Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


ANKETA: V čem na pohovor? Nepřežeňte to a sledujte sociální sítě

  0:30aktualizováno  0:30
Pracovní pohovor: pro někoho možná adrenalinový zážitek, pro většinu spíš horor. Navíc ze všech stran slyšíme, že první dojem je nejdůležitější a že již prvních pár vteřin, kdy vás potenciální zaměstnavatel vidí, může rozhodnout. Vedle nadupaného CV proto bývá důležité i to, jak vypadáme.

Nevíte, co si obléct na pohovor? Držte se svého stylu a hlavně buďte upravená, radí úspěšné ženy. | foto: Profimedia.cz

Fotogalerie

Rozhodující může být účes, líčení, šaty, ale i náš postoj a to, jak jsme upravení. Jistě, zní to tak trochu povrchně a nefér; pravdou bohužel zůstává, že při prvním pohledu vám do hlavy nikdo neuvidí.

Na to, jak se připravovaly na svůj první pohovor, i na to, co dnes u uchazečů samy ocení, jsme se ptaly žen, které už mnoha takovými interview prošly a dnes patří mezi nejúspěšnější ve svém oboru. Nechte se inspirovat.

Vlasová stylistka Mirka Hajdová

Mirka Hajdová

Vlasová stylistka, art directorka pražského salonu Red, v týmu Eugenea Souleimana pracuje na světových týdnech módy i na focení editorialů pro  časopisy

Co jsem měla na sobě během prvního pohovoru, si už přesně nepamatuju. Bylo mi osmnáct a žádala jsem o práci v kadeřnickém studiu Real v Praze. Myslím, že jsem tehdy na oblečení žádný extra důraz nekladla. Nicméně teď, když chodím na pracovní schůzky s novými agenturami v Londýně, na něj opravdu dbám. Je to taková sázka do loterie, protože nikdy nevíte, jaký zrovna bude ten člověk, kterého potkáte. Naštěstí dnes se přes sociální média dá zjistit ledasco.

Vždycky se snažím nebýt moc extravagantní ani moc klasická, ne příliš nalíčená ani nenalíčená, učesaná ne moc, ne málo... A pak si řeknu, že ten druhý stejně neví, jak chodím namalovaná nebo učesaná běžně. Ve výsledku jde hlavně o to, aby se člověk cítil dobře. Myslím, že díky tomu může být pohovor mnohem úspěšnější, aspoň v mém případě to funguje.

Michaela Maláčová-Bakala

Michaela Maláčová-Bakala

Vítězka soutěže Miss Československo 1991, podnikatelka, filantropka a zakladatelka soutěže krásy Česká Miss

Už na počátku devadesátých let jsem absolvovala rozdílné pohovory. Při studiu jsem pracovala většinou na více místech naráz – jako moderátorka hudebních pořadů, asistentka Federálního shromáždění, produkční, dělala jsem i na thajské ambasádě v Praze. Přestože mi bylo okolo dvaceti let, byla jsem čerstvá královna krásy a studentka FAMU, u pohovorů jsem si dávala pozor, abych působila seriózně, ne moc nápadně či vyzývavě.

Měla jsem několik kostýmků se sukní ke kolenům, uzavřené lodičky a punčocháče. Na pohovor jsem si připravovala dopředu nejen, co řeknu, ale i jak budu vypadat a působit. Zamyslela jsem se, co asi ode mě druhá strana čeká. Většinou jsem potřebovala zaměstnavatele přesvědčit o tom, ze nejsem „jen modelka a Miss“, ale že se chci živit tím, co umím, ne tím, jak vypadám. Na pohovor jsem se výrazně nelíčila, neodhalovala, sladila jsem doplňky a snažila se vypadat seriózně, čistě a čerstvě.

Dodnes si myslím, že méně je více, i když jsem už na druhé straně. Musím přiznat, že úprava vzhledu a první dojem jsou pro mě u uchazečů velmi důležité. Aniž si to mnohdy uvědomujeme nebo připouštíme, tak detaily, celkový dojem a řeč těla o nás řeknou hodně.

