V kufrech a brašnách brandu se snoubí ty nejvyhledávanější kvality – vysoká pevnost a trvanlivost a originální, neotřelý vzhled.
Firma byla založena v roce 1910 a až do druhé poloviny šedesátých let se prezentovala pod jménem "Shwayder Trunk Manufacturing Company". Název Samsonite však byl pro řadu výrobků používaný už dříve a jeho autor - zakladatel a tehdejší majitel společnosti Jesse Shwayder - jím zamýšlel poukázat na výjimečnou odolnost svých zavazadel, proto použil obraz nepřemožitelného biblického siláka Samsona.
Od počátku své existence se poctivý výrobce zaměřil na produkci extrémně pevných kufrů; reklamním sloganem z oněch dob bylo "zavazadla, po kterých můžete skákat".
Důkladnost a desetiletí tvrdé práce na vývoji technologií se firmě Samsonite vyplatili a dnes má po celém světě zástupy nadšených obdivovatelů a věrných zákazníků.
Propracovaná konstrukce a chytré detaily každého kousku - od majestátných "lodních" kufrů přes pouzdra na notebooky, aktovky a kabelky až ke kosmetickým taštičkám - všude jsou použity speciálně vyztužené a zpevněné rámy, lehký a houževnatý materiál, vychytávky v podobě skrytých zámků a přehledných oddělení uvnitř zavazadel, které dělají z otravného cestování pohodlnější a příjemnější činnost.
Důvěryhodnému brandu již rádi propůjčili svoji tvář třeba Jean Reno, Christina Ricci, Mila Jovovich, Isabella Rossellini nebo Chloe Sevigny, na kreativních kampaních se však objevili i obyčejní lidé, tahající své kufry - zcela bez námahy! - letištní halou nebo vojáci, kryjící se před střelbou nekompromisně odolným výrobkem značky. Marketingové oddělení Samsonite neponechává nic náhodě a vtipné, někdy zlehka provokativní reklamy poutají zaslouženou pozornost veřejnosti.
Před několika lety se vedení Samsonite rozhodlo rozšířit svou nabídku o vysoce luxusní řadu Samsonite Black Label, na jejíž tvorbě se spolupodílel módní návrhář Alexander McQueen, excentrický dizajnér, proslulý převratným přístupem a neúnavným posouváním hranic trendů.
Cynikové se pustili do ostré kritiky a varovali před nebezpečím tohoto troufalého tahu. Značka, která se prosadila díky praktickým produktům, by se prý neměla pouštět do nóbl kolekcí, protože novou klientelu v tvrdé konkurenci nezíská, a ještě navíc zmate své současné zákazníky.
Špatní prorokové však netušili, čeho je McQueen schopen - nekonvenční kufry a série brašen Black Label patří opravdu mezi skvosty cestovatelského zboží a přilákala k těmto produktům pozornost těch, kteří ani netušili, že je možné čekat u zavazadlového pásu na něco opravdu hezkého.
Dráždivý dizajn Samsonite Black Label připomíná kostry savců a pancíře plazů, výrazná textura svádí k dotýkání a zákonitě vám napadne: s tímhle na mě budou všichni zírat! Unikátní vzezření batožin neupsal vizionář McQueen žádnému efemérnímu trendu a stejně jak vám dlouho vydrží samotný kufr, neuvadne ani jeho elektrizující krása.
Impozantní cestovní kousky v dramatických barvách, zvláštních tvarech a hypnotickém lesku se okamžitě staly předmětem touhy a firma Samsonite se najednou zcela lehce vznesla do kategorie luxusních značek. A na rozdíl od jiných high-end zavazadlových brandů se překračováním obvyklých představ o tvaru a looku cestovatelských potřeb značce povedlo vnést do poměrně nudné oblasti ducha svěží a inovativní svéráznosti. Ještě donedávna jsme totiž museli volit mezi sice prvotřídním, ale jinak vizuálně nudným kufrem, nebo něčím veselejším, jenže nevalné kvality.
Dalším nezanedbatelným plusem, který přitahuje pořád nové a nové zákazníky, je jakýsi unisex feeling vyzařovaný produkty Samsonite - přiměřený půvab a estetičnost, ale zároveň solidnost a akorátní syrovost, takže žádný macho se nemusí na letišti stydět za načančané zavazadélko.