Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Studie: sociální sítě jsou doménou žen, baví nás hlavně fotografie

  18:00aktualizováno  18:00
Zcela bez vlivu sociálních médií dnes zvládne žít málokdo. Co se ale týče jejich využívání, ženy mají před muži znatelný náskok. Jsou pro nás zdrojem informací, novinek i drbů. Dozvídáme se z nich více – a zároveň více sdílíme. Stáváme se ovšem také snadným terčem on-line reklamy.

Na sociálních sítích trávíme více času než muži, nejčastěji hledáme inspirativní fotky a žhavé novinky. | foto: Profimedia.cz

Máte FOMO?

Fear of missing out - tak se jmenuje syndrom, který hrozí uživatelům sociálních sítí. Přečtěte si o něm tady:

Proč mě nikdo nemá rád? Deprese ze sociálních sítí mají svůj název 

Syndrom FOMO nás může stát energii, čas, ale i peníze.

Ženy tvoří větší část uživatelů největších sociálních sítí. Navíc převažují na sociálních serverech, které jsou založené na vizuálním obsahu, píše server Finances Online.

Podle výzkumného ústavu Pew Research Center je na Facebooku 76 % amerických uživatelek internetu, ale jen 66 % uživatelů – mužů. Na Twitteru ženy vítězí poměrně těsně: jen o jedno procento.

Něžné pohlaví převažuje i mezi uživateli Instagramu a Tumblru, typicky "holčičím" serverem je ovšem Pinterest. Sociální síť je určená ke sdílení inspirativních fotografií: týkají se nejčastěji módních trendů, designu, kosmetiky, vaření a zařizování domácnosti. Na vyhledávání podobných obrázků evidentně "ujíždějí" hlavně dámy. Účet na Pinterestu má v USA 33 % žen, ale jen 8 % mužů.

Dává to smysl. "Většinový poměr žen na určitých sociálních sítích je daný převážně typem obsahu, který na nich převažuje. Témata, která se objevují na Pinterestu, jsou přímo směřována na ženy," říká Eva Došková z agentury Bubble, která se zaměřuje na digitální marketing a komunikaci značek.

žena s laptopem

"Ale pozor: podobné boardy, které se věnují například nahým vyvinutým slečnám s motorkami, také existují. A logicky je sledují spíš muži," připomíná.

Podle výzkumu společnosti Burst Media jsou to ale právě ženy, kdo se spíš nechá zlákat internetovým marketingem. Nadpoloviční většina z nás se totiž skrze sociální sítě propojuje se svými oblíbenými značkami: sledujeme je, podporujeme (třeba prostřednictvím lajků na Facebooku), komentujeme jejich aktivitu. A v návaznosti na to snáze podléháme reklamě. Kdo někdy neklikl na "výhodnou nabídku"?

"Aby se lidé chtěli s firmou spojit třeba na Facebooku, musí jim komunikace značky přinést něco navíc, být interaktivní," vysvětluje Eva Došková. "Musí vytvářet komunitu – nejsilnější marketingový nástroj." Škatulkám se podle ní neubráníme: "Pro výrobce kosmetiky nebo sladkostí bude snazší smysluplně komunikovat se ženami než pro firmu, která prodává klínové řemeny."

Autoportréty mobilem jsou dnes velmi populární. Z angličtiny se jim říká selfie.

Platí to ovšem i naopak. Ženy možná sociální sítě využívají víc, ale o pánské záležitosti se přeci jen tolik nezajímají. "Ze zkušenosti můžeme říct, že když firma prodává tradičně mužský artikl, jako je třeba whiskey, pánové tvoří ve fanouškovské základně podstatnou většinu," uzavírá Eva Došková.

Jak často se přihlašujete do sociálních sítí?

celkem hlasů: 437

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. března 2014. Anketa je uzavřena.

Nepoužívám je 203
Několikrát denně 143
Jednou až dvakrát denně 51
Méně často 40
Autor: pro iDNES.cz






Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Vadí mi, že mé dospělé děti postihla tetovací mánie

Možná vám bude připadat můj dotaz malicherný, ale nemůžu si pomoct. Jsem strašně nešťastná z toho, že se moje děti tetují. Jsou ale dospělé, a nemůžu jim to...  celý článek

Panna cotta s jahodovo-malinovým přelivem
Máte chuť na sladké? Chybí vám bílkoviny, tvrdí výživová poradkyně

Ženám se mění chutě také podle hladiny hormonů v těle. „Poblázní“ se hlavně kvůli premenstruačnímu syndromu. „Asi nemá význam se jim příliš bránit, ale na...  celý článek

Ilustrační fotografie
Aby slunce neškodilo, dodržujte zásady správného opalování

Navzdory mínění lékařů je většina lidí přesvědčena, že opalování k létu patří stejně jako hnědě zabarvená kůže. Jak ji získat a zároveň co nejvíce ochránit...  celý článek

Francouzský prezident Emmanuel Macron a jeho manželka Brigitte Macronová...
Láska se zajíčkem. Velké rozdíly vztahu neprospívají, tvrdí psycholog

Muž si najde partnerku mladší o generaci, a nikoho to nenadzvedne. Zato když se žena zamiluje do syna kamarádky, všichni nevěřícně kroutí hlavou. Takových...  celý článek

Miroslav Dubovický
Čech Dubovický má nejhezčí tělo v Evropě a druhé nejkrásnější na světě

Bronzový Muž roku 2016 Miroslav Dubovický (25) uspěl na světové soutěži krásy. Českou republiku reprezentoval v soutěži Men Universe. Model, trenér a kickboxer...  celý článek

Další z rubriky

Sarah Jessica Parkerová představí novou kolekci bot.
Místo podpatků tenisky. Sarah Jessica Parkerová uvedla novou řadu bot

Jako Carrie v seriálu Sex ve městě chodila na podpatcích několik let v kuse. V civilu se Sarah Jessica Parkerová zaměřuje spíše na pohodlí, a tak ho přenesla i...  celý článek

České basketbalové reprezentantky Alena Hanušová, Ilona Burgrová, Kateřina a...
Basketbalové hvězdy v retro šatech prokoukly. Jsou z nich sexy modelky

Basketbalové reprezentantky Ilona Burgrová, Alena Hanušová, a sestry Kateřina a Karolína Elhotovy před nadcházejícím mistrovstvím Evropy vzdaly poctu legendám...  celý článek

Horko ve městě pořádně vyčerpává. Vedle neustálého doplňování tekutin pomůže i...
Léto umí potrápit. Zkuste trička, co pohlcují pot, nebo boty z konopí

Sluníčko a vysoké teploty nemusejí být vždy jen příjemné. Vedle hezkého opálení nám totiž mohou způsobit i krušné chvíle, pokud zvolíme oblečení či obuv z...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Svatební líčení krok za krokem: Namalovat se zvládnete i sama
Svatební líčení krok za krokem: Namalovat se zvládnete i sama

V den D budete nejkrásnější i bez toho, abyste utratila majlant za profesionálního vizážistu. Ono totiž líčení pro nevěsty není zas taková věda. Jen se držte pá... celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.