Martina Lewis

Martina Lewis

PR manažerka firmy LVMH pro Českou republiku, zastupuje například značky Louis Vuitton, Moët & Chandon nebo Hennessy

Za zásadní ve své pracovní kariéře považuji rozhovor pro Louis Vuitton v Paříži před asi deseti lety: oblékla jsem se tehdy tak, abych působila dojmem, že mohu reprezentovat luxusní módní značku a zároveň byla věrná svému stylu a tomu, v čem se cítím dobře. Vybrala jsem si černé legíny, černé jezdecké kozačky, jednoduchou bílou halenku od Diora a sako stejné značky. Outfit jsem doplnila kabelkou Louis Vuitton.

A samozřejmě jsem se na pohovor důkladně připravila, abych věděla co nejvíc o značce, její historii a produktech i o aktivitách konkurence. Také jsem si připravila příklady své práce a projektů na jiných luxusních značkách – můžu poradit, že velmi efektně vypadá vizualizace s fotkami.

Tereza Brabcová

Tereza Brabcová

Zakladatelka kosmetického salonu Laboratory, dříve pracovala i jako produkční na festivalu v Karlových Varech, v soutěži Česká Miss nebo jako manažerka v oblasti hudby

Svůj první pracovní pohovor si již konkrétně nevybavuju, nicméně vždy jsem si dala záležet, abych přišla upravená, ve formálním oblečení, které není extravagantní, a především jsem se řídila pravidlem pouze jemného líčení a upravených rukou. Vždycky jsem se taky snažila vypadat svěže a odpočatě.

Vzhled je podle mě při pohovorech velmi důležitý, člověk by měl na budoucího zaměstnavatele působit příjemným dojmem. Pokud o práci skutečně stojíte, myslím, že nejlepší je poradit se přímo se stylistou, který umí vybrat oblečení přímo na míru, to vám dodá potřebnou sebedůvěru. Já osobně spolupracuji s Lukášem Macháčkem.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Salma Hayeková (Londýn, 5. prosince 2016)
Ve svém věku už nemusím vypadat dokonale, je to výhoda, říká Hayeková

Herečka Salma Hayeková (50) nikdy nepodléhala hollywoodským trendům a nesnažila se mučit v posilovně jen proto, že to je zrovna v kurzu. Pro svou postavu toho...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

Světlé odstíny vlasů jsou pro léto nejvhodnější.
Pět tipů, jak si v létě udržet zářivou barvu, aniž by vaše vlasy trpěly

Sluníčko i chlór dává vlasům zabrat. Nezřídka dokonce mění jejich barvu. Vyplatí se proto dopřávat kadeřím pravidelnou péči pomocí speciální kosmetiky.   celý článek

Další z rubriky

Kolekci bot na vysokém podpatku Rihanna navrhla spolu s Manolo Blahnikem. (2017)
Luxus pro masy, lahůdky pro znalce. Není kolaborace jako kolaborace

Victoria Beckhamová a Target. Erdem a H&M. Manolo Blahnik a Rihanna. Rihanna a Puma. Nové a nové módní kolaborace na fanoušky vyskakují ze všech stran a tak...  celý článek

Nepřehlédnutelný doplněk, který dodá jakkoliv nudnému outfitu pořádný šmrnc. To...
OBRAZEM: Top 10 kulatých kabelek letošního léta

Nepřehlédnutelný doplněk, který dodá jakémukoliv nudnému outfitu pořádný šmrnc. To je kulatá kabelka. Pravda, někomu může připadat poněkud nepraktická, ale jak...  celý článek

Slunečníky provází lidstvo už od pradávna.
Jak bojovali se sluníčkem naši předci? Palmovými listy i smaragdem

Zvláště teď, v nejteplejším období roku, musíme dbát na ochranu před pálícím sluncem. Stejný problém řešili i naši předkové. Jaké prostředky tehdy používali?  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z takových vychytávek je konturování. Pomocí... celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.