Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ukažte své jizvy, reagují ženy po mastektomii na podprsenkovou výzvu

  16:17aktualizováno  16:17
Internetem se šíří další výzva. Jmenuje se "Ukaž své ramínko“ a ženy mají sdílet fotku s odhaleným ramínkem podprsenky. Přidala se už řada známých osobností. Výzva ale vyvolala reakci žen, které jsou po rakovině prsu. Vytvořily vlastní výzvu - "Ukaž svou jizvu".

Ilustrační fotografie | foto: Profimedia.cz

Charitativní kampaň „Ukaž své ramínko“ rozjela módní značka Marks and Spencer a má podpořit právě výzkum rakoviny prsu. Ženy mají zveřejnit snímek ramínka své podprsenky a věnovat 3 libry na výzkum. Firma také vydala v rámci měsíce rakoviny prsu novou kolekci prádla.

Těm, kdo touto nemocí trpí, se ale zdá výzva hloupá a necitlivá. Pacientky proto reagovaly vlastní kampaní „Ukaž svou jizvu“.

K výzvě firmy Marks and Spencer „Ukaž ramínko“ se připojily i zpěvačka Alesha Dixonová (vlevo) a moderátorka Amanda Holdenová (vpravo).

K výzvě firmy Marks and Spencer „Ukaž ramínko“ se připojily i zpěvačka Alesha Dixonová (vlevo) a moderátorka Amanda Holdenová (vpravo).

Kim Feastová zveřejnila snímek svých jizev v reakci na výzvu obchodního domu Marks and Spencer „Ukaž ramínko“.

Kim Feastová zveřejnila snímek svých jizev v reakci na výzvu obchodního domu Marks and Spencer „Ukaž ramínko“.

V ní fotí a sdílí snímky své hrudi po mastektomii. Založila ji jednatřicetiletá Britka Kim Feastová, které lékaři diagnostikovali rakovinu prsu loni.

„Zrovna jsem čekala na svou druhou mastektomii, když jsem viděla, jak všichni rozebírají smysl té kampaně. Rozhodla jsem se proto zveřejnit obrázek své hrudi bezprostředně po operaci, abych ukázala pravou tvář té nemoci,“ vysvětlila deníku Daily Mail.

05.října 2015 v 10:27, příspěvek archivován: 05.října 2015 v 12:40

I support campaigns that raise awareness to breast cancer but would rather show this than my strap. #showyourscar pic.twitter.com/j2sqgp7LTg

Nejprve měla prý obavy z ohlasů, které její snímek na sociálních sítích vyvolá, ale nakonec se rozhodla, že po všem, čím si prošla, už snese cokoli.

„Naštěstí ohlasy byly pozitivní a já doufám, že to tak zůstane,“ říká Feastová. Kampaň s podprsenkami vnímá jako necitlivou k ženám po oboustranné mastektomii a taky k mužům, protože i oni mohou trpět rakovinou prsu.

04.října 2015 v 22:20, příspěvek archivován: 05.října 2015 v 12:38

#showyourscar pic.twitter.com/bF4EZ2hqoP

Další žena, která se připojila k výzvě Ukaž svou jizvu Charlotte Shortová by raději viděla víc vzdělávacích programů ohledně rakoviny prsu než atraktivní ženy v různých kampaních. „Prádlo, které navrhli pro tuto kampaň, je velice krásné, jen je škoda, že pouze jedna podprsenka z celé řady je vhodná pro ženy jako jsem já, co nepodstoupily rekonstrukci prsu. Copak my za to nestojíme?“ napsala Shortová.

Na tom se ostatně shodují všechny ženy zapojené do výzvy. Vadí jim, že cenově dostupné prádlo pro ženy po operaci existuje jen v šedé nebo béžové barvě a je nemoderní. Denně jim tak připomíná, čím prošly.

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.