Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zhubněte s powerjógou: Protáhněte prsní svaly pro hezký dekolt

  0:19aktualizováno  0:19
Vlivem špatného držení těla má spousta z nás zkrácené prsní svaly a kulatá ramena, což naší postavě škodí ze zdravotního i z estetického hlediska. Jak správně hrudník otevřít a svaly v jeho okolí náležitě protáhnout, prozrazuje lektorka powerjógy a lékařka Aneta Králová.

Prohněte lehce záda a otevřete hrudník. | foto: Playtvak.cz

Krásné tělo nejsou jen vypracované břišní svaly a pevný zadeček, ale také krásný postoj. Jeho základem je napřímená páteř, široká ramena a otevřené klíční kosti. Většina z nás má vlivem stresu přetížené šíjové svaly a „kulatá“ ramena. To způsobují zkrácené prsní svaly a oslabené svaly mezi lopatkami.

„Z funkčního hlediska pak tohle stresové držení může způsobit nejen bolesti hlavy, ale také potíže s trávením (pálení žáhy, reflux) či zhoršovat dechové obtíže. Pravidelné protahování šíjových svalů a svalů hrudníku a ramen působí skvěle jako prevence nejen bolestí pohybového aparátu, ale také interních chorob,“ vysvětluje rehabilitační lékařka Aneta Králová.

Zacvičte si tuto krátkou sestavu z powerjógy, nebo její modifikaci každý den, abyste byli nejen krásnější, ale také zdravější a cítili se skvěle.

Sestava pro krásný hrudník

Nejprve se posaďte na zem s nohama pokrčenýma před sebou a roznoženýma na šířku pánve, rukama se chytněte pod koleny. S výdechem záda zakulaťte a s nádechem vypněte dopředu.

Fotogalerie

Přejděte do pozice kočky na všech čtyřech a několikrát s nádechem zakulaťte záda a podívejte se pod sebe, s výdechem záda prohněte a podívejte se do stropu. Překlopte prsty u nohou a zvedněte hýždě do pozice střechy. Jednu nohu zvedněte výš, vkročte s ní mezi dlaně a zaujměte pozici bojovníka III - zadní noha zůstává rovně a na špičce. Ruce spojte za zády, ramena přitom držte dole a lopatky zeširoka, netlačte je k sobě. Nakloňte trup dopředu v úhlu asi 45 stupňů a ruce vzadu protahujte směrem za spojenými ukazováčky. Přejděte přes pozici prkna znovu do střechy a zopakujte s druhou nohou vepředu.

Pokračujte pozicí kočky, jednu nohu pak vložte mezi dlaně a zvedněte trup vzhůru, dodržujte přitom v končetinách pravé úhly. Jednu ruku (stejnou stranu jako přední noha) dejte v bok, druhou zdvihněte nad hlavu a naklánějte se dopředu. Ruku pak položte vedle přední nohy, přetočte trup k pokrčené noze a ruku z boku přesuňte nad hlavu, pohled směřuje za ní. Hrudníkem se otáčíte směrem k horní dlani, ruku ale nezapažujte dál, než za tělo a rameno držte od ucha. Pak se vraťte do pozice kočky a zopakujte na druhou stranu.

Stůl, můstek a ryba

V sestavě následuje pozice stolu, při které se posadíte na zem s pokrčenými koleny a ruce opřete za zády o zem, prsty směřují dopředu k trupu. Hrudní kost se snažte vytáhnout směrem vzhůru a poté tlakem do dlaní zvedněte pánev do výšky hrudníku. Hýždě zůstávají povolené, ramena od uší a hlava v prodloužení trupu.

Do předposlední pozice můstku se dostane tak, že se položíte na podložku a pokrčíte si nohy, tentokrát budou blíže hýždím a kolena svírají ostrý úhel. Ruce položte podél těla, uvolněte ramena a posuňte je směrem dolů, pak začněte pomalu zvedat hýždě a odlepovat páteř od podložky, ramena zůstávají na podložce. Ruce můžete přetočit na malíkové hrany a ještě se vytáhnout trochu výš. Prodýchejte a pak vraťte hýždě na zem.

Poslední pozicí sestavy je ryba, která uvolňuje i dýchací cesty a hodí se tak pro astmatiky a lidi s obtížemi s dechem. Položte se na podložku, nohy jsou natažené a u sebe, vsuňte dlaně pod hýždě a prohněte se v zádech, zatímco hlava v temeni stále udržuje kontakt s podložkou.

Podle Anety Králové se tato sestava dá provádět i v sedě na židli – jen s pohyby horních končetin a trupu. K rotacím v tomto případě použijte oporu o stůl.

Další videa pořadu Zhubněte s powerjógou najdete na stránkách Playtvak.cz.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Od narození miminka s manželem nemáme sex

Před půl rokem se nám narodila úžasná holčička. S manželem jsme se na ni moc těšili, ale s jejím příchodem jsme zcela přišli o sex. Bude to takhle napořád?...  celý článek

Ilustrační fotografie
Proč starší lidé hůř hubnou? Mizí jim svaly a ztrácí chuť, říká psychiatr

Je mnoho faktorů, které komplikují shazování přebytečných kil v dospělosti a ještě více ve stáří. Psychiatr Stefano Erzegovesi z Centra pro poruchy příjmu...  celý článek

Céline Dion si na Oscary 1999 vzala smoking od Diora.
Předběhla jsem dobu, říká o svém výstředním modelu Céline Dion

Céline Dion (49) se nebojí vyrazit na červený koberec i v trochu bláznivých modelech. Podle zpěvačky jsou některé outfity jen nepochopeny. Za takový považuje i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Žádná dovolená v dohledu? Odpočatý vzhled můžete mít i bez ní

Polehávání na pláži nebo výlety do přírody udělají svoje. Nic nám nevykouzlí tak odpočatý vzhled a rozjasněnou pleť jako pár dnů až týdnů volna. Jenže co když...  celý článek

Sbalit se šikovně je umění. Zvládnou to ale může každý.
Šest triků, jak se zabalit, aby kufr tolik nevážil

Hlavně nic nezapomenout. To se nám honí hlavou, když se snažíme do batohu či kufru složit vše potřebné na dovolenou. Mnohdy proto volíme objemnější verze...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Ilustrační fotografie
Sporty, které nejvíce prospívají zdraví

Přemýšlíte nad tím, jaký vybrat sport, abyste prospěli vašemu zdraví? Tuto otázku řeší i experti a odpověď není zcela jednoznačná. Do desítky těch nejlepších...  celý článek

Ilustrační fotografie
Proč starší lidé hůř hubnou? Mizí jim svaly a ztrácí chuť, říká psychiatr

Je mnoho faktorů, které komplikují shazování přebytečných kil v dospělosti a ještě více ve stáří. Psychiatr Stefano Erzegovesi z Centra pro poruchy příjmu...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konec umělé masce: Jak vybrat make-up
Konec umělé masce: Jak vybrat make-up

Už nemusíte bojovat s nekonečnou nabídkou odstínů a hromadou upatlaných ubrousků. Stačí pár jednoduchých triků, díky kterým vyberete make-up na první dobrou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.