Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Žiju příběh z komiksu, tvrdí o sobě latexový přízrak londýnské smetánky

  1:00aktualizováno  1:00
Je blond, ultra štíhlá, měří 213 cm a rozhodně ji nelze přehlédnout. Ať už vystupuje na ulici z typického londýnského taxíku spolu se svým psíkem či sedí v první řadě na módní přehlídce významného návrháře, všude budí pozornost a pozdvižení. Živá panenka Pandemonia.

Pandemonia - lidská bytost žijící život komiksové postavy | foto: Archiv Pandemonia

Něco podobného jen tak na veřejnosti neuvidíte. Pamatuji si, jak jsem ji potkala poprvé a zprvu jsem si myslela, že hladina alkoholu z předchozí noci neklesla, ba právě naopak.

Spatřit na desítky metrů tuto neuvěřitelnou postavu se může jevit jako sen či halucinace, ale je skutečná. Neuvěřitelná, extravagantní, jak říkají Angličané "out of this world" - mimo tento svět.

Pandemonia se na londýnské scéně stává stále populárnější a počet jejích fanoušků roste raketovou rychlostí. Jedni ji označují na oživlou sochu, jiní za moderní parodii současného života.

Dostat se do její blízkosti není vůbec jednoduché, s lidmi až na výjimky nemluví, osobní setkání vehementně odmítá a získat rozhovor není tím pádem tak snadné.

Máte-li ovšem dostatek trpělivosti, jde to. Sama Pandemonia se označuje za post pop umělecké dílo, za produkt současné kultury plně ovlivněné médii a reklamou.

"Prezentuji se jako celebrita," vysvětluje oživlá panenka. "V dnešním světě znamená sláva měnu. V současných masmédiích nestačí mít silnou image, musíte mít příběh, který jde ruku v ruce se vzhledem."

Zamyslíte-li se nad tím, co vlastně Pandemonia představuje, přijdete na to, že je z části jako populární panenka Barbie a z části reklama na plastické operace. Vysoká, štíhlá, tělo bez jediné chybičky. Sen mnoha žen a zároveň obraz, který diktuje, jak by ženy měly vypadat. Jako umělecké dílo nastavuje zrcadlo dnešní společnosti, i když v extrémní formě, kterou nemusí každý zcela pochopit.

přečtěte si exkluzivní rozhovor s pandemonií

Kdo je vlastně Pandemonia?
Jsem produkt. Mým dílem je myšlenka, kterou buď akceptujete, nebo ne. Vidím se jako příběh, zprávy a média potřebují příběhy. Nejlepším způsobem, jak se dostat do masmédií, je být příběhem.

Jak dlouho jsi na londýnské scéně?
V Londýně jsem se zjevila před několika lety.

Jak velký máš šatník?
Mám spoustu kreací, mé parametrické návrhy se neustále vyvíjejí. Vždycky, když potřebuji nové šaty, pořídím si je.

Které šaty nejraději nosíš?
Šaty Marlboro! Zbožňuji, jak balancují na hranici reklamy, satiry a mýtu. Fikce a realita splynuly v jedno. Nastoupila jsem na vlnu slavné historie značky, která nemůže běžně inzerovat. Samotné reklamy přetvářejí populární mýty a prodávají sny. Snažím se o vnímání krásy reklamy.

Často usedáš v první řadě na módní přehlídkách, kterého návrháře máš nejraději?
Na Týdnu módy v Londýně letos v září se mi líbila přehlídka Charlie Le Mindu. Moc se mi líbily vlasy. Hollywoodsky laděné přehlídky jsou mým šálkem kávy. Vždycky se mi líbila Schiaparelli, surrealismus měl na ni velký vliv. V současnosti mě však více ovlivňuje současný vývoj architektury. Zajímá mě Zaha Hadid.

Žije se ti těžce jako živé komiksové postavě?
Ano! Snažím se žít neskutečně, neuvěřitelně. Domnívám se, že my všichni se o to snažíme pod tlakem médií, která nám diktují, co si koupit. Udržet si vlastní image, je velká odpovědnost.

Jsi vysoká, štíhlá, ideál módní světa. Jak se udržuješ v kondici?
Vlastně nedělám nic, mám prostě štěstí.

