Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Havlíček radí: Bez pohybu nezhubnete, tvoří třetinu úspěchu

aktualizováno 
Chcete-li žít zdravě, bez pohybu se neobejdete. Pravidelné cvičení totiž ovlivňuje nejen váhu, ale také zdraví. Proč sportovat a jak často? Výživoví specialisté Petr Havlíček a Karolína Hlavatá v projektu "Vím, co jím" opět radí, jak zdravě žít.

"Věděli jste, že když chcete zhubnout, tak strava tvoří pouze třetinu vašeho úspěchu? Zbytek se dělí mezi pohyb a relaxaci," říká výživový specialista Petr Havlíček.

Pravidelným sportováním předcházíte obezitě a snižujete riziko nemocí, jako je vysoký krevní tlak nebo cukrovka, a zároveň zlepšujete svou psychiku. 

Vím, co jím

Program vychází z celosvětové iniciativy The Choices Programme, která definuje složení potravin odpovídající zdravé výživě na základě kritérií Světové zdravotnické organizace (WHO) a Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO).

Značka "Vím, co jím" je určena především spotřebitelům pro jejich snadnější orientaci v nabídce potravin. Posláním značky je umožnit spotřebitelům snadnější výběr výživově hodnotných potravin.

Více o zdravých potravinách čtěte zde.

Vím, co jím

"Vaše tělo se díky pohybu začne zbavovat tuku a nikoliv svalů. Navíc u lidí, kteří pravidelně cvičí, se zmenšuje riziko jojo efektu a také se u nich může zvýšit bazální metabolismus. I díky tomu mají větší šanci zhubnout a udržet si svoji váhu," vysvětluje Havlíček. 

Nejdříve posilujte střed těla

Začít s pravidelným pohybem můžete kdykoli. Měli byste ale dodržovat určitá pravidla. Rozhodně není dobré po letech bez sportování vletět do posilovny, zničit se tam a pak zase půl roku nic nedělat. 

"Každý, kdo chce začít cvičit, musí nejprve posílit tělesné jádro. Tedy břišní svaly, hluboké břišní svaly, svaly pánevního dna, dýchací svaly a svaly kolem páteře. Poté už může přejít k posilování na strojích, které pomáhá nabrat tělesnou svalovou hmotu," radí osobní trenérka Dita Šípková. 

A dodává, že pro získání kondice, jsou dobrá například spinningová kola, a když chcete zhubnout, volte kardio stroje (více o cvičení v kardio zóně zde) nebo pohyb venku. 

"Pohyb venku navíc má určitou nadstavbu. Zvýší se vám produkce hormonů dobré nálady. Tím nejzákladnějším pohybem, který zvládne úplně každý, je chůze. Pro udržení dobrého zdravotního stavu stačí, když nachodíte 10 tisíc kroků denně, což je asi 7 kilometrů," radí výživový specialista Petr Havlíček. 

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Příběh Mirky: Syn bude otcem, ale dítě nejspíš není jeho

Tak jsem se dočkala, budu babičkou. Mám skvělou snachu, bezvadného syna a další důvod k radosti je na cestě. Jenže snacha se mi přiznala, že dítě možná nebude...  celý článek

MOJE ROZMARNÉ LÉTO
Moje rozmarné léto: Hlasujte, posílejte a soutěžte o ceny za tisíce

Moje rozmarné léto je téma fotosoutěže, kam můžete celé prázdniny posílat své aktuální fotografie. Soutěžit můžete v některém z osmi kol, z nichž vítězové...  celý článek

Ilustrační fotografie
Jak se zbavit trémy? Myslete na svůj dech i úspěchy

Čeká vás důležité vystoupení na veřejnosti a už doma se klepete hrůzou? Nemůžete spát nervozitou, že nezvládnete udělat řidičák? Bojíte se už teď návratu do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Jedni rodiče byli chudí, druzí zločinci. Ujali jsme se jejich dětí

Každé dítě si zaslouží lásku a potřebuje vyrůstat v bezpečném rodinném prostředí. A pokud biologická rodina selže, je skvělé, že jsou tu lidé s velkým srdcem,...  celý článek

Osvěžující salát s rajčaty, okurkou a čerstvou mátou
Rajčata nejsou jen na špagety a na pizzu. Co s červeným nadělením?

Konec prázdnin je ve znamení dozrávajících červených plodů, které v sobě během slunečných dnů akumulovaly všechnu krásu a sladkost léta. Pokud jste propadli...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Jóga má podle odborníků nezpochybnitelný pozitivní přínos nejenom pro naše...
OBRAZEM: Ohebná těla vedle ašrámu i v mrakodrapu. Svět slaví den jógy

Po celém světě dnes miliony příznivců indického fyzického a mentálního cvičení slaví svátek. Dnešek je zároveň dnem letního slunovratu, který má pro mnoho...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pít se musí umět. I v případě vody

Zajistit, aby tělo mělo dostatek tekutin i v létě, není tak snadné, jak se může zdát. Pravidlo, že stačí vypít dva nebo tři litry a máte vystaráno, neplatí...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z ta... celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.