Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zhubněte s powerjógou: Protáhněte prsní svaly pro hezký dekolt

  0:19aktualizováno  0:19
Vlivem špatného držení těla má spousta z nás zkrácené prsní svaly a kulatá ramena, což naší postavě škodí ze zdravotního i z estetického hlediska. Jak správně hrudník otevřít a svaly v jeho okolí náležitě protáhnout, prozrazuje lektorka powerjógy a lékařka Aneta Králová.

Prohněte lehce záda a otevřete hrudník. | foto: Playtvak.cz

Krásné tělo nejsou jen vypracované břišní svaly a pevný zadeček, ale také krásný postoj. Jeho základem je napřímená páteř, široká ramena a otevřené klíční kosti. Většina z nás má vlivem stresu přetížené šíjové svaly a „kulatá“ ramena. To způsobují zkrácené prsní svaly a oslabené svaly mezi lopatkami.

„Z funkčního hlediska pak tohle stresové držení může způsobit nejen bolesti hlavy, ale také potíže s trávením (pálení žáhy, reflux) či zhoršovat dechové obtíže. Pravidelné protahování šíjových svalů a svalů hrudníku a ramen působí skvěle jako prevence nejen bolestí pohybového aparátu, ale také interních chorob,“ vysvětluje rehabilitační lékařka Aneta Králová.

Zacvičte si tuto krátkou sestavu z powerjógy, nebo její modifikaci každý den, abyste byli nejen krásnější, ale také zdravější a cítili se skvěle.

Sestava pro krásný hrudník

Nejprve se posaďte na zem s nohama pokrčenýma před sebou a roznoženýma na šířku pánve, rukama se chytněte pod koleny. S výdechem záda zakulaťte a s nádechem vypněte dopředu.

Fotogalerie

Přejděte do pozice kočky na všech čtyřech a několikrát s nádechem zakulaťte záda a podívejte se pod sebe, s výdechem záda prohněte a podívejte se do stropu. Překlopte prsty u nohou a zvedněte hýždě do pozice střechy. Jednu nohu zvedněte výš, vkročte s ní mezi dlaně a zaujměte pozici bojovníka III - zadní noha zůstává rovně a na špičce. Ruce spojte za zády, ramena přitom držte dole a lopatky zeširoka, netlačte je k sobě. Nakloňte trup dopředu v úhlu asi 45 stupňů a ruce vzadu protahujte směrem za spojenými ukazováčky. Přejděte přes pozici prkna znovu do střechy a zopakujte s druhou nohou vepředu.

Pokračujte pozicí kočky, jednu nohu pak vložte mezi dlaně a zvedněte trup vzhůru, dodržujte přitom v končetinách pravé úhly. Jednu ruku (stejnou stranu jako přední noha) dejte v bok, druhou zdvihněte nad hlavu a naklánějte se dopředu. Ruku pak položte vedle přední nohy, přetočte trup k pokrčené noze a ruku z boku přesuňte nad hlavu, pohled směřuje za ní. Hrudníkem se otáčíte směrem k horní dlani, ruku ale nezapažujte dál, než za tělo a rameno držte od ucha. Pak se vraťte do pozice kočky a zopakujte na druhou stranu.

Stůl, můstek a ryba

V sestavě následuje pozice stolu, při které se posadíte na zem s pokrčenými koleny a ruce opřete za zády o zem, prsty směřují dopředu k trupu. Hrudní kost se snažte vytáhnout směrem vzhůru a poté tlakem do dlaní zvedněte pánev do výšky hrudníku. Hýždě zůstávají povolené, ramena od uší a hlava v prodloužení trupu.

Do předposlední pozice můstku se dostane tak, že se položíte na podložku a pokrčíte si nohy, tentokrát budou blíže hýždím a kolena svírají ostrý úhel. Ruce položte podél těla, uvolněte ramena a posuňte je směrem dolů, pak začněte pomalu zvedat hýždě a odlepovat páteř od podložky, ramena zůstávají na podložce. Ruce můžete přetočit na malíkové hrany a ještě se vytáhnout trochu výš. Prodýchejte a pak vraťte hýždě na zem.

Poslední pozicí sestavy je ryba, která uvolňuje i dýchací cesty a hodí se tak pro astmatiky a lidi s obtížemi s dechem. Položte se na podložku, nohy jsou natažené a u sebe, vsuňte dlaně pod hýždě a prohněte se v zádech, zatímco hlava v temeni stále udržuje kontakt s podložkou.

Podle Anety Králové se tato sestava dá provádět i v sedě na židli – jen s pohyby horních končetin a trupu. K rotacím v tomto případě použijte oporu o stůl.

Další videa pořadu Zhubněte s powerjógou najdete na stránkách Playtvak.cz.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Dara Rolins. Styling: Ruth Šariská, make-up: Michaela Ohemová
Fotili jsme Daru Rolins v plavkách. Postavu nemám zadarmo, říká

Na plavkovou sezonu se zpěvačka Dara Rolins nijak připravovat nepotřebuje, na své postavě totiž pracuje pořád. Pro magazín Ona Dnes, který vyjde 29. 5.,...  celý článek

Zuzana Kečkéšová, bioložka z Ústavu organické chemie a biologie
Strach z rakoviny může být inspirací, tvrdí bioložka Zuzana Kečkéšová

Podívala se na rakovinu z opačné strany než všichni před ní - do míst v těle, kde rakovina nebývá. A položila si základní vědeckou otázku: Proč? Proč...  celý článek

Soufflé au chocolat
Hříšně dobré čokoládové dezerty nejen na víkend

Už žádné pocity viny. Čokoláda není jen božská mana, která vám pomůže překonat stresové situace a zlepšit náladu. Ona je dokonce zdravá. Prospívá srdci,...  celý článek

Riwaa Nerona se kromě výroby korzetů věnuje i šití spodního prádla a večerních...
Všechno, co jste chtěli vědět o korzetech, ale báli jste se zeptat

Bez korzetu si ženy v minulosti nedokázaly svůj život vůbec představit. Tento dříve nepostradatelný kousek spodního prádla své kouzlo neztrácí ani dnes. Dokáže...  celý článek

Tak Luis vypadá, když se vydá třeba jen na procházku.
Muž se díky plastikám mění v elfa, protože miluje fantasy příběhy

Luis Padron (25) z Argentiny miluje příběhy fantasy a nejvíc je zamilovaný do postav elfů. Už od malička snil o tom, že bude jednou stejný jako oni. A nyní si...  celý článek

Další z rubriky

Zuzana shodila za 4 měsíce 7 kilo tuku.
Bojovala s rakovinou a přibrala 35 kilo, teď se Zuzaně podařilo zhubnout

Když mladá maminka Zuzana onemocněla rakovinou, přibrala 35 kilogramů. Hlavním důvodem bylo zajídání stresu, který při vážné chorobě prožívala. Teď je ze své...  celý článek

Za čtyři měsíce zhubly dobrovolné hasičky dohromady téměř 40 kilo.
Pavla chtěla zhubnout. Pomohla jí sestra i kamarádka a shodily 40 kilo

Dietářka Pavla hubne více než polovinu svého života, ale zatím bezúspěšně. Vyzkoušela už snad všechny diety, ale nikdy jí to dlouho nevydrželo a neustále...  celý článek

Ilustrační fotografie
Proč diety nefungují? Problém je ve vaší hlavě

Už přemýšlíte o tom, kterou z diet vyberete, abyste svou figuru upravili do oděvů teplých měsíců? Hned toho nechte, všechny publikace s návody, které zaručeně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.