O vzájemné přitažlivosti nerozhodují geny, ale zkušenost, tvrdí vědci

Náš názor na krásu druhých neovlivňují podle nejnovějších vědeckých zjištění geny, nýbrž výhradně naše zkušenosti a prostředí. Zjistili to psychiatři z Massachusetts srovnávací studií jednovaječných dvojčat.

(Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Mnohá dvojčata jsou po porodu rozdělena. Výzkumem jejich chování a vlastností lze tedy určit, co ovlivňují geny a co prostředí, které se u nich v tu chvíli liší.

Pokud mají po porodu rozdělená jednovaječná dvojčata navzdory tomu, že vyrůstají v různém prostředí, stejné vlastnosti, je jasné, že je ovlivňují geny. Pokud se naopak liší, je jasné, že větší vliv má prostředí. A u vnímání atraktivity a při výběru partnera platí to druhé.

„I když dvojčata vyrůstají ve stejné domácnosti, jejich prostředí je vždy individuální, mají jiné kamarády, sledují jiné věci a mají jiné vztahy, to vše formuje jejich vnímání atraktivity, které se i u jednovaječných dvojčat liší,“ tvrdí autorka studie, psychiatrička Laura Germineová z Bostonu, kterou cituje The Telegraf.

Individuální prostředí člověka podle jejích experimentů a výpočtů formuje ze 78 %. Z toho vyplývá, že vliv prostředí je výrazně vyšší než vliv genů.