Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Studie: sociální sítě jsou doménou žen, baví nás hlavně fotografie

  18:00aktualizováno  18:00
Zcela bez vlivu sociálních médií dnes zvládne žít málokdo. Co se ale týče jejich využívání, ženy mají před muži znatelný náskok. Jsou pro nás zdrojem informací, novinek i drbů. Dozvídáme se z nich více – a zároveň více sdílíme. Stáváme se ovšem také snadným terčem on-line reklamy.

Na sociálních sítích trávíme více času než muži, nejčastěji hledáme inspirativní fotky a žhavé novinky. | foto: Profimedia.cz

Máte FOMO?

Fear of missing out - tak se jmenuje syndrom, který hrozí uživatelům sociálních sítí. Přečtěte si o něm tady:

Proč mě nikdo nemá rád? Deprese ze sociálních sítí mají svůj název 

Syndrom FOMO nás může stát energii, čas, ale i peníze.

Ženy tvoří větší část uživatelů největších sociálních sítí. Navíc převažují na sociálních serverech, které jsou založené na vizuálním obsahu, píše server Finances Online.

Podle výzkumného ústavu Pew Research Center je na Facebooku 76 % amerických uživatelek internetu, ale jen 66 % uživatelů – mužů. Na Twitteru ženy vítězí poměrně těsně: jen o jedno procento.

Něžné pohlaví převažuje i mezi uživateli Instagramu a Tumblru, typicky "holčičím" serverem je ovšem Pinterest. Sociální síť je určená ke sdílení inspirativních fotografií: týkají se nejčastěji módních trendů, designu, kosmetiky, vaření a zařizování domácnosti. Na vyhledávání podobných obrázků evidentně "ujíždějí" hlavně dámy. Účet na Pinterestu má v USA 33 % žen, ale jen 8 % mužů.

Dává to smysl. "Většinový poměr žen na určitých sociálních sítích je daný převážně typem obsahu, který na nich převažuje. Témata, která se objevují na Pinterestu, jsou přímo směřována na ženy," říká Eva Došková z agentury Bubble, která se zaměřuje na digitální marketing a komunikaci značek.

žena s laptopem

"Ale pozor: podobné boardy, které se věnují například nahým vyvinutým slečnám s motorkami, také existují. A logicky je sledují spíš muži," připomíná.

Podle výzkumu společnosti Burst Media jsou to ale právě ženy, kdo se spíš nechá zlákat internetovým marketingem. Nadpoloviční většina z nás se totiž skrze sociální sítě propojuje se svými oblíbenými značkami: sledujeme je, podporujeme (třeba prostřednictvím lajků na Facebooku), komentujeme jejich aktivitu. A v návaznosti na to snáze podléháme reklamě. Kdo někdy neklikl na "výhodnou nabídku"?

"Aby se lidé chtěli s firmou spojit třeba na Facebooku, musí jim komunikace značky přinést něco navíc, být interaktivní," vysvětluje Eva Došková. "Musí vytvářet komunitu – nejsilnější marketingový nástroj." Škatulkám se podle ní neubráníme: "Pro výrobce kosmetiky nebo sladkostí bude snazší smysluplně komunikovat se ženami než pro firmu, která prodává klínové řemeny."

Autoportréty mobilem jsou dnes velmi populární. Z angličtiny se jim říká selfie.

Platí to ovšem i naopak. Ženy možná sociální sítě využívají víc, ale o pánské záležitosti se přeci jen tolik nezajímají. "Ze zkušenosti můžeme říct, že když firma prodává tradičně mužský artikl, jako je třeba whiskey, pánové tvoří ve fanouškovské základně podstatnou většinu," uzavírá Eva Došková.

Jak často se přihlašujete do sociálních sítí?

celkem hlasů: 437

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. března 2014. Anketa je uzavřena.

Nepoužívám je 203
Několikrát denně 143
Jednou až dvakrát denně 51
Méně často 40
Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Pubertální dcera se chová, jako by se jí netýkala menstruace

Moje dcera se chová, jako by neměla žádnou menstruaci a vůbec se jí to netýkalo. Když se snažím zavést na to hovor, otočí hlavu a ignoruje mě. Čtenářka Ina...  celý článek

Billie Piperová
Piperová: Ve třiceti po mně nemůžete chtít, abych vypadala na dvacet

Britské herečky Billie Piperová (34) se dotklo, že se do ní opřeli někteří novináři kvůli vráskám. Po třicítce očekávala, že se podobným článkům vyhne. Jak...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

ilustrační snímek
Když domek vyhořel, děti musely do ústavu. Pomozme jim k návratu domů

Děti, které vyrůstaly v rodinném prostředí, mají mnohem větší šanci na úspěch v životě a na vlastní spokojenou rodinu než ty, které vyrostly v ústavu. Pomozte...  celý článek

Další z rubriky

Tak jaké to budou dnes? Barevné ponožky se dají skvěle kombinovat s různými...
Fenomén barevných ponožek. Potrpí si na ně více muži, nebo ženy?

Na ulicích je potkáváme čím dál častěji. Jsou nepřehlédnutelné a i jednolitý outfit promění v zajímavou podívanou. Milují je ženy, ale své místo si spolehlivě...  celý článek

V Primarku se můžete od hlavy až k patě obléci jako Harry Potter.
Vzhůru do Bradavic. Řetězec nabízí kolekci inspirovanou Harry Potterem

Fanoušci malého čaroděje slaví. Svého hrdinu mohou konečně mít doma prostřednictvím nové kolekce oblečení, papírenských a bytových doplňků, kterou nabízí...  celý článek

Slunečníky provází lidstvo už od pradávna.
Jak bojovali se sluníčkem naši předci? Palmovými listy i smaragdem

Zvláště teď, v nejteplejším období roku, musíme dbát na ochranu před pálícím sluncem. Stejný problém řešili i naši předkové. Jaké prostředky tehdy používali?  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Na unavenou pleť i zvýraznění tváře. Rozjasňovač umí zázraky
Na unavenou pleť i zvýraznění tváře. Rozjasňovač umí zázraky

Pořídit je můžete v pudru, tubě i v peru a pokud víte, jak je správně nanášet, dokáží vaši tvář opravdu zkrásnět. Přesto rozjasňovače stále nepatří do standardn... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.