Když jsme se potkaly naposledy, dívala jsem se do tvých krásných očí, které nezakrýval latex. Kdo je za tou vrstvou umělé hmoty?
Tajemství se v naší společnosti velmi rychle ztrácí. Kamery a všechna ta elektronická zařízení nás neustále sledují. Lidi by se měli zamyslet na sebou, kým jsou, co je utváří, co z nich dělá to, čím jsou. Já jsem jen myšlenka. Symbol dokonalosti. Mohu být kdokoliv.

Čeho chceš v nejbližší době dosáhnout?
Příští rok v září dělám sochařskou show v galerii Aubin a během roku se chci objevovat na scéně a nechávat se fotit. Také chystám televizní show v Itálii. Dokážete si mě představit, jak nakupuji v Milánu? Já sebe ano.

Tato mystická figura se objevuje stejně nečekaně jako fata morgána a více než odpovědi nabízí otázky. Ukazuje současnou kulturu a životní styl i ideály v extrémní podobě, nutí k zamyšlení.

Když o tomto "projektu" zauvažujete, přijdete na to, že kousek Pandemonie je v každém z nás. Plně nás obklopuje předem nadiktovaný způsob života.

Cokoliv mimo hlavní proud se stává zavrženíhodné, divné, nechtěné, masově toužíme vypadat podle předpisů, individuální krása není populární. Tato umělá královna krásy, hyperrealistická celebrita plně ztělesňuje současnou kulturu ve své extrémní podobě.





Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Aktovka musí sedět přesně, těm na kolečkách se vyhněte, řekla odbornice

Nemoci pohybového aparátu v posledních letech trápí stále více školáků. Důvodem je i špatný výběr školní brašny. "Správná taška by měla na dětských zádech...  celý článek

Magazín Vogue je ikonou mezi dámskými magazíny.
Magazín Vogue udává trendy už 125 let. Nyní ho ohrožují sociální sítě

Magazín plný luxusu, který si zamilovaly ženy po celém světě, odstartoval kariéru mnoha topmodelek a návrhářů. A přestože je Vogue stále prestižní titul, ubývá...  celý článek

Herečka Emma Stone na zahajovacím ceremoniálu MFF v Benátkách
Emma Stone: Jsem známá a můj hlas má sílu, nesmím se bát vyjádřit názor

Herečka Emma Stone (28) cítí potřebu nahlas říkat, co si myslí, protože může díky své popularitě ovlivnit víc lidí než běžný člověk. Zatímco ještě nedávno měla...  celý článek

ilustrační snímek
I po císařském řezu můžete porodit přirozeně

Většina žen po prodělání císařského řezu předpokládá, že i další děti budou muset přijít na svět s pomocí skalpelu. Lékaři však dnes dokážou velmi dobře...  celý článek

Neuroložka prof. MUDr. Marcela Lippertová-Grünerová, ph. D. působila celou řadu...
Neuroložka: Mozkové buňky umí spáchat sebevraždu, ale to my nechceme

„Mozkové buňky mohou spáchat sebevraždu. Mají jakýsi,červený knoflík’, který buď stisknou, nebo ne. My se je snažíme přesvědčit, aby ho nemačkaly, protože je...  celý článek

Další z rubriky

Tak jaké to budou dnes? Barevné ponožky se dají skvěle kombinovat s různými...
Fenomén barevných ponožek. Potrpí si na ně více muži, nebo ženy?

Na ulicích je potkáváme čím dál častěji. Jsou nepřehlédnutelné a i jednolitý outfit promění v zajímavou podívanou. Milují je ženy, ale své místo si spolehlivě...  celý článek

V Primarku se můžete od hlavy až k patě obléci jako Harry Potter.
Vzhůru do Bradavic. Řetězec nabízí kolekci inspirovanou Harry Potterem

Fanoušci malého čaroděje slaví. Svého hrdinu mohou konečně mít doma prostřednictvím nové kolekce oblečení, papírenských a bytových doplňků, kterou nabízí...  celý článek

Boty na léto
Ideální obuv na léto? Baleríny ani žabky to nejsou. Mohou naopak škodit

Léto je čas, který trávíme převážně venku. V balerínách, sandálkách, ale i žabkách nebo teniskách. Všechny se nám mohou hodit. Jak si ale vybrat ty správné,...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit
Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit

Vaše kůže připomíná eidam, pocení na ostrém slunci vás nebaví nebo na něj nemáte čas? Zapomeňte na babské rady. Olivový ... celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.