Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zhubněte s powerjógou: Bojovník II vám vytvaruje štíhlý pas

  10:25aktualizováno  10:25
Powerjóga pod vedením zkušené lektorky a lékařky Anety Králové posílí vaše tělo i mysl. Ve čtvrtém dílu seriálu předvádí, jak se správně postavit do pozice Bojovník II a jak se v ní uklánět pro vytvarování pasu a posílení břicha.

Lektorka powerjógy Aneta Králová dělá úklon v pozici Bojovníka II. | foto: anetakralova.cz

Bojovník II stejně jako Bojovník I a III buduje vnitřní sílu a psychickou odolnost. Posiluje zejména svaly dolních končetin a břišní svaly. Na rozdíl od I a III pracuje s otevřením kyčelních kloubů. Působí tak na oblast pánve, protahuje zkrácené svaly hýždí a třísel, zlepšuje hybnost a sílu kyčelních kloubů. Tato pozice také podporuje proudění lymfy v těle.

Rozhýbejte své tělo

Na Raketa.cz lehce pořídíte slevy na účinné fitness programy, výhodné pernamentky nebo cvičební pomůcky.

Úklony v Bojovníku II jsou výborným tréninkem zejména šikmých břišních svalů. „Pravidelné provádění cviku nejen zeštíhluje pas, ale dokáže také pomoci při diastáze (rozestupu břišních svalů), která často vzniká například v těhotenství a po porodu,“ říká rehabilitační lékařka Aneta Králová.

Pozice půlměsíce

Nejprve si můžete nacvičit samotné úklony, při kterých se nesmíte příliš prohýbat v bedrech a naopak zapojovat břišní svaly. Ke kontrole vám poslouží jedna ruka položená na bedrech, zatímco druhá je zvednutá na hlavu a poté se tělo naklání směrem k první ruce. Jde o pozici půlměsíce, pokud sledujete pozici beder a břicha, můžete ruce spojit v úklonu nad hlavou. vydržte alespoň pět nádechů, aby se důkladně protáhly mezižeberní svaly.

Bojovník II

Do pozice Bojovníka II se dostanete z pozice kočky a zvednutím hýždí do psa hlavou dolů. Zvedněte jedno chodidlo do výšky a pak s ním vkročte mezi položené dlaně. Lehce natočte druhou patu k ose těla a zvedněte trup, přední koleno je pokrčené a nikam se nevytáčí, stále byste přes něj měli vidět na konečky prstů u přední nohy.

Fotogalerie

Zadní koleno je rovné, kyčle otevřené a pánev se nepřetáčí za nohami. Stydkou sponu tlačte lehce nahoru a sklopte žebra dolů tak, aby bylo aktivní břicho. Ruce upažte a pohled směřujte na přední ruku.

Úklony

Pak otočte přední ruku vzhůru a zakloňte se směrem k zadní noze, rameno tlačte od ucha dolů a zadní ruku svěste podél těla a důkladně prodýchejte. Pak se vraťte do výchozí pozice bojovníka II a zkontrolujte si správnou pozici beder a pánve. Přední předloktí si opřete o přední stehno, zadní ruka stoupá vzhůru.

Žebra sklápíme křížovitě ke tříslům (levá k pravému) a tříslo u zadní ruky se snažíme přetáčet směrem ke stropu, pohled směřuje za vztyčenou rukou. S výdechem uvolníme ruku ze stehna a přes zpevněné břišní svaly se vytáhněte zpět do základní pozice bojovníka II.

Totéž opakujte na druhou stranu. Bojovníka II a úklony můžete skrz začáteční pozici kočky přidat do pozdravů slunci.

Další videa najdete na stránkách pořadu Zhubněte s powerjógou na Playtvak.cz.

Autor: pro iDNES.cz




Nuda, nebo zápřah?
Nuda, nebo zápřah?

Kolik kroužků má mít vaše dítě?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.