Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zhubněte s powerjógou: Naučte se pozici židle pro silné a krásné nohy

  9:14aktualizováno  9:14
Jóga je skvělým cvičením k posílení svalů dolních končetin a hýždí. Naučte se pozici židle, která učí také napřímení páteře, a vyzkoušejte její dynamickou variantu, která rozvíjí hybnost pánve a kyčelních kloubů. Pak si zacvičte sestavu s bojovníkem II a bojovníkem III a jejich rozvinutím.

V pozici židle neprohýbejte bedra, kolena by neměla být před špičkami prstů, hlava je v prodloužeí trupu | foto: Playtvak.cz

Lektorka powerjógy a rehabilitační lékařka Aneta Králová vás seznamuje se základy powerjógy, která vám kromě protažení těla nabízí i vyčištění hlavy a relaxaci od stresu.

Pozice židle

V dnešním dílu Aneta předvádí, jak na pozici židle. Nejprve se hluboce předkloňte, pokrčte si kolena tak, abyste se rukama pohodlně dotýkala země, chodidla postavte na šířku pánve. Poté se pomalu začněte zvedat v rukou a trupu, ale kolena, stehna a hýždě ponechte stále pokrčené, váha může být trochu více na patách. Nejprve nechte ruce zabalené před hrudníkem, s narůstající jistotou v provedení pak můžete zvednout ruce do protažení trupu, bedra zůstávají rovná, nyní děláte plné provedení pozice.

Rozhýbejte tělo

Do pozice židle se dostanete i ze stoje, ale při klesání boky je potřeba dbát na to, aby kolena nebyla dále, než nad špičkami prstů, pak se totiž přetěžují. Dejte si ruce v bok, pomalu klesejte hýžděmi, jako byste si chtěla sednout na židli a před pomyslným dosednutím se zastavte. Hlavu nezaklánějte, držte ji v prodloužení trupu. Cvik můžete provádět i dynamičtěji, kdy ze stoje klesnete do židle, chvíli držíte a pak opět stoupáte, toto opakujte několikrát za sebou.

Sestava pro silné nohy

Při pravidelném provádění této sestavy budete mít silnější, pevnější a stabilnější dolní končetiny. Jóga a speciálně tato sestava je také výborná jako doplněk k jiným sportům, jako jsou lyže, in-line brusle, hokej, windsurfing a mnoho dalších.

Fotogalerie

Začněte v pozici židle. Poté přejděte do hlubokého předklonu, pak zvedněte trup do rovného předklonu a s nádechem odkročte do pozice prkna. Proveďte klik a s nádechem přejděte zvednutím a prohnutím hrudníku do pozice kobry. Zvedněte se do střechy a poté zvedněte pravou nohu do výše a s výdechem s ní vkročte mezi dlaně. Zadní nohu nechte na špičce a přejděte do pozice bojovník III s rukama v bok (viz fotogalerii). Srovnejte si v pozici bedra a pak postupně klesejte oběma nohama níž směrem k podložce, ale nepředklánějte se při tom.

Poté naklopte i trup vpřed, rozpažte ruce, držte pevné břicho a vtažený pupík, ruce pomalu klesají vedle přední nohy. Odkročte znovu do pozice prkna. Vytáhněte hýždě do pozice střechy a celou sestavu zopakujte na druhou nohu. Pak si ji dejte ještě jednou, ale tentokrát namísto pozice bojovníka III na vysoké špičce přetočte tělo do bojovníka II a rozpažte ruce. Pokračujte opět přes prkno, klik a kobru do střechy a zopakujte i na druhou nohu. Sestavu můžete zakončit ještě jednou pozicí židle.

Další videa pořadu Zhubněte s powerjógou najdete na Playtvak.cz

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Vévodkyně Kate a její šatník v Polsku a Německu
OBRAZEM: Národní barvy, značky a elegance. Šatník Kate v Polsku a Německu

Vévodkyně z Cambridge Kate (35) platí za módní ikonu. Jejím stylem se rády inspirují některé ženy. Na zahraniční cestě v Polsku a Německu manželka prince...  celý článek

Matematička Marjam Mírzcháníová
Matematička Marjam Mírzácháníová svou práci přirovnávala k psaní románů

Vědecký svět oplakává předčasný skon přední světové matematičky Marjam Mírzcháníové, držitelky Fieldsovy medaile. Kromě role geniální vědkyně zvládla být i...  celý článek

ilustrační snímek
Co tíží matky samoživitelky? Samota, výčitky i nízké sebevědomí

Být sám na výchovu dítěte není žádný med. Většinou úloha rodičů samoživitelů připadne na ženy, které se v této situaci ocitnou po rozchodu nebo rozvodu s otcem...  celý článek

Britney Spearsová (New York, 28. srpna 2016)
Lupénka trápí i celebrity. S nemocí bojuje Spearsová i Kardashianová

Kožní choroby bývají úporné, léčba vyžaduje hodně trpělivosti a onemocnět jimi může každý. Slavní nejsou výjimkou, jak se dočtete v článku v pátečním magazínu...  celý článek

(Ilustrační foto)
Zmírnit bolesti při menstruaci umí heřmánek, teplo i endorfiny

Asi to znáte. Bolest v podbřišku přichází obvykle v prvních dnech cyklu a může se zdržet pár hodin nebo i pár dnů. Každopádně nám běžný život moc neulehčí....  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Tělocvik děti nezachrání. Většina se už obezity nezbaví, varuje Havlíček

Nenechte se zmást. Pár hodin školního tělocviku a jednou týdně pohybový kroužek pro zdravý vývoj dětí rozhodně nestačí. Experti doporučují tři typy aktivit,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Jak omezit cukr a mouku v jídelníčku. Vyzkoušejte zdravější varianty

Cukr a bílá mouka zdraví nijak zásadně neškodí, pokud si je nedopřáváte v nadbytečné míře a denně. V takovém případě mohou způsobit nejenom zdravotní problémy,...  celý článek

Jóga má podle odborníků nezpochybnitelný pozitivní přínos nejenom pro naše...
OBRAZEM: Ohebná těla vedle ašrámu i v mrakodrapu. Svět slaví den jógy

Po celém světě dnes miliony příznivců indického fyzického a mentálního cvičení slaví svátek. Dnešek je zároveň dnem letního slunovratu, který má pro mnoho...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Krém, olej, nebo mléko na opalování?
Krém, olej, nebo mléko na opalování?

Na dovolenou u moře se vyzbrojte nejen skvěle padnoucími plavkami, ale také kvalitním přípravkem na opalování. Na pultech drogerií najdete opalovací krémy, mlék... celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.