Ona
Slavné zpěvačky již dávno nesoutěží o nejprodávanější album, ale o komerčně

Slavné zpěvačky již dávno nesoutěží o nejprodávanější album, ale o komerčně nejúspěšnější vůně. | foto: archiv firem

Prudký jed, osvědčené retro i klasika. Hlavně na své vůni zbohatnout

  • 7
Jsou slavné, obdivované a obletované. Navíc mají hudební nadání, které je dostalo na vrchol. Ovšem ani to jim nestačí, známé pěvecké hvězdy mezi sebou vedou boj na poli nečekaném. Mezi vonnými esencemi se v poslední době cítí zpěvačky jako doma. Která z nich je hvězdou nejzářivější a vydělává miliony i bez mikrofonu?

Parfémy spojené se slavnou tváří nejsou žádnou novinkou, pohledem do voňavé historie najdete jména jako Audrey Hepburnová, Joan Crawfordová, Marilyn Monroe či Catherine Deneuvová. Ty však svou image pouze propůjčily vůním cizích značek.

První parfém pojmenovaný po slavné ženě spatřil světlo světa počátkem 80. let, průkopnicí ze světa showbyznysu se stala italská hvězda stříbrného plátna Sophia Lorenová. Na ni navázala po několika letech zpěvačka Cher s mošusovou "Uninhibited".

Ale až hollywoodská legenda Elizabeth Taylorová dokázala vybudovat celé provoněné impérium a dodnes patří White Diamonds či Black Pearls mezi vyhledávané artikly.

K image každé správné celebrity 21. století nyní patří vlastní vůně, každoročně chrlí továrny nové a nové flakony. Některé uspějí, jiné skončí stejně rychle, jako se začaly vyrábět. Po vzoru Taylorové uspěla Jennifer Lopezová. Od uvedení slavné Glow by J.Lo uběhlo deset let, smyslná zpěvačka a herečka uvádí na trh s železnou pravidelností nové a nové vůně. 

Zejména zpěvačky dychtí po vlastních parfémech, patří mezi ně mj. Celine Dionová, Kylie Minogue či Faith Hillová. V nedávné době se do elitní společnosti hvězd s voňavou lahvičkou nesoucí jejich jméno přidaly další známé tváře, a to ty nejslavnější z nejslavnějších.

Bezesporu nejočekávanější vůní letošního roku je Lady Gaga Fame. Jedná se o první parfém extravagantní zpěvačky, a jak je jejím zvykem, nemůže se jednat o nic obyčejného.

Vždy provokativní Lady Gaga ve vizuálu na svou první vůni Fame
První černá parfémovaná voda Lady Gaga Fame Ultimate Masterpiece, prodává...

Fame - Sláva si nese světové prvenství - je to první černý parfém na světě. Tekutina v průhledné lahvičce s nepřehlédnutelným víčkem evokující tři zlaté dlouhé nehty skutečně nese černočernou barvu. Ale nebojte se, kůži vám neobarví. Díky unikátní technologii černá parfémovaná voda během pár okamžiků na vzduchu zprůhlední a na pokožku dopadnou již transparentní kapky.

Další z technologických novinek je i způsob, jak se vůně chová. Nemá klasickou vonnou pyramidu jako všechny ostatní parfémy. Jednotlivé složky se ve Fame vzájemně mísí, časem se nevytrácejí a aroma zůstává stále stejné v průběhu celého dne.

Jak podle Lady Gaga voní sláva? Mistři parfuméři použili mj. prudce jedovatý rulík zlomocný neboli ďáblovu bobuli či jablíčko lásky. Tato nejstarší psychotropní rostlina se mísí s páleným kadidlem, medem, vzácným šafránem a drcenou tygří orchidejí. 

Dlouho očekávaná parfémová voda, jež doprovází provokativní reklamní kampaň s nahou zpěvačkou, již týden po svém uvedení na mezinárodních trzích láme rekordy a ostatní zpěvačky mohou jen tiše závidět. Jen ve Velké Británii inkasuje Lady Gaga se svou prvotinou více než Madonna a Beyoncé dohromady.

Madonna v reklamě na svou voňavou prvotinu Truth or Dare sází na klasickou...
Madonna Truth or Dare, prodává Fann, od 890 korun

Královna popu Madonna letos také představila první vlastní parfém. Ten je na rozdíl od výše zmiňovaného jednodušší a klasičtější. Čtyřiapadesátiletá blonďatá superhvězda se nechala inspirovat vzpomínkami z dětství, kdy ještě žila její matka. "Má nejstarší vzpomínka na mou maminku se pojí s jejím parfémem. Vždy voněla jako gardénie a tuberóza," říká Madonna.

Truth or Dare, jak se prvotina jmenuje, skutečně připomíná klasické vůně z 50. let. Stephen Nilsen z vyhlášené společnosti Givaudan stvořil podle přání Madonny těžší vůni založenou na bílých květech jasmínu, gardénie, tuberózy a lilie. 

První jmenovaná složka v srdci parfému je zároveň ingrediencí nejvýraznější, připravte se na to, že budete cítit jako celý jasmínový háj v plném květu. Pokud si libujete v silně květinových vůních a osvěžující lehké toaletní vody vám nic moc neříkají, Madonnina prvotina může být tím pravým.

Beyoncé zapózovala k své třetí vůni Midnight Heat ve fialových šatech, které
Beyoncé Midnight Heat pořídíte za 440 až 890 korun v závislosti na velikosti...

Zpěvačka Beyoncé patří stejně jako Madonna a Lady Gaga mezi nejlépe vydělávající hvězdy světové hudební scény, a to i díky svým vůním. Těm se začala věnovat v roce 2009, kdy představila Heat. Tento podzim se snaží navázat na úspěch svých prvních dvou projektů s mixem květin a ovoce.

Midnight Heat směřuje svým zaměřením na mladší generaci, která se ráda baví po nocích. Tomu je přizpůsobena cenová politika i samotná vůně. Na rozdíl od vonných kreací Madonny a Lady Gagy je tato parfémovaná voda o poznání lehčí a svěžejší.

I Beyoncé spolupracovala s experty z Givaudanu. Olivier Gillotin namíchal směsici z dračího ovoce, švestek, purpurové orchideje, černého tulipánu a pivoňky, a docílil tak příjemně svádivého výsledku.

Viva by Fergie se snaží navázat na předchozí dva bestsellery.
Parfémovaná voda Viva by Fergie, prodává Avon, 700 korun

Popová zpěvačka Fergie, kterou nejprve proslavilo účinkování ve skupině Black Eyed Peas a poté neméně úspěšná sólová dráha, má při výběru vůní nesoucí její jméno šťastnou ruku. Před dvěma lety uvedla na trh Outspoken a hned trefa do černého. Vůně se stala bestsellerem a získala dokonce i cenu FiFi, obdobu filmových Oscarů.

Její třetí vůně, na které opět spolupracovala s americkým kosmetickým gigantem Avon, se od té první značně liší již na první pohled. Zatímco Outspoken lahvička vypadala luxusně, u Viva by Fergie se už o preciznosti flakonu moc hovořit nedá. Podivný šedý doplněk z plastu může mnohé odrazovat.

Nicméně v samotné lahvičce se ukrývá příjemné, svěží aroma. Tvůrci si pohráli s vetiverem, složkou oblíbenou hlavně pro pánské vůně, a populární levandulí. V kombinaci s bylinkami s mátou v čele a květinovými akordy zaujme novinka zejména ženy, které si nepotrpí na těžké, kořeněné vůně, ale hledají něco svěžího a lehkého.