Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zhubněte s powerjógou: Naučte se pozici židle pro silné a krásné nohy

  9:14aktualizováno  9:14
Jóga je skvělým cvičením k posílení svalů dolních končetin a hýždí. Naučte se pozici židle, která učí také napřímení páteře, a vyzkoušejte její dynamickou variantu, která rozvíjí hybnost pánve a kyčelních kloubů. Pak si zacvičte sestavu s bojovníkem II a bojovníkem III a jejich rozvinutím.

V pozici židle neprohýbejte bedra, kolena by neměla být před špičkami prstů, hlava je v prodloužeí trupu | foto: Playtvak.cz

Lektorka powerjógy a rehabilitační lékařka Aneta Králová vás seznamuje se základy powerjógy, která vám kromě protažení těla nabízí i vyčištění hlavy a relaxaci od stresu.

Pozice židle

V dnešním dílu Aneta předvádí, jak na pozici židle. Nejprve se hluboce předkloňte, pokrčte si kolena tak, abyste se rukama pohodlně dotýkala země, chodidla postavte na šířku pánve. Poté se pomalu začněte zvedat v rukou a trupu, ale kolena, stehna a hýždě ponechte stále pokrčené, váha může být trochu více na patách. Nejprve nechte ruce zabalené před hrudníkem, s narůstající jistotou v provedení pak můžete zvednout ruce do protažení trupu, bedra zůstávají rovná, nyní děláte plné provedení pozice.

Rozhýbejte tělo

Do pozice židle se dostanete i ze stoje, ale při klesání boky je potřeba dbát na to, aby kolena nebyla dále, než nad špičkami prstů, pak se totiž přetěžují. Dejte si ruce v bok, pomalu klesejte hýžděmi, jako byste si chtěla sednout na židli a před pomyslným dosednutím se zastavte. Hlavu nezaklánějte, držte ji v prodloužení trupu. Cvik můžete provádět i dynamičtěji, kdy ze stoje klesnete do židle, chvíli držíte a pak opět stoupáte, toto opakujte několikrát za sebou.

Sestava pro silné nohy

Při pravidelném provádění této sestavy budete mít silnější, pevnější a stabilnější dolní končetiny. Jóga a speciálně tato sestava je také výborná jako doplněk k jiným sportům, jako jsou lyže, in-line brusle, hokej, windsurfing a mnoho dalších.

Fotogalerie

Začněte v pozici židle. Poté přejděte do hlubokého předklonu, pak zvedněte trup do rovného předklonu a s nádechem odkročte do pozice prkna. Proveďte klik a s nádechem přejděte zvednutím a prohnutím hrudníku do pozice kobry. Zvedněte se do střechy a poté zvedněte pravou nohu do výše a s výdechem s ní vkročte mezi dlaně. Zadní nohu nechte na špičce a přejděte do pozice bojovník III s rukama v bok (viz fotogalerii). Srovnejte si v pozici bedra a pak postupně klesejte oběma nohama níž směrem k podložce, ale nepředklánějte se při tom.

Poté naklopte i trup vpřed, rozpažte ruce, držte pevné břicho a vtažený pupík, ruce pomalu klesají vedle přední nohy. Odkročte znovu do pozice prkna. Vytáhněte hýždě do pozice střechy a celou sestavu zopakujte na druhou nohu. Pak si ji dejte ještě jednou, ale tentokrát namísto pozice bojovníka III na vysoké špičce přetočte tělo do bojovníka II a rozpažte ruce. Pokračujte opět přes prkno, klik a kobru do střechy a zopakujte i na druhou nohu. Sestavu můžete zakončit ještě jednou pozicí židle.

Další videa pořadu Zhubněte s powerjógou najdete na Playtvak.cz

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

ilustrační snímek
Jak vybírat porodnici? Rozhoduje nabídka péče, zázemí i pocity rodičky

Pražské maminky to musí řešit relativně brzy a zapsat se do porodnice již v prvním trimestru, s výběrem porodnice si ovšem láme hlavu většina nastávajících...  celý článek

Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
Ondřej Šteffl: Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit

Umět se učit, kritické myšlení, kreativita, flexibilita, ale i empatie a laskavost – to jsou klíčové dovednosti ideálního pracovníka příštích let. Alespoň to...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Nicole Kidmanová (Beverly Hills, 6. února 2017)
Nechci tajit svůj věk, jsem na něj pyšná, říká padesátnice Kidmanová

Herečka Nicole Kidmanová letos oslavila padesátku. Za svůj věk se nestydí a na rozdíl od jiných hereček na rovinu říká, kolik je jí doopravdy let. Je prý...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Může nás lenost zabít? Vědci říkají, že ano

Zdravé je sportovat několikrát týdně, říkají experti, a přesto se dvě třetiny Čechů nehýbou skoro vůbec. Jak je možné, že jejich těla fungují a nerozpadají se?  celý článek

Ilustrační fotografie
Tělocvik děti nezachrání. Většina se už obezity nezbaví, varuje Havlíček

Nenechte se zmást. Pár hodin školního tělocviku a jednou týdně pohybový kroužek pro zdravý vývoj dětí rozhodně nestačí. Experti doporučují tři typy aktivit,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z takových vychytávek je konturování. Pomocí... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.