Ona
Mitsubishi Outlander - koncept chystaný pro autosalon v Paříži

Mitsubishi Outlander - koncept chystaný pro autosalon v Paříži | foto: Mitsubishi

Ženy si přejí červená auta, muži výkonné stroje

Ke krásné ženě patří krásné auto. Jak moc je výkonné a spolehlivé, kolik má koní a jaké zrychlení? Na to se něžná polovička lidstva nezeptá. Spíš padne otázka: V jiné barvě není?

Podle prodejců osobních aut jsou nároky zákazníků a zákaznic tak rozdílné, že je vůbec s podivem, když se partneři dokážou dohodnout.

„Podle našich zkušeností se ženy obvykle zajímají o celkový design a dojem z vozu, jeho bezpečnost, výbavu, barevné provedení a sladění jednotlivých prvků interiéru,“ popisuje Jozef Baláž ze společnosti Škoda Auto.

Ženy dokážou podrobně prozkoumat celý vůz od koberečků po lékárničku. Z technických detailů je zajímají spíše drobnosti, které zpříjemňují dlouhé cesty. „Baví je třeba automatické zavírání oken, různé odkládací stolky, ptají se po handsfree,“ vypočítává prodejce.

Ale i mezi ženami panují značné rozdíly. „Většinou jsou dost kontrastní. Buď chtějí malé, elegantní autíčko, které se dá snadno zaparkovat, nebo naopak touží po velkých robustních vozech, kde se cítí bezpečně,“ vysvětluje obchodník z prodejny Audi.

Muži se naopak koncentrují spíše na výkon, spotřebu a technické parametry. „První dvě otázky? Kolik má koní a jaké je zrychlení,“ usmívá se Jiří Löw z prodejny AV Car Peugeot na Praze 6.

A obě pohlaví rozděluje i barva. Podle Löwa vede u žen červená. „Mají zájem i o pestřejší barvy, teď je hodně módní třeba zelená a oranžová,“ vysvětluje. Muži jsou ve výběru barvy praktičtější, volí většinou elegantní tmavou metalízu.