Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Džíny roku 2016 jsou rovně střižené, roztřepené a končí nad kotníky

  0:30aktualizováno  0:30
Džínám je letos 143 let; za tu dobu podnikly dlouhou cestu od dělnického oblečení po šik kousek, ve kterém chodíme do práce i na party. Trendy, které jim vládnou, patří mezi ty nejvýraznější, nejproměnlivější a zároveň nejrychleji přijímané. Zapátrali jsme po tom, jaké džíny si budeme jednou spojovat s rokem 2016.

Přiléhavé džíny pomalu vycházejí z módy, vrací se zkrácená délka a širší silueta. | foto: Profimedia.cz

Každá sezona má své džíny. V posledních letech to byly zas a znova oblíbené „skinny“ v nejrůznějších obměnách. Jak už to v módě bývá, když se silueta díky extra přiléhavým „jeggings“ zúžila na minimum, začala se zase rozšiřovat. Skinny jeans vystřídaly volnější a potrhané „boyfriend jeans“, později jejich vypasovaná retro varianta „mom jeans“.

Fotogalerie

A ani tam se móda nezastavila. Aktuální trendy hlásají, že džíny mají být rovně střižené – ať už jsou užší nebo široké –, mají končit aspoň pár centimetrů na kotníky a rozhodně jim neuškodí sepraný vzhled, vydřené díry, roztřepený dolní lem, dokonce patchwork.

Možná se vám na první pohled nezamlouvají nebo vám připadají přímo nevzhledné. A možná se během několika let stanou běžnou záležitostí, bez které se málokdo obejde.

Vizionář z Gruzie

Jestli k malé džínové revoluci někdo přispěl zvlášť velkým dílem, je to designér Demna Gvasalia. Jméno Gruzínce, který spolu se svým bratrem Guramem založil pařížský módní dům Vetements, bylo před pár lety zcela neznámé, teď ho dnes a denně skloňuje snad každý znalec módy.

Jeho tajemství? Inspiruje se přímo u těch, které chce oslovit – málo známých blogerů, umělců, okrajových celebrit proslulých neotřelým stylem i mladých módních nadšenců, kteří nedostatek peněz vynahrazují originalitou a fantazií. Na to, abyste si originál od Vetements pořídili, ovšem tučné konto potřebovat budete. Značka pracuje s velmi luxusními materiály, šije v západních továrnách a každý kousek vyrábí jen v limitovaném množství.

Jejich džíny, které nedávno zbořily internet, už nejspíš neseženete – ani kdybyste si na ně vyhradili třicet tisíc korun, kolik v přepočtu stály. Ti, co žádaný kousek ulovili, měli velké štěstí, značka totiž žádnému obchodu nedovolila, aby prodával víc než deset párů. Momentálně už ve všech e-shopech, které je měly v nabídce, najdete jen poznámku VYPRODÁNO.

Originál už téměř neseženete, a to i přes to, že jedny takové džíny stály víc než třicet tisíc korun.
Kultovní džíny od značky Vetements vypadají trochu jako vyrobené doma: jsou sešité ze dvou různých látek, končí nad kotníky a dole jsou záměrně potrhané.
Právě napodobeninu světlé verze uvedl v dubnu na trh švédský řetězec H&M.

Džíny Vetements, vpravo jejich napodobenina od H&M

Prvním velkým řetězcem, který na tento fakt zareagoval, byl švédský H&M. Bleděmodré džíny z kolekce, kterou uvedl v dubnu, vypadaly téměř identicky jako ty od Vetements. Díky masovější produkci, nižší gramáži i horší kvalitě šití byly přirozeně daleko levnější, jedny stály v přepočtu asi 1 400 korun. Z kamenných prodejen i z internetového obchodu zmizely během pár týdnů.

Návrat do minulosti

Trend je každopádně na světě: díky Gvasaliovi se do módy vrátil patchwork, délka ustřižená nad kotníky a vzhled, který evokuje domácí šití a přešívání. Stejným směrem se vydávají i další designéři, co udávají módu. Třeba Rachel Comey, která zavzpomínala na dětství a vytvořila široké, dole lehce rozšířené džíny se zapošitým lemem – jako od maminky.

Módní insideři se zamilovali do kalhot nazvaných Legion Pants, které stojí něco přes osm tisíc korun. Na posledních týdnech módy se v různých barvách a kombinacích objevovaly všude, kam se člověk podíval. Jejich náhlá obliba jen potvrzuje, že přiléhavým siluetám tak trochu odzvonilo, zato ležérní široké střihy se budou těšit čím dál větší oblibě.

Neznámá návštěvnice pařížského týdne módy přidala volný top a boty bez podpatku.
Originál nazvaný „Legion pants“ se vyrábí ve Spojených státech a stojí asi 8 000 korun.
Široké kalhoty končí nad kotníky a jsou velmi variabilní; stylistka Georgia Talová je zkombinovala se střevíčky ze žlutého saténu.

„Legion Pants“ - aktuální hit od newyorské návrhářky Rachel Comey

Kdo zatouží po džínách, které odpovídají trendům, ale jsou méně radikální, měl by si podle americké značky Ayr pořídit model The Form. Kalhoty, které firma překřtila na „nejvíce cool džíny světa“, i jejich napodobeniny budou patrně hitem příštích sezon. Jsou „tak akorát“: ani volné, ani přiléhavé, vyšisované, trochu roztrhané, zkrácené nad kotníky, ale přece docela dlouhé. Ve spojení s chytrým marketingem a nižší cenou (kolem 6 500 korun) prostě ideál.

Pokud by si někdo dal tu práci a zprůměroval všechny zmíněné trendy, zjistil by nejspíš, že se móda vlastně oklikou vrátila k absolutní klasice, totiž k leviskám. Kultovní, původně pánský model 501, který si oblíbilo i mnoho žen, má letos obrovskou šanci na zvlášť vysoké prodeje. Má všechny žádané atributy od rovného a volnějšího střihu přes zkrácenou délku (znalci je nosí jedině ohrnuté nebo ustřižené) až po to aktuálně nejdůležitější – nádech nostalgie.

„The Form“ od americké značky Ayr

„The Form“ od americké značky Ayr

Módní klasika - džíny Levi’s 501.

Módní klasika - džíny Levi’s 501.

Který typ džín nosíte nejradši?

celkem hlasů: 941

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 5. června 2016. Anketa je uzavřena.

Rovně střižené 392
Přiléhavé 302
Boyfriend jeans 102
Zvonáče 64
Nenosím džíny 55
Hodně široké 26
Autor:




Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.