jej obdržel. Proto mi lidé, když hledáme dobrého zubaře, učitele, automechanika nebo kadeřníka musíme hledat tak dlouho, dokud nenajdeme toho, kterému důvěřujeme, a jehož cíle jsou v souladu s těmi našimi. Nic jiného nám nezbývá, sami se ostříhat ani si spravit auto či zuby nedokážeme, a pokud ano, většinou to nestojí za nic. Pozdravujte u Vás.
Etika ve zdravotnictví
Dobrý den, můj zubař mne odeslal na zubní chirurgii na vytržení křivě rostlé osmičky - tlačí na ostatní zuby a trochu to bolí při jídle. Neprovedl ani rentgen jen jsem měl pocit, že se mu do toho prostě nechce. Na zubní chirurgii u nás (Mladá Boleslav) je postup následující - mají tam konzultační hodiny a to jen v pátek od 8:00 do 10:00 a neberou objednávky. Prostě příjdete a buď Vás vezmou a nebo to zkusíte další týden (sestřenice si vyseděla konzultaci až na potřetí). Po konzultaci "pokud se jí dožijete" Vás objednají a to nejdříve na leden. Zdá se Vám tento postup správný - férový k pacientům. Příjde mi to trochu jako zneužití monopolu. Díky za Váš názor.
Pavel
MUDr. Václav Kopecký
Ne, férové to není, ale Vaši spádovou chirurgii asi platí (vlastně spíše neplatí) zdravotní pojišťovna. A podle toho to vypadá. A argument, že si platíte zdravotní pojištění také neobstojí – té chirurgii to přece neplatíte. To že si platíte zákonné pojištění na auto také neznamená, že pojišťovny s Vámi budou jednat slušně, hned a bez požadavků na spousty papírů, než Vám vůbec něco zaplatí v případě nehody - a to je situace v oblasti komerčního pojištění jistě mnohem lepší než ve zdravotnictví. Takže buď absolvujete Vámi dobře popsanou léčbu na pojišťovnu, nebo zajdete někam, kde si svou péči zaplatíte – a to budete koukat na ten rozdíl. Je to férové?





